Azshara je na první pohled klidným územím s podzimním nádechem. Ačkoli až se budete jednou procházet po nažloutlé trávě pod stromy, které hrají všemi barvami, a budete koukat na ohromné útesy omývané neúnavným příbojem, nebudete se moct zbavit pocitu, že zatím vším je něco mnohem většího. Budete cítit utrpení, které v této zemi tisíce duší prožívají nespočet let. Ráz přírody se za posledních několik měsíců podstatně změnil, protože vliv goblinů se nedá zapřít a narazíte tak na nespočet nových staveb podivného charakteru. Po celé Azshaře můžete občas narazit na důkazy její prastaré slávy. Stavitelé nočních elfů za to přece jen uměli vzít, protože hodně budov odolalo nejen obrovské vlně při Rozdělení, ale i nadcházejícím deseti tisícům let. Jejich stáří však odhadnete na první pohled, což ještě znásobí pocit vaší malosti (to kupodivu neplatí, pokud jste goblin, vaše myšlení je totiž úplně jiné, ačkoli by kvůli fyzickým proporcím být nemělo).
Před Válkou Prastarých ležela v Azshaře i část kdysi hlavního města nočních elfů - Zin'Azshary a celé území tak bylo centrem říše. Dlouhá léta tak byli hlavními a téměř jedinými obyvateli právě Kaldorei. Když však došlo k příchodu Plamenné legie a nakonec k Rozdělení Světa, potkala Zin'Azshary zkáza. Město spláchlo moře a celá tato událost stanovila nynější ráz krajiny. Na severozápadě je jedno z vyústění obrovské horské pevnosti Timbermaw Hold, takže dlouhá léta tato oblast patřila hlavně furbolgům, kteří se však museli vypořádat z dušemi zahubených elfů, které musí čelit nekonečnému utrpení. Přeživší noční elfové se Azshaře vyhýbali s vědomím, že jde o prokletou zem. Větší zájem humanoidů o lokaci můžeme pozorovat až v posledních letech. Když z mořských hlubin vylezli nagy, rozhodně nemohli nechat své prastaré domovy bez povšimnutí. Horda, které si založila hlavní město hned ve vedlejších horách, také poslala několik svých zvědů do této opuštěné země. Teprve však goblini z Kezanu, kteří tak tak utekli ze svého domovského ostrova, začali opravdovou kolonizaci země. Za pouhých několik měsíců se jim podařilo zbavit se téměř všech nepřátel a stát se dominantními. Významnými obyvateli Azshary byli odjakživa také draci.
Ještě nedávno byste v Azshaře našli pouze jeden malý tábor a i tam byste s žádostí o místo k přespání pochodili jen těžko. Masivní kolonizace goblinů, kteří jsou jak známo velice dobrými staviteli, však spustila rychlou "urbanizaci". V obrovské zátoce Bay of Storms zbudovali goblini své hlavní město - Bilgewater Harbor, který plánuje Horda využívat jako svůj hlavní válečný přístav. Otázkou je, jestli je vhodné k tomu použít město, kde se k jakémukoli odsouzeníhodnému činnu dá najít protiváha v podobě zlatých mincí. Nepřehlédnutelnou stavbou přímo naproti přístavu je také obrovská socha velitele Bilgewater Carter - Trade Prince Gallywixe, která namyšleným pohledem obhlíží celou zátoku (osobní princovo hřiště na minigolf nahoře nevyjímaje). Okolo celé zátoky zbudovali goblini neuvěřitelnou raketovou dráhu, která mnohonásobně urychluje cestování po útesech. Na jižní straně dráhy vytvořili tajnou laboratoř, avšak jak už tomu tak bývá, pokusy se trochu vymkly kontrole. Nesmíme také zapomínat na severní vchod do Orgrimmaru, který ústí právě zde v Azshaře a dodává celému jižnímu pohoří nový majestátní ráz. Nejúžasnější stavby si však všimnete, až když se vznesete do vzduchu a pohlédnete zpátky na zem. Goblini totiž celou zátoku přetvářejí na obrovský symbol Hordy!
Goblini sice již dokázali, že oni jsou ti, kteří budou diktovat další dějiny této lokace, ale všechny bitvy ještě rozhodně nemají vyhrané. Populace nagů na území je ohromná a svých bašt se tito mořští šupinatci lehce nevzdají. Bohužel pro ně, na gobliny s pouhým mečem a oštěpy nevyzrají, protože ta malá zelená stvoření vyznávají trochu jiný styl boje. Ostřelování kanóny, minová pole, nálety ze vzduchu... A když není zbytí tak občas i ty nože... a pušky. Až se budete procházet Azsharou, zapomeňte na pravidlo, že při nějakém výbuchu byste měli zalehnout k zemi. Tady byste totiž vůbec nevstali. Ani nočním elfům se nelíbí, že by měli být další silnou základnu Hordy hned za dveřmi a pokoušejí se o poslední (docela marný) odpor. Z toho všeho však plyne, že poslední, co byste o Azshaře mohli říct, že zde panuje mír.
Ačkoli jsou goblini schopni zničit cokoli přírodního během chvíle, tady se jim to zatím nepovedlo. Jedinou známkou většího průmyslu je obrovský lom poblíž vstupu do Orgrimmaru. Díky tomu, že příroda stále zůstává relativně neposkvrněná, zvířeně se v lokaci ještě pořád daří. Na lukách se stále pasou jeleni s majestátním parožím, ve skalách poletují hipogryfové (střeženi staletým pohledem kamenných obrů) a ve stínech obřích kamennů se skrývají basilišci. Mořští kraby ještě pořád neopustili pláže pod útesy, což je dobré znamení, které nám říká, že voda je pořád ještě čistá, goblini negoblini. A na severních ostrůvcích se prohánějí vodní elementálové...
[odstavec]
Před příchodem Cataclysmu byla lokace koncipována pro vysoké levely (asi 45-55), avšak málokdo ji využíval, jelikož úkolů zde bylo velice málo. Deathwingův příchod změnil snad úplně vše. Ne nadarmo je Azshara nejvíce změněnou lokací starého světa. Nyní se předpokládá, že v ní budou expit hlavně levely
10-20s kvůli blízkosti Orgrimmaru se z ní stalo území Hordy. Počet úkolů se zněkolikanásobil a najdeme jich zde něco přes stovku. Azshara byla vytvořena jako hlavní questovací území pro gobliny a jako alternativa za severní Barrens pro orky a trolly. Vaším úkolem zde je hlavně pomoct goblinům s různými menšími (nezvládnuté pokusy) i většími (nagy) problémy. Musíte se vypořádat s nočními elfy a už tady poznáte první náznaky činnosti Deathwinga a jeho Twilight's Hammer následovníků. Kdysi velký outdoor boss Azuregos se zde stává cílem záchrany zase v jiné questové linii.
Úkoly vám budou zadávat hlavně goblini. Jste-li alespoň trochu obeznámeni s náturou těchto zelených skřetů, pravděpodobně nemusíte číst zbytek tohoto odstavce... Goblini si totiž "rozumí" s technikou a ještě více s penězi. Úkoly se tedy budou točit hlavně okolo možnosti všelijakého výdělku, případně okolo výbušnin a podobných hračiček. "Cože? Moji pracovníci v lomu zkameněli? No co, aspoň máme kámen na prodej navíc..." Budete praktikovat exorcismus na poťouchlý buldozer, střílet do nagů, tvarovat obří dávku projímadla, jezdit na krysách, střílet do nagů, vysávat vodní elementály vložkou, probíhat skrz minové pole a nakonec si zastřílíte do nagů. Budete komunikovat na dálku skrz Skryers Stone, který však bude mít pomalý hardware a příšerně malé rozlišení, pokusíte se hacknout systém nočních elfů a ve stylu Jamese Bonda provedete vraždu jednoho prominentního velitele. Komando, které jako by vypadlo z Call of Duty, vám naopak pomůže vyčistit ruiny od nagů. A jestli vám to přeroste přes hlavu, zkuste o tom povědět superinteligentnímu raptorovi, který se chystá na let do vesmíru...
Úkoly jsou rovnoměrně rozmístěny po celé zóně a dobře na sebe navazují, takže postupně projdete téměř každičký kout Azshary. Začnete u severní brány Orgrimmaru, kde se musíte vypořádat hlavně se špiony nočních elfů a jejich stromovými přáteli (od čeho však goblini mají shreddery?). Velice brzy pak objevíte jeden z nových divů světa - raketovou horskou dráhu, která vede přes celou Azsharu. Nemyslete si, že všechny úkoly v lokaci jsou fádní a vtipné, v některých se dozvíte dost zajímavé informace o Lore (pravda, většinou je ale nezadávají goblini). Trochu se zas poodhalí závojem tajemství opředená Válka Prastarých... Na jižní stanici horské dráhy zažijete možná nejvtipnější úkoly, ale budete se také muset postarat o uklidnění situace v tajné laboratoři. Pak už se pomalu přesunete do přístavu Bilgewater Harbor a poznáte, co to je, když jsou ve městě peníze až na úplně prvním místě.
Postupně vám nezbyde nic jiného na výběr, než se s těmi všemi nagy, elfy, furbolgy a draky vypořádat. Do toho všeho vstupuje zajímavá postava arcimága Xylema, který je oproti dřívějšku o poznání více "mimo". Jeho úkoly jsou však dostatečně zajímavé. Jako jeho noví učedníci musíte projít zkouškami, ke kterým se dostanete jedině skrz jednu špičatou horu na ostrově - takže tam nejprve budete muset vyskákat! Ještě zábavnější je však plnění samotných zkoušek. Jde vlastně o tři minihry, za jejichž úspěšné splnění můžete i dostat achievementy. V každé z nich jde o něco jiného, ale "nestůjte v ničem, co nevypadá normálně" se zde docela vyplatí respektovat. Asi nejtěžší je podle mě stínová zkouška, kde z portálů vylézají duchové, pronásledují vás a vy je musíte navést do pastí. Po chvíli tréninku se však dá zvládnou všechno.
Pozor, pokud stínovou hru opustíte ještě před jejím koncem, duchové vás stále budou pronásledovat a to kamkoli! Odzkoušeno (sice jim to trvá, ale je to nemilé)!
Azshara se vývojářům moc povedla, změn v samotné krajině zde není mnoho, ale gobliní stavitelé umějí přiložit ruku k dílu. Při projížďce skrz celou Azsharu na raketové dráze (mimochodem, to je také za achievement) prostě stále máte na co koukat. Hudba opět dobře ladí k prostředí, v přírodě je většinou tichá a nostalgická, v gobliních městech naopak příjemně hravá. Největší plus si ale Azshara připisuje za úkoly. Mottem Cataclysmu už se pomalu stává, že úkoly nejsou již tak nudné, jako tomu bývalo a musím přiznat, že tady to platí dvojnásob. Když vás totiž nezaujme samotné plnění úkolu (protože klasickému zabíjení potvor se prostě vyhnout nedá), tak alespoň jeho text. Zadání úkolů jsou plná narážek, parodií a vtípků.
Možná bych úkolům v Azshaře (a goblinům) vytkl, že všechno staví na příliš lehkou váhu. Navíc jsem narazil na ještě jednu drobnost, po dokončení úkolů v Azshaře nejste vlastně nijak odkázáni dál do Ashenvale, tj. musíte začít od úkolu z Orgrimmaru.
Spousta úkolů Azshary vám uvízne v paměti, což je docela rozdíl oproti minulosti... Kdo z vás si vzpomene na staré úkoly staré Azshary?
Na závěr bych si dovolil citaci z jednoho úkolu, kde si potřebujete promluvit se Spirit Healerem... "Jak se k němu dostaneš co nejrychleji? Tímto portálem!" Vyústění portálu je vysoko nad zemí. Bác a jste u Spirit Healera...
Pracovníci Blizzardu doporučují zvolení Azshary jako druhé levelovací lokace a já s k nim přidávám.
[odstavec]
Statistiky
- Level: 10 - 20
- Prostředí: podzimní louky, smíšené lesy, skály, útesy
- Frakce: Horda
- Dungeony: xxx
- Sousední lokace: Ashenvale, Orgrimmar
- Města: Orgrimmar (H), Bilgewater Harbor (H)
- Rudové žíly: měď (copper), tin (cín), stříbro (silver)
- Bylinky: Silverleaf, Peacebloom, Earthroot, Mageroyal, Swifththistle, Briarthorn, Stranglekelp, Bruiseweed
- Kůže: Ruined Leather Scraps, Light Leather, Medium Leather
Naposledy upravil/a Wrent 10.01.2011 v 19:35:10.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Tarfik 13.01.2011 18:21
Futy 13.01.2011 16:55
Jsou to sraci jak Goblini tak Orkove.... jen tak nicit Nelfum lesy a vyhanet je.......
Gortak 13.01.2011 15:59
opruzenina 11.01.2011 16:13
Argus 11.01.2011 08:15
No, doufám že Nelfové v Ashenvalu budou mít dost úkolů na to, aby se těm zeleným křivohubým úchylákům pomstili, měl sem Azsharu rád, ted uz to asi nebude ono:-D
DaveL 11.01.2011 06:27
pořád nemůžu zapomenout na SFG, Surface to Face Grenade
Praotectrekkie 11.01.2011 00:56
S tím pokračováním v Ashenvale bych to trošičku upřesnil - mně se stalo přesně totéž co Wrentovi, že linie zdánlivě nevedla dál. Pak jsem si ale vzpomněl, že některé úkoly se dublují a když přijmete quest z tabule v hlavním městě, nedostanete už quest paralelní, který vede ke stejnému výsledku (např. cesta do Uldumu - buď z tabule, nebo od Harrisona Jonese). No a když jsem opustil mezitím přijatý úkol z tabule v Orgrimmaru, objevil se quest v nejzápadnější lokaci Azshary a poslal mě dál.
Wrent 10.01.2011 21:53
Neezer 10.01.2011 21:53
Takže ted už se Azuregos nedá zabít?
Lostlight 10.01.2011 21:49
Goblin powa ! mají něco do sebe
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet