- Charge of the Aspects - překlad zde
- Road to Damnation - originál zde
- The War of the Shifting Sands - originál zde
- Unbroken - překlad zde
Charge of the Aspects
- Autor: Matt Burns
- Překlad: Bellatrix
- Počet kapitol: 5
- Hlavní postavy: Nozdormu, Ysera, Alexstrasza, Kalecgos, Thrall, Aggra
Charge of the Aspects vypráví příběh čtyř Aspektů,
Alexstraszy, Ysery, Nozdorma a Kalecgose, nástupce mrtvého Malygose, kteří mají před sebou nelehký úkol: konečně a definitivně zbavit svět Deathwinga Ničitele.
Čtyři Aspekti se setkávají na hoře Hyjal, kde spolu s šamany z Earthen Ring a druidy z Cenarion Circle spojili své síly, aby vyléčili Strom světa Nordrassil. Zatímco smrtelníci na hoře Hyjal oslavují obnovení svého domova, Aspekty trápí myšlenka na Hodinu soumraku, Hour of Twilight, což je dle starého proroctví údobí dějin, kdy se Staří bohové osvobodí ze svých pout, aby zažehli svět ohněm chaosu. Nozdormu přichází se zprávou o Letce nekonečna (Infinite Dragonflight), která s Deathwingem možná spolupracuje a také může za smrt několik jeho draků, které vyslal prozkoumat časové proudy v Jeskyních času.
Další z Aspektů, Ysera, nyní již Ysera Probuzená a nikoli Snící, se později toho dne setkává s Thrallem, který u úpatí Nordrassilu pracuje na svých nově získaných schopnostech meditace, při níž se snaží proniknout k podstatě Stromu světa a celé země hory Hyjal. Thrallovi se ve stavu hluboké meditace podaří proniknout až do jádra Azerothu a jeho duše cestuje zemí, až je nakonec v nepozornosti v podzemní dutině pod Nordrassilem lapen Deathwingem.
SPOILER - ZOBRAZ / SKRYJJeho podstata se jako o překot hnala skrz další a další vrstvy země, jež se kolem něj rozevíraly. Pohyboval se sluncem prohřátou půdou Durotaru a poté bahnitými břehy Bažin smutku. Všechny tyto oblasti, nehledě na to, jak si byly navzájem vzdáleny, byly propojeny způsobem, který dosud nebyl s to pochopit. Kromě území, které již znal, navštívil Thrall i jiná a zvláštní místa na Azerothu, o kterých dosud neměl ani tušení. Kdesi ve Velkém moři ležel tajemný ostrov zahalený mlhami...
Pod Východními královstvími v horách Khaz Modanu byla cítit čísi přítomnost. Duch toho místa byl silný, ale nebyl elementálního původu. Jakýmsi podivným způsobem se podobal Thrallovi: smrtelník, jenž překročil hranice hmotného světa. Ono neznámé stvoření střežilo tuto prastarou krajinu, jako by nad zemí mlčky bdělo. Z jeho úst zazníval trpasličí přízvuk, který se v ozvěně šířil napříč Azerothem. „Pohleďte, neb my jsme Hlinění, synové této země, jejíž duše je i naše, její bolest je naše, a naším je i tlukot jejího srdce...“
Thrall také spatřil, že tato místa ležící hluboko v srdci světa mokvala roztavenými ranami, z nichž vyvěrala žhavá láva. Nejvíce ho však zarazily obrovské jeskyně, chladné a nepřirozené, roztroušené po celé rozloze země. Připadaly mu jako kapsy bez života, do kterých se ani zemní elementálové neodvážili vstoupit. Jeden z nich sídlil hluboko pod horou Hyjal; Thrall zamířil k podzemní dutině.
Narozdíl od zbytku Azerothu bylo cokoli ležící uvnitř jeskyně jeho zraku skryto. Jak se přibližoval, z hlubin síně k němu pronikl zvuk hlasu, jenž tepal záhadnou silou.
„Šamane.“ Ten hlas zazníval celou orkovou duší, jako by to byl samotný Azeroth, kdo k němu právě promlouval.
„Pojď.“
Thrall s hrůzou zjišťuje, že se nemá jak osvobodit, protože Deathwing před ním uzavřel všechny únikové cesty, a on sám se není schopen z meditace probudit, přestože předtím společně s Yserou vymysleli způsob, který by mu měl pomoci zachovat si vazbu na své tělo, aby se jeho duch nezatoulal příliš daleko. Thrall jakožto šaman k tomu použil hrst hlíny, kterou držel v dlani, ale ani toto zamýšlené pouto mu nyní nedovoluje procitnout z tranzu a zachránit se před Deathwingem.
Aspekti mezitím řeší Yseřin plán použít proti Deathwingovi
Duši démona. Jelikož však artefakt kvůli Deathwingově lsti neobsahuje jeho vlastní podstatu, zatímco podstaty ostatních draků ano, bylo by nutné pozměnit charakter Duše démona a Kalecgos přichází na to, že Thrall ve své duši možná nese část Azerothu stejně jako bývalý Strážce země, protože je s ním až neuvěřitelně propojen, a on by tedy mohl být klíčem ke konečnému poražení Deathwinga jeho vlastní zbraní.
To, že se Thrallovi samozřejmě podaří osvobodit, není žádný velký spoiler, takže si to snad můžu dovolit říci, jenom způsob, který použije, si už můžete přečíst sami, abych vás zase nepřipravila o veškeré překvapení. Na závěr ještě všichni Aspekti, tentokrát i s Thrallem, společně debatují nad tím, jak získat Duši draka, a rozhodnou se, že aby zachovali zbraň ve své nejčistší formě, musí Nozdormu otevřít časové dráhy a dostat je do období před deseti tisíci lety, do Války prastarých, kdy byla vytvořena.
Povídka je poutavá hlavně v tom, že mimo Thralla je psána z pohledu hned několik Aspektů - Nozdorma, Ysery a Kalecgose. Většina lidí má tendenci je vnímat jako nějaké zpola božské osoby, které prostě nemají starosti ani emoce jako obyčejní smrtelníci, ale při čtení Charge of the Aspects najednou zjišťujete, že Nozdorma sžírá strašlivý pocit viny, protože v podstatě poslal své draky na smrt, s čímž se nedokáže smířit, že Ysera se ještě zcela nevzpamatovala z toho, že už nedlí ve Smaragdovém snu, ale že vše kolem ní je reálné; připadá si jako na pomezí mezi realitou a snem a zároveň má pocit, že nepatří ani do jednoho z těchto světů. A Kalecgos, „Aspekt-nováček“ se zase zoufale snaží dokázat ostatním, že je hoden toho být v jejich společnosti a že neudělali chybu, když určili jako nového Strážce magie právě jeho. V závěru je také velmi jemně nastíněna situace z konce Cataclysmu, kdy Alexstrasza vloží osud Azerothu do rukou smrtelníků, protože Aspekti zničením Deathwinga splnili svůj úkol, k němž byli předurčeni (odtud také název povídky
Poslání Aspektů) a vzdávají se tak své moci i smrtelnosti.
Road to Damnation
- Autor: Evelyn Fredericksen
- Překlad: zatím žádný
- Počet kapitol: 3
- Hlavní postavy: Kel‘Thuzad, Antonidas, Modera, Král lichů, Anub‘arak
Povídka Road to Damnation, jejímž hlavním hrdinou je čaroděj a později lich
Kel’Thuzad, popisuje, jak už napovídá název znamenající
Cesta do zatracení, v podstatě jeho přechod „na temnou stranu“. Vyprávění začíná v době, kdy byl Kel’Thuzad ještě členem Kirin Tor a je právě mágy v čele s Antonidasem kárán za svoje metody na poli magie a experimentování s živými tvory. Podnikavý kouzelník totiž stvořil za pomoci magie několik nemrtvých krys a snaží se před Radou šesti svoje pokusy na hraně života smrti obhájit. Netřeba dodávat, že se mu to nepovede a je mu dáno ultimátum, že buď s temnou a zvrácenou magií smrti okamžitě přestane, nebo bude zbaven svého postavení a vykázán z Dalaranu i Lordaeronu.
Kel’thuzad se nenechává dvakrát pobízet, aby nechal město mágů daleko za sebou, a když k němu navíc začne promlouvat
Král lichů a volat ho k sobě, vydává se na cestu do ledového Northrendu, kde se u úpatí Icecrownu setkává s
Anub’arakem, který mu sděluje, že je očekáván a také poskytne fascinovanému Kel’thuzadovi menší prohlídku panství Krále lichů. Zde však Kel’thuzad vidí některé věci natolik hrůzné, že je jimi i on sám otřesen, nicméně už není cesty zpět: když se polomrtvý Kel’thuzad vyškrábe na vrchol Icecrownu, přísahá svou věrnost Králi lichů a získává úkol, aby se stal jeho vyslancem ve světě živých, který připraví Azeroth na novou éru pod nadvládou Krále lichů.
Povídka je rozhodně poutavá a doporučuji ji k přečtení, protože Kel’thuzad je jedna z těch skutečně zajímavých postav světa Warcraftu a je vždycky zábava pozorovat, jak se láme něčí vůle a přetváří se k novému přesvědčení. Sice jsem čekala, že bude Kel’thuzad v povídce popsán trochu víc jako šílený badatel, jak jsem si ho vždycky ještě za doby jeho působení v Kirin Tor představovala, nicméně člověk nemůže mít všechno. Z povídky však také vyprchala veškerá Kel’thuzadova iniciativa, s níž v podstatě stvořil kult smrti a Krále lichů; při dočtení mi to spíš připadalo, jako by byl Kel’thuzad jenom nějaký ponížený služebníček, který pouze do puntíku splní každý rozkaz Krále lichů, ale víc nehne ani prstem. Což je škoda, protože mi tím pádem připadá, že povídka ani zdaleka nedosáhla svého potenciálu.
Pozn.:Na překlad této povídky se chystám, až dokončím současně rozpracovaný/é překlad/y.
SPOILER - ZOBRAZ / SKRYJJediným rychlým pohybem vystřelil Anub’arakův pařát skrz mříže a probodl ženě srdce. Pán krypt poté s ledovým klidem setřásl mrtvolu na podlahu. Její druh zmučeně zavyl. Kel’Thuzad se s provinilou úlevou začal odvracet, avšak ztuhl, když sebou začala mrtvola na kamenné podlaze házet a svíjet se. Vesničan zalapal po dechu a ztichl.
Kůže mrtvé ženy změnila barvu na šedou s mdlým nazelenalým nádechem. Po chvíli křeče ustaly a ona se vratce postavila na nohy. Obrátila hlavu k jedné straně a zachvěla se, když spatřila svého muže. „Stráže, odveďte odsud toho muže pryč,“ zachrčela.
The War of the Shifting Sands
- Autor: Micky Neilson
- Překlad: zatím žádný
- Počet kapitol: 3
- Hlavní postavy: Fandral Staghelm, Valstann Staghelm, Shiromar
Povídka, jak už název napovídá, popisuje Válku pohyblivých písků, v níž noční elfové spolu s draky bojovali proti armádám Qiraji Starého boha C’thuna před branami Ahn’Qiraj v Silithusu. Povídka začíná z pohledu elfské kněžky
Shiromar, veteránky první Války pohyblivých písků, která je následně popsána v druhé kapitole. Vojsku nočních elfů velel druid
Fandral Staghelm a jakousi jeho pravou rukou mu byl jeho syn
Valstann, který však později umírá Fandralovi přímo před očima rukou
generála Rajaxxe, hlavního velitele vojsk Qiraji. Válka pohyblivých písků se poté táhla další ubíjející měsíce, až zoufalý Fandral vyhledal pomoc dračích letek a k nočním elfům se přidali Anachronos, potomek Nozdorma Věčného, Meritha, dcera Ysery, Caelastrasz z Rudé dračí letky a modrý drak Arygos. Draci poté přináší zprávu, že ve městě za armádami silithidů spatřili něčí strašnou přítomnost a spolu s Fandralem poté přijdou s plánem vztyčit mohutnou očarovanou zeď, která udrží hmyzí vojsko uvnitř města. Anachronos vysvětlí Fandralovi, že pokud by někdo ze smrtelných chtěl bariérou někdy projít, musí uhodit Žezlem pohyblivých písků do gongu před branami a ty se otevřou. Fandral však žezlo rozbíjí se slovy, že se Silithusem už nikdy nechce mít nic společného.
Povídka není žádný kdovíjaký literární klenot, je ale čtivá a poskytuje komplexní náhled na Válku pohyblivých písků i na způsob, jakým byly brány Ahn’Qiraj znovu otevřeny přímo ve WoW vanille (Gates of Ahn’Qiraj). Doporučuji ji tudíž každému, kdo si chce rozšířit své lore obzory.
SPOILER - ZOBRAZ / SKRYJNakonec všechny cesty vedly sem, do Silithusu a k branám Zdi Skarabů. Sem, kde bylo Žezlo roztříštěno. Shiromar vzhlédla k nebi a připomněla si dobu, kdy kolem slunce kroužili draci; kdy Qiraji a silithidi zaplavovali legie nočních elfů ve zdánlivě nekonečných vlnách; kdy se naděje zdála být pouhým stínem. Tehdy se zdálo, že ty strašně měsíce nikdo z nich nepřežije; a přesto zde teď stála před onou posvátnou bariérou, která jim všem před věky zachránila životy, tehdy během Války pohyblivých písků…
Unbroken
- Autor: Micky Neilson
- Překlad: Mordecay
- Počet kapitol: 5
- Hlavní postavy: Nobundo, Akama
Hlavní postavou této povídky je
Farseer Nobundo, který býval původně vindicatorem, svatým válečníkem, který chránil svůj lid před orkskými útoky na tehdejším Draenoru. Zatímco zbylí draeneiové prchali před invazí na Shattrath, Nobundo a ostatní válečníci jim kryli ústup. Během boje se však kolem nich rozšířila podivná rudá mlha a on ztratil své schopnosti používat Svaté Světlo. Věž, na které bojoval, se zřítila, a on upadl do bezvědomí, z něhož se probral až po nějaké době a podařilo se mu odplazit do Zangarmarsh, kde ho našli Akama a několik dalších draeneiů. Rudá mlha však některé z nich, jako právě Nobunda a Akamu, nenávratně poškodila a učinila z nich
Broken draeneie, nebo jak je ostatní draeneiové nazývali, „Krokul“, znetvořené karikatury svých bývalých já. Povídka dále popisuje jejich životní úděl, to, jak se vyrovnávají se svou bolestí a s nespravedlností osudu, a jak nakonec přes všechny nepřízně přežívají až do současnosti. Povídka je rozhodně zajímavým náhledem do duše někoho, kdo se musel vyrovnat s něčím tak obtížným, jako je ztráta sebe samého, ztráta svých schopností, které byly vždy jeho součástí, i s pohrdáním ostatních. Název povídky, v překladu Nezlomený, tak v podstatě reflektuje Nobundovu pevnou vůli, díky níž nezahořkl vůči světu, který se k němu postavil zády, ale vytrval a vydobyl si zpět své místo mezi svými lidmi.
SPOILER - ZOBRAZ / SKRYJNakonec byl Krokul, „Zlomený“. Být Zlomený znamenalo být ponižovaným vyvrhelem. Nebylo to správné ani spravedlivé, byla to však realita, kterou byl nucen přijmout. Mnoho z jeho nezasažených bratrů a sester nechápalo, jak ke zkažení Zkažených došlo, a především, jako v Nobundově případě, jak mohl někdo natolik obdařený a milovaný Světlem takhle dopadnout.
Četli jste některou z těchto povídek? Pokud ano, která z nich se vám líbila a proč? Měli byste zájem o překlad některé ze dvou dosud nepřeložených?Naposledy upravil/a Mordecay 10.09.2014 v 11:58:06.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet