WoW – Novinky za 44. týden 2021

  blizzard    kontroverze    shadowlands   

WoW & Blizzard live

Parádní cosplay Turaliona.

0zfstmgewq_5c9322f06186c19ef7642853277ec247e245defe_1636290867_8517.jpg

Zdroj: Instagram

 

Blizzard potichu ruší předobjednávky sochy King Arthas (zřejmě se jedná o tuto, ale můžeme se mýlit) a vrací peníze.

hvmrk4ufgw_2a5b867b4acd507da3d3885e29a72898953a5d7b_1636290954_4715.jpg

Zdroj: Reddit

 

Audiokniha Exploring Azeroth: The Eastern Kingdoms dostupná na Amazon.com. Když využijete měsíční Audible trial zdarma, knihu můžete mít zcela zdarma.

un819gqjzl_7a2e021cbd0418378632b69cd6ea6242fbb9cbb0_1636289787_1622.jpg

Zdroj: Amazon

 

Na přihlašovací obrazovce s postavami se nyní zobrazuje ikona nepřečtené pošty.

bq2u62eg1c_7a2e021cbd0418378632b69cd6ea6242fbb9cbb0_1636289787_1862.jpg

Zdroj: Wowhead

 

Mythic +30 ve složení Andybrew (Protection Paladin), Thaner (Restoration Shaman), Ramfam (Subtlety Rogue), VSpeed (Windwalker Monk), Wildi (Frost Mage) dokončen v čase.

x7c4kjl4wg_7a2e021cbd0418378632b69cd6ea6242fbb9cbb0_1636289787_1927.png

Zdroj: Wowhead, Raider.io

 

Finanční výsledky třetího kvartálu 2021. Prodeje překvapivě táhne Diablo 2: Resurrected.

44l35xw8lv_c55d5d7ae7cdb800b4876997d9d8a35fe6c9fc5e_1636289856_6494.png

Zdroj: Wowhead

 

Jen Oneal, která před pár měsíci nastoupila do vedení firmy, končí. Ve vedení zůstává zatím pouze Mike Ybarra.

ar1mon6o6o_7a2e021cbd0418378632b69cd6ea6242fbb9cbb0_1636289787_175.jpg

Zdroj: Wowfan.cz, Blizzard

 

Blizzard představil Community Council. Vybraní hráči budou moct přispívat na speciálně určená fóra a podávat zpětnou vazbu. Vývojáři by měli do těchto fór a vláken taktéž přispívat a hráči komunikovat.

Zdroj: Blizzard

 

Ion Hazzikostas poskytl rozhovor serveru VentureBeat, ve kterém se rozpovídal o současnosti a budoucnosti WoW.

  • Tým vytvořil interní proces, ve kterém zaměstnanci mohou označit ofensivní věci, aby je následně jiný tým diverzních lidí zkontroloval a případně zažádal změnu. Tyto změny prý nemají vliv na vývoj hry. Prý by si toho ani nikdo nevšiml nebýt datamingu. *Tak určitěěěě!*
  • WoW tým pomáhá Overwatch týmu s toxicitou ve hře za pomoci automatizovaných procesů, aby se vývojáři nemuseli spoléhat na manuální nahlášení.
  • WoW tým chce, aby WoW bylo pozitivním místem, kam můžou lidé utéct před realitou. *Tak určitěěěě!*
  • Diverzita dělá WoW lepší hrou. Vývojáři nechtějí, aby WoW bylo pro niche publikum.
  • 9.1.5 bylo založeno na věcech, které měly hru udělat zábavnější.
  • Ion přiznává, že měli dříve reagovat na zpětnou vazbu ohledně Conduit energy.
  • Cross-faction raidy jsou na pořadu dne. Když spolu mohou spolupracovat Jaina a Thrall, proč ne hráči?
  • Vyvrcholení Shadowlands bude představeno někdy v budoucnosti.
  • 9.2 již brzy, ale Ion nemůže prozradit více, jelikož by vyzradil příběh.
  • V tuto chvíli je postava hrdinou, nelze se vrátit do časů, kdy byla anonymním dobrodruhem.
  • Hra prý zatím nepotřebuje reboot.

Zdroj: VentureBeat, MMO Champion

 

Diablo IV a Overwatch 2 odloženy, první odhady mluví o roku 2023, ale spíše 2024.

 

Zdroj: Diablofans.cz, Polygon


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Martins911 13.11.2021 07:09

Já k té komunitě dodám snad pouze jednu věc že nejsmutnejší je na tom to když se takto lidé chovají v dávno dospělém věku ( hráče kolem 15 let jsem neslyšel ani nepamatuji).
No a co se týče SL kolikrát mi připadá že úspěch legionu jim stoupl do hlavy a řekli si tento systém hráče udrží , jenomže neudrží ne to stále stejné jen s jinými názvy, další věc které se přestali podle mě věnovat je identita class to že vždy bude nějaký spec OP a naopak tomu se asi nedá zamezit ale spíš se bavím o tom že všichni mají všechno a právě tohle zabilo pvp.
O boostingu a botech toho bylo napsáno už hodně a je jisté že to blizzard skrytě podporuje

Lethal 12.11.2021 23:23

Steve Danuser pobavil. Týpek je tam dva roky aj s cestou a trepne, že všetko od Warcraft 3 nasvedčovalo k Jailerovi.
A to nie je všetko priatelia! Celý vesmír vybudovala jedna rasa, ktorá nebola ani raz spomenutá v kronikách.

Galifry 13.11.2021 18:51

Při představení Destiny módu s příběhem od Marvelu do WoW. Jak arogantní může být člověk, který zničí příběhový arch Starých bohů, prakticky i Titánů a ještě si u toho div nepřipíše zásluhy za W3. Ze kterého ještě obšlehnou jméno kampaně Nelfů jako jméno patche. Z toho co jsem zatím viděl z Arcane, tak tenhle pán zařídil, že LoLko má lepší příběh než Warcraft.

"If you ever need to read a book outside of the game to understand a major quest or plot in the game that is World of Warcraft, then that would mean that we would have caused significant narrative disruption." Ion v dalším rozhovoru. Najednou obrací všechno co řekli za poslední 3 roky.

Martins911 14.11.2021 05:17

@Galifry z toho co jsem pochopil tak původní wow team měl napsané lore na 3 kapitoly a teď holt musí někdo vytvářet nový ale co z toho vzejde kdo ví jestli to vědí aspoň oni , jinak na blizzconu on-line má už být představení nového datadisku?

Galifry 14.11.2021 07:14

@Martins911 Blizzcon nebude pokud vím.

Galifry 10.11.2021 19:35

Tak zítra by měl být odhalen patch 9.2.

Martins911 10.11.2021 20:37

Jen aby neodhalili odklad

Galifry 10.11.2021 20:40

@Martins911 Tak ono pokud nějaký termíny patchů byly, tak ty už vzaly dávno za své. Odložení 9.2 dokládá knížka o Sylvě, podle té se dá asi dobře odhadnout.

Lethal 08.11.2021 21:50

"9.1.5 bylo založeno na věcech, které měly hru udělat zábavnější." Preto odtiaľ vyhodili X-vtipného textu, aby náhodou si to niekto nezobral k srdiečku.

kritik 09.11.2021 13:34

Vůbec nejzábavnější část je 9.1.5 je nula novýho contentu. Možná jim to přijde zábavnější víc politiky a méně obsahu, ale řekl bych že tak 90%+ hráčů má trošku jinej názor ...

Galifry 09.11.2021 15:24

Problém je, že celý ten rozhovor je plný lží a hlavně je z něj cítit ta skoro až povýšenost a neúcta ke značce a hráčům.

Jako říct, že po roce a půl zjistili, že hráči nechtějí aby swapování Covenantů fungovalo tak restriktivně a že hráči chtějí tu hru hrát jinak, to je prostě výsměch.

Nicméně podle zákulisních informací se Ionův čas chýlí ke konci. Problém je, že nejpravděpodobnější nástupce by byl Jeff Hamilton. Což by byla změna k horšímu.

Snažím se získat aktuální informace o počtech hráčů. Bohužel po zveřejnění těch srpnových čísel Blizzard zřejmě odstřihl autora toho projektu od jejich API, takže už ta služba není dostupná veřejně, nicméně jsem s ním kontaktu.

Martins911 09.11.2021 15:36

@kritik u malých patchu se moc neočekává content spíš úprava systému

Lethal 09.11.2021 18:15

@Galifry

Priznám sa, že som ten rozhovor prebehol tak zbežne, ale je to úplný stereotyp západného PR. Povedal toho veľa, ale dokopy nič.

kritik 10.11.2021 05:44

@Galifry

Tak můžou cenzurovat počty hráčů jak chtějí, ale každej si toho všimne už ted jak málo grup je v lfg, oribos i covenant sanctum jsou skoro liduprázdný, o hlavních městech ani nemluvě, čím víc se budou snažit skrývat pravdu tím víc do bude do očíbíjící a že se za allianci nedá složit už skoro nic toho si všímá i blizz a opatrně začínaj mluvit o cross faction contentu. Ale asi mají zhora vyloženě zakázáno byt jenom naznačovat že hráčů je historicky nejmenší počet ...

Tiliana 10.11.2021 12:07

V sobotu odpoledne bylo v OG tak cca 15-20 hráčů. Což je hodně málo. Do Orobosu a Covenant sanctum se s lvl 10 nedostanu tak netuším. Sub se mi kvůli tomu platit nechce.

Lockdaar 10.11.2021 18:10

@kritik jestli tím cross faction contentem máš na mysli spojený raidy horda/aliance, tak tohle tu 1 nebo 2x zaznělo už pár roků zpátky (v nějakým asku nebo nevím přesně už kde to bylo), není to v podstatě nic novýho s čím by teď poprvé přišly. Sice si to nedokážu úplně představit, snad jen když by to bylo v rámci nějaké konkrétní dějové linky, tak dejme možná tomu - záleželo by ale hodně na konkrétních věcech.
Co se obecně týče čísel subů, tak ty koukám stále nedají některým lidem spát od tý doby co je nezveřejnují, jako x dalších společností, ani teď nevím jestli někdo takhle dlouhou dobu čísla předplatitelů pravidelně zveřejňoval u své hry jako to dělal Blizzard. Změnilo by se něco k lepšímu, když byste ty čísla věděli, jestli to je aktuálně třeba 1, 2 nebo 3+ miliony?

Galifry 10.11.2021 19:30

@Lockdaar Je přece úplně normální, že lidi zajímají informace. Když Blizzard ustavičně lže, tak o to víc. Spíš nechápu speciálně tvou motivaci něco řešit, protože tobě je evidentně všechno úplně jedno. Je ti jedno jaká ta hra je, kolik lidí ji hraje. Dokud tam najdeš 4 další takový na dungeon, tak ta tvoje bublina funguje. Nevím jestli je to lhostejnost, že si slepý a hluchý ke všem informacím nebo to Blizzardí Copium funguje výborně i u tebe. "Blizzard za nic nemůže, chudáci musí z té hry dojit peníze, protože hráči to tak chtějí." No překvapení. Většina to tak nechce a vypadá to podle toho ať si to připouštíš nebo ne.

Cross - faction je běžný téma u hráčů, kteří s tím přichází pravidelně dlouhodobě. Pro Blizzard je to jen další řešení z kategorie "Easy Win", kterýma můžou lákat hráče. Určitě tím nechtějí zachraňovat Faction balance.

Lockdaar 10.11.2021 20:57

@Galifry možná kdyby ses na to díval chvíli taky trochu nezaujatě jako redaktor z obou táborů a neřešil bys jenom za co vše může Blizzard, tak bys třeba pochopil oč mi jde - rozhodně, a to chci teď zdůraznit, mi není jedno jaká ta hra je nebo v jakým je stavu, já ji hraju už něco přes 15 let (nevím jak dlouho ji třeba hraješ ty), Blizzard se nějak slepě obhajovat nesnažím jak se ti asi nejspíš zdá a klidně to tu i napíšu (ať je to tedy zcela evidentní), že udělali několik velkých chyb za tu dobu, které se mi nelíbili, ale já za těch 15 let strávených ve hře mám na rozdíl od některých (teď tím nemyslím tebe) osobní zkušenosti že ne vždy úplně všechno, co se ve hře během času stalo a následně se nevydařilo, je jen čistě chyba Blizzardu, svůj díl viny na některých věcech má částečně i komunita - která se i mj. stala za posledních pár roků i dost toxickou, což mě na tom také dost mrzí - a to je bohužel fakt který mi opravdu asi nikdo nevymluví, že tak není, když jsem to vše za tu dobu viděl a hlavně zažil z vlastního pohledu. Kdybych měl říkat/jmenovat nějaký konkrétní případy, tak se jen budu už hodně opakovat, psal jsem to tu už několikrát za těch x let co sem na wowfan někdy od roku 2007 chodím (když to byl dřív ještě tedy wow.herniweb.cz a spravoval to tu Wrent) - od situace s HC cata dungeony až po nynější stav s Classicem.
Jinak nějaké právo na informace samozřejmě nikomu neodpírám, jen zkrátka už nějak nevidím vzhledem k dnešní době a postupu času nějaký čísla subů už jako nějaký tak moc relevantní aspekt, podle kterého by se mělo primárně celé wow soudit, to je celé.

Galifry 11.11.2021 07:06

@Lockdaar Máš pravdu, že ti nerozumím. Nepochopil jsem ty dva tábory. Dívám se na to jen z pohledu hráče a fanouška značky. Dál nevím, proč do té diskuze opět taháš věci, který nejsou k tématu. Já řeším aktuální stav a problémy retailu. Nějaká historie s tím nemá co dělat (u mě je to nějakých 14 let od patche 2.3).

To, že je v té hře reálný systém P2W je vina Blizzardu. Zacílil na skupinu hráčů, kteří jsou ochotní do ní investovat další peníze a vydělávat na nich. Je to jen určitá skupina, takže nemůžeš ten problém obecně hodit na komunitu, protože v té to většina lidí nechce.

Ignorování odezvy hráčů. Opět jen a jen vina Blizzu. Council je jen a jen PR. Oni tu odezvu mají pořád všude kde je komunita. Theorycrafteři, kteří tráví s těma classama 24/7 jim ty informace dávají na stříbrném podnose a Blizz na to kašle. Dělat ty systémy podle většiny casual hráčů je špatně. Těm je jedno jak to funguje. Naopak se jim bude hrát líp i když si to třeba neuvědomí pokud se vezme v potaz názor "profi" hráčů. Co je větší zábava? Když máš možnost char vyladit tak aby byl co nejlepší např. jak na pluska, tak na raid? Nebo když dostaneš možnost mít ten charakter vyladěný jen na jedno a druhé musíš přizpůsobit tomu prvnímu? Tohle není o "minmaxingu". Minmaxeři totiž šli a udělali si 4 chary. Je to problém všech hráčů, ať si to uvědomují nebo ne.

Dlouhý vývoj? Opět Blizzard. Když to srovnáme třeba s Mist of Pandaria, tak kdyby pandy vyšly ve stejný den jako SL, tak dneska se chodí Siege of Orgrimmar. Tak se SL vleče. A to v něm není žádný content.

Ta hra je v takovém stavu jen a jen kvůli Blizzardu. Nikdo jiný za to nemůže. Já jsem se jich zastával dlouho, ale všechno má svoje hranice. Během posledních 2 datadisků ztratili vetšinu hráčů, takže asi všechno není úplně v pořádku. Záměrně vypustit něco ve špatném stavu a pak to s velkou slávou jako opravovat, to už většina lidí prostě prokoukla.

Toxická komunita, no co k tomu říct. Odraz společnosti jako takové.

Ironfis 11.11.2021 08:45

@Galifry
@Lockdaar

Ty kráso, ještě že mám doma popcorn :-D.
Vás dva sledovat je regulérně lepší než Eternals v kině a to je kompliment, protože vaše story je alespoň vždy na pokračování :-) :-D

Lockdaar 11.11.2021 12:03

@Galifry historie nebo některý věci z minulosti s tím (ne)přímo aspoň v některých věcech má co dělat a postupem času to pomalu vedlo všechno k nynější situaci která je u retailu (a i u classicu) proto jsem tu zmiňoval předtím všechny ty příklady co jsem napsal. Na některý věci je potřeba se dívat s odstupem i dozadu pro následné porovnání a ne jen přímo hledět na současnost - i když to je samozřejmě to, co i logicky lidi zajímá momentálně asi nejvíc než něco z minulosti. Ale dobře, když to podle tebe s ničím vůbec nesouvisí, tak asi nemá smysl se pokoušet to dále vysvětlovat, evidentně se asi stejně nedorozumíme.

kritik 11.11.2021 15:17

Tak komunita může za to jak ve velkym rozjela boost business a že se to stalo akceptovatelnou normou, prostě si koupíte uplně všechno, ale bez poptávky by to nikdy nefungovalo, kdyby to nikdo nekupoval tak to přirozeně zanikne samo, ale neni to 100% vina jenom komunity, blizzard to mohl dávno zarazit, ale moc se jim nechtělo, když z každýho tokenu maj 7€ zisk, skoro to vypadalo že proti tomu bojujou jen naoko aby se vlk nažral .....

Ale ostatní věci co se tu řeší, jsou některý ze 100%, některý z 90% chyba blizzardu, komunita opravdu nemůže za to covenanti se dostali do stavu v jakym měli být už od začátku až po roce vydání datadisku, když jim to hráči řikali už od bety, ale oni je prostě ignorovali, komunita taky nemůže za to že máme 1 content patch za rok a že pak je logicky ve hře nuda, ani za to že máme 2 fail datadisky po sobě, kominita toho zas toho tolik neovlivní když je neustále ignorována, může nekupovat store mounty a zrušit sub, to je asi jedinej "dialog" kterýmu blizz rozumí , ale jinak to kam se hra posouvá na to má komunita vliv možná tak z 20% a to možná ještě přehánim ..

Lockdaar 11.11.2021 16:20

@kritik aspoň někdo trošku pochopil, o čem jsem se tu celou dobu bavil - samozřejmě jsem netvrdil, že za dílčí věci v SL jako jsou ty covenanty, pomalé vydávání contentu atd. můžou hráči, to holt bohužel vedení Activision se předvedlo. Když bych to měl brát na verze, tak retail je bohužel z větší strany chyba Blizzardu že to celý došlo za tu dobu až tam kde jsme teď, v případě zničenýho Classicu a dalo by se říct i celý tý pointy tohohle projektu ale jde valná většina viny za komunitou, to mi asi nikdo nevymluví že tak není když se na to podíváte s odstupem a celé to zhodnotíte (když se teď nebudem bavit o boostu na BCC, který udělal +- obrazně řečeno stejnou škodu jakou by udělali stejně i hráči, když by tam nebyl). Dostali v podstatě přesně skoro všechno co chtěli, původní verzi/nochanges a jak to ve finále dopadlo netřeba už asi komentovat, jedinou chybu za kterou Blizzard může v tomhle případě bylo jen, že tvrdě nezakročil a nerozdával nekompromisně bany za některý věci, rozdal by jich asi opravdu hodně ale mělo se s tím něco udělat.

Arrinao 11.11.2021 22:05

@Lockdaar Jenomže to jsme zas u toho. Komunita hry je odrazem společnosti a toho co dělá. Pokud zavedli do hry tokeny a z boostingu udělali metu, tak potom samozřejmě že je tímhle komunita zhýčkaná a snaží se o podobný postup i tam kde jsou ty pravidla nastavená jinak, pokud to jenom trochu jde.

Tohle je takový učebnicový příklad toho úsloví 'pro stromy nevidíš les'. Ano, za současný stav classicu se dá vinit komunita, jenomže komunitu nemůžeš posuzovat z racionálního hlediska. Je to, jako říct že za to, že je teď inflace si můžeme akorát sami, protože kdybychom nebyli blbí a míň utráceli, tak je všechno v pohodě .

Morderon 13.11.2021 00:19

@Lockdaar V této problematice se prolíná několik hlavních proudů, které jsou navíc provázané navzájem. Zaprvé, komunita není konzistentní, nikdy nebyla a z logiky věci ani být nemůže. HC raider je jiná oblast než HC pvper, než achi hunteři, než kolektoři, než casualové apod. Různé názorové proudy se samozřejmě vyskytují i mezi vývojáři, nicméně výsledek je jen jeden a v něm se projeví hlavně stanoviska vedení. Komunita těžko může něco "zničit", neboť z logiky věci dělá jen to, co umožní vývojáři. Ti mají možnost kdykoli zasáhnout a v minulosti tak opakovaně činili, nejednou velmi kontroverzně a také ke škodě věci. Klasický příklad je botting, který provozuje co do počtu zanedbatelná množina lidí (ve většině případů nejspíš těžko mluvit o herní komunitě, neboť se jedná o organizovaný systém zaměřený na zisk, nikoli na hru). Botting je problémem nejedné hry a s WoW je spojen od počátku, nicméně až do BfA byla ze strany Blizzardu snaha jej potírat, dnes však situace vypadá tak, že se na něm zaměstnanci společnosti tím či oním způsobem podílí. Jinak není možné vysvětlit naprostý nezájem o jeho efektivní omezování (ban wave jednou za půl roku je naprosto směšné opatření), nulovou komunikaci na toto téma a nezájem. Problém boostingu je svým charakterem velmi podobný a jak dnes již víme, zaměstnanci Blizzardu se na něm aktivně podílí, ergo evidentní střet zájmů. Další věcí je naprostá neochota jakkoli vysvětlovat nepopulární a často bohužel nesmyslná rozhodnutí typu nemožnost volné změny covenantu, nemožnost používat mounty v the Maw, conduity, překombinované systémy apod. Spousta dnešních problémů se ve WoW v té či oné podobě vyskytovala i dříve, nicméně existovala snaha je řešit, poučit se z nich. Toto v dnešním dev. týmu zcela absentuje. Příkladem je pvp, které od Legionu neuvěřitelně upadlo v kvalitě. Co se týče Classicu, zde je míra "viny" komunity vyšší než v případě retailu, ovšem hlavní část opět nesou vývojáři. Nyní nemyslím nutně přístup "no changes", který v počátku byl legitimní, ale absenci reakcí na problémy, které se v jeho průběhu vyskytly. Na mnoho problémů byli upozorněni a byly řešitelné bez toho, aby došlo k citelnému zásahu do hry. Ve vanille jde jednoznačně o world buffy a zoufale přeplněné servery, v TBC o raciálky a nepoměr mezi pvp komunitami obou frakcí. Tyto problémy se ostatně objevily už v původním TBC. Závěrem, svádět vinu za problémy hry v první řadě na komunitu je zcestné. Jak jinak vysvětlit, že privátní scéna fungovala velmi dobře a pokud vývojáři dodržovali dohodnutá pravidla, dosáhli mnohem přátelštějšího prostředí a fungující komunity? Blizzard se evidentně nachází v hluboké krizi, která má kořeny minimálně v době vývoje WoD, přičemž Legion z této éry představuje světlou výjimku. Dovolím si ještě dodat, že problémem SL (a vlastně i BfA) nebyl a není nedostatek contentu, ale jeho často zoufalá kvalita (expedice, warfronts, SL WQ, class balance) a v případě SL nemožnost jeho podstatnou část konzumovat v důsledku stupidního covenant systému. Každý datadisk měl své problémy, ale nestávalo se, aby se v takové míře opakovaly. SL selhává v naprosto stejných oblastech jako BfA a z naprosto stejných důvodů. Proč je dnes Legion hodnocen tak pozitivně? Protože na hře bylo vidět, jaká péče a kolik času jí bylo týmem věnováno. Jestliže dev. tým o zkvalitňování hry a naslouchání objektivní kritice ztratil zájem, co poté čekat od komunity.

Lockdaar 14.11.2021 19:54

@Morderon vývojáři u Classicu nesou v podstatě jen vinu v tom, že nezasáhli dřív, když nebudu počítat upravený scourge event s fází na naxxramas (to bylo bohužel ale jít jak s křížkem po funusu), podobný věci se měli udělat už od začátku, jenže tady byl ten nejhlavnější problém že když jste s něčím obdobným před začátkem Classicu přišli třeba na forumy, tak vás tam div neukamenovali a častou reakcí bylo ať si táhnete zpátky na retail - vím z vlastní zkušenosti, sám jsem tehdy na wow forumech zkoušel jednou navrhnout, aby se na Classicu udělali určitý změny, který by např. neumožnili splnit některý eventy tak rychle, aby se třeba změnily potřebný věci na splnění atd., šlo mi právě mj. i o ten AQ event, kde jsem měl trochu už takovou blbou předtuchu, že to asi možná nedopadne vzhledem k dnešním lidem nejlíp, ale v podstatě to dopadlo tak že pokud jsem nepodporoval ty veleslavný nochanges tak jsem byl podle nich za idiota a nikdo se o tom nechtěl vůbec bavit. Většinu viny za zpackaný Classic zkrátka nese komunita, to holt prostě vyvrátit nejde když se na to objektivně podíváte s odstupem a vezmete na vědomí, co vše celá tato situace obnášela. Měli no changes přesně jak chtěli i s takovou pomyslnou třešničkou na dortu v podobě spell batchingu jak pro ty největší fajnšmekry, ale bohužel finální výsledek netřeba už zmiňovat. Co se týče těch free severů jak zmiňuješ, tak ty "fungovaly" v podstatě jen kvůli tomu, že lidi byly rozesetý po x dalších serverech od různých provozovatelů a každý z nich si vytvořil více či méně svoje ideální prostředí pro svojí skupinu lidí (trošku výjimkou byl pak větší Nostalrius). Ale v případě Classicu se všechno nahromadilo pod stejnou střechu, měli čísla, který nemělo x free serverů dohromady a tam už to ve výsledku bylo pak rozdílný než na jednotlivých freečkách, který čítali většinou max. jen pár tisíc lidí. Ironií pak je, že když si dneska prohlídnete classic forumy, tak mají snad všichni diametrálně odlišný názor než měli předtím, dneska je to tam skoro samý "proč nemá paladin Taunt", "proč tam nejsou dual talenty", "proč tam aspoň nefungují summ stony", "proč není spojených víc realmů pro lepší počet hráčů" atd. - nebo vy si snad nikdo opravdu už nepamatujete, jak to vše vypadalo předtím?

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet