N'Zoth nejslabší z party? To sotva…

  N'Zoth    lore   

Zdravím vás všechny,

jako nový redaktor bych se chtěl věnovat lore, jeho spekulacím a bizarním konstrukcím, které denně utvářejí věrní fanoušci a pomáhají tak udržovat komunitu živou i v časech, kdy obsahu ve WoW příliš nepřibývá. Tito jsou mi vzorem a inspirací. Doufám, že budeme moci společně spekulovat a rozvíjet příběhy a nejrůznější možnosti, kudy se lore vydá a užívat si to nadšení, když jeho cestu předpovíme správně. Dále se ve chvílích volna (no třeba se to vážně stane…) podívám i na sekci hrdinů, kde nám už nějakou dobu pochodují zombie charaktery a jiné pro změnu zamrzly v čase.

 

Ale teď už nás čeká N'Zoth.

 

 

S Old Gods (čest jejich prozatímní památce) jsme už sice několikrát bojovali a úspěšně je porazili, ale na jejich obranu musím říct, že první dva stihli sotva vystrčit chapadlo ven z vězení a hned se na ně vrhli hrdinové, že prý si každý musí odseknout to svoje památeční, no a ten třetí… ten chudák o svoje chapadla přišel už před lety (#skullhunterAman'Thul) a nám tak předhodili jen jedno už napůl sežrané srdce v Garroshově laskavé společnosti. Ale jak je to s N'Zothem? Popravdě je dost chytrý na to, aby za něj těžkou práci odváděli druzí, chapadla nevystrkoval (až do teď) a dno oceánu taky nikdo pravidelně nekontroluje, takže relax.

 

Už nějakou dobu je většina hráčů přesvědčena, že i když budeme muset čelit N'Zothovi, tak je to vlastně vcelku v pohodě, protože už jsme s jinými Starými bohy bojovali a tenhle je z nich přece nejslabší. Takže ho určitě v klidu porazíme a vlastně se není čeho bát. Ale je to tak opravdu?
Ano, ano já vím… jedna dýka povídala. Ale napadlo vás někdy, že Xal'atath nám může lhát?!
Jednomu se ani nechce věřit, že by k nám dýka, respektive bytost v ní (také Old God ups… o tomhle zase jindy), mohla být neupřímná. Vždyť je to přeci náš milovaný artefakt... I když se to tedy jednomu nechce věřit, tak druhému dojde, kolik je jedna a jedna, a ví, že u téhle „dýky“ je nutné se přinejmenším zamyslet.

 

Takže za předpokladu, že nám naše drahá Xal'atath neříká pravdu, nebo alespoň ne celou pravdu, měli bychom se nad silou N'Zotha vážně zamyslet. Ono totiž není síla jako síla, aneb: "Ty máš svaly, já mám čáry." Kdo z vás už zapomněl na souboj Durotan vs Guldan, nebo Thrall vs Garrosh. Svaly zdá se nejsou všechno a přesně to ví i N'Zoth.

 

Podle legendy porazil N'Zoth spojené síly C'Thuna a Yogg-Sarona a dokázal se sám držet proti titánům, respektive proti jejich Vytepaným.

 

No a právě tady, to začíná být zajímavé. Nikdo nezpochybňuje, že N'Zoth je nejvychytralejší ze všech Old Gods, ale přesto je možná jeho vychytralost hluboce podceňována. Pokud použiji přirovnání, tak rozdíl mezi šachistou začátečníkem a šachistou mistrem, je v tom, kolik tahů dopředu (včetně všech možností) dokážou myslet. Pokud se budeme tohoto přirovnání držet, tak N'Zoth dalece převyšuje úroveň šachových velmistrů.

 

 

N'Zoth byl dost silný na to, aby dokázal porazit spojené síly dvou Old Gods a jeho obrovská říše obsahovala území Broken Shore, Kul Tiras a Eastern Kingdoms (pak že se Allianci nikdo nevěnuje…).

 

 

Nicméně Xal'atath nám na Broken Shore říká, že to bylo právě zde, kde bůh hlubin, N'Zoth, prohrál válku s bohem sedmi hlav, Y'Shaarj, ale i tato prohra sloužila ku prospěchu N'Zotha. Teď jenom mezi námi, jak často od někoho uslyšíte, že prohra byla fajn a vlastně mu pomohla? Jak to tedy je?


Co když N'Zoth a ostatní, nebo třeba jen on sám vycítil přítomnost Aggramara, který jako první objevil Azeroth a zblízka se podíval na nebezpečí, které mu hrozilo v podobě velkolepé Černé říše. A co když právě proto N'Zoth rozpoutal boj s Y'Shaarjem a tento boj úmyslně "prohrál", aby tak on sám nepůsobil jako ten nejsilnější, tedy jako největší hrozba? Konec konců z kroniky víme, že Vytepaní šli od nejsilnějšího k nejslabšímu. Co když si N'Zoth uvědomil, že bude lépe, když bude v pozici až druhého nejsilnějšího?

 

Y'Shaarj byl údajně nejsilnější. Dokonce natolik silný a působil Vytepaným takové ztráty, že ho Aman'Thul vytrhl z povrchu Azerothu a rozdrtil v ruce. Pokud to celé byl od N'Zotha kalkul, dokázal se tak geniálně vyhnout jisté smrti. Nemohl sice vědět, co se Y'Shaarjovi stane, ale mohl dost dobře předpokládat, že ten nejsilnější tzn. ten nejvíc na ráně, to taky nejvíc odskáče. Konec konců N'Zoth byl na řadě hned jako druhý a i když bylo jeho vězení nejpevnější ze všech, tak alespoň přežil.

 

Dále víme, že právě N'Zoth našeptával Azshaře a jejím věrným prozkoumávat stále hlouběji Studnu věčnosti až upoutali pozornost Sargerase a byl to znovu N'Zoth, kdo po rozdělení světa proměnil Azsharu a její lid v Nagy. Co když ale i tohle byl plán?

 

N'Zoth přece Azsharu sledoval tisíce let. Uvědomoval si, že ona je dost mocná na to, aby mu dokázala pomoci oslabit a časem i zničit vězení, které ho drží. Btw.: moc Azshary je plně srovnatelná s mocí Archimonda a Kil'jaedena.

 

Co když měl plán, jak Azsharu získat na svou stranu a čekal na vhodnou příležitost? Našeptával elfům pátrat v hlubinách Studny věčnosti po stále větší a větší moci, aby ho jednou byli schopni osvobodit. Když se pak situace začala vyvíjet špatně kvůli možnému příchodu Sargerase, protože obyčejní démoni pro Staré bohy nepředstavují problém, mohl N'Zoth jemně ze stínů tahat za nitky, aby sílilo hnutí odporu, které zastaví přivolání Sargerase na Azeroth.

 

Pokud se na to podíváme z N'Zothova pohledu, tak Válka prastarých pro něho ani lépe dopadnout nemohla. Nejen, že rozdělení světa otřáslo a oslabilo vězení jeho i ostatních Starých bohů, ale také v důsledku tsunami, která smetla Zin-Azshari, se celé jeho vězení hezky ukrylo stranou od pozornosti obyvatel Azerothu do hlubin oceánu, a navíc ještě získal skvělou pozici pro vyjednávání s Azsharou, která ač si vynutila titul královna, není nic víc než první mezi rovnými tj. mezi služebníky N'Zotha, který ji sice převyšuje, ale zároveň nemá problém s tím, aby si myslela, že se na vládě podílí. Ono totiž ego, nebo pýcha není něco čím by se N'Zoth nechal omezovat.

 

 

Teď společně proletíme události Cataclysm. Víme, že N'Zoth zkazil Nelthariona, ze kterého se jeho vlivem stal Deathwing, jehož síly coby Aspekta země nepochybně plně využil (#wreckingdragon). N'Zoth také povolal pány elementů Al'Akira a Ragnarose do boje proti hrdinům Azrothu, které tím zároveň zabavil, aby měl on sám klid na přípravu Hour of Twilight. Všechny tyto věci se dějí z prostého důvodu, čím větší chaos na Azerothu je, tím více zdá se N'Zothovo vězení slábne...

 

Mnohem zajímavější je ovšem dění okolo Emerald Dream. Yogg-Saron sice otevřel vstup do Emerald Dream pomocí stromu světa v Northrendu, ale byl to N'Zoth, kdo vybudoval a rozšířil většinu Noční můry, která pohltila druidy, draky a všemožná jiná stvoření, která se v Emerald Dream nacházela, nebo ho měla za úkol ochraňovat. Díky tomu, že převzal kontrolu nad Emerald Nightmare získal N'Zoth, respektive jeho vědomí a vůle, přístup do Rift of Aln, který se zároveň dotýká reality, Twisting Nether i Great Dark Beyond. Ergo získal tak přístup do 3 ze 4 říší existence. Tak jako je Emerald Dream věrným odrazem Azerothu, tak je i Rift of Aln věrným odrazem Maelstromu. Proč to zmiňuji? 

 

Ti zvás, kteří hráli za shamany už jistě vědí kam mířím. Il'gynoth nám přece ríká, že: "K jeho (míněno N'Zoth) nalezení, se utopte v kruhu z hvězd." Pokud vím, nic nevypadá jako kruh z hvězd více, než obloha na Maelstromem v shaman class hall. A je-li tedy Rift of Aln věrným odrazem Maelstromu a cítí-li tedy Malfurion v tomto věrném odrazu, v Rift of Aln, přítomnost prasterého zla, znamená to tedy, že když jsme bojovali s Xaviem, museli jsme být N'Zothovi, respektive jeho vědomí velmi velmi blízko, protože právě část jeho vědomí zde přebývá a proniká tudy i do dalších říší bytí.

 

Díky tomuto existuje teorie, že právě N'Zoth se přes Xavia mohl lehce dotknout mysli Archimonda a vnuknout mu myšlenku nové invaze na Azeroth s pomocí Guldana z alternativního Draenoru. Stejně tak se díky přístupu do Twisting Nether mohl dotknout i mysli Kil'jaedena. Netvrdím nějak je ovládat, ale lehounce, tak aniž by to sami zaznamenali, se dotknout jejich myšlenek a tu jednu jedinou potřebnou jim přiblížit a nasměrovat tak, aby je samotné to napadlo. Pro pořádek uvádím, že démonů se různé časové reálie netýkají. Mohou sice různé časové alternativy navštěvovat, ale oni sami existují pouze jednou.

 

Vyvstává nám ovšem otázka, proč by chtěl N'Zoth invazi démů na Azeroth? A proč ne? Když se vybere to správné místo… Ono taková hrobka Sargerase, kde jsou hluboko pod zemí čistě náhodou části titánských staveb… Pamatujte, že čím větší chaos, tím lépe se tříští prastaré pilíře N'Zothova vězení.

 

Xal'atath nám na Broken Shore říká:

"Toto bylo vždy místo moci. Byla tu Aegwyn a před ní elfové a před nimi trollové. A před nimi…"

 

N'Zoth je geniální stratég a měl tisíce let na promýšlení plánů a všech myslitelných možností. Vše, co dělá, vede k jedinému cíli a pokud se náhodou stane nějaká změna, nebo něco nevyjde, tak stejně jako navigace v autě jen přepočítá trasy a pokračuje dál. Možná pomalu, ale za to nezastavitelně vpřed. Ještě si myslíte, že je N'Zoth nejslabší z party? Tak se pojďme zamyslet, jak celý Legion skončil.

 

Je to totiž trochu moc náhod najednou.

 

Jako první jsme šli do Emerald Nightmare, kde nám Il'gynoth očividně spokojen sám se sebou říká, že dlouhý kruh už je téměř u konce. Nám hrdinům se podařilo v rámci expení na Broken Isles a potom, když nám ještě v uších doznívalo tisíckrát slyšené „An illusion! What are you hiding?!“, co jsme zabili Guldana tak získat poslední z pěti artefaktů, které společně dokáží uzavřít portál Legie. Vzhledem k tomu, že Il'gynoth mluví o těchto artefaktech jako o pěti klíčích, pěti pochodních, které osvětlují cestu, tak není pochyb, že N'Zoth slavil s námi. Rift of Aln se podařilo pouze zapečetit s tím, že problémy je nejlépe odložit na jindy...

 

Celá invaze Legie zanechala Azeroth oslabený víc, než kdy dřív a titáni, kteří by jako jediní mohli pro N'Zotha představovat hrozbu, jsou všichni společně zamčení v jedné „cele“ se Sargerasem daleko, daleko od Azerothu. Jestli tohle není taktický "master piece", tak už nevím.

 

Xal'atath k tomu přidává komentář: "Poslední vězení, už je téměř pryč…"

 

 

Pokud se nepletu, tak N'Zoth je s činností obyvatel Azerothu, včetně té naší, maximálně spokojený. Ono vlastně ani není divu, když přinejmenším polovina inteligetních ras na Azerothu jsou dětmi Starých bohů, to kletba masa dala těmto rasám život, tak jak ho známe. Jediní undeads jsou v pohodě, těžký život už jim nehrozí a vhledem k tomu, že jsou technicky mrtví, tak na ně nějaké šepoty Old Gods také nefungují, což je také důvod proč Void a všichni jeho služebníci nemohou jejich existenci vystát.

 

V BfA pak vidíme N'Zothovo působení v rámci questové linie ve Stormsong Valley.

 

Kromě geniálního taktika a manipulátora budeme muset čelit i N'Zothově fyzické schránce, protože pokud jsou chapadla v Shrine of the Storm chapadly N'Zotha, tak při pohledu na mapu, podle které by mělo jeho vězení být někde mezi Broken Isles, Zandalarem a Kul Tirasem, pravděpodobně blíže břehům Stormsong Valley, je jasné, že jde o bytost monstrózních rozměrů.

 

Co si myslíte, že N'Zoth plánuje s populací ve Stormsong Valley dělat dál?

 

Přehodnotili jste sílu Starého boha?

 

V čem by mohla spočívat N'Zothova slabina a má vůbec nějakou?


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Kaspo 16.11.2018 09:57

Úprimne očakávam, že ďalšia expanzia sa bude primárne týkať old gods, možný názov: Ríše od Black Empire.
Čo sa týka chápadloveho kamaráta pod vodou, mám len jednu otázku:
Uvažoval niekto o tom, že by sa old gods mohol podariť prvotný zámer? Teda skaziť dušu Azerothu.

Ysu 16.11.2018 18:35

Ano, uvažoval jsem o tom, ale myslím že pravděpodobnější je zkažení Azeroth z jiného zdroje. Tahle teorie bude součástí pravděpodobně už příštího článku.

Zzendarin 15.11.2018 20:46

Otázkou taky je jestli vůbec N'zoth nějak zvlášť spěchá se svým "útěkem" z vězení. Je totiž dost dobře možné že mu současný stav vyhovuje protože ho vězení nejenže omezuje ale i chrání minimálně před nějakou zvláštní pozornosti a tak může v klidu sedět jako žába na prameni a z bezpečné vzdálenosti tahat za nitky.

Ysu 15.11.2018 21:39

Když nad tím tak přemýšlím, tak máš pravdu. Přesně tohle by mi k jeho stylu uvažování a vychytralosti, alespoň krátkodobě sedělo. Ale pak tu máš druhý úhel pohledu a to, že vězení mu působí nesrovnatelně více omezení než ochrany. Takže krátkodobě může jak říkáš "sedět jako žába na prameni", ale určitě se snaží ze vše sil uvolnit, aby mohl svou obrovskou moc používat naplno a bez omezení a mám za to, že nás jako žádnou velkou hrozbu asi nevnímá, protože nás a naše životy a vše co se na Azerothu událo sleduje tak dlouho, že nás zná líp, než se známe my sami.

Petanurban 15.11.2018 20:44

Paráda, budu se těšit na další články. N'Zoth asi bude fyzicky nejslabším z nich, ale bude chytrý jak Eurus. Jako jeho největší slabinu (kromě vznikající Azeroth, sebejistoty a pýchy, viz Azshara) vidím asi jeho dva "bratry", už je sice jednou zdá se obelstil a porazil, ale kdo ví. Vidět ten konflikt mezi nimi by bylo majestátní.

Ysu 15.11.2018 21:44

No nezlobil bych se, kdyby nám Blizzard team udělal cinematic Old Gods Origin, kde bychom mohli vidět Black Empire v celé slávě + třeba bitvu N'Zoth vs C'Thun a Yogg-Saron.

kastroll 15.11.2018 08:31

tyhle spekulace mohli mít pravdu tak před 14 lety ,, kdy se tým blizardu snažil dělat zajímavý příběhy. tedka se tu objeví, my uděláme 10q o hovně a jdem ho vypnout do raidu. EZ

Yuuka 14.11.2018 21:08

Jen aby Azshara nedopadla jako Cho'Gall 2.0 Ten se pokusil oživit Starého boha a jak to dopadlo.
Jinak super článek. Díky

Sabejno 14.11.2018 19:08

Takže hromada novinek o hře jako takové a my si přečteme vlastně zrecyklovaný článek od Bellatrix. Dobrá práce, klávesnicový hrdino.

Elanthus 14.11.2018 21:45

Co ty jseš za toxickou špínu...

Dickinson 14.11.2018 22:45

Nechcete tuhle toxxickou hmotu banovat? Vždyt to jsou jen urážky , komenty bez názoru a nudnej trolling.

Esperanta 15.11.2018 12:30

Nevím, zda tu bylo nějaké napomenutí, každopádně ještě jednou něco takového uvidím a bude banhammer.

Sabejno 15.11.2018 23:11

@Esperanta Za co? Že vzal článek, který psala Bellatrix a sepsal ho znovu?

Esperanta 16.11.2018 12:17

@Sabejno Ne, za to, že jsi toxický.

twice 19.11.2018 10:35

Kllávesový hrdina, no hezky ses popsal..

Valohran 14.11.2018 18:42

Díky za zajímavé zamyšlení. Pokud by N'zoth skutečně měl takovou moc a rozpětí, jak je tu načrtnuto, jen těžko s ním budeme v 8.3 hotovi. Jakože, full old-god-themed datadisk by mi nijak nevadil

Martins911 14.11.2018 19:44

Bude hodně záležet jak moc se dokáže dostat z toho vězení a pak ještě možná jestli azshara v tom raidu umře

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet