Nový WoW datadisk nás zavede do Shadowlands!

  shadowlands    sylvanas    lich king   

Rozcestník

Trailery

Datum vydání

Předobjednávka

Shadowlands

Lokace

Covenants

Oribos

Maw

Další obyvatelé Shadowlands

Anima a Soulbinding

Dungeony a raidy

Torghast

Další dungeony

Castle Nathria

Bolvar Fordragon a nová armáda mrtvých

Nový levelovací systém & level squish

Nový systém levelování pro alty

Systém a odměny

Classy

Legendárky

Weekly loot chest

Profese

Vylepšená customizace

Pre-expansion event

Jaká je Sylvanasina role v Shadowlands?

Frakční válka v Shadowlands?

Ostatní články

 


There must always be a Lich King," varoval Tiriona Fordringa Terenas Menethil, Arthasův otec, těsně poté, co jeho syn vypustil duši. Proto na jeho místo nastoupil Bolvar Fordragon a stal se Žalářníkem zatracených, aby nemrtvé udržel na uzdě a zachoval rovnováhu ve světě.

Nikdo z nás nezpochybňoval, že musí vždy existovat Král lichů. Sylvanas Windrunner nás však nyní vyvedla z omylu. V traileru na nový datadisk se totiž pustila s Bolvarem do křížku, přemohla jej a následně rozlomila Lich Kingovu helmu se slovy, že nás všechny osvobodí. Roztříštila tak bariéru mezi naším světem a Shadowlands, říší mrtvých. Říši, která je tak prastará, že existovala již před Titány.

 

Trailery

 

 

 

Datum vydání

Zatím víme jenom to, že datadisk vyjde někdy v roce 2020, a to nejpozději 31. prosince 2020. Dá se však očekávat, že to bude klasicky někdy na konci léta.

Prozatím běží closed alfa. Z té si můžete přečíst první dojmy dvou našich redaktorů, Witka a Syndorraye.

 

Předobjednávka

Datadisk Shadowlands si můžete předobjednat zde. Na výběr máte ze 3 různých edic:

  • Base Edition – 39,99 euro (1 020 Kč)

    • Zahrnuje datadisk Shadowlands a early access k death knightům pro pandareny a spojenecké rasy. Tato možnost se vám v případě předobjednávky zpřístupní již v patchi 8.3, Visions of N'Zoth.

  • Heroic Edition – 54,99 euro (1 400 Kč)

    • Zahrnuje vše, co Base edice, a navíc level 120 character boost a létajícího mounta Ensorcelled Everwyrm. Tento mount vám zároveň poskytne quest na získání transmog setu Vestments of the Eternal Traveler.

  • Epic Edition – 74,99 euro (1 900 Kč)

    • Zahrnuje vše, co Heroic edice, a navíc 30 dní game time, peta Anima Wyrmling, Eternal Traveler efekt pro vás Hearthstone a Illusion: Wraithchill (kosmetický efekt pro vaši zbraň). Podobně jako jiné iluze nemůže být Wraithchill aplikován na některé typy zbraní.

 

 

Shadowlands

Vydáme se do úplně nové sféry, do posmrtného života. A musíme počítat s jednou věcí: tento svět je úplně jiný než vše, na co jsme byli zvyklí. Má svá vlastní pravidla a zákonitosti. Od světa živých jej až dosud odděloval závoj, který však Sylvanas roztříštila, když rozbila Lich Kingovu helmu. Nyní hrozí, že Sylvanasin čin naruší kosmickou rovnováhu mezi světem živých a mrtvých, mezi životem a smrtí. A my se budeme muset vypořádat s následky.

 

Ale nepředbíhejme. Jaký je účel a funkce Shadowlands, nebo přesněji jak až do nedávné doby tato sféra "fungovala"? Jak už bylo řečeno, Shadowlands jsou warcraftí verze posmrtného života, podsvětí, pekla nebo jakékoli jiné posmrtné sféry z nejrůznějších mytologií našeho světa. Pokud ve světě Warcraft zemřete, valkýra vás přenese skrze závoj do světa mrtvých a vy stanete před bytostí zvanou Soudce (Arbiter). Tato bytost vstřebá veškeré informace o vás a o tom, jaký život jste žili. A na základě toho, zda jste byli ctností, nebo zkažení, vás "přepošle" do jedné z oblastí Shadowlands, kde se vám dostane odměny, trestu nebo pokání.

V datadisku Shadowlands se však tento odvěký řád naruší... Jakmile vstoupíme do Shadowlands, zjistíme, že sférou mrtvých zmítají nepokoje. Bezchybná mašinérie smrti se přerušila. Místo, aby byly "čerstvé" duše posílány před Soudce, se ocitají v místě zvaném Chřán (Maw). Toto místo je za normálních okolností určeno pouze pro ty nejhanebnější hříšníky, kteří zde mají na věčnost trpět za své zločiny. Nyní zde však končí všichni... A s tím bude třeba něco udělat.

 

Ještě je třeba zmínit koncept zvaný Anima. Jde o duševní esenci přicházejících duší, přetvářející se v životní sílu Shadowlands. Díky ní mohou Shadowlands prospívat, je to taková místní mana. Jenže kvůli tomu, že všechny duše nyní končí ve Chřtánu, namísto aby se staly obyvateli jedné ze čtyř oblastí Shadowlands, krajina mrtvých paradoxně umírá a chřadne, neboť se jí nedostává animy.

 

Lokace

Během našeho průzkumu Shadowlands objevíme čtyři hlavní lokace a seznámíme se s jejich obyvateli a strážci. Každou oblast Shadowlands má na starost jedna z Covenants (řády/svazky). Jde o uskupení mocných bytostí svázaných s příslušnou krajinou, kteří nad ní mají dozor a rozhodují také, co se bude dít s místními dušemi.

 

První lokací je Bastion, která může dosti připomínat Halls of Valor. Zde vládnou Covenant Kyriané. Jejich disciplína a smysl pro povinnost je pohání, aby ochraňovali duše ze smrtelných světů, které přijdou do Shadowlands. Kyriané jsou velmi disciplinovaní a spořádaní a podobné vlastnosti platí pro duše, které sem přijdou. Bastion se stává domovem duší, které odložily těžkosti života a hledají čest a ctnost.

Z proslulých hrdinů Azerothu se zde setkáme například s Utherem Světlonošem.

Další zónou je Ardenweald. Jde o mystický a čarovný les, který v něčem může připomínat Smaragdový sen, avšak zahalený závojem noci. Ardenweald je jako temné zrcadlo Smaragdového snu; pokud Smaragdový sen reprezentuje jaro a rozpuk života, Ardenweald je podzim. Místo, kde člověk může v míru spočinout. Přebývají zde tajemní Night Fae, kteří zuřivě brání duchy přírody před těmi, kdo by jim chtěli zabránit v přerodu.

Do Ardenwealdu zavítal například Cenarius po své smrti. Zde odpočíval a nabíral nové síly, aby se následně mohl vrátit zpět do života na Azeroth.

Ardenweald je zároveň silně propojen s drusty, takže tu kromě kouzelného lesa najdeme i oblasti připomínající krajinu Drustvaru z Battle for Azeroth

Třetí lokace se jmenuje Revendreth. Jde o děsivou, stinnou krajinu plnou rozeklaných útesů a zlověstně se tyčících hradů. Vládnou zde prohnaní Venthyr, kteří hodují na duších domýšlivých bytostí v této krajině hojnosti a utrpení.

Revendreth je místo, kde by člověk na rozdíl od prvních dvou asi příliš po smrti skončit nechtěl. Přicházejí sem duše těch, kteří měli nějaký nedostatek – byli pyšní nebo je drží zpět nějaká jiná špatná vlastnost, takže se nemohou plně odevzdat Shadowlands. Musí se nejprve kát a odpykat si, co špatného vykonali za života. Z našich starých známých tu budeme mít možnost narazit na Kael'thase Sunstridera.

Poslední krajinou je Maldraxxus. Bojechtiví Necrolordi zde velí nemrtvých armádám, které slouží jako první linie obrany Shadowlands. V Maldraxxusu spočívá hlavní vojenská síla Shadowlands a "život" se tu s nikým nemazlí.

Necrolordi ctí ty, kdo touží po moci a slávě v bitvě. Přicházejí sem neoblomné, houževnaté duše, které se před nikým neskloní. Jedním z místních obyvatel je Draka, matka Thralla – ta si tu dokonce vydobyla nějakou vyšší pozici.

 

Covenants

Covenants (svazky/řády) jsou vládnoucí síla Shadowlands. Každý z nich dohlíží na jednu ze čtyř oblastí Shadowlands. Vy jako hráči budete mít rovněž možnost spojit se s jedním z těchto čtyř Covenants – tedy Kyriané, Night Fae, Venthyr nebo Necrolords. Každý z těchto nezemských řádů pastýřů duší má své vlastní ambice, pohánějí je jiné motivace a mohou vám nabídnout různé druhy nové moci.

Více o Covenants a o abilitách, které vám mohou nabídnout, si můžete přečíst zde.

 

Covenants budou jedním z důležitých prvků datadisku. Půjde o důležitou součást vašeho postupu hrou. Každá z Covenants bude mít zájem o vaši asistenci, a to kvůli vaší unikátnosti – nejen že jste významní a mocní hrdinové, ale hlavně přicházíte do Shadowlands jako živí, ne jako mrtvé duše. Máte stále napojení na život, které je tu něčím nevídaným. Každá Covenant vám nabídne svou specifickou moc a vy si budete muset vybrat, která je pro vás ta pravá. Toto rozhodnutí proběhne na maximálním levelu a bude předstupněm před endgame.

Své rozhodnutí ohledně výběru Covenant můžete později změnit a přidat se k jiné, ale bude vás to něco stát.

Co všechno bude herně zahrnovat Covenant:

  • rozsáhlá příběhová linka – tedy, čtyři rozsáhlé příběhové linky, které můžete na různých postavách prostřídat

  • 2 aktivní ability, z toho jedna classově specifická

  • endgame progression system – Soulbind rituál: můžete navázat svou duši k mocnému obyvateli Shadowlands, což vám poskytne další moc

  • celá řada kosmetických a dalších odměn – armor sety, mounti a spousta dalších věcí, např. transmogy; viděli jsme příklad plášťů od Covenant Kyrian, které vám dají křídla nebo svatozář

Na rozdíl třeba od Artefaktů se v kontextu Covenant nebude muset nic grindit. Blizzard celý koncept Covenants vystavěl na myšlence, že byste už neměli mít pocit, že každý týden musíte něco nafarmit, abyste nezaostávali za ostatními hráči.

 

Zároveň může připojení k některé Covenant připomínat získání Class Order Hall v Legion, neboť i tady získáme naši domovskou bázi, naši svatyni, kde budeme v bezpečí. Blizzard to však přirovnal spíše k Shal'aranu v Suramaru, což byla skrytá báze, kterou jsme našli v hrozném stavu a pak jsme ji postupně skrze questy vylepšovali a dělali si z ní útulný domov.

 

Oribos

Oribos je město, které se nachází ve středu Shadowlands, ostatní čtyři lokace jsou rozmístěny kolem něj. Jde o neskutečně prastaré město, které předchází vše, co si kterákoli živá i mrtvá bytost může pamatovat. Zde sídlí výše zmíněný Soudce (Arbiter), který až donedávna soudil nové duše, které přišly do Shadowlands.

Soudce, nebo možná spíše Soudkyně (neboť se o ní hovoří v ženském rodě), je prastará, tajemná bytost, jejíž existence předchází vše a dokonce může být starší než Titáni. Nové duše za normálních okolností přicházejí nejprve před Soudkyni, která vstřebá veškeré informace o vás a o tom, jaký život jste žili. A na základě toho, zda jste byli ctností, nebo zkažení, vás "přepošle" do jedné z oblastí Shadowlands, kde se vám dostane odměny, trestu nebo pokání.

Oribos bude v tomto datadisku naše hlavní město, kam se budou hráči primárně soustřeďovat. (Přemístit do Shadowlands Dalaran by asi nebylo nejjednodušší.)

 

Maw

Chřtán (Maw) je poslední oblast Shadowlands. Nevládne tu žádná Covenant. Jde o hrůzné vězení pro ty nejnebezpečnější duše, které byly za života těmi největšími bídáky, jaké Azeroth poznal. V Chřtánu dojdou zaslouženého trestu a mají zde navěky trpět za své činy. Zároveň jsou sem zavíráni i proto, aby byl zbytek Shadowlands před těmito nejzvrácenějšími stvůrami v bezpečí.

Chřtánu vládne tajemná osoba nazývaná Žalářník (Jailer). Ten je postrachem dokonce i ostatních obyvatel Shadowlands. Jde o zpola legendární bytost, o níž se jen v bázni šeptá a kterou by se mohly strašit malé děti. Nikdo o něm nic neví, neboť cesta do Chřtánu je jednosměrná, nikdo se z něj nikdy nevrátí ani z něj nic neunikne, ani žádná bližší informace o tom, co je Žalářník zač.

 

V Chřtánu nyní z dosud neznámého důvodu končí všechny duše namísto jen těch nejhorších. A my hráči také budeme jediní, kdo z Chřtánu dokáží uniknout, a to díky našemu setrvávajícímu napojení na život. Později se sem budeme i moci vrátit. Půjde o max-level zónu. Chřtán je místo, které vás chce na každém rohu zabít a nikde tu není bezpečno.

 

Další obyvatelé Shadowlands

V Shadowlands také přebývají valkýry a Spirit Healeři, což jsou valkýry, které se rozhodly pomoci předčasně zesnulým duším a vyvádějí je z Shadowlands zpět do říše živých.

 

V Shadowlands rovněž budeme mít šanci narazit na některé z legend Azerothu, které již nejsou mezi živými. Je tu Uther Lightbringer, který zápolí s temnými silami, které se jej snaží přetvořit v symbol odplaty. Nachází se tu Kael'thas Sunstrider, který se touží pomstít nepříteli ze své minulosti. Je však odsouzen k tomu, aby trpěl v krajině Revendreth, kde je trestán za zločiny, které spáchal za života.

 

Anima a Soulbinding

Anima, z příběhového hlediska duchovní esence, která společně s padlými dušemi vchází do Shadowlands, bude představovat další ekvivalent Artifact Power nebo azeritu. Půjde o další věc, kterou budeme sbírat, abychm znásobili svou sílu.

Animu budete moci využít, jak uznáte za vhodné. Hra vám dá na výběr a vy si zvolíte, jaký bonus lépe sedí vašemu playstylu. Například si budete vybírat mezi bonusem +10 % k maximálním HP, nebo navýšení Mastery o 5 %.

Blizzard se při vytváření této mechaniky snažil o to, aby nešlo o další nekonečný grind, u kterého budou mít hráči pocit, že ho musí absolvovat, aby nezaostávali za ostatními. Jedním z hlavních zdrojů animy bude dungeon Torghast, avšak jinak budete animu moci získávat mnoha různými způsoby.

 

Jedním ze způsobů využití animy bude Soulbinding. Jde o rituál propojení dvou duší kvůli sdílení moci a znalostí. Jakmile se zvolíte Covenant, budete si moci vybrat i NPC z daného Covenantu, s nímž propojíte svou duši. To vám umožní naučit se nové ability, které vám skrze duševní pouto poskytne váš spojenec – díky tomu může jít i o ability, které by normálně nebyly vůbec dostupné pro vaši classu.

Půjde vlastně o dodatečný talentový strom, jehož jednotlivé úrovně si budete odemykat za pomoci animy.

 

O animě a Soulbindingu si můžete více přečíst v tomto článku.

 

Dungeony a raidy

Jak bylo zmíněno výše, do Chřtánu (Maw) se budeme moci vrátit a půjde o max-level zónu. V jejím středu se nachází Torghast, Věž Zatracených.

 

Torghast

Torghast, Věž zatracených, je mimojiné ta věž, kterou jsme viděli v závěru Shadowlands cinematicu, kde představovala zrcadlový obraz Icecrown Citadel. Tento dungeon Blizzard vnímá jako druhou hlavní feature tohoto datadisku mimo Covenants. Půjde o nekonečný dungeon, jehož prostředí se při každé návštěvě mění. Právě zde jsou drženy pod zámkem duše těch nejzvrhlejších a nejzvrácenějších bytostí. Věž odporuje zákonům reality a nikdy ji nedokážete zcela dokonale poznat, protože pokaždé, když tam vstoupíte, prostředí bude jiné. Také tu budete vstřebávat animu, esenci duší v Shadowlands, a ta vás bude značně posilovat. Moc animy vám pak dá možnosti herních bonusů, ze kterých si budete moci vybrat.

Torghast budete moci procházet solo nebo v partě libovolného počtu lidí (max. 5).

 

O tomto neustále se měnícím dungeonu si můžete více přečíst v samostatném článku.

 

Další dungeony

Mimo Torghast má Blizzard nachystaných 8 dalších dungeonů. Z toho 4 budou sloužit k levelování (v každé zóně 1) a 4 budou end-game dungeony (1 v každé zóně).

A v jednom z těchto dungeonů potkáme Bwonsamdiho! Aby také ne, když jde o loa smrti. A pořád nám dluží nějaké odpovědi.

 

Castle Nathria

Castle Nathria bude raid s 10 bossy. Vládne mu lord Venthyrů. Blizzard tento raid popsal tak, že "udělali Drákulův hrad jako raid".

 

Bolvar Fordragon a nová armáda mrtvých

Co se stalo s Bolvarem poté, co s ním v cinematicu Sylvanas zametla podlahu? Nebojte, nezemřel, jen má teď asi trochu pošramocené ego. Bolvar bude v Shadowlands datadisku velmi významnou postavou, neboť nám bude moci poskytnout důležité informace. Má totiž unikátní náhled na celou situaci kolem Sylvanas a Shadowlands. Jakožto Král lichů stál jednou nohou v říši živých a druhou v říši mrtvých a rozuměl oběma. Dračí oheň, který jej sežehl po bitvě u Wrathgate, jeho tělo naplnil energií života, a po nasazení Lich Kingovy helmy nahlédl i do druhého světa, světa mrtvých, a pochopil co se v něm děje, jaké zákonitosti mu vládnou a jak to v něm funguje. Bude nám tedy moci radit, co a jak.

Bolvar na to všechno samozřejmě nebude sám. Aby mohl čelit Sylvanasinu útoku na Icecrown, rozhodl se začít oživovat nové hrdiny z azerothského lidu, aby posílil rytíře smrti z Acherusu. Do řad rytířů smrti se nyní budou moci připojit i pandareni a spojenecké rasy. Založit death knighta si tak nyní bude moci naprosto kdokoli.

 

Death knighti "starých" ras budou stále mít stejnou úvodní questovou linku (Arthas a Plaguelands). Death knighti pandarenů a spojeneckých ras budou mít jiný úvod. Půjde o velmi krátkou questlinku, podobnou například úvodním questliniím ke spojeneckým rasám. Tato úvodní questlinka pro spojenecké rasy a pandareny bude časově předcházet Shadowlands cinematicu. Z toho, vyplývá, že Bolvar vycítil, že se něco děje, a pokusil se posílit svou armádu ještě před Sylvanasiným příchodem.

 

Nový levelovací systém & level squish

Shadowlands představí nový levelovací systém, který má hráčům poskytnout pocit smysluplnějšího postupu vpřed. Levelování by také mělo být lépe usměrněné. A Blizzard si konečně vzpomněl, že hrajeme (MMO)RPG, takže po získání každého nového levelu by se nám mělo něco odemknout!

 

Dále dojde k level squishi. Postavy, které mají momentálně maximální level, začnou v Shadowlands na levelu 50 a budou se propracovávat k levelu 60, který bude představoval level cap tohoto datadisku.

Proč Blizzard zvolil právě rozsah mezi levely 50 a 60? Připadalo jim, že takto bude mít procházení obsahu Shadowlands lepší tempo a že toto levelové rozmezí bude lépe pasovat k připravenému contentu.

Jak bude fungovat levelování nové postavy si můžete přečíst v tomto článku.

V souvislosti se změnami v levelování dojde ke změnám Ridingu.

Takovéto budou nové levelové požadavky pro některé instance.

 

Nový systém levelování pro alty

Nový systém levelování se dotkne i altů, a to pořádně. Nyní si budete na nových postavách moci vybrat, na kterém datadisku chcete levelit. Máte třeba rádi Mists of Pandaria, zatímco ostatní datadisky byste milerádi vynechali? Bez problému! Můžete vylevelit od levelu 1 až po 50 jen v Pandarii a pak se hned vydat do Shadowlands, kde vylevelíte na šedesátku.

Blizzard tomu říká New Game+ Experience. Jako alt si pak při příchodu do Shadowlands budete moci vybrat Covenant rovnou, aniž byste procházeli vším, čím jste procházeli na mainovi. Okamžitě tak dostanete přístup k bonusům plynoucím ze spolupráce s daným Covenantem. Také budete moci levelovat v jakékoli zóně Shadowlands nebo kdekoli jinde, klidně přes dungeony nebo battlegroundy.

Postup směrem k endgame budete moci získávat během levelování.

Jak bude fungovat levelování nové postavy si můžete přečíst v tomto článku.

 

Systém a odměny

Základní filozofií Shadowlands bylo podle Blizzardu to, aby navýšili vliv, který hráč má na hru. Aby měli hráči pocit větší kontroly nad tím, co ve hře chtějí dělat. S tím souvisí značná redukce mechanik, které byly převážně o náhodě. Blizzard uvedl následující příklady:

 

Classy

Blizzard slíbil návrat classové identity – classové identity, nikoli specu.

O návratu classové identity a starých dobrých classových abilit si můžete přečíst v tomto článku.

A zde se nachází seznam prvních změn povolání. Další budou zcela jistě následovat.

Legendárky

V Shadowlands se vrátí, ale nebudou padat náhodně. Budeme se moci sami zasadit o to, jakou legendárku chceme. Budeme si moci přesně vybrat, co chceme, a pak za tím jít.

Souhrnný článek o legendárkách v Shadowlands najdete zde.

 

Weekly loot chest

Nebude z ní padat jeden item, nýbrž pět nebo šest itemů, ze kterých si člověk vybere, který mu vyhovuje nejvíc.

 

Profese

Dočkají se updatu. Budeme mít větší volnost ve vytváření itemů.

 

Vylepšená customizace

 

Hráčům Shadowlands se zpřístupní nové vzhledové možnosti, a to pro všechny rasy. Nové možnosti budou moci uplatnit samozřejmě nové postavy, ale budete si moci pozměnit i vaše existující postavy v barber shopu.

Nové možnosti budou zahrnovat nové účesy, možnost zvolit si různou barvu očí a tvar obličeje samostatně (ne jako tomu bylo doteď, kdy vám tvar obličeje zároveň determinoval barvu očí), nejrůznější malování kůže... To nejdůležitější ale je, že nyní bude vaše postava moci opravdu vypadat tak, jak jste si ji vymysleli. Chcete hrát za Wildhammer trpaslíka s jejich ikonickým vzhledem? Nyní budete moci. Chcete, aby vašemu nemrtvému netrčely kosti, ale byl o něco méně nemrtvý? Jasně! A hráči lidí si nyní budou moci vybrat specifičtější rysy různých etnik, např. Asiatů nebo černochů.

 

Pre-expansion event

Blizzard se v panelu What's Next na BlizzConu podělil také o to, jak bude vypadat event předcházející této expanzi. Mnozí hráči, a my rovněž, spekulovali nad tím, co bude mít za následek, že Sylvanas zničila Lich Kingovu helmici. Jak dobře víme, mělo by to znamenat, že Pohroma bude náhle bez velitele a vypukne chaos.

A kolem toho se právě bude točit tento event. Po rozbití helmy se nemrtví utrhnou ze řetězu a začnou plenit Azeroth. Bude to taková další zombie invaze. Azerothští hrdinové budou muset shromáždit své síly a vydat se na Icecrown. Až tam dojdeme, uvidíme trhlinu, kterou způsobila Sylvanas, a skrze ni vstoupíme do Shadowlands. A skončíme v Chřtánu – protože tam nyní konči všichni noví obyvatelé Shadowlands. My však z Chřtánu jako jediní budeme moci uniknout, a to díky našemu unikátnímu poutu se životem, s Titánkou-Azerothem (zjednodušeně řečeno prostě proto, že na rozdíl od běžných nových návštěvníků Shadowlands nejsme mrtví).

Ačkoli většina z nás z Chřtánu uprchne, někteří naši spolubojovníci a azerothští hrdinové zde zůstanou lapeni.

 

Jaká je Sylvanasina role v Shadowlands?

Sylvanas v poslední době jako by vystřídala celou řadu osobností. Pro některé to byla inspirující postava a silná náčelnice. Jiní v ní viděli prachsprostou masovou vražedkyni. A opravdu to místy vypadalo, jako by se snažila způsobit co největší množství umírání. Je to skutečně tak? A pokud ano, jaký je její cíl?

Na tyto otázky zatím Blizzard neodpověděl. Zato však odpověděl na otázku, kdo je ona tajemná osoba v traileru, která se tak zlověstně vypíná za Sylvanas.

Není to nikdo jiný než tajemný Žalářník (Jailer), vládce Chřtánu (Maw) a nejspíše jedna z nejmocnějších bytostí Shadowlands. A ne, není to Sylvanasin nový pán. Sylvanas dle vyjádření Blizzardu žádného pána nemá, neboť je nad takové nesmysly povznesena. S Žalářníkem však uzavřela nám zatím neznámou dohodu, jejíž detaily však zjistíme později.

 

Tento Sylvanasin pakt zároveň vyjasňuje, kde nabrala v nedávné době takové množství moci. Ano, za života to byla elitní hraničářka a po smrti mocná smrtonoška, ale viděli jsme ji zabít Saurfanga a porazit v souboji Krále lichů, aniž by se byť jen zadýchala (i kdyby se jako nemrtvá mohla zadýchat). Odpovědí je síla smrti. Jak rostla síla Chřtánu a síla Žalářníka, roste i síla Sylvanas, neboť má s Žalářníkem pakt a je jí zřejmě dovoleno užívat jeho moc.

 

Co přesně to znamená pro Azeroth a svět živých, ale i pro Shadowlands, říši mrtvých? To ukáže až čas.

Sylvanasinu novou moc detailněji rozebírá tento článek.

 

Frakční válka v Shadowlands?

Řada hráčů se po zveřejnění datadisku Shadowlands drbala na hlavě a přemýšlela, jak to vlastně nyní bude s frakční válkou, a také zda naše rozhodnutí z BfA kampaně bude mít nějaký vliv na dění v Shadowlands. Během War Campaign v BfA jste se měli možnost rozhodnout, zda budete stranit Saurfangovi, nebo Sylvanas. War Campaign pak podle toho měla (pro hráče Hordy) různá zakončení.

Blizzard se však jasně vyjádřil, že toto zakončení kampaně představuje i konec této dějové linky, a v Shadowlands už nebude záležet na tom, na čí straně jste stáli v BfA.

V Shadowlands zkrátka už frakční válka nehraje roli, neboť teď opět stojíme proti společnému nepříteli. (Again...?)

Bližší detaily k tomuto tématu poskytl Blizzard v rozhovoru.

 

Ostatní články

 

Příběh

 

Nové modely

 

Ostatní

 


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

cerberos 01.11.2019 21:31

Ah ta moje Sylvanas,škoda ,že není realná….lláska moje ,kam to ale dotáhla, přemoct nejlepšího válečníka Hordy Saurfanga /to sice neměla/ a pak samotného Lich Kinga hm...ale i tak myslel jsem si že Shadowlands bude samá Temnota a to že potkáme hrdiny kteří zemřeli to už jsem napsal. Jinak upřímně mám z toho divný pocit no nevím nevím ale jak jsem kolikrát psal Blizzard umí překvapit no uvidíme....

Jikonekt 01.11.2019 21:28

Taky sem si zóny Shadowlands představoval více snové a tak nějak pokřiveně a barevně divné, ale po zamyšlení dám za pravdu spíš tvůrcům... protože psychedelický zóny by byly fajn, ale jen na chvilku. Takže musej bejt víc normální ve stylu klasickejch Azeroth zón, aby v nich hráči vydrželi dva roky hrát bez duševních následků a epileptickejch záchvatů u monitoru
Líbí se mi možnost výběru z těch čtyř frakcí, co to krom vzhledu setů bude pro hru znamenat, ještě uvidíme...

Khadgar 01.11.2019 21:28

Počkat, to mi chcete říct, že zase vykopali Kael'Thase a Uthera to je už nemůže nechat odpočívat v pokoji a dále je nemrvit, i když u Kael už to asi víc nejde takže možná pojedou redemption story jako s Illidanem... Bože proč jsem musel W3 tak milovat, sedět u něj ve 4 ráno u bratránka v bytě a užívat si to neskutečné dobrodružství, jen abych mohl vidět jak příběh mizí a mizí a m...

Jikonekt 01.11.2019 21:31

Skus žít přítomností a ne jen nostalgií dětství, protože jinak budeš časem zklamaný a zatrpklý skoro ze všeho Aneb je to pomalé cesta jak se stát protivným důchodcem co říká, že za jeho mladejch let bylo všechno lepší, který si ale neuvědomuje, že to bylo hlavně tím mládím

Khadgar 01.11.2019 21:36

@Jikonekt
Myslím, že tohle nemá s nostalgií co dělat naopak, rád bych viděl pokračování W3 příběhu, ale důstojné, rozumné a hlavně propracované ale chápu, že WoW co se storytellingu týče má svázané ruce, protože MMO-RPG nemůže nikdy vykládat tak kvalitní příběh jako RTS. Jen mě mrzí, že nechtějí udělat W4, který by se od WoW odsekl a jel svou vlastní cestou

Jikonekt 01.11.2019 21:43

Tak máš pravdu, že WoWkem si prostě zazdili nějaký ten příběh W4, ikdyž asi nějak očůrat ba to taky šlo. Ale hlavně oni jako firma nebudou asi už podporovat dvě hry ve stejnym herním žánru, které by si konkurovaly. Nebudou mít dvě MMORPG nebo dvě kartičkový hry nebo právě dvě různý realtime strategie. A na poli strategií měli dlouhé roky prostě Starcraft, takže nebudou vyvíjet hru ve stejnym žánru jen z jiného světa, to má prostou ekonomickou logiku... nekonkurovat sám sobě.

Khadgar 01.11.2019 21:49

@Jikonekt
Chápu jejich důvody a možná jsem i trochu rád, že nechtějí W4 udělat, protože to bych byl pak za blbce, kdyby tomu udělali horší story než WoW, i když to trumfnut to by chtělo hodně haluz příběh a Warcraft byl jejich první RTS, ale Starcraft zůstal RTSkem a Warcraft se přerodil v MMO, což je škoda přál bych si aby to bylo na opak

Khadgar 01.11.2019 21:49

@Jikonekt
Chápu jejich důvody a možná jsem i trochu rád, že nechtějí W4 udělat, protože to bych byl pak za blbce, kdyby tomu udělali horší story než WoW, i když to trumfnut to by chtělo hodně haluz příběh a Warcraft byl jejich první RTS, ale Starcraft zůstal RTSkem a Warcraft se přerodil v MMO, což je škoda přál bych si aby to bylo na opak

Jikonekt 01.11.2019 22:01

@Khadgar: Podle mě ani nečekali sami v době releasu, že WoW tu s námi bude 15 let a déle... i proto si nejlepší témata takříkajíc vybouchali poměrně brzo a teď už musej přicházet s novejma věcma a Světama a vařit takříkajíc z čistý vody...
Imho i kvůli dlouhověkosti WoW třeba tenkrát zrušili to nový jimi připravovaný mmo a z toho co už měli udělali Overwatch, jak ho dnes známe. Protože čekali, že tou dobou už WoW pomalu umře a připravali novou hru v žánru mmo, jenže WoW neumřelo, tak změnili tenkrát plány raději u té vyvíjené hry.

Khadgar 01.11.2019 22:07

@Jikonekt
Jo předpokládám to samé ale je vtipné, jakou zlatou fontánu z Warcraftu udělali, když teď vidím, těch itemu, co si může člověk koupit navíc jako ted ten hearthstone efekt

Cherios 01.11.2019 21:28

No neviem ,ale Shadowlands som si predstavoval ako miesto plné bolesti, temna a všadeprítomného strachu. Tiene ,ktoré si šepkaju , rieky z krvy plné mrtvol detí, a temné chrámy v ktorých by sa bál aj Diablo....
Toto vyzerá ,ako nebo pre valkýry a epizoda z castlevanie pre prvý stupen základnej školy.....sorry Blizzard.

Jikonekt 01.11.2019 21:33

"miesto plné bolesti, temna a všadeprítomného strachu." Tím si popsal svět Diabla IV.

Karggar 01.11.2019 21:23

Hlavně teda nechápu že s Azsharou a Nzothem se vypořádáme za 2 patche? Trošku mi to přijde jako promrhanej potenciál, doufal jsem že N'zoth udělá pořádnej bordel, Cataclysm 2.0

Karggar 01.11.2019 21:21

Takhle tohle mě absolutně neoslovilo, já se těšil na Lich Kinga

Jikonekt 01.11.2019 21:34

Já se zas každej rok těším na Ježíška a Zlatý prasátko a taky nic :_(

irelevant 03.11.2019 22:05

@Jikonekt Souhlasím. Možno som zaostalý a hlúpy. Ale ja sa teším vždy na to, čo nové nám Blizzard do WoW prinesie. Každý nový príbeh, postavu, krajinu... Som moc vďačný tomu, že hra, ktorú mám rád je stále vo vývoji a nezomrela ako všetky ostatné. Byť fanúšikom hociktorej inej hry dnes vo väčšine pripadov je beh na krátku trať. Príjemne vidieť, ako svet, ktorý mam tak rád napreduje a neustále sa vyvíja

Jikonekt 01.11.2019 21:18

Ale tak aspoň to D4 vypadá cool

Walther 01.11.2019 21:17

'member Lich King?...

Co to kurva je?

Antares 01.11.2019 21:10

Však to vyzerá ako úplne nová hra Aj vám sa zdá že sa troška inšpirovali zo zaklinača 3? to brnenie v 0:57, 1:55

Miťosk 01.11.2019 21:04

Na ukor Bolvara a jeho helmy sa da povedat len ..lehce nabil lehce pozbil

Miťosk 01.11.2019 21:09

Btw Sylvanas uz v 3 cinematicu po sebe niekdo ju tam musi milovat

Jikonekt 01.11.2019 21:13

Miťosk Já... Určitě na ni koukám radši než třeba na Anduina... ale chápu, že je i menšina, která radši blond klučíky ;_)

Heakler 01.11.2019 23:22

@Jikonekt Však jo, nechápu kdo nemůže milovat zlou sexy holčinu jménem Sylvanas. Já měl rád zlý holky od malička hehe

cerberos 02.11.2019 07:28

@Heakler pčesně tak!

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet