Zandalari

Jak to vlastně bylo se Zandalari?

Trolly máme na Azerothu od nepaměti. Vyskytovali se dokonce ještě na prapůvodním Kalimdoru, před Rozdělením světa a dokonce ještě před příchodem nočních elfů. (Žádný noční elf vám nikdy nepřizná, že možná pochází z ošklivého zeleného trolla, ale to ještě neznamená, že to není pravda.) A přestože dnes jsou roztroušeni snad do více než desítky nejrůznějších velkých i malých kmenů, kdysi měli moc. Kdysi existovala velká říše, impérium, které sdružovalo všechny trolly Azerothu, a jak se zdá, trollové na svoji dřívější sílu, před kterou by se třásla i ta největší lidská království, dosud nezapomněli…

Historie Zandalari

/pic/gameinfo/historie/33
O kmeni Zandalari jsme začali slýchat až v poslední době, přestože se objevil už dávno, ještě ve vanille - tehdy přišli trollové z tohoto kmene, který nepatří do žádné ze známých skupin trollů (jungle, lesní, píseční trollové…), žádat Alianci a Hordu o pomoc s nebezpečnými Atal’ai trolly v Zul’Gurubu jakožto hlavním městě království kmene Gurubashi. Dále se také Zandalari objevili v Northrendu, kde se zapojili do boje proti tamějším ledovým Drakkari trollům. Nutno zmínit, že kmen Zandalari je sám o sobě unikátní ve více věcech než jen v tom, že je prakticky nezařaditelný. Zandalari jsou jacísi praotcové trollů; z tohoto kmene se odštěpily všechny ostatní a vydaly se svou vlastní cestou, která v mnoha případech (především v případech Gurubashi či Amani trollů) vedla skrze války, krev a brutalitu; naproti tomu Zandalari se dali cestou vědění a magie a rozhodli se uchovat trollskou historii; nechtěli dopustit, aby se na původní sílu trollského impéria někdy zapomnělo. A jejich největším cílem byla snaha všechny své bratry opět sjednotit a toto království z úsvitu věků obnovit v celé se původní moci. Až doposud však nikdy tento svůj plán neprosazovali mečem; na rozdíl od jejich bojechtivých kolegů je války nezajímaly. Před tisíci lety však válčili všichni - tehdy probíhaly kruté boje mezi jedinými dvěma inteligentními rasami, které tehdejší Azeroth obývaly - trolly a aqiri. Království aqirů bylo válečnou silou trollů roztříštěno a rozdělilo se na Ahn’Qiraj a Azjol’Nerub; trolly však nečekal osud o nic lepší. Po příchodu nočních elfů, zdatných uživatelů magie a dalších srovnatelně inteligentních, ba inteligentnějších stvoření, kteří však podlehli své vlastní pýše a způsobili První invazi Plamenné legie a Rozdělení světa, se trollská říše zcela rozpadla a její jednotlivé kmeny byly roztroušeny po obou nových kontinentech, jak je tomu dodnes. Zandalari, kterým se díky svému umění magie podařilo zachránit, však přesto zůstal jeden jediný ostrov, Zandalar. Jeho přesnou polohu byste nenalezli v žádné mapě, nejspíše se nachází někde na západ od pobřeží Westfallu, avšak není známo, že by jej někdo z vnějšího světa někdy navštívil, ale podle všeho jej obývají tisíce trollů, kromě Zandalari i další, kteří zde hledali a nalezli útočiště. Vládne jim král Rastakhan, mocný witch doctor, který sídlí v hlavním městě Zuldazar.

Krvavý bůh

http://www.media.wowfan.cz/uploaded/rise_of_the_zandalari
Není nijak neočekávatelné, že první trollský kmen, který se skutečně začal dopracovávat k získávání toho, co ztratili, nebyli mírumilovní Zandalari, nýbrž bojovní Gurubashi. Skupina jejich kněží, Atal’ai, se spřáhla s Hakkarem, hadovitým stvořením nepředstavitelné moci, který se stal jejich bohem, avšak brzy začal žádat víc než jen jejich poslušnost. Začal žádat krvavé oběti a také pozříval duše svých poddaných, což zbytek Gurubashi trollů přivedlo k nepříliš překvapivé myšlence, že takhle to asi fungovat nebude. A když se o Hakkarovi dozvěděli Zandalari, neváhali a vydali se do severního Stranglethornu, kde tyto dva kmeny společnými silami porazily Hakkara a fanatické Atal’ai vypudily ze Stranglethornu (ti se posléze uchýlili do Swamp of Sorrows, kde vystavěli monumentální Temple of Atal’Hakkar a pokusili se Hakkara znovu vyvolat do tohoto světa, ale to už je jiný příběh). Jak už bylo řečeno, o Zandalari poté nějakou dobu nebylo slyšet, než se objevili v Northrendu, kde opět žádali pomoc Aliance a Hordy proti kmeni Drakkari, který také začal obětovávat svým bohům loa.

Tajemný prorok

Těsně před ním a především s příchodem Cataclysmu však Zandalari konečně nazřeli krutou pravdu - že trollská rasa pomalu vymírá. A není to pouze rukou Aliance a Hordy, jako tomu bylo například v Zul’Amanu, ale způsobují si to i sami trollové neustálými rozbroji mezi sebou. To však Zandalari nemohli dopustit - a proto jejich snaha začala směřovat k obnovení původního trollského impéria tím, že spojí svůj vlastní kmen se zbytky téměř vybitých Gurubashi a Amani. Jak ale vůbec došlo k tomu, že mírumilovní Zandalari, učenci a znalci magie, zavrhli své staré způsoby a vydali se nyní podle nich nutnou cestou války? Pravda je taková, že nejspíše udělali stejnou chybu jako Gurubashi, když upadli pod vliv nebezpečných fanatických kněží Atal’ai; v kmeni Zandalari zřejmě tuto roli sehrál a ještě sehraje tajemný prorok Zul, kterému se podařilo přesvědčit mírumilovné Zandalari, že válka je jedinou možností, jak navrátit trollské kultuře její původní velikost. Už samotné jméno (pokud je to jeho skutečné jméno, což je dosti nepravděpodobné) tohoto tajuplného „proroka“ je jedna velká záhada - slabika „zul“ se totiž používá téměř výhradně jen jako předpona ve jménech míst či osob, která mají mít nějaký význam nebo jim má být prokazována úcta. Příkladem budiž Zul’Aman, Zul’Gurub, či v případě osoby Zul’Jin. Předpona „zul“ znamená „mistr voodoo“ a je tedy vidět, že jde o označení někoho (či něčeho) velmi váženého. Snaží se snad tento nevyzpytatelný trollský vůdce vzbudit dojem, že je jakýmsi ultimátním mistrem, pod jehož vládu by se měli všichni trollové sjednotit? Nebo to vůbec není troll…? S pouhým označením „Zul“ jsme se již ve WoW párkrát setkali. Jednak se ve hře vyskytuje objekt Eye of Zul, což je jakýsi blíže nespecifikovaný zelený drahokam, a jednak možná znáte část Hinterlands nazvanou Altar of Zul, trollský chrám, který by mohl napovídat, že Zul je ve skutečnosti nějaký loa či podobný božský aspekt, jehož trollové uctívají. Že by si Zandalari pořídili svého vlastního Hakkara, stejně krutého, jako byl Hakkar the Soulflayer? Jak jinak si vysvětlit, že Zandalari se tak rychle smířili s krvavým šířením své myšlenky, když válku odmítali již od Rozdělení světa, po tisíce let? A jak se k tomuto "mistrovi voodoo" staví sám svrchovaný král Rastakhan? Je prorok Zul jeho přisluhovačem nebo je naopak Rastakhan pod jeho vlivem? Nebo může dokonce jít o jednu a tutéž osobu...?

Vol'jin a kmen Darkspear

Situace však není tak špatná, jak by se mohlo zprvu zdát, neboť ne všichni trollové se ztotožňují se snahou Zandalari. Vůdci Darkspearských trollů, kteří byli před mnoha lety vytlačeni ze Stranglethornu právě kmenem Gurubashi, Vol’jinovi, bylo také nabídnuto příslušenství v budoucím jediném trollském kmeni, které však odmítl, nechtěje porušit své spojenectví s Hordou. Chytrý stínový lovec však udělal víc než to - vědom si hrozby, kterou Zandalari představují, obešel do sebe zahleděného Garroshe a vyslal posly přímo do Stormwindu, aby Alianci požádal o pomoc. Je více než zřejmé, že situace bude ještě velmi zajímavá - nejen kvůli totožnosti proroka Zula a dalším akcím Zandalari, ale také kvůli očividnému napětí mezi Garroshem a Darkspearskými trolly. A tím, že byla do situace se Zandalari zatažena i Aliance a to zcela bez vědomí Náčelníka Garroshe, se nabízí prostor pro další rozbroje či naopak možná spojenectví. Hlavně musíme doufat, že trollové do té doby, než budou zastaveni, nestihnou udělat něco nepředloženého. Například ovládnout svět. Jaký je vás názor na snahy Zandalari? Kdo je podle vás záhadný prorok Zul a jaké je jeho spojení s králem Rastakhanem? Jak dopadne Vol'jinova snaha o defenzívu a bude Garroshem po zásluze potrestána?
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Bellatrix
Zuzana K.

Bellatrix je autorem 1149 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

Esperanta 21.02.2013 18:54

Já osobně proti pandarenům nic nemám ale hodí se jen do své Pandarie a ani bych nechtěla aby fušovali do ostatních datadisků.Garrosh mě samozřejmě pekelně vytáčí ale užívám si Landfall a jeho příběh. Pomstím jak Anduina tak i Vol´jina. Ten zmetek dostane na kokos. Ke článku... abychom se nedozvěděli, že Zul nějaký Old God s potrolleným jménem

seanito 21.02.2013 15:59

tattoo
To je normální, jelikož ending minulýc datáčů se dal předem odhadnout už na jeho začátku.
Souhlasím, však také válka hordy s aliancí je to jediné, co zbylo z warcraft loru v pandarii. Jasně, stokrát opakované Pandy do příběhu patřili už od W3 - s čímž souhlasím - je pravdou, ale rozhodně jim věnovat nový datadisk, vytvářet další a další rasy (Mogu, Klaxi a ti další).. to je přesně směr, kam se Blizz ubírá. Místo remaku ras (kde se mohl vyblbnout u jednotlivých stávajícíh ras) a povolání (proč mít undeada huntera? protože je to jednodušší než vymyslet třeba povolání necromancer, proč mít paladina taurena? protože je to jednodušší než přidat taurenům válečné totemy jako weapon atd atd.).

tattoo 21.02.2013 15:13

seanito
Pandaria je zatím jediný datadisk, u kterého se těším, až skončí.
To je normální, jelikož ending minulýc datáčů se dal předem odhadnout už na jeho začátku. Viz WOTLK i TBC, četně Cata, jak asi mohl dopadnout Illidan, dlouho si koledoval a osud mu také nadělil, stejně tak Arthasovi, který proti sobě popudil vše živé a nakonec nemluvě o Deathwingovi, kterej toho zmařil snad daleko víc. MOP je datadisk, od kterého nevíme co čekat a popravdě, i mě to začíná štvát. Začátek překvapil, ale teď je tu pouhý cyklus dle mého názoru.

Muradin 21.02.2013 14:13

cerberos
co,když je to takhle Garrosh by byl dobrý a spravedlivý warchief pro hordu,ale po Deathwingovi smrti do jeho duše vstoupilo něco zlého,jako tenkrát Nerzhulovi Kil Jaeden,co když někdo ze starých bohů,ho používá jako klíč,který by ho konečně pustil z jeho věčného vězení...
No nevím Garrosh se takhle choval už i před Cata třeba jen trailer pro Ulduar , ale je to možné.... Jen chci říct , že Kil Jaeden Nerzhula nijak neovladl pouze předstíral , že k němu promlouvají jeho předkové.

cerberos 21.02.2013 13:00

co,když je to takhle Garrosh by byl dobrý a spravedlivý warchief pro hordu,ale po Deathwingovi smrti do jeho duše vstoupilo něco zlého,jako tenkrát Nerzhulovi Kil Jaeden,co když někdo ze starých bohů,ho používá jako klíč,který by ho konečně pustil z jeho věčného vězení...

seanito 21.02.2013 09:52

Škoda, že Blizz zdevastoval potenciál Garroshe, který proti sobě popudil Taureny (smrt Cairna), trolly (pokus o zabití Voljina), pohrdá Undeady, vnímání krvavé elfy i gobliny pouze jako nástroje pro válku. Garrosh měl potenciál s tím, co viděl co se děje s jeho Dreanorem zkusit jej obnovit pro hordu, než se za každou cenu vymezovat proti Allianci, ale to je jen můj holý názor, a kdo ví, jak to bude ke konci datadisku. Pandaria je zatím jediný datadisk, u kterého se těším, až skončí.

tattoo 21.02.2013 05:39

Krásně shrnuto v dokonalém článku. Já jen čekám na ten správný moment, kdy to Garrosh schytá a slušná podpásovka by byla, kdyby to byli právě členové hordy za pomocí alliance. Je to 50/50, spíše bych to viděl tak, že nakluše Thrall a naštvám tím, jak poskvrnil garrosh hordu, ho svrhne. Silnej je na to dost. Ale rád bych se konečně dozvěděl víc.

Darklifer 20.02.2013 23:37

Skvělej článek, konečně jsem si na WoWfanu zase něco pořádně zajímavýho početl

Draculla 20.02.2013 21:25

Mordecay
Viac o Zulovi, Rastakhanovi a osude ostrova Zandalara v patchi 5.2!
Zandalar zatial nebol pridaný do wow

Samael 20.02.2013 17:01

ako to už vo wow býva tak ten Zul určite bude mať niečo so starými bohmi , ktorý si zotročili Zandalari ako už napr. Deatwinga

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet