Změnil se svět, náplň úkolů, grafika, hrdinové i herní mechaniky, ale i přesto jede vše pořád ve stejných kolejích. Principy hry jsou pořád stejné a poplatky za hraní nezmizely, jen k nim přibyly nejrůznější mikrotransakce, takže to s těmi změnami nebude až tak vážné, jak to na první pohled vypadá. Ostatně změnami prochází i samotný Blizzard. Trojici jeho vysokorozpočtových vlajkových lodí začaly doplňovat menší hry, v nichž a mnohých dalších vidí vydavatelství potenciál budoucího růstu.
Kolos, jakým World of Warcraft v dnešní době už bezpochyby je, není snadné kočírovat a už vůbec ne ke spokojenosti všech. Veškeré změny, jež ve hře od roku 2004 proběhly, se setkaly s rozporuplnými reakcemi, protože nikdy se člověk nezavděčí všem stranám, což pro několikamilionovou hráčskou základnu platí tím více. Spokojení hráči nemají potřebu hlasitě vystupovat, takže jsou nejčastěji slyšet hlasy nespokojenců volající po návratu ke kořenům, jelikož se se jim zdá, že se hra stává čím dál jednodušší a přístupnější masám, v čemž mají pravdu. I když si to nechtějí přiznat, i WoW je jen produkt, jehož jediným účelem je získat co nejvíce peněz. Kromě toho je v lidské povaze idealizovat si doby minulé a zároveň nadávat na dobu současnou. Navíc nikdo v dnešní uspěchané době nemá čas trávit celý den plněním jednoho úkolu či raidem, takže i když by jim vývojáři chtěli vyhovět, nemůžou, protože by tím od hraní odradili naprostou většinu hráčů, kterým to vyhovuje tak, jak to v současnosti funguje. Taková je realita. Společnost se mění a hra s ní musí držet krok.
Můžou však inovace hru zachránit? Už od třetího datadisku víme, že ne, pouze prodlužují nevyhnutelné. Ve hře je tolik prvků, už jen co se týká grafiky a příběhu, že je zcela nemožné je všechny včas aktualizovat a proto se se hrou děje, co se děje. Grafika se sice pomalu nahrazuje, ale než se to všechno stihne, tak už zase bude zastaralá. A u příběhu je to to samé. Až do Cataclysmu byl relativně lineární a hráči jím procházeli zároveň se sbíráním zkušeností. Nyní, protože není čas na inovace starého, ale jen stěží na vytváření nového, se to změnilo. Příběh teď připomíná spíš skládanku a veškerý požitek z něj je pryč. Hráči jsou nuceni skákat v čase, jako by se nic nedělo a snažit se posbírat zbylé střípky. Veteráni, kteří už nějakou dobu WoW hrají a příběh znají, to Blizzardu možná prominou, ale nováček, bude ztracený.
Z oficiálních čísel hratelnosti lze vyčíst, že WoW už dávno ztratilo vrcholnou formu a pomalu míří ke dnu. Po vydání nového datadisku zůstane z původní hry už jen pár textur a World of Warcraft bude zcela jiná hra než při svém zrodu. Inovace, díky kterým se z WoW stala legenda, jednou způsobí i její pád. Takže by měli vývojáři začít přemýšlet, zda není čas odejít s hlavou vztyčenou, dokud to ještě jde a raději nevydat nový díl, ve kterém by začali pěkně od začátku.
Naposledy upravil/a Astra 27.04.2014 v 09:32:52.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Cecil 04.05.2014 02:02
01.05.2014 15:37
hlavne doufam ze kdyz uz pracuje na dvou datadiscich soucastne ze zacne doladovat chyby kdyz an ten druhej bude mit jeste 3 roky na vyvoj, ono i ty blby pet batly kdyby blizazrd rozsiril ze by bylo vic spellu u tech petu nejaky zebricky ranked zebricky a treba i nejakej pet battle gear kterej by upravoval vlastnosti peta, tak by se hra posunula dal a mozna i prilakala par lidi jelikoz v asii takovyhle kravinky ze stovkama zviratek milujou staci se podivat na pokemony digimovy, a spoustu dalsich anime
milanko 30.04.2014 19:14
Muradin 30.04.2014 15:47
barrny 30.04.2014 10:55
Beeda: je opravdu hezké, že sis udělal svůj průzkum a také je od tebe pěkné, že jsi dospěl k tomu, že Wowko je pro tebe ze všech dosavadních MMO her nejlépe zpracované, sice se da v mnoha směrech polemizovat, ale není se čemu divit, že patří ke špici, když je na trhu 10let a vše si nechá řádně zaplatit. Nicméně to o čem píšeš dále, jen zase potvrzuje to o čem píši níže já, celá herní MMO-RPG scéna skomírá, nic nového a převratného nevychází a už asi nevyjde a to je neoddiskutovatelný fakt, hráči přicházejí a odcházejí a každá další vydaná MMO hra, jen WoW ubírá hráče s pomyslného koláče hrajících hráčů, to je další fakt a také nezapomínej na věci jako, přehranost, stereotyp, možnost hrát podobné hry skoro zadarmo, takže ať se Blizzard snaží sebevíce, 12mil + acc už nikdy mít nebude, možná tak až vydají WoW2, do té doby se funboyové musíte smířit s tím, že WoW ačkoli pořád králem v počtu platících účtu, tak odliv bude čím dál větší a nezachrání to ani dalších 100 datadisků. Nic netrvá věčně i když si to tak vehementně přejete.
30.04.2014 09:43
barrny: rikas sice furt to stejny ale i kdyz je na internetu pres tisic onlajnovek tak zadna nema ovladatelnost jako wow a zaroven nevypada jako korejsky omalovanky minulej rok sem delal test asi 10 onlajnovek co vypadaly skoro stejny jen jinej vydavatel zmeneny jmena class a trosku jiny prostredi ale engine vypadal naprosto totozne. j ahraju wowko protoze ma pro me osobne prijemny prostredi ktery sem zatim v jiny hre nepotkal, wildstar vypada sice zajimave ale to me zas pripomina torchlight 2 z treti osoby. Jediny hry co me krome wow zaujaly tak Dungeons and dragons online a a neverwinter online. u tech her je videt ze nad ni nekdo premejslel a ne jen skopiroval engine z jiny hry dosadil par svych textur a poslal to do sveta
barrny 30.04.2014 09:18
Yza a podobní, žádný populační boom hráčů ve wod, tak jako to bylo po vydání wotlk nečekej, hra má své nejlepší léta již dávno za sebou a teď už to bude jen horší, protože nikoho krom fanatických závisláků, nebude bavit hrát pořád dokola 10 let to samé, tohle je fakt který nezmění ani všemocný blizzard.
Cecil 30.04.2014 00:43
Muradin 29.04.2014 16:59
Tušil jsem, že se dostaneme k něčemu takovému Nevím proč lidé říkají, že je lore zničené a nebo, že po WotLKu se WoW jen zhoršovalo. Co měl WotLK třeba navíc než Cataclysm? (nemyslím množství end game obsahu) Mě se lore pořád líbí a spíš bych řekl, že si na to hodně lidí stěžovalo jen ,protože jejich fetiš Arthas zemřel a kdyby věci na, které si stěžují a jsou teď, byly před tím připadalo by jim to skvělé.Nevím někdo si stěžuje na kontent, ale mě osobně přijde mnohem lepší (a jsem zvědav na Blizz když říkal, že ve WoD ho bude víc)Spoustu stížností mi připadá právě i rozmazleností lidí. Dnes je spoustu her a mají tolik věcí a stěžují si prakticky na vše. Třeba tolik oblíbený Pán Prstenu kdyby byl natočen teď je to mnohem méně oblíbený film.Ohledně HC Vanilly spíš bych řekl, že to bylo způsobeno tím, že raidy byly mnohem méně vylazené a taky bylo těžší zkoordinovat třeba 40 hráčů. Hra je bez pochyby lehčí v získávání itemů, ale k tomu se váže i větší obsah a možnosti jak ho získat (např.:Scenaria=nový zdroj Valorů)Samozřejmě bych mohl pokračovat, ale je to zbytečné.Chtělo by to něco jako besedu kde by jsme debatovali
Yza 29.04.2014 14:04
Ja teda rozhodne nesuhlasim s clankom.1., Cela hra, ak ste si vsimli sa ubera tym smerom ktory si ziadaju hraci a samozrejma ostatne mmorpg hry, ak zvyknete citat blizz forum atd.WOD neprinesie nic nove, w8, skopiruje domceky a wpvp - to ste si pytali na blizz forach nie? gw2/Cydorill - teso. *neverending AV - pre old school hracov ak chcete.2., Gear a skill - pytali ste si menej cc, budete ich mat, ja som velmi zvedavy CO bude napisane na blizz forach od takych warriorov alebo hocijakych meele class ked nebudu schopni interruptovat healerovi jeden big heal za 30sekund. Alebo healer ktory nebude schopny zdrhat a zaroven sa healovat..Ak momentalne neni wowko ani trochu o skille tak chcem vysvetlenie, preco mi gear nezarucuje kill bossov. Account wide gear je tak smiesny, ze prepac ale ty co o tom pises musis byt timeless player ktory sa cuduje preco ho instashotuju raideri a achiev huntri v soo hc geare. PvP obdobne. Jedina vec co ma naozaj serie je fakt ze ludia ktori nehraju od zaciatku sezony nemaju moznost ucraftit si zaciatocny gear - tj. full 522 profkami.Blizzard ohlasil ze musis splnit PG (tvoja uloha) silver - a ejha kolka to vlna nevole.. preco?3., WOW vs. ine - ma ako jedina hra tak masivny end game content ze sa mu nemoze rovnat ziadna ina hra ani z daleka. Navyse support a dostupnost ostatnych hier niesu ani zdaleka tam kde je blizz - po poslednych skusenostiach mozem povedat ze je smiesny.4., Lore neriesim - pocul som len z rychlika ze je pekny, nezmysly su este vacsie resp. ziadne v inych hrach.5., WOW FANBOY? - urcite ano, stvu ma viacere veci: low crafting, nerfovanie veci, grafika, velmi rychly mounti. Nie nequotujte ma, ze som neskusal ine hry, gw2, teso, aa, etc.. nic s toho ma okrem grafiky v teso neoslovilo.6., Nemam co robit lebo.. jasne, bez toho aby si bol na akej takej urovni bud v tom alebo tom a nebol stale dead vyzaduje urcite sebazapretie. A toto mnohym hracom chyba, ja nikomu nevycitam ked tvrdi ze bg su nehratelne v 496 timeless geare, na druhu stranu zadarmo a ak sa nesnazis tak ti nikto nic neda, to je problem preco tolko ludi place na forach, hlavne proti rusom. PvE content aktualne povazujem za klasicky priemer od blizzardu, ak si zastanem do rohu miestnosti s tym ze robim nonstop 0.8M dps, asi ma nevezme ziadna top guilda na DT, vsak?Osobne sa na wod tesim, co som pocul ma sa vratit dost hracov, to ze je teraz slack time mne osobne vyhovuje, aj ked hc raiderom asi nie. Ci uz chcete alebo nie, wow moze znicit jedine podobne mmorpg od blizzu, aj ked, aby som nebol nespravodlivy AA nemam az tak nastudovany, teso ma vsak riadne sklamalo, asi nie len mna.Pekny den.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet