Zajímavá místa - Kalimdor XIV.

http://media.wowfan.cz/uploaded/zajimavamista_kalimdor

Un'Goro Crater

Fire Plume Ridge

Fire Plume Ridge, sopka uprostřed Un’Gora, je jedním z dost profláklých zajímavých míst, přestože na ní zas tak nic světoborného není. Ale jelikož celý Un’Goro Crater je sám o sobě docela podivná lokace, která víc než cokoli jiného se všemi těmi dinosaury a jinými potvorami připomíná WoW verzi Jurského parku, tak jedna sopka je spíš už jen taková třešnička na dortu. Jelikož jsme ve WoW, asi nás nepřekvapí, že tu najdeme pár ohnivých elementálů, z nichž jednoho vás pošle zabít velitel místní základny Marshal’s Refugee. U sopky také můžete zakopnout (doslova, leží na zemi) o chudáčka ztraceného goblina, který strkal svůj zelený nos, kam neměl, a žár sálající ze sopky mu neudělal zrovna dobře. Na vás bude, abyste ho bezpečně dopravili do Marshal’s Refugee, přičemž po cestě ho budete chtít nejméně jednou uškrtit a dvakrát nakopat do jistých míst. To vám garantuju. Kde se nachází? - Un’Goro Crater, 52 42

Waygate & Shaper's Terrace

Jak moc by vás překvapilo, kdybyste uprostřed džungle narazili na titánský portál? No, jste ve WoWku, takže asi moc ne, ale kdybych Waygate nezmínila, neměla bych u Un’Gora moc o čem mluvit. Portál a questy s ním spojené byly přidány až ve WotLK, neboť questová linie začíná na Northrendu ve Scholazar Basin, což je v podstatě jenom hezčí verze Un’Gora. Zde pomáháte Freyi, titánské strážkyni, v boji proti nemrtvému zlu, které se džunglí rozlézá. Později zjistíte, že v tom má prsty Kult zatracených (Cult of the damned). Freya vás poté pošle na druhou stranu portálu Waygate, který vás přenese na samý jih Kalimdoru do Un’Gora, na místo zvané Shaper’s Terrace, kde bojujete se zlovolnými kultisty. Použijete k tomu titánský výtvor, kamenného obra jménem Etymidian, který je podle Freyi jednou z nejdestruktivnějších sil, kterou kdy ruce Titánů stvořily. S jeho pomocí učiníte přítrž aktivitám Kultu a quest je zakončen opět ve Scholazar Basinu. V Cataclysmu se pak objevila druhá Shaper’s Terrace, tedy stejně pojmenované místo, na východě Un’Gora, kde učednice Titána Khaz’Gorotha zkoumá podivné tvory, kteří se v Un‘Goru vyvinuli. Kde se nachází? - Un’Goro Crater, 50 8 (Waygate) - Un’Goro Crater, 48 8 (Shaper’s Terrace)

Tanaris

Caverns of Time

Myslím, že se se mnou snad nikdo nebude hádat, když řeknu, že Caverns of Time jsou jedny z nejunikátnějších instancí ve WoW. A to jak z pohledu lore, tak z jakéhokoli jiného. Už jen přístupová cesta ke vstupům do instancí je natolik specifická, že snad každý musí začít přemýšlet, co jsou Jeskyně času za podivné místo. Částečně to napovídá už název, ale pro ujasnění - Jeskyně času jsou doménou Bronzové dračí letky, jejíž vůdce Nozdormu dostal od Titánů dar a zároveň příkaz strážit čas. Jeho hlavním úkolem tedy bylo sledovat časové linie a dávat pozor na to, jestli se v nich nedějí nějaké neplechy, tedy jestli se někdo náhodou nesnaží zvrátit běh historie. Jeho hlavním trnem v patě se stala Infinite Dragonflight, dračí letka nekonečna. Ať je to jakkoli těžko pochopitelné, v čele této nepřátelské letky stál sám Nozdormu, tedy spíše jeho budoucí verze jménem Murozond, který byl ošálen Starými bohy. Hlavním cílem Starých bohů bylo pozměnit časové linie tak, aby Thrall (který se v Cataclysmu stal novým Aspektem země) nemohl ohrozit jejich snahu dovést svět do Hodiny soumraku (Hour of Twilight), během níž se dle starého proroctví měli Staří bohové osvobodit z pout, do nichž je vsadili Titáni. Už v Burning Crusade se nicméně Infinite Dragonflight pokoušela zasahovat do nejrůznějších důležitých bodů historie a bylo na dobrodruzích Azerothu, aby v tom drakům nekonečna zabránili a historie tak proběhla správným způsobem. V Burning Crusade jsme se tedy mohli podívat do doby, kdy tehdy ještě vězněný otrok Thrall prchal z pevnosti Durnholde, aby se poté mohl stát zakladatelem nové Hordy (Escape from Durnholde Keep), dále jsme byli svědky otevírání Temného portálu v době invaze orků na Azeroth (Opening of the Dark Portal), a konečně se zde také odehrála "druhá" bitva u hory Hyjal, nejvýznamnější bitva Třetí války, kde byl zabit Sargerasův přisluhovač Archimonde (Battle for Mount Hyjal). Infinite Dragonflight si však nedala pokoj ani ve WotLK - tehdy jsme se museli vydat do Arthasových mladých let v instanci Culling of Stratholme, kde se Arthas rozhodl vysvobodit obyvatele Stratholmu z utrpení, které by následovalo poté, co by se vlivem nakaženého obilí všichni přeměnili na nemrtvé. V Cataclysmu jsme se potom podívali do snad nejdávnější možné minulosti, kterou jsme mohli navštívit - do Války prastarých, kde jsme po boku bratrů Strormrageových a Tyrande Whisperwind bojovali proti šílené královně Azshaře a hordám Sargerasových démonů (Well of Eternity). Zde se nám podařilo získat mocný artefakt Duši draka, který byl jediným způsobem, jak zničit Deathwinga. Další instancí byl prazvláštní End Time, konec všeho času, strašlivá vize katastrofické budoucnosti, která by nastala, kdyby Deathwing nebyl zastaven. Poslední dvě části, Hour of Twilight a Dragon Soul, jsou poté završením veškeré snahy o zničení Deathwinga, která se táhne celým datadiskem. Thrall s pomocí Duše draka, která obsahovala esence všech dračích Aspektů, byl konečně schopen ukončit šílené řádění černého draka a zároveň se stal novým Strážcem země. (Pro více informací doporučuji povídku Charge of the Aspects, která se zabývá složitými záležitostmi kolem získání Duše draka, Thrallovými netušenými schopnostmi i samotným Deathwingem.) Ve WoD se bude v Jeskyních času nacházet portál do současného Outlandu, neboť Temný portál bude cestou na alternativní verzi Draenoru, kde se bude odehrávat příběh datadisku. Může se tedy zdát, že potenciál Jeskyní času je již vyčerpán, také s přihlédnutím k tomu, že dračí letky již nadále nevládnou svými dřívějšími schopnostmi. Jak však bylo vidno v MoP, kde měla Pandaria svou vlastní soukromou časovou anomálii - Timeless Isle, bronzoví draci ještě rozhodně neřekli své poslední slovo. Jeden z jejich řad, Kairoz, by měl navíc hrát velkou roli v příběhu WoD. Kromě toho Blizzard potvrdil, že bronzoví draci jsou stále schopni cestovat časem, třebaže již nedokáží ovládat časové linie. Pozn.: Pokud jste ze všech těch časových anomálií trochu zmatení, pak vám doporučuji další svůj článek o fyzikálních zákonech ve WoW, kde se mimojiné zabývám i otázkou času a různých časových dimenzí. Kde se nachází? - Tanaris, 65 50

Zul'Farrak

Mimo Jeskyně času se podíváme ještě na druhou instanci v Tanarisu (a zde také zakončíme naši pouť po Kalimdoru). Je jí město pouštních trollů Zul’Farrak. Kmen Sandfury, kterému město patří, byl odjakživa znám svými podivnými magickými praktikami. Legenda hovoří o mocné zbrani jménem Sul’thraze, která prý do srdce každého protivníka zaseje strach a nepřekonatelnou slabost. Přestože byla zbraň rozdělena na dvě, stále se najdou dobrodruhové, kteří se odváží do žáru spalujících slunečních paprsků a mezi naváté písečné duny pátrat po legendární zbrani. Jejich osud je však nejistý, neboť v samém srdci města se prý skrývá jakási prastará stvůra, kterou není radno probouzet z jejího spánku. Tou stvůrou je hydra Gahz’rilla, kterou trollové uctívají jako božstvo (a ona sama je údajně polobohem). Stejně jako u hydry Aku’mai v Blackfathom Deeps může jít o jakéhosi „mazlíčka“ Starých bohů, avšak spojitost mezi hydrami a Starými bohy nebyla dosud prokázána. V rámci patche 4.1, Rise of the Zandalari, bylo řečeno, že Zul’Farrak se proměnil v opuštěnou pustinu, kde nejspíš přebývá posledních pár zbývajících trollů, kteří se zde snaží přežít. Kde se nachází? - Tanaris, 39 21
<- Předchozí část

Na závěr si dovolím malou orientační anketku. Který kontinent byste v další části Zajímavých míst rádi navštívili jako první: mrazivý Northrend, nebo raději úplně jinou planetu, rozbitý svět Outland?
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Bellatrix
Zuzana K.

Bellatrix je autorem 1149 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

Muradin 10.05.2014 12:19

K článku jsem se dostal trochu později.Ty brány mám rád už z W3 je škoda, že jich je tak málo.Jó kmen Sandfury mám rád. Je škoda, že se zatim to spojení trollů atd. nevydařilo.A samozřejmě Jeskyně času ty mám moc rád. Jen bych se vyhnul raidu Battle for Mount Hyjal ve WoW samozřejmě nevypadal tak dobře jako ve W3 a taky určil část vzhledu Hory Hyjal. Infinite Letka mě právě od WoD začala víc zajímat.A ty 3 nové dungy ve 4.3. krása. Hlavně Well of Eternity.Doufám že jejich potenciál nevyprchal.

Praotectrekkie 09.05.2014 16:11

K poznámce o schopnostech bronzových draků mohu doporučit čerstvě vydaný román War Crimes, kde se mimo jiné právě píše o jejich současných možnostech, co se času týče, a v neposlední řadě i o Kairozovi. Bohužel zatím jenom pro znalé angličtiny, ale to by většině hráčů asi stejně nemělo vadit.

Petanurban 07.05.2014 20:22

Ano pěkné čtení, možná jen by se sem daly šoupnout v Un'goru ty krystaly a jejich pylony. jsou celkem zajímavé.

Sir Finley Mrrgglton 07.05.2014 18:36

Informácia pre fanúšikov Pohromy: Blízko Un'Goro Crater sa tiež nachádzajú tí najčistejší zo Zlepencov.

seager 07.05.2014 08:58

Jako vždy, moc pěkné čtení. Těším se na putování po dalších známých i neznámých krajích.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet