Jak může pomoct epidemie ve WoW vědcům?

/pic/uploaded/epidemie_zulgurub
Pamětníci si určitě vzpomínají na dobu, kdy byl spuštěn Zul'Gurub. V té době hrálo World of Warcraft zhruba 6,5 miliónu lidí. Poprvé jsme se mohli utkat s Hakkarem, který dával jednu nákazu po svém posledním vydechnutí, která nikdy neměla opustit brány dungeonu, přesto se tak stalo. Kletba buď hráče zabila, nebo byla přehealována a vyprchala. Mnozí hráči si ale uvědomili, že když se portnou pryč, kletba jim zůstane. Však známe paladiny, ti hodí bublu + HS a jsou "statečně" pryč. :)
Mor se tak šířil napříč Azerothem pouhým kontaktem s nakaženou postavou. Malé levely umíraly okamžitě a ty vetší (lvl 50+) to dost pocuchalo. Blizzard okamžitě reagoval tak, že dal určité oblasti do karantény. To však nestačilo k zabránění šíření nákazy, jež zasahovala nejen hráče, ale i NPC. Našli se hráči, kteří se museli jít podívat, co se děje, jiní zmateně před nákazou utíkali. Objevili se i lidé, kteří se úmyslně nechali nakazit a šířili nákazu dál. Tato epidemie hned upoutala mnohé vědce včetně epidemioložky Niny Feffermanové, kterou ihned zaujalo to, že se hráči ve hře chovají tak, jako při reálné epidemii. Od té doby zkoumá tento problém. O své poznatky se podělila i na právě končící herní konferenci GDC.
World of Warcraft byl unikátní svým složením. Nebyla to typická skladba hráčů: byli zde vojáci, politici, školáci, matky... lidé ze všech oblastí společnosti. To ze hry udělalo perfektní nástroj pro studování chování při epidemickém poplachu.
Nina u této nákazy téměř před šesti lety byla a od té doby se snaží přesvědčit Blizzard, jestli by tuto situaci nemohl zopakovat. Pochopitelně Blizzard nesouhlasí, jelikož nekontrolované epidemie není právě to, čím by chtěli zatěžovat hráče. Ano, můžete nabmítnout, že před WotLK tu byla taková epidemie také, jenže ta byla řízena a kontrolována Blizzardem. Celý incident známý pod jménem Hakkar Blood Plague musel Blizzard vyřešit až hard restartem serverů. Feffermanová se nevzdává a nadále zkouší žádat Blizzard o další situace, ovšem objevily se tu námitky, do jaké míry je tato situace realistická. Přece když hráč ví, že riskuje jen život své postavy, tak si dovolí se neohroženě vrhnout do nákazy. Nemyslím, že by tohle dělalo mnoho lidí i v opravdovém životě. A jak se stavíte k epidemii vy? Pamatujete si ji z oficiálních serverů? Jak jste na ni reagovali? Myslíte, že výzkum epidemioložky Niny Feffermanové je blízko realitě?

Naposledy upravil/a Astra 04.03.2011 v 19:21:06.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Ramses 09.03.2011 15:22

Anstriber
LoL jasně a nechcou rovnou tu nakazu udělát i v realu a za peníze prodavat proti latku?
ta protilatka by mela byt WoW?

Bellatrix 06.03.2011 22:52

Protože některým lidem přišlo jako velká zábava přenášet tu nákazu dál.

Šéfredaktor WoWfan.cz

hokop 06.03.2011 21:57

jenom mi neni jasny proc vsichni nakazeni nepockali nez zhebnou a po ressnuti uz by tu nakazu nemeli ne?

Neezer 06.03.2011 17:28

Taky bych chtěl takovej event, škoda že sem to nezažil.

Aurell 06.03.2011 08:55

Teď by na takovej event byla vhodná doba, když jdou znovu spustit ZG.

Akari 05.03.2011 21:56

Paratus
Proč ne jako event, ale chtělo by to co nejvíce přiblížit se realitě. Nákaza se oběví z ničeho nic. Lidi by museli zjistit jak a kde vypukla, najít třeba prvního nakaženého na serveru (dostal by třeba feat of strenght) a pak plnit nějaké úkoly na oběvení protilátky a rozšíření protilátky a nákaza by neovlivňovala jenom hráče, ale i třeba NPC. Lidi by si mysleli, že to je nový výplod genetických inženýrů pohromy, ale přitom by to vzniklo prostě nějak jinak (evolucí, mutací nebo kdo ví čím). Tohle téma by se dalo moc hezky zpracovat a rozvinout více než ten WotLK event.
Třeba Sylvanin nevydařený pokus a moc by se mi líbylo kdyby to žralo Garoshovi HP jak kráva a zhebl sám na ten mor Třeba by ten event mohl byt jak si říkal každý kdo by našel protilátku dostal by achiev do FOS

Paratus 05.03.2011 20:24

Proč ne jako event, ale chtělo by to co nejvíce přiblížit se realitě. Nákaza se oběví z ničeho nic. Lidi by museli zjistit jak a kde vypukla, najít třeba prvního nakaženého na serveru (dostal by třeba feat of strenght) a pak plnit nějaké úkoly na oběvení protilátky a rozšíření protilátky a nákaza by neovlivňovala jenom hráče, ale i třeba NPC. Lidi by si mysleli, že to je nový výplod genetických inženýrů pohromy, ale přitom by to vzniklo prostě nějak jinak (evolucí, mutací nebo kdo ví čím). Tohle téma by se dalo moc hezky zpracovat a rozvinout více než ten WotLK event.

voodoo 05.03.2011 19:43

Ja teda nwm proc to blizzardi neudelaj jako event. Vedci by mohli koumat a hracum by se to urcite libilo...

Gortak 05.03.2011 16:36

a zabudol si tý, ktorý sa nákazu snažie čo najviac rozniesť

Akari 05.03.2011 13:57

V té nakýze by byly 4 skupiny lidí 1. Co chce vyřešit tento problém a hledá možnosti jak se toho zbavit2. Co hledá bugy jak se toho zbavit 3. je jí to jedno odjhlási se a sere na to 4. Ti co zapnou Ticket nebo chat a zlobí se na blizzard

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet