Jednou z hlavních novinek datadisku Warlords of Draenor bude World of Warcraft obdoba guild-housingu, která každému hráči mimo jiné umožní postavit si vlastní pevnost. Řeč je samozřejmě o Garrisons a více se o nich dozvíte v samostatném článku.
Dnes se na ně však podíváme z trochu jiné stránky, Blizzard ve svém již pravidelném seriálu věnujícímu se grafice budoucího datadisku představuje právě grafiku Garrisons.
Jelikož se jedná o budovy, stará se o vývoj modelů hlavně Dungeon tým, který má zkušenosti s interiéry a Prop tým, který se zaměřuje na jednotlivé detaily a příslušenství, které ještě více okoření vaší herní zkušenost. Oba dva týmy úzce spolupracují s Gameplay vývojáři, aby grafikou docílili přesně toho, co se od hry poté bude očekávat.
Gameplay
Garrisons nebudou nijak zvlášť stabilním prostředím, neustále se tam bude něco měnit a hýbat a to je pro grafické vývojáře docela výzva. Je jasné, že půjde o novou věc, ale jako váš domov by to na vzdáleném Draenoru mělo také připomínat váš původní svět. Garrisons by prostě měly přenést část Orgrimmaru nebo Stormwindu do nového světa. Designeři tak pracují na modelech, které budou zbrusu nové, ale zároveň budou připomínat stará dobrá hlavní města.
Nejde však jen o vybroušení vzhledu, velkou součástí Garrisons je to, že se vám budou postupně vylepšovat. A to by se nemělo dít pouze na papíře. S každým vylepšením by tak jednotlivé budovy měly vypadat víc epicky. To byl pro designery samozřejmě oříšek, protože budova musí stále zabírat stále stejný prostor. Ale jak můžete vidět na obrázcích, snad se jim to povedlo.
Ať staré vypadá nově... Nebo nové staře?
Dungeon tým začal pracovat na aliančních budovách a už na začátku se rozhodli, že by do Draenoru chtěli přenést trochu atmosféry z Elwynn Forestu nebo Redridge Mountains. I proto vám budovy budou připomínat startovní lokace (někomu dokonce budovy z Warcraft III), akorát s novými texturami.
Když se však vývojáři pustili do realizace tohoto nápadu, zjistili, že budovy jsou až moc stejné a nevypadají moc epicky - prostě nevypadaly jako nějaká novinka. Rozhodli se proto změnit svůj přístup. Na historický vzhled původních budov samozřejmě nezapomínají, používají ho jako základní stavební kámen. A zabudovali tento systém i do samotné hry.
Když nejprve uvidíte pilu - přerostlou krabici se dřevem a nějakým tím ostrým železem - líbí se vám to, ale je vám jasné, že je tam spousta místa ke zlepšení se. A jak postupně zvětšujete svou armádu a služebnictvo, zlepšuje se i vaše pila a i vaše sebevědomí, které budete v boji proti Iron Horde zajisté potřebovat.
Ukázat příběh
I dekorace jednotlivých budov jsou velice důležité. Dekoracemi totiž lze úplně změnit příběh, který má daná budova vyprávět. Dekorace dokážou sdělit, jak místo vzniklo a jak se používalo a vše dohromady se to pak spojí v jednu příběhovou linku.
Jedním z cílů Prop týmu bylo zařídit váš Garrison tak, aby vám opravdu připadal jako teplý kousek země, který můžete nazývat svým domovem. Aby nebyl opuštěný, ale aby působil používaně. Snaží se, aby jednotlivé předměty opravdu do daných budov zapadaly a aby i NPC díky nim vypadaly, že tam opravdu patří.
Garrisons nabídnou také tzv. "Proffesion Hubs", místa, kde budete moci zlepšovat své profese. Jak se bude hráč v profesi zlepšovat, bude se s ním zlepšovat i přidružená profesní dílna a bude vypadat čím dál tím zajímavěji. Každá dílna by měla reprezentovat NPC, které tam pracuje, měla by ukázat, že i NPC může být pořádné nebo nepořádné. Navíc byly do Garrisons zapracovány drobné detaily vázající se k jednotlivým rasám, které jsou z danou profesí spojeny. V Jewelcrafting dílnách například najdete reference na Draenei a v Blacksmithing dílnách na trpaslíky.
To je pro dnešek vše a můžeme se prý těšit i na představení Hordy!
Naposledy upravil/a Hanzik 18.02.2014 v 19:44:00.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet