Ať už vstoupíte do Ashenvalského lesa z jakéhokoli směru, vždy budete čelit prastarým duchům přírody, které toto místo obývají. Stromy zde mají svou duši - a stromy jsou všude. Nebudete-li se držet cest, které spojují jednotlivé palouky a mýtiny, velice jednoduše se ztratíte a poznáte, jací podivní tvorové obývají temná zákoutí lesa. Ani cestování vzduchem vám nijak nepomůže v orientaci, koruny stromů se vám budou slévat v jednu masu hrající všemi odstíny zelené a fialové barvy, a to ani nemluvím o nebezpečnosti létání mezi neuspořádánými kmeny a větvemi stromů. Elfové, kteří toto místo dlouho obývali, udržovali přírodní vlivy v šachu, avšak poté, co většina z nich odešla, začala divočina opět hrát prim. Některé cesty jsou už tolik zarostlé, že je téměř nerozeznáte od podkladu a les se tak trochu vrací do stádia, kde platí jen zákony přírody. Orkům se však daří leckde tyto zákony vyvracet - prostým kácením celých velkých úseků lesa. Ashenvale má narozdíl od jiných území velice málo panoramatických oblastí, protože málokdy vám utkví v paměti ta nebo ona konstelace stromů. Na moc jiných pohledů zde totiž nenarazíte.
Kdy bylo Ashenvale zalesněno nevíme, ale rozhodně jde o jedno z nejstarších území na celém Azerothu. Zrod některých stromů se datuje i několik tisíc let zpátky. Po První Válce a velkém Rozdělení se sem uchýlila většina populace nočních elfů, zde se druidové uložili ke svému spánku ve Smaragdovém snu a přesně nad tímto lesem vytvořili Urození svou magickou bouři, za kterou byli později vykázáni pryč z Kalimdoru. Elfové les dlouho udržovali v obyvatelném stavu, a tak vždy sídlili hlavně v jeho středu a hranicím se vyhýbali. Jako Ashenvale byl nazýván celý lesní komplex zahrnující také Mount Hyjal a kdysi i Felwood, a ten tvořil centrum elfské říše. S návratem Plamenné Legie na tento svět se však věci začaly měnit. Elfské území začali narušovat orkové, kteří potřebovali dřevo pro založení nových domovů, a neměli s elfským posvátným lesem slitování. Pak se objevili démoni a obě nepřátelské rasy měly plné ruce práce, aby se s nimi vypořádaly. Zbytky Plamenné Legie můžeme v lese nalézt dodnes. Po několikaletém "míru" však opět naplno vypuklo nepřátelství mezi Aliancí a Hordou a Ashenvale se stalo jedním z hlavních bojišť. Nyní nejde už jen o dřevo, ale také o území...
Hlavní slovo měla až donedávna v regionu Aliance, ale na čím dál více frontách se Hordě daří dokazovat, že to již neplatí. Elfské město Astranaar přímo v centru lesa čelí obležení ze všech stran a Silverwind Refuge byl dokonce celý zabrán Hordou! Alianci tak v lokaci zbývají jen malá sídla jako je Raynewood Retreat. Zato Horda může být na své úspěchy pyšná. Kdysi malé osídlení na břehu moře Zoram'Gar Outpost se dočkalo opevnění a stalo se velkým přístavem Hordy na západním pobřeží Kalimdoru. Silverwind Refuge slouží nejen jako centrála pro další výboje a těžbu dřeva, ale také jako menší goblinská laboratoř. Warsong Lumber Camp se za těch pár let také pořádné rozšířil a nad kopcem nad Astranaarem vzniklo malé osídlení pojmenované po náčelníkovi Hordy Hellscream's Watch. Paradoxně kdysi největší a nejstabilnější opevnění Hordy v lokaci - Splintertree post - čelí největším problémům a je obléhán alianční armádou. Nejvýraznější nejsou ani tak nově přírůstky v podobě staveb (snad kromě majestátního přístavu), jako spíš úbytky stromů v místech, kde Horda těží dřevo.
Sváry mezi Aliancí a Hordou však nejsou to jediné, co způsobuje, že Ashenvale by do turistického průvodce nebyl zařazen jako "poklidný les vhodný pro milovníky houbaření". Na pobřeží se stále nacházejí prastaré pozůstatky elfské civilizace, kterou spláchla voda Studny Věčnosti, a tak musíme pamatovat na přítomnost nag. Jejich velké podzemní sídlo Blackfathom Deeps ústí tamtéž. V hustém lese můžeme nalézt hned několik kmenů Furbolgů, kteří také cizince nevítají s otevřenou náručí. Spíš naopak. U tajemných studánek na severu můžeme narazit na mýtické dryády a jejich partnery, které povětšinou pomáhají svým elfským "příbuzným". Ač se počty démonů pomalu snižují, stále můžeme narazit na mnoho mocichtivých přisluhovačů Sargerasovy temné armády. A vábení démonické moci není ani teď po letech lehké odolat...
Ashenvale odpradávna překypovalo životem, ale velké množství elfů toho také hodně sní, takže lov dlouho udržoval počty divokých zvířat v rovnováze. Jakmile se však všichni bojeschopní Kaldorei museli soustředit na démonickou legii, začaly pro zvířata zlaté časy. V lesích narazíte na všemožná zvířata od jelenů a panterů po pavouky nebo podivné slizy (ooze). Pozor si dejte na samotářské medvědy nebo hladovějící vlky. Na pobřeží můžete klasicky narazit na pobřežní kraby, ale nyní po událostech Cataclysmu vylezly z hlubin i zvláštní roztomilí šneci. Ashenvale je rozhodně jedno z na život nejbohatších území na celém Azerothu.
[odstavec]Pro mnoho členů Aliance i Hordy je právě Ashenvale prvním územím, kde naplno poznají válku mezi těmito nyní opět nesmiřitelnými frakcemi. Jde o sporné území pro hráče s levelem
20-25 a každá frakce zde má okolo 70ti úkolů. Tentokrát se bohužel musím omluvit, že budu popisovat úkoly pouze ze strany Hordy - Horďák jsem a Horďák budu, ale pokud se někdy dostanu k tomu, abych si lokaci prošel i za druhou frakci, rád článek o pár postřehů doplním. Úkoly se soustředí hlavně na právě probíhající válku o dřevo a území. Obě frakce někde vítězí a jinde prohrávají, díky čemuž máte garantovanou práci na dlouhou dobu. Na jednom místě tak budete stát na straně obránců a klepat se za otřásajícími se hradbami a na druhém budete rozjásáni v bezpečí sedla wyverny shazovat bomby na nic netušící nepřátele. A na třetím místě budete pro tyhle všechny stavět přístřeší a shánět jim potravu...
Já měl možná tu smůlu, že jsem se do Ashenvale přesunul přímo z Azshary, takže jsem ze začátku měl pocit, že mě úkoly nijak nenaplňují. Samozřejmě už se nedá čekat tolik vtipných narážek, ale ani příběhově mě úvodní pasáže v lokaci nijak nezaujaly. Postupně se seznamujete se situací, jezdíte sem a tam a na obou místech vždy něco zabijete. Ani ty úkoly nebyly moc kreativní. Naštěstí na sebe všechno dobře navazuje a ve chvíli, kdy se vydáte dobýt malé sídlo nočních elfů, to začíná nabírat obrátky. S úspěchu se však nemůžete radovat příliš dlouho, hlavní základna Hordy - Splintertree post je totiž v obležení! Vydáváte se na pomoc a... No, vyzkoušejte sami.
Osobně mám rád úkoly, které mě nutí cestovat a něco odhalovat a i na takové se v Ashenvale dá narazit. Až se budete zpovídat Garroshovi ze svých činů, poznáte, o čem mluvím. Cataclysm sliboval mnohem častější fázování a tady na něj konečně můžeme narazit! Až vám bude jeskyně padat na hlavu, připravte se, že všechno bude najednou jinak. Východní část Ashenvale mě všeobecně zaujala o něco méně než ta sousední. Úkoly zde jsou prokládány některými staršími (zabij satyry, zabij démony...) z minula a občas mě prostě nudily. Čím více se ale budete blížit k moři, tím zajímavější vaše pouť bude - nejen proto, že válka zde zuří mnohem výrazněji (a že Horda vyhrává), ale zde se také Ashenvale dočkalo největších změn. Při pohledu na vybuchlou sopku a ohnivého elementála nad ní, který vykřikuje, že z Ashenvale nezbyde nic než popel, se určitě na chvíli zarazíte. Parádní jsou také pozůstatky námořní bitvy mezi Aliancí a Hordou, která proběhla poblíž Zoram'gar Outpostu. Milovníci výbušnin si nakonec také přijdou na své...
Ashenvalské úkoly mě příliš nezaujaly svým příběhem, ani nějakými vtipnými narážkami. Bohužel prostě nemůžu přijít na žádné místo, kde bych se opravdu hodně bavil a kde bych si pamatoval jednotlivé úkoly. Snad jen již zmíněná linie končící zpovědí u Garroshe (pro zájemce řeknu soukromě víc, ale nebudu spoilovat). Každopádně pokud máte rádi svou Hordu, určitě si zde užijete, protože tady s ní opravdu budete cítit. Pokud tedy souhlasíte s její "politikou"... Vyzdvihl bych několik drobností, jako například úkol, ve kterém máte najít skrytého vraha kdesi v osídlení - jako správný krok se mi jeví, že jeho lokaci nelze nalézt v zabudovaném quest helperu. Naopak negativní je například občasná nefunkčnost vehicle questů, pokud je začnete na mountovi (ale to není jen problém Ashenvale). Starou Ashenvale hudbu, tu jemnou elfskou melodii, která ve mě evokovala zurčení vody, jsem měl opravdu rád. Nová hudba mě proto trochu zklamala, občas sice zazní i stará melodie, ale nové složené tóny převládají. Ne že by byla špatná, to naopak, pořád se velice dobře hodí k prostředí a souhlasím s tím, že původní hudba se hodila spíš ke starému Ashenvale, kde přeci jen více vládl mír, ale můj názor je, že ta původní bývala lepší.
Můj celkový dojem z Ashenvale za Hordu není proto nijak pozitivní a to hlavně kvůli těmto již zmíněným faktorům: úkoly za Hordu nejsou zajímavé ani příběhově, ani jinak, prostředí lokace je moc často příliš jednotvárné (ale oceňuji sopku a hlavně Zoram'gar Outpost) a hudba se mi líbila víc ta starší. Nemusíte se však lokaci vyhýbat - máte-li rádi příběh, i tak se z úkolů dozvíte leccos nového a ač to tak z mého popisu možná nevypadá, je i na co se dívat. Nakonec s různými bonusy ke zkušenostem, kterých je poslední dobou víc než dost, můžete rychle přejít do další lokace. Pro levely 20-25 není na Kalimdoru žádná jiná alternativa, ale je podle mě zbytečné opouštět kvůli tomu tento kontinent. Ve Stonetalonu je totiž opět na co se těšit...
[odstavec]
Statistiky
- Level: 20 - 25
- Prostředí: les, mýtiny, pláž, sopečná krajina
- Frakce: Sporné území
- Dungeony: Blackfathom Deeps
- Sousední lokace: Azshara, Northern Barrens, Felwood, Stonetalon Mountains, Darkshore, Mount Hyjal, Durotar
- Města: Astranaar (A), Splintertree Post (H), Silvewind Refuge (H), Zoram'gar Outpost (H), Raynewood Retreat (A)
- Rudové žíly: měď (copper), tin (cín), stříbro (silver)
- Bylinky: Silverleaf, Peacebloom, Earthroot, Mageroyal, Swifththistle, Briarthorn, Stranglekelp, Bruiseweed, Gromsblood, Wild Steelbloom, Liferoot
- Kůže: Light Leather, Medium Leather, Heavy Leather
Naposledy upravil/a Astra 26.02.2011 v 17:04:34.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Gortak 26.02.2011 23:03
nemôžem s tebou súhlasiť, q sú podľa mňa super a nová hudba je podľa mňa lepšia preto dávam len 2*
Irydan 26.02.2011 11:51
Dole u statistik je u kůže napsaná dvakrát Medium Leather za sebou....Ale jinak chválík dobrý článek
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet