V hypu ohledně nového datadisku Battle for Azeroth bylo snadné přehlédnout jednu důležitou novinku, která se týká celého WoW. Nejen, že se vám budou přizpůsobovat nové zóny, které datadisk přinese. Blizzard překonal sám sebe a rozhodl se škálování zón vnést do celého WoW!
Co přesně to v praxi bude znamenat? Od patche 7.3.5 se budou všechny zóny, které se ve WoW doteď objevily, chovat tak, jak to známe z Legion. Budou se tedy škálovat podle hráčova levelu. Týká se to všech zón vanilly i všech expanzí.
Tato novinka přináší velkou volnost v procházení jednotlivými zónami. Ty vás už nebudou nutit, kam jít nebo nejít podle toho, jaký máte level. Bude to jen na vás!
Tedy, do určité míry. Absolutní volnost v tom mít nebudeme, protože zóny jednotlivých datadisků musí stále sledovat určitou příběhovou kontinuitu.
Zóny vanilly budou mít velký rozsah, v rámci kterého se budou škálovat. Zároveň budou mít přece jen nastavený určitý limit, po kterém už pro vás daná zóna nebude představovat velký challenge. Tento limit však bude mnohem volnější než dříve.
Podobná pravidla budou platit pro zóny, které přinesly jednotlivé expanze. Lokace z Burning Crusade a Wrath of the Lich King se budou škálovat mezi levely 60 - 80. V rámci obsahu těchto dvou datadisků si budete moci přeskakovat, jak se vám zlíbí.
Cataclysm a Mists of Pandaria se budou škálovat mezi levely 80 - 90.
Startovní zóny: 0 – 10
Zóny vanilly: 10 – 60
Zóny Burning Crusade a Wrath of the Lich King: 60 – 80
Zóny Cataclysm a Mists of Pandaria: 80 – 90
Pokud se ptáte, proč vůbec Blizzard ponechává jakákoli pravidla a nenechá hráče procházet lokacemi, jak se jim zamane, je odpověď nasnadě: průchod obsahem jednotlivých datadisků stále musí sledovat určitou příběhovou kontinuitu. Kdybyste kupříkladu napřed šli na Pandarii a pak se vraceli na Northrend, v některých věcech by to bylo, jako byste cestovali časem. Takový hráč by pak měl zcela narušené vnímání postupu příběhem.
Škálování k vašemu levelu se bude týkat i všech dungeonů a odměn.
Důvodem, proč Blizzard k tomuto rozhodnutí přistoupil, je jednak to, že valná většina hráčů vnímá škálování zón jako lepší řešení než starý systém. Druhým důvodem jsou nové hratelné (sub)rasy, které přinese datadisk Battle for Azeroth. Dá se tedy očekávat, že hodně hráčů kvůli nim opět přistoupí ke klasickému levelování skrze zóny, nikoli například jenom skrze dungeony a raidy.
Na toto všechno se tedy můžete těšit společně s nástupem patche 7.3.5, který se objeví na PTR během pár týdnů.
Tak co na to říkáte? Je pro vás škálování veškerého obsahu WoW splněným snem, nebo se vám více zamlouval současný systém?
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Lyra 29.12.2017 20:29
Pokud to chápu dobře tak když si založim postavu a budu chtít expit na questech tak např.: jsem lvl 30 a půjdu do Un'Gora tak se mi questy, npc a dungeony přizpůsobí?
svina 04.11.2017 14:58
Škálování lvl byla ta největší chyba, co kdy udělali. High level hráči se budou ještě víc bavit killením noobů.
madmidder 05.11.2017 03:25
Vypnout PVP ve světě je řešení.
svina 06.11.2017 20:51
@madmidder to jde na pvp serveru?
Bellatrix 06.11.2017 20:58
@svina Už nebudou čistě PvP servery. Budeš si moct vypnout nebo zapnout PvP mód. A hráči, co ho budou mít zaplý/vyplý, budou v odlišné fázi, takže se vzájemně neuvidí.
Ctrl 04.11.2017 14:30
Tak to bude masakr :-) Takový Stranglethorn bude, co se počtu hráčů týká, zase jako na Vanille, to bude mazec :-D
milanko 04.11.2017 10:43
Toto je zmena ktorá sa mi zrovna nepáči, tie zóny ktoré bývali prázdnejšie budú teraz úplne prázdne a tie obľúbené budú úplne k prasknutiu. A neviem si už vôbec predstaviť world pvp v týchto podmienkach.
Heakler 08.11.2017 16:45
Já ti nevím, ale koho bavilo např. v Arathi Highlands cestovat od jednoho konce mapy k druhému při plnění questů? Já si to zrovna včera zopakoval a je to sakra nuda na zabití A co je nejlepší? Většina mobek už byla zelená s low levly, protože dělám všechny questy bez výjimek..
Oisin 04.11.2017 09:57
Jako milovník altů říkám jednoznačně YES! Zvláštní, co jsem včera koukal na ticket stream, dnes mám nějak vyřvané hlasivky
Lockdaar 04.11.2017 08:12
Tohle začíná být opravdu čím dál tím lepší, v tohle jsem doufal, že jednou fakt udělají a bum, ono to bude už další patch
Jikonekt 04.11.2017 00:18
Jako je to fajn, ale kdo dneska jeste leveluje nebo leveluje jinak nez pres dungy?!? Tohle tu melo byt davno, dneska je to sice pekny, ale pro vetsinu komunity zbytecny...
ItheSlave 04.11.2017 07:42
To sice ano ale myslím že až výjdou subraces tak mnoho lidí začne znovu expit aby si mohli zahrát za nightborne atd...
04.11.2017 10:15
@ItheSlave pokud maji volny sloty behem pandarie a draenoru a ted legie mam plnych asi 40 z toho 25 100+ a to sem to hral jen tak pro zabavu a znam dost lidi co maji plny ucty 110 a nevim jestli se jim bude chtit mazat nejakej svuj character jen kvuli novy rase
madmidder 05.11.2017 03:27
Beeda2004 Bude přidáno dalších 6 slotů pro postavy. Dnes potvrzeno na Q&A.
03.11.2017 23:57
skalovani je 100x lepsi uz jen proto ze akzdej datadisk blizazrd upravoval staty postav takze postava vubec neodpovidala levelu nepratel a vetsine pripadu byla prehnane silna misto aby odpovidala svymu lvlu, jediny co nevim jak budou resit heirloomy protoze kdyz to budou skalovat podle lidi bez nich tak s heirloomama to bude fraska stejne jak ted a kdyz to prizpusobi heirtloom hracum tak cloveka bez nich umlati prvni mob v dungu protoze bude mit tak 20% statu
Yuuka 04.11.2017 08:59
Heirloomy jsou sice silnější ale ne samospásný. Jejich hlavní plus je v tom že ti rychle příbývají expy. A pokud budou mobky pořád na tvém lvl tak ani s Heirloomy to nebude žádný med.
04.11.2017 10:13
@Yuuka nevim jak moc potkavas lidi v dungach bez nich ale kdyz na 25 lvlu ma mag 3500hp a tank 1200 tak je to dost znatelny cisla sem dal jako rpiklad ale celkem odpovidaji
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet