Nový datadisk pochopitelně vyvolal spoustu otázek. Vývojáři se proto alespoň některé z nich pokusili zodpovědět v rámci obvyklého Q&A.
Vypíchnutá témata
- přihlašování do bety spuštěno!
- o 6 více character slotů na realm
- budete si moci navýšit kapacitu batohu, pokud máte Blizzard Authenticator
- flying v Battle for Azeroth bude fungovat podobně jako na Legionu
- systém legendárek už v 8.0 nebude
- pravděpodobně se dočkáme WoD Timewalkingu
- konkrétní podoba Classic realmů je komplikovaná záležitost, musí se toho ještě hodně probrat
- hráči se zapnutým a vypnutým PvP módem se vzájemně neuvidí
- Warfronts budou poskytovat speciální alianční/horďácký armor
- Void elfové si budou moci měnit formu (void/ne-void)
- v rámci customizace postavy si budeme moci nastavit např. to, jak moc narovnaní nebo shrbení budou orkové
- Anduin není paladin, stále "jen" priest
- nelze říci, jestli je Jaina hodná nebo zlá, je to komplikované a prozkoumáme to v jejím příběhu
Q&A
Q: Warfronts. Jaká bude jejich dostupnost? Bude to něco jako invaze, nebo do nich budeme moci vstoupit, kdykoli se nám zachce? A jaké budou odměny?
A: Válka je únavná věc. Takže nezi jednotlivými Warfronts určitě budou nějaké prostoje. Systém bude nejspíš založený eventově – postavit, držet, ztratit. Pokud jde o odměny, půjde nejspíš o něco podobného jako odměny za Timewalking nebo invaze. Chceme, abyste Warfronts udělali aspoň jednou, a pokud se vám budou zamlouvat, uděláme je opakovatelné.
Q: Budou za ně PvP nebo PvE odměny?
A: Pro začátek plánujeme PvE odměny, ale uvidíme, jestli nepřidružíme i PvP.
Q: Co takhle Accound-wide reputace?
A: Problém postava vs. account je vždycky potřeba vybalancovat. Chceme, abyste měli určité cíle na víc než jedné postavě. Soustředili jsme se na to, aby věci založené na contentu byly account wide. Ale zrovna reputace jsou jedna z věcí, které jsou míněné jako "mocenský postup", který je svázán vždy s jednou konkrétní postavou.
Q: Dojde na stat squish? A ještě – je Anduin paladin?
A: Anduin je bezesporu priest, NE paladin. A ano, ke squishi dojde ze stejného důvodu, jako tehdy u WoD, s tím rozdílem, že tentokrát srazíme i item level.
Q: Co znamená příchod novinky v podobě komunit (více zde v sekci Sociální panel, pozn. red.) pro cross-faction (mezifrakční) chat?
A: Toto se váže vždy k postavě, takže komunity nebudou mezifrakční. A ani neplánujeme, že by někdy v budoucnu byly. Jsme přece ve válce! Pokud máte zájem o mezifrakční chat, můžte využít chat na battle.netu.
Q: Pracuje se na něčem, co by pomohlo s nabíráním lidí do guild?
A: Tohle řešíme hodně. Ale teď zrovna nic podobného rozplánovaného nemáme. Doufáme, že by s tímto mohly pomoci právě komunity. V budoucnu se na to zaměříme.
Q: Škálování levelu – budou re-škálovány životy a damage mobek? A jak to ovlivní heirloomy?
A: Hodně těchto změn se objeví v 7.3.5. Hlavně změny ohledně itemů. V 8.0 zaujmeme trochu celistvější přístup. Nad heirloomy stále diskutujeme. Pokud jde o itemizaci, jsou hodně užitečné, v porovnání s velkým množstvím starého gearu. Ten rozdíl by se měl v budoucnu snížit.
Q: Heart of Azeroth – jak ovlivnily AP/AK vaše rozhodnutí ohledně tohoto designu?
A: Dost se nám líbily brzké volby. Ale nelíbila se nám neohrabanost kolekce AP itemů. Muselo to tak být, protože jste museli mít možnost zvolit si, kam s ním. Teď, když bude jen jeden item, nemusíte řešit, kam s AP. Knowledge bude nyní redukovat množství Azeritu potřebného na unlock, místo toho, abyste potřebovali miliardy AP.
Q: Jaké bylo vaše uvažování, když jste vrátili zpět do hry raid buffy?
A: Líbí se nám! Přijdou nám cool. Zamlouvá se nám ten moment připravenosti, který ve hře teď chyběl. A kromě toho se vždycky snažíme o to, aby jednotlivé classy byly unikátní. Buffy jsou součástí toho, že chceme přinést do hry rozmanitou paletu class.
Q: Jaký máte pocit z PvP templates? A co PvP hráči, kterým chybí ta možnost přizpůsobovat si svou postavu?
A: Zamlouvá se nám to, že templates zmenšují rozdíly. Ale je těžké toho dosáhnout v open world PvP. Zredukování rozdílů a odstranění veškeré možnosti customizace bylo trochu moc. Teď uvažujeme nad tím, že bychom aplikovali techniku škálování levelu i na PvP záležitosti. A ještě se podíváme na strukturu odměn za PvP.
Q: Jaký máte názor na Titanforging v Battle for Azeroth?
A: Budeme ten systém upravovat, ale nebudou to žádné dramatické změny. Zamlouvá se nám variabilita odměn a okamžik nadšení. Nelíbí se nám ale dojem extrémních rozdílů a náhodnosti, takže se asi ještě podíváme na čísla. Tohle se ale netýká věcí kolem Azeritu a jeho aplikace na armor. Azerite armor nemůže být Titanforged.
Q: Nemůžou hráči dostat nějaký rooting efekt, aby se tak mohli bránit odhození nebo knock back efektům?
A: To, jak tyhle věci fungují, je trochu podivné. Ale rozhodně jsme řešili, že by to mohlo být fajn pro death knighty. Něco jako starý dobrý Pillar of Frost.
Q: Dočkáme se nějakých změn systému tvorby postavy?
A: Ano, tohle jsme dřív neřešili. Ale věděli jsme, že jednou přidáme spojenecké rasy (allied races), takže předtím, než jsme začali měnit věci kolem tvorby postavy, chtěli jsme napřed vědět, co všechno vlastně budeme muset přidat. Na to se teď podíváme.
Třeba možnosti ohledně postoje? Ano, budete si moci změnit třeba to, jak moc je váš ork shrbený nebo narovnaný. A půjde to změnit i v Barbershopu.
Q: Je Jaina hodná, nebo zlá?
A: Jaina je komplikovaná. Sužuje ji žal. Je zodpovědná za smrt svého otce, potenciálně i za to, jaká je dnes Horda. A co třeba Stratholme nebo Undercity? Jaina je postava, která utrpěla četné rány. Chceme tyto rány prozkoumat. Chceme pochopit, jak došlo k tomu, že je teď taková, jaká je, a jak jí pomoci se z toho dostat.
Q: Proč má tolik raid bossů díry ve stropě?!
A: Čistě z funkčního hlediska je to proto, aby nedocházelo ke kolizím kamery. A z estetického hlediska to propojuje raid s tím, kde ve světě se nachází. Takže ne, není to proto, že by bossové neměli rádi stropní větráky.
Q: Teď, když Horda zaútočila na Teldrassil a Aliance zase na Undercity, co to znamená pro startovní zóny?
A: Startovní zóny se nezmění, tedy kromě toho, že se vylepší. Abyste plně docenili vypálení Teldrassilu, musíte zde začít svou cestu, vyrůst zde... a když pak dosáhnete 110. levelu, necháme vás domov shořet. A totéž platí pro Lordaeron. Jakmile vylevelíte a prožijete příslušné události, svět kolem vás se změní.
Q: Void elfové: budou se hráči moci přesunovat z a do void formy?
A: Ano. Nebude to zrovna shapeshifting, ale ano. Prozatím je to tak, že když hráč vstoupí do combatu, vstoupí zároveň do void formy. Ale možná to nastavíme tak, že hráč bude moci sám přepínat mezi formami, zatím nevíme.
Q: Jak hodláte zabránit farmení starého gearu kvůli Titanforgingu?
A: Samozřejmě se podíváme na to, jak často se to děje. Obecně stále chceme, aby byl směrodatný především item level. Víme, že určitou odchylku představoval Arcanocrystal. Doufáme, že tato obtíž vymizí díky Azerite armoru, u kterého Titanforge mechanika už nebude. Rozhodně jsme měli problém s vybalancováním sekundárních statů. Je těžké snažit se tohle vyřešit v půlce expanze, ale uděláme vše pro to, aby item level konzistentněji rozhodoval o tom, jaký item si nasadit.
Q: Budou Mythic Keystone obtížnosti dostupné i pro staré dungeony?
A: To jsme si mohli vyzkoušet na Timewalkingu, ale víme, že heroic Timewalking není moc velká výzva. Ale mohla by být legrace prozkoumat to za pomoci Timewalking Keystones, které by byly v tu dobu přístupné.
Q: Jakmile datadisk vyjde, jak brzy bude dostupný flying?
A: Asi tak zhruba stejně, jako tomu bylo v Legion. Prozkoumávání světa a jeho jednotlivých detailů prostě funguje lépe, když jste na zemi. Ale chápeme, že jakmile jste odhalili všechny skryté kouty světa, začne se flying hodit. A taky se nám líbí, že je to velká odměna, ke které se hráč může propracovat.
Q: Jaká je budoucnost pro WoW Legion Companion App?
A: Ta appka se nám líbí a chceme na ní dále stavět nebo ji vylepšovat. Taky bychom rádi zapracovali na propojení různých WoW aplikací.
Q: Teď, když se přidává čím dál tím víc Timewalking eventů (viz zde, pozn. red.), bude trvat dlouho, než se člověk konečně dočká právě toho eventu, který má nejradši?
A: Můžeme některé z nich dát napevno, ale nejspíš ne všechny. Líbí se nám myšlenka toho, že se máte na co v budoucnu těšit. V průběhu Battle for Azeroth se praděpodobně dostane do hry Warlords Timewalking. A také přemýšlíme nad tím, jak by se do toho dal zahrnout i vnější svět.
Q: Jak udržíte frakce vybalancované? (otázka byla mířená na to, jak hodlají vývojáři zařídit, aby jim lidé nezačali kvůli novým rasám hromadně přecházet od frakce k frakci, pozn. red.)
A: Jsme rádi, že vás oslovily věci jako Zandalari trollové. A chceme, abyste si vybrali frakci podle toho, co se vám líbí!
Q: Jaké máte plány pro legendárky v Battle for Azeroth?
A: Tam budeme mít Azerite armor, takže tenhle systém nepřenášíme do 8.0. Ale ještě si nejsme 100 % jistí, co přinese budoucnost.
Q: Proč má quest log limit?
A: Tohle je další věc, o které neustále mluvíme. A že je tady hodně co řešit. Ale primárně by nás zajímalo, proč vůbec máte tolik aktivních questů! Je těžké je všechny sledovat a my nechceme, abyste se museli takto rozhodovat.
Q: Kdy hodláte rozšířit defaultní batoh?
A: Jsme velmi blízko rozhodnutí umožnit vám mírně si navýšit kapacitu batohu. Chceme, abyste využívali authenticator, takže v některém budoucím patchi, pokud budete mít authenticator, budete si moci maličko rozšířit kapacitu batohu!
Q: Pobavme se o hejtu ohledně války obou frakcí. Provedou nás tím odlišné příběhy nebo jiné PvE elementy?
A: Rozhodně – různé důvody ke stejným věcem, různé příběhy. Proč by nemohl mít takto rozdělený příběh podobu raidu? Je to zajímavé téma k prozkoumání – neměli bychom složit raid na členy opačné frakce?
Q: Classic servery – dostaneme je se vším všudy, nebo opravíte bugy?
A: Na to se těžko odpovídá. Spuštění těchto serverů bude trvat mnohem déle, než asi očekáváte. Částečně je to proto, že chceme tyto otázky probrat s komunitou. Nestojíme o pády serverů ani prostoje nebo exploity, které by byly pořád ve hře. Ale zároveň chceme znovu vytvořit ten zážitek od 1 do 60. Upper Blackrock Spire byl v té době instance pro 10 i 5 hráčů. Jaká je ta "správná" verze vanilly? Probereme to.
Q: Půjde transmogovat Heritage armor kupříkladu z Nighborne na krvavého elfa?
A: Ne, je mi líto.
Q: Dojde k nějakému rozšíření friend listu?
A: Souhlasíme, že je to problém, a to hlavně od doby, co máme tolik různých sociálních systémů a nových her! Každá hra vyžaduje práci na straně hry samotné i na straně battle.netu. Je to tudíž komplikované, ale nezapomínáme na to.
Q: Jak bude fungovat drop lootu z mobů různě po světě, když teď bude všechno škálované?
A: Škálováním projde 12 let obsahu. Všechno to budeme muset nějak vymyslet. Ale základní myšlenka je taková, že pokud něco někde dropuje teď, mělo by to dropovat i v budoucnu.
Q: Jak dlouho budou trvat Warfronts?
A: Tyhle věci se ještě budou řešit. Zatím si říkáme, že budou nejspíš o něco delší než dungeony, ale nevíme, o jak moc delší.
Q: Jaké classy budou přístupné pro jednotlivé spojenecké rasy (allied races)?
A: Spojenecké rasy nejsou přímo svázány s existujícími rasami, takže classová omezení se od nich rovněž nebudou odvíjet. Přistupovali jsme k nim jako k novým rasám. Takže kupříkladu nebudou žádní Void elf paladinové.
Q: Proč budou Void elfové u Aliance a Nightborne u Hordy?
A: Hrajte hru a sledujte příběhy! Ve hře je k tomu kontextu až až. A bude to ještě dovysvětleno.
Q: Skončí hrozba Plamenné legie před Battle for Azeroth? A co to bude znamenat pro demon huntery?
A: Nakonec jsou to všichni krvaví a noční elfové, takže stále budou chtít chránit svůj svět. A ten nyní hodně utrpěl a možná umírá! A také možná ještě někdy narazíme na démony.
Q: Budou naše dva kontinenty zcela frakčně rozdělené?
A: Exodar a Silvermoon stále patří tomu, komu patřily doteď. Ale bude k tomu nějaký příběh, který vysvětlí, jak to všechno vlastně je. Tato dvě města budou takové "poslední bašty".
Q: Budou updatovány modely worgenů a goblinů?
A: Ne v 8.0. Ale ve skutečnosti na nich zrovna pracujeme. Gobliny musíme trochu poupravit, ale jinak jsou v pohodě. Víme, že lidé nejsou spokojení s female worgeny. V budoucnu bude víc možností pro volbu obličeje.
Q: Čím hodláte motivovat hráče, aby se věnovali world PvP (viz zde, pozn. red.)?
A: Vyvážíme neefektivnost PvP odměnami. Ale vybalancovat to bude chtít hodně práce. Zapnutí/vypnutí PvP módu rovněž půjde jen v hlavních městech – je to tedy určitá forma závazku. Také dojde k tomu, že hráči v jednom módu budou v jiné fázi než hráči ve druhém módu – tzn. například hráči s vypnutým PvP módem neuvidí PvP hráče.
Q: Character sloty na realm (viz zde, pozn. red.)?
A: Ano, navýšíme je. Spojenecké rasy budou znamenat +6 slotů na server!
Q: Heritage armor nebude account-wide, že?
A: Přesně tak. Nechceme, abyste měli pocit, jako že musíte levelovat nějakou postavu jenom proto, abyste získali transmog na jinou.
Q: Budeme moci tradeovat flasky a podobné věci napříč servery?
A: To je trvalý problém – máme radost z cross-realm raidování, ale obáváme se dopadů na ekonomiku, pokud se začnou tradeovat věci napříč servery. Je to věc, kterou stále řešíme.
Q: Jak a kdy se budeme moci přihlásit o betu?
A: Na stránce pro Battle of Azeroth, kde najdete veškeré detaily o datadisku, se také nahoře na stránce můžete přihlásit o betu (více zde, pozn. red.).
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Heakler 06.11.2017 20:38
Zajímalo by mě, zda to s těmi posledními baštami myslí doslova, tedy zda opravdu třeba z Kalimdoru zmizí veškeré dosavadní města a vesnice Aliance a naopak.
Bellatrix 06.11.2017 20:59
Když se podíváš na to preview video, docela to tak vypadá.
Heakler 08.11.2017 22:07
@Bellatrix Tak ono přebarvit mapu a předělat Arathi je jedna věc, otázka zda vzhledem k událostem přizpůsobí vše co by do toho mělo zapadat.
cerv255 08.11.2017 23:06
@Heakler@Heakler já jakož to alík doufám v to, že změní i lokace okolo aby to odpovídalo. Minimálně Lordaeron a okolí
Heakler 09.11.2017 01:36
@cerv255 Undercity a Lordaeronské hlavní město bude v ruinách, což mě jako obyvatele Undercity a Horďáka nijak netěší. Nicméně řekl bych, že jestli tam budou stavět alianční pevnosti a ničit současné stavení nemrtvých, tak asi i nějakým způsobem budou updatovat krajinu, především Tirisfal Glades řekl bych.
cerv255 09.11.2017 11:17
@Heakler mě spíš zajímá okolí anderholu(nevím jak se to správně píše :-D ) nebo gilneasu, obě v cata vybojovala horda, tak jestli i tyhle vedlejší zóny upraví.
Zug 05.11.2017 22:38
"Třeba možnosti ohledně postoje? Ano, budete si moci změnit třeba to, jak moc je váš ork shrbený nebo narovnaný. A půjde to změnit i v Barbershopu."
YES YES YES OMG YES
Akari 06.11.2017 22:16
Doufám, že to samé potká i worgeny a undeady, protože ty shrbené rasy mají hrozné róby, navíc helmy a ramena ne vždy sedí tak jak mají.
Akari 05.11.2017 22:33
Za nějaké otázky bych střílel
Loreon 05.11.2017 21:37
Q: Jak udržujete frakce vybalancované?
A: Jsme rádi, že vás oslovily věci jako Zandalari trollové. A chceme, abyste si vybrali frakci podle toho, co se vám líbí!
Chyba překladu, nebo tam chybí část otázky?
Bellatrix 05.11.2017 22:41
Tam je totiž dost divně zformulovaná otázka i odpověď.
Originál:
Q: How do you keep factions balanced?
A: We are happy that things like Zandalari trolls speak to you and want you to choose factions based on what you like!
Merneron 08.11.2017 08:18
@Bellatrix no tam sa typek pytal co planuju spravit preto aby hraci hromadne neprechadzali nakolo on sam ako alliancak je kusok od switchu k Zandalari ktori vraj vyzeraju uzasne...akoze necudujem sa, ze mu Ion odpovedal ze to sudi az velmi podla seba a hraci by vzdy mali hrat za to co ich bavi
Bellatrix 08.11.2017 10:03
@Merneron Jo ták. Dík. Já to tam asi doplním do závorky, ať je to jasné, čeho se ta otázka týkala.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet