Šamani jsou duchovní vůdci užívající moc samotných elementů. Na rozdíl od ostatních mystiků komuníkují se silami, které jsou ne vždy benevolentní a poddajné. Elementy jsou chaotické, fungují jen samy pro sebe a občas jsou schopny rozpoutat na světě učiněné peklo. A je právě na šamanovi, aby do tohoto chaosu vnesl rovnováhu. Sílu ohně, země, vzduchu a vody šamani přivolávají skrze totemy, které mohou podpořit jejich spojence nebo potrestat ty, kteří by se jim opovážili postavit do cesty.
Historie
Umění šamanismu je téměř tak staré jako samy rasy, které ho využívají. Obdaření jedinci byli velmi brzy schopni poznat, že vše okolo nich je tvořeno čtyřmi elementy – ohněm, vodou, vzduchem a zemí. Dalším krokem bylo navázání kontaktu s těmito prastarými a nebezpečnými silami. Ti, kteří se později nazývali šamany, byli schopni komunikovat s duchy těchto elementů a skrz ně pak získávali sílu. Šamani si, na rozdíl od mágů, neberou, oni žádají. A duchové elementů jim mohou pomoc podle své vlastní vůle poskytnout, nebo odepřít.
Hrdinové
Thrall (Go'el)
Thrall, vlastním jménem Go'el, byl vychován lidmi, aby bojoval v aréně pro potěšení přihlížejících. V té době však Blackmoore nevěděl, jaký si na sebe plete bič. A kým vlastně Thrall je a jednou bude: nejen hrdým náčelníkem Hordy ale také mocným šamanem, který jednoho dne nahradí i samotného aspekta země, Deathwinga.
Nobundo
Nobundo býval paladin. Jenomže po pádu Shattrathu se to stalo minulostí, stejně jako jeho vznešená podoba. Podivná nákaza zdevastovala jeho tělo, stejně jako spousty dalších a on ztratil kontakt se Světlem. Naproti tomu však získal mocné spojence: samotné elementy, které mu předaly umění šamanismu a Nobundo se tak stal prvním šamanem v řadách draeneiů a Aliance.
Drek'Thar
Drek'Thar, šaman klanu Frostwolf, který už v mládí přišel o svůj zrak, byl jedním z těch, kteří uvěřili Kil'jaedenovým lžím a dodnes trpce litují toho, co napáchali v jeho jménu.
Ner'zhul
Ner'zhul byl šamanem klanu Shadowmoon, který jako první obdržel zprávu od své zesnulé ženy: draenei jsou nebezpeční a musejí být zničeni. Když poznal, že všechno byly lži, nebylo již cesty zpět. Na scénu se dostal jeho učedník Gul'dan a Ner'zhul ustoupil do pozadí. Dokud se z něj nestal Král Lichů.
Muln Earthfury
Muln je jedním z šamanů frakce Earthen Ring, která střeží elementy na Azerothu. Jakmile nastal Cataclysm, elementy byly neklidné a rozbouřené a bylo právě na Mulnovi, aby zjistil, jak s nimi začít znovu komunikovat.
Základní informace
Jakožto mistři elementů jsou šamani schopní vysílat na své nepřátele blesky i ohnivé střely. A elementy jako takové jim darují větší sílu anebo schopnost léčit či útočníkům zamezit pohyb. Zkušený šaman je schopen svými silami podpořit ostatní hráče a být tak nedocenitelným členem každé party.
Typ
- Healer
- Melee Damage Dealer
- Ranged Magic Damage Dealer
Bary
- Život
- Mana
- Maelstorm
Dostupné brnění
- Cloth
- Leather
- Mail (od 40. úrovně)
- Štíty
Dostupné zbraně
- Daggers
- Fist Weapons
- One-Handed Axes
- One-Handed Maces
- Staves
- Two-Handed Axes
- Two-Handed Maces
Dokáže odstraňovat tyto negativní efekty
- Curse
Dostupné rasy
Alliance | Horda |
Draenei | Goblin |
Dwarf | Orc |
- | Tauren |
- | Troll |
- | Highmountain |
Pandaren |
Schopnosti
- Healing - Díky svým duchovním schopnostem jsou schopni obnovovat zdraví poraněným spojencům. Melee damage Šamani dokáží očarovat své zbraně elementárními silami ohně, vzduchu a ledu a udílet tak větší poškození.
- Ranged damage - Elementární síly, kterými šaman vládne mohou být použity pro útok na dálku, jako třeba zemětřesení, blesky a ohnivé střely.
- Totemy - Šaman disponuje širokou škálou totemů, které mu poskytují mnohé pomocné buffy, ať už se jedná o léčení, zvýšení poškození, rychlejší útoky nebo omráčení nepřátel.
Talenty
Ať už na vás šaman útočí z dálky svými blesky, vyřítí se na vás se dvěma kladivy v rukách nebo zpovzdálí léčí své spolubojovníky, jedno je jisté: je lepší ho mít na své straně. Šaman je totiž nebezpečným na blízko i na dálku a je cenným healerem v každé partě.
Specializace
- Elemental
- Enhancement
- Restoration
Klady a zápory
Přednosti
- Má mnoho totemů, kterými může napomoct lidem v partě nebo sobě.
- Má kouzlo Ghost Wolf, díky kterému se může pohybovat rychleji.
- Může využít Bloodlust (nebo Heroism) ke zrychlení kouzlení party, zlepšení léčení. Tento buff je unikátní, mají ho pouze tři povolání ve hře - Shaman, Mage a Hunterův pet.
- Díky kouzlu Nature's Swiftness může vykouzlit kouzlo instantně.
- Disponuje kouzlem Reincarnation, které umožňuje oživení v boji. Cooldown je 30 minut
Nevýhody
- Jeho totemy může nepřítel v PvP rychle zničit.
- Nemůže používat žádnou střelnou zbraň nebo zbraň na dálku.
- I když může nosit štíty, nemůže tankovat jako Warrior nebo Paladin.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
elgorn 30.04.2016 11:18
ahoj lidi může mi někdo poradit s makrama na totemy resto shamana?
bulljoker 01.01.2013 14:30
chtělo by to update co se týče totemů
kane 17.12.2011 20:06
bloodhero22 17.12.2011 18:27
kane 17.12.2011 16:18
bloodhero22 17.12.2011 15:12
kane 17.12.2011 14:33
zdravim, mam dotazek.Spirit Link Totem - tenhle totem je na vsech talentech? jsem Ele/Resto saman a ten totem ve SB proste nemam. predem diky za odpoved
Riko 06.11.2011 17:57
Dameshi 10.09.2011 16:16
Ahoj mám dotaz , CEMENT už jako hlavní dmg nemá windfury?hlavní dmg udílí stormstrike a lava lash ? díkes
xJoSHyx 10.08.2011 14:19
Chtel bych se zeptat nějakého zkušeného cementa na rotaci nějaké typi do PVP i PVE, moc by mi to pomohlo. pište do komentářů nebo na mail: honza.hertl@seznam.cz
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet