Spell batching v Classic WoW

  classic    vanilla    spelly   

Blizzard vydal další informace ohledně budoucího fungování WoW Classic. Nejnovější update se týká fungování tzv. spell batchingu v Classic WoW. Pointou spell batchingu je to, jak servery zpracovávají přichozí interakce akcí, k nimž může ve hře dojít. Namísto, aby se vše zpracovávalo okamžitě, vytváří server dávky (= batches) akcí, jako jsou útoky, buffy, debuffy a podobně, které se pak zpracovávají společně. Cílem je optimalizace času, který musí server strávit zpracováváním těchto aktů. Vedlejším efektem je poté to, že akce spadající do stejné dávky jsou považovány za souběžné a vzájemně se neovlivňují.

 

Dříve nebyly servery tolik výkonné a doby mezi jednotlivými dávkami mohly být poměrně dlouhé, třeba až 200 ms. Díky novějším technologiím se tento systém během let vylepšil a v současném WoW jsou prodlevy mnohem menší, kolem 20 ms. To znamená, že ability, které jsou vycastěné v době do 20 ms od sebe, berou WoW servery jako souběžné.

 

Co to znamená pro Classic? Tato podoba WoW poběží na upravené verzi moderního klienta a cílem Blizzardu je zredukovat, jak často bude hra zpracovávat vycastěné spelly. Zároveň ale jde Blizzardu o autenticitu a o co nejpřesnější napodobení originálního zážitku z vanilly. Doba mezi jednotlivými dávkami spellů tak povede k tomu, že hra bude dovolovat nejrůznější interakce. Např. mágové budou moci na sebe vzájemně a souběžně vycastit Polymorph, warrioři budou moci proti sobě souběžně vyrazit díky abilitě Charge, bude možné zrušit crowd control jako právě Polymorph použitím sebepoškozovacích efektů jako Dark Rune a podobně.

 

Toto všechno se může dít proto, že tyto akce jsou díky delší prodlevě vyhodnoceny ve stejné dávce a jsou tudíž vyhodnoceny dříve, než může dojít k čemukoli dalšímu. Tyto efekty a interakce mohou mít dalekosáhlé důsledky především pro PvP.


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

HonkL 30.03.2019 08:44

Jak někdo psal na Mmo champion
"Can't wait for all the rage when people actually have to experience this type of pvp."

Lockdaar 30.03.2019 16:52

Tohle mě celkem taky zajímá, jak na to budou lidi potom reagovat až to zažijí na vlastní kůži. Jsou asi jen 2 možnosti - buď to přijmou a nebo pak naběhnou na fóra brečet ať to předělají že to nechtěj takhle. PvP osobně nějak moc asi hrát nebudu, tak je mi tohle nějak jedno celkem. Spíš bych chtěl vědět, kdy třeba plánují spustit betu.

kritik 31.03.2019 16:19

Me se naopak libi ze to bude odlisny od retailu a nemyslim jen pvp ale celkove classic, kdyby to bylo stejny tak to postrada smysl delat, jestli se to nekomu nebude libit muze jit hrat BFA pvp. Me se treba zase nelibi mentalita v dungeonech v modernim wowku, honem rychle rush rush, jediny na cem zalezi je vyslednej cas, no tak to proste nehraju kdyz me to nebavi.

Kdo bude chtit hrat timhle rush stylem classic asi bude dost zklamanej, dungy tak hrat moc nemuzete, nejen healeri ale i casteri musi dopijet casto manu, to samy pri levlovani, celkovy tempo je pomalejsi, jisteze se to nekomu nebude libit, tak se nekdo vrati do BFA, nekdo zustane u classicu, nekdo zkusi hrat oboji, nakonec budete hrat to co vam osobne vic vyhovuje, takovej přírodní výběr.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet