WoW má 7.7 milionů předplatitelů

http://media.wowfan.cz/news/actibliz
Každé čtyři měsíce probíhá hovor, ve kterém se akcionáři a hráči dozví, jak na tom je společnost Activision Blizzard. Tentokrát jsou hovory rozděleny na dvě části, ale to nejdůležitější jsme se již dozvěděli před pár dny a to jak z hovoru, tak ze zprávy na webu Blizzardu.

World of Warcraft má 7.7 milionů předplatitelů

Nedá se říct, že by bylo nějakou novinkou, když World of Warcraft ztrácí předplatitele. Minulé čtvrtletí bylo oznámeno číslo 8.3 milionů hráčů a po čtyřech měsících číslo opět kleslo. Tentokrát na 7.7 milionů předplatitelů. To znamená, že World of Warcraft ztratil 600.000 aktivně platících hráčů. Momentálně nemáme více informací – kde byl odliv největší, budoucí plány, atd. Co je ovšem jasné, je fakt, že WoW je stále gigant, který si drží svou první pozici v placených MMORPG.

Activision Blizzard získal nezávislost

V roce 2008 se spojila dvě herní studia, ktera hráči dobře znají. Jedná se samozřejmě o Activision a Blizzard. Obě společnosti spadaly pod obří společnost Vivendi Games. Francouzská telekomunikační a mediální firma držela 52 procent akcií. Je to již nějaký ten pátek, co se Vivendi Games snažila společnosti Activion Blizzard zbavit a prodat ji. Spekulovalo se o mnohých firmách, které by mohly Activision Blizzard zakoupit, ale kdo má 5.83 miliard dolarů? Herní firmy? Nebo snad Google, Apple či Facebook? Nikoliv. Firma Activision Blizzard se odkoupí úplně sama a získá tím nezávislost a možnost obchodování s akciemi na trhu. Firma neplánuje žádné velké změny. Stále ji povede současný šéf Bobby Kotick jako CEO a předseda správní rady Brian Kelly. Vivendi si po dokončení všech transakcí, které jsou plánovány na letošní září, nechá 83 milionů akcií, což je zhruba 12 procent celkového podílu. Investiční skupina vedena Bobbym Kotickem a Brianem Kellym, ASAC II LP, bude mít 24.9% podílu. Další společností, která bude mít v Activision Blizzard svůj podíl, je čínská firma Tencent Holdings Limited, která minulý rok zakoupila podíl v Epic Games a Riot Games. Bobby Kotick v oficiální zprávě řekl, že toto odkoupení znamená pro Activision Blizzard hodně. Po odkoupení by měl Activision Blizzard posílit na trhu a měl by být ještě silnější. Za zády jim přeci jen stojí špičkové hry.


Naposledy upravil/a Astra 31.07.2013 v 20:06:23.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Javorovej 03.08.2013 13:41

soumrak
Oba hrajeme GW 2...
Monstrózní společnost jsem měl na mysli jak do počtu zaměstnanců, tak i obrovským průtokem peněz. A teď nevím, jak často chodí do wowka nové patche a nějaké změny, ale když ti přijde patch jednou za 3 měsíce a přidá raid, kterej ti schopnější složí za pár týdnů a naberou i full gear, tak co zase tu dobu dělat. Já takto končil s wow...prostě jsem se mezi patchema unudil k smrti. A co se týče poznatku o příchodu obsahu u GW2, tak kdyby takhle jel i blizz, tak má o něco více hráčů.

Lockdaar 03.08.2013 13:00

soumrak
Kolik F2P her jsi hral? Ja mam totiz opacnou zkusenost jak ty.
Když jsem jeden čas nehrál aktivně WoW, zkusil jsem krátce třeba Swtor a Teru. Aion nebo třeba Rift jsem upřímně ani nezkoušel, stačilo se mi podívat do jejich obchodního centra na webových stránkách a hned mě přešla chuť to vůbec zkusit.Možná, že za těch cca 6 let, co hraju WoW, to ke mně tak přirostlo, že se v nich možná mýlím, ale mě se prostě ani jedna vůbec nezamlouvá a nelíbí. Jediný MMO, který budu dál pravděpodobně hrát, je WoW a když už bych s nim měl skončit nebo vyměnit za jiný, přešel bych asi na ten Titan (jestli teda do tý doby ještě budu hrát)...

soumrak 02.08.2013 23:47

Lockdaar
Bohužel se ani nedivím, že WoW má stále míň hráčů. V dnešní době existuje ´´trend´´ F2P her, kde kralují nevybalancované mikrotransakce za gear, obsah, vylepšení atd. a který jsou spíše na krátkou dobu hraní a následný vystřídání za jinou F2P hru, žádný delší hraní jako u WoW. Já osobně pevně doufám, že WoW ještě na F2P nějakou dobu nepřejde. F2P model mi vadí a nemám ho rád, většinou hra rozděluje lidi na platící a neplatící, nerozděluje je podle skillu a zkušenosti. Nemohl bych hrát ´´hru´´, kde si nějaký zbohatlík koupí nejlepší gear a nemusel se ani nějak snažit/dřít aby ho získal a pak jednoduše ´´one-shotne´´ ty neplatící hráče. Jediná možná dřina a výzva u toho je leda tak zadání čísla kreditní karty, toť vše. F2P hry s mikrotransakcema mohou mít víc hráčů a i větší zisky, je zde ale zásadní otázka mezi kvalitou a kvantitou. Mikrotransakce za gear, obsah, vylepšení, spelly atd. ubírá na kvalitě a někdy i smyslu hry, v neposlední řadě to kazí i celkový dojem ze hry a nechápu potom, jaký to má pro někoho smysl vůbec teda hrát.Škoda, že se hráči v dnešní době střídají a přicházejí spíš ty mladší a nezkušení, jejichž cílem je získat co nejrychleji a jednoduše imba cool-looking epic gear a vše one-shot/speed/fast kill, a kterým je slovo výzva a HC cizí a potom ti, co si to jednoduše koupí skrz mikrotransakce. Zkráceně se mi cesta, kterou se vydávájí nynější MMO hry vůbec nelíbí a nezamlouvá. ´´Hra´´ s mikrotransakcema za gear, obsah, vylepšení ala P2W atp. není hra.Co se týče počtu hráčů, na 9 let starou a stále P2P hru, ať si hateři říkaj co chtěj, je to obdivuhodné a stále velké číslo. A pokud v blízké době bude to sloučení serverů (virtual realmy či jak se to jmenuje), nějaký nedostatek hráčů nebude třeba řešit.
Kolik F2P her jsi hral? Ja mam totiz opacnou zkusenost jak ty.

Lockdaar 02.08.2013 16:29

Bohužel se ani nedivím, že WoW má stále míň hráčů. V dnešní době existuje ´´trend´´ F2P her, kde kralují nevybalancované mikrotransakce za gear, obsah, vylepšení atd. a který jsou spíše na krátkou dobu hraní a následný vystřídání za jinou F2P hru, žádný delší hraní jako u WoW. Já osobně pevně doufám, že WoW ještě na F2P nějakou dobu nepřejde. F2P model mi vadí a nemám ho rád, většinou hra rozděluje lidi na platící a neplatící, nerozděluje je podle skillu a zkušenosti. Nemohl bych hrát ´´hru´´, kde si nějaký zbohatlík koupí nejlepší gear a nemusel se ani nějak snažit/dřít aby ho získal a pak jednoduše ´´one-shotne´´ ty neplatící hráče. Jediná možná dřina a výzva u toho je leda tak zadání čísla kreditní karty, toť vše. F2P hry s mikrotransakcema mohou mít víc hráčů a i větší zisky, je zde ale zásadní otázka mezi kvalitou a kvantitou. Mikrotransakce za gear, obsah, vylepšení, spelly atd. ubírá na kvalitě a někdy i smyslu hry, v neposlední řadě to kazí i celkový dojem ze hry a nechápu potom, jaký to má pro někoho smysl vůbec teda hrát.Škoda, že se hráči v dnešní době střídají a přicházejí spíš ty mladší a nezkušení, jejichž cílem je získat co nejrychleji a jednoduše imba cool-looking epic gear a vše one-shot/speed/fast kill, a kterým je slovo výzva a HC cizí a potom ti, co si to jednoduše koupí skrz mikrotransakce. Zkráceně se mi cesta, kterou se vydávájí nynější MMO hry vůbec nelíbí a nezamlouvá. ´´Hra´´ s mikrotransakcema za gear, obsah, vylepšení ala P2W atp. není hra.Co se týče počtu hráčů, na 9 let starou a stále P2P hru, ať si hateři říkaj co chtěj, je to obdivuhodné a stále velké číslo. A pokud v blízké době bude to sloučení serverů (virtual realmy či jak se to jmenuje), nějaký nedostatek hráčů nebude třeba řešit.

MrPendou 01.08.2013 17:48

mild96
Myslim, ze by Blizzardu mohlo docela pomoct otevrit rekneme jeden realm na vanilla wow, jeden na BC. Podle me by to cast hracu pritahlo zpet.
Jako ty budeš hrát tu starou grafiku .. dyt tě to hned omrzí hrát dokola .. možná budeš progressovat chvíli ale nebudeš to hrát dlouho .. wow musí jít dál a když hráči pudou pryč tak pudou no .. dyt kolik ztratilo swtor apod. a co ? tak je po tomnic se nestane

Zakys 01.08.2013 01:09

Metiu
tak pisete tu ako hru zlachcili a ako kratko tam staci byt no daili reputacie mne osobne netrvali kratko a taktiez porobit kazdy tyzden max v conquestoch a valoroch nebola zalezitost 5 minut clovek ktory neni odbornik sa mohol vo svete stratit co kde kedy zaco ako preco zohnat mne na zaciatkoch robili velke problemi totiz v jednoduchosti je dost velka sila napr. Minecraf - hodis na seba par kociek a aha na tu hravanost a takych hier je ovela viac
To je sice super ale WoW nemůžes porovnávat s Minecraftem. Jinak souhlasím se Soumrakem...

Metiu 01.08.2013 00:04

tak pisete tu ako hru zlachcili a ako kratko tam staci byt no daili reputacie mne osobne netrvali kratko a taktiez porobit kazdy tyzden max v conquestoch a valoroch nebola zalezitost 5 minut clovek ktory neni odbornik sa mohol vo svete stratit co kde kedy zaco ako preco zohnat mne na zaciatkoch robili velke problemi totiz v jednoduchosti je dost velka sila napr. Minecraf - hodis na seba par kociek a aha na tu hravanost a takych hier je ovela viac

soumrak 31.07.2013 21:37

Javorovej
Jenže se tu nebavíme jen o chodu a údržbě serverů. Oproti některým MMO vývojářům je blizz opravdu monstrózní firma a její náklady na chod taky nejsou malé..ale ano, měsíčně ji stejně zůstává dost šušňů, ale rozhodně ne tolik, koliksi lidi spočítají jen z poplatků
Oba hrajeme GW 2, jestli se nepletu, takze muem porovnat treba konkretne tyto dve MMO. Prijde mi, ze vyvojari v GW2 delaji na free updatech vice prace nez blizzard se svoji monstrozni firmou. Nikdy sem nerekl, ze mesicni poplatky = cisty zisk, ale blizzard urcite nema velke naklady, pokud nebudeme pocitat tucne honorare vedeni Taky jsem si kdysi rikal, ze ty penize jdou na dalsi vyvoj, ale clovek rychle zmeni nazor, kdyz muze primo porovnat. Blizzard je obrovska firma, ale ma tri velice uspesne znacky, ktere sami o sobe vydelavaji nemale penize. Takove Diablo III je od zacatku jedna velka dojna krava a kdyz se ted podivate na novinky, vidite, z blizz hru v podstate podojil, jak to jen slo, a nechal na pospas svemu osudu (PC verze samozrejme, na konzolich se jeste nejake penizky vydelaji). Kdysi jsem nemel problem s 250Kc mesicne, ba dokonce jsem byl za kvalitni hru rad. Posledni vydane veci blizzardu jsou ale jen predrazene nedodelane vycucky starych legndarnich znacek (HotS za ten litr veci opravdu nenabiz, Diablo III je kapitola sama o sobe a kdyz clovek porovna nove datadisky a patche, no, je to na kazdem z nas. Rozhodne bych ale neargumentoval stylem, ze blizzard je oproti ostatnim monstrozni spolecnost, jelikoz na vyvoji contentu to tak rozhodne nevypada

Javorovej 31.07.2013 11:42

Benzakk
No my se tu hlavně můžeme dohadovat o nekonečném příběhu zvaném Bylo nebylo za Vanilly a TBC, ale vzhledem k neupřesněným informacím o oblastech odlivu můžeme taky říct, že zabanovali 600k čínských botů.Náhodné záležitosti jako Dungeon a Raid Finder jsou pain, ale jednak když zlehčujou hru na jedné straně, vymýšlí Blizz utility na druhé straně i pro lidi, kterým výzva chybí ( Challenge mod, HC raid ). Každý má ale možnost náhodné záležitosti nechodit a skládat si vlastní skupinu, o které ví, že ani tak triviální záležitost, jako HC dung nebude šlápnutí do vosího hnízda. Často tady mívám pocit, že sem píšou lidi bez enchantů a gemů, ale HC raid by si zašli...
Kdyby zabanovali 600k botů, tak si toto číslo u akcionářů krásně obhájí.

Benosh 31.07.2013 11:32

Tak Blizz upravuje hru nejspíš podle toho, kdo jak moc brečí a kolik takových uplakánků jim spamuje fora. WoWko je v zásadě naprosto jednoduchá záležitost, jen se stačí koukat ingame kolem sebe, zapamatovat si pár věcí a pak se podle nich řídit, jako např. lokace s různými gear vendory, potřebné ilvly a kde a jak co nejdříve nafarmit gear. A je pravda, že hra nestojí tolik času, jako v minulých letech, není třeba trávit ani v norm/HC raidu randál času, to je ale záležitost chtění a ochoty spoluhráčů. Čím horší přístup k raidům, tím více času grupa stráví na méně bossech.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet