Cesta povolání – Monk

  monk    classa    povolání   

Po necelém týdnu bych v našem týmu ráda přivítala druhého nového redaktora jménem Galifry, který pro vás bude psát všemožné články o classách. Pokud vás napadají články na téma class, které by tu podle vás rozhodně neměly chybět, určitě to nezapomeňte zmínit v komentářích. /Bellatrix

yr1bn5vvcx_100aeb8be4ee93b7b183f6347e8eb583585a532b_1587138304_6908.png

Je právě Blizzcon 2011 a všichni fanoušci World of Warcraft napjatě čekají na oznámení dalšího datadisku pro svoji oblíbenou hru. Očekávání je o to větší, že jeho součástí by podle spekulací mělo být i nové povolání. Předpovědi se nemýlí. Datadisk Mists of Pandaria na základě tehdejších předpokladů určitého vzorce, že by každý druhý přídavek měl přinést novou classu, uvádí monky.

 

Nelehký začátek

Byli představeni neohrožení válečníci, kteří ovládají starodávná bojová umění a vládnou schopnostmi ohýbat vlastní energii – chi. Tito následovníci Celestiálů, mocných bytostí propůjčujících jim další schopnosti, díky kterým dokázali porazit dávné démony země svého původu, však nečeká lehké putování do srdcí hráčů.


Jejich odhalení, společně s novou rasou, prvními zástupci tohoto povolání pandareny, totiž proběhlo v rámci videa, které bylo na dlouhou dobu výtvorem Blizzardu s nejvíce „dislajky“ na Youtube. Začalo tím například zdánlivě nekonečné defilé vtipů a narážek na filmy s Kung Fu Pandou. Představení samotného povolání ve videu ani nebylo zpracováno příliš dobře a ve výčtu prvků přídavku skoro zapadlo. Na rozdíl od datadisku, který se z nešťastného začátku dokázal oklepat a dnes je pro mnoho hráčů jedním z nejlepších nebo dokonce i nejlepší, classa samotná měla trnitější cestu.


Zklamáním třeba bylo, že na rozdíl od jejich předchůdců death knightů nenesli označení hrdinského povolání (hero class), a tím pádem začínali od 1. levelu, zatímco rytíři smrti startovali na levelu 55. Cesta monků k aktuálnímu obsahu trvala tedy déle a pro stávající hráče to znamenalo zdržení. Oproti bývalým služebníkům Krále lichů ztráceli co se týče vyladění classy. Monkové, kteří přišli do hry poměrně vybalancovaní, ztráceli tu atraktivitu přetuněných „DKček“, kteří v době svých začátků byli schopni divokých věcí a měli ulehčenou cestu mezi hráče. Monkové jako celek nebyli špatní, byli dobří, ne však skvělí. Celkově kreslený styl povolání pro spoustu lidí také nepůsobil příliš atraktivně.


Výhodou monků byla jejich univerzálnost a jako hybridní povolání uměli zastávat všechny role ze „Svaté trojice“. Všechny specializace přinesly ve svých rolích nové, neokoukané mechaniky a styly. Celkově classa využívala velmi dobrou mobilitu.

Brewmaster – Proti bolesti alkoholem

Opilý mistr využívající k „tankování“ nepřátel a ochraně spojenců novou herní mechaniku Stagger, která mu na jednu stranu umožňuje přežít i fatální rány, kvůli kterým mohou ostatní tanci rovnou vyplnit žádost o battle rez, na druhou stranu jeho životy při stálém poškození létají jak na horské dráze. Pomáhají mu také schopnosti od Černého tura Niuzaa, jednoho z pandarijských Celestiálů, a hlavně množství alkoholických elixírů. Brewmaster nebyl na začátku vřele přijat hlavně healery, kteří do té doby nebyli zvyklí na tanka s natolik nestálými body zdraví.


Díky způsobu, jakým se vyrovnává s poškozením, a díky mobilitě, kterou classa disponuje, byl schopen některé herní mechaniky dokonce obcházet. Velmi populární byl například v partách dobývajících Challenge dungeony Pandarie. Největší slávu zažívá nejspíše až s datadiskem Battle for Azeroth. Po zjednodušení specializace se stává oblíbeným tankem a je spolehlivou volbou pro každý druh obsahu.

Mistweaver – Když mlhy léčí

Léčitel využívající mystické mlhy a energii s požehnáním Nefritového hada a Rudého jeřába. Patrně nejpopulárnější spec při uvedení do hry. Jediná ze specializací, o které by se dalo říct, že byla nastavená jako „skvělá“. Velký healovací potenciál a podobně jako Brewmaster, nový a neokoukaný styl. Spousta Mistweaverů si určitě vzpomene na svištění Chi Torpedem skrz raid, kterým ho efektivně healovala.


Mistweaver přišel jako vize nového typu healera, kdy mělo léčení probíhat skrz působené poškození. Bohužel, po několika změnách se postupem času zařadil mezi ostatní léčitelské specializace.

Windwalker – Bouře, země a oheň

Žáci Bílého tygra Xuena, kteří k působení poškození nepřátelům využívají bojová umění. Sice byly bitvy, ve kterých díky svým schopnostem uměl zazářit, ale nikdy to neměl mezi ostatními melee specy jednoduché. Komplexní styl rotace neodměňoval hráče závratným dps. Situace se pro něj ještě zhoršila v datadisku Legion s příchodem nové konkurence pro jeho roli. Demon hunteři měli několik výhod oproti mistrům bojových umění v čele se silným lore v pozadí, akčnějším a jednodušším herním stylem, a stejně jako death knight se jedná o hrdinské povolání, nemusí tedy začínat od 1. levelu. Pro Windwalkera začaly skutečně krušné časy, což vygradovalo v Battle for Azeroth, kdy zejména nevyladěnost monka oproti konkurenci, komplikovanější herní styl, se kterým je těžší dobrat se podobného výsledku a mnohdy to nelze vůbec, mělo za následek, že i dlouholetí zastánci z řad theorycrafterů přešli na konkurenční povolání.

 

 

Další výzva

Špatný první dojem a předsudky hráčů – asi největší soupeři pro tyto mistry boje. Ještě v prosinci 2019, tedy více než 7 let po začátku jeho putování, byl stále nejméně hranou classou. Po nešťastném uvedení do hry se musí dál rvát o své místo ve hře. Uvidíme, jak si povedou za závojem smrti v Shadowlands.

 


Na závěr svého prvního článku bych se vás, čtenářů, rád zeptal, jaké články ohledně class byste uvítali. Dali byste přednost nějakým návodům, tipům, informacím ohledně mety ve hře, nebo podobné články s pohledem do historie?

A když navážu na článek samotný, je pro vás důležitější gameplay specu, nebo dáváte přednost číslům a efektivitě?


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Hittchie 22.04.2020 12:45

super článek, super nápad :-)

sl3v1n 22.04.2020 10:13

Neviem ci planujes robit clanky aj toho typu ale mna by potesil clanok o vsetkych offenzivnych aj defenzivnych cd vsetlych classes

Galifry 22.04.2020 10:49

Díky za návrh. Určitě se budu snažit dodat co nejvíc informací nejen o fantasy class, ale i gameplay. Článek se srovnáním CDs není, myslím si, nic nemožného. Do budoucna o tom budu přemýšlet, ale myslím, že počkat na nový datadisk bude vhodnější.

FlokiEremitt 21.04.2020 18:02

Vítám Galifryho, a děkuji za pěkný článek. Uvítal bych souhrnný článek o druidských formách, nikde jsem nenašel vzhledy všech ras v jednom článku, a zajímalo by mě jestli mooonkin a strom dostanou vylepšení, podobně jako kočka s méďou v Legion.

Gareth 21.04.2020 18:47

To mě by zajímalo jestli se dá balance druid hrát bez te moonkin formy aniž bych přišel o bonusy, které za ni jsou. Nemám ji moc v oblibě.

Galifry 21.04.2020 18:49

@Gareth Glyph of Stars, změní na celestial formu charakteru

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet