Coffee with the devs: Mists of Pandaria PvP #2

//pic/news/newsmop9
Teď, když už je Mists of Pandaria několik týdnů venku, bychom se s vámi chtěli podělit o tom, jak Blizzard hodnotí nynější stav PvP - co jim přijde, že funguje dobře, co by chtěli vylepšit a na čem nyní pracují. Rozdělím to tady na tři části - na diskusi o Matchmaking Ratingu (MMR), o problémech s vybalancováním povolání a o tom, co chystají do budoucna.
Ghostcrawler zdroj

Class Balance

Ve hře máme nyní 34 specializací. Neplánuji tedy projít každou z nich a diskutovat o jejich silných i slabých stránkách. Místo toho se budu bavit o těch, které hráči označili za nejvíc problémové. Předem se omlouvám, když nezmíním něco, co třeba právě vám přijde problémové. Také bych rád zmínil, že i když se o něčem nebudu bavit zde, tak to hned neznamená, že to v patchi 5.1 nebude. Mnoho změn, se kterými experimentujeme, je už k vidění na stránkách patch notes 5.1. Beastmastery Hunters - Souhlasíme, že nahromaděním všemožných cooldownů na kompletní vymazání protivníka z povrchu Azerothu není moc zajímavé, obtížné ani férové (rád bych zdůraznil, že tímto neobviňujeme hráče, kteří využívají nástrojů, co jsme jim dali, nýbrž tímto obviňujeme pouze sebe). Důkladně zkoumáme všechny cooldowny s tím, že bychom u některých snížili jejich burst. Jako kompenzaci bychom chtěli, aby hunteři nemuseli neustále střídat Aspect of the Hawk a Aspect of the Fox. Těmito změnami bychom také rádi viděli více Survival a Marksman hunterů. Update: Přišli jsme na to, že debuff, který dělal Stampede pety slabší než ty normální, v arénách nefungoval. To vysvětluje to, proč byli hunteři schopni způsobit obrovské škody v arénách, zatímco venku a v instancích už to tak slavné nebylo. Warriors - Nemyslíme si, že by jejich burst byl mimo meze, které třeba takový hunter překročil obřím krokem. Je ovšem možné, že kombinace warriorovo crowd controllu a burstu se dá jen těžce odrazit. Změnou bude snížení burstu i crowd controllu. Například takový Glyph of Gag Order je pro PvP zkrátka až moc silný. Myslíme si, že když už si udržíte od warriora odstup, tak si zasloužíte vykouzlit jedno či dvě kouzla. A pokud vám to jako warriorovi vadí, můžete se specializovat do Storm Boltu. Často padá zmínka i o Shockwave, Avatar a Recklessness. I na ty se nyní zblízka díváme. Rogues - Myslíme si, že jejich damage je v PvP na svém místě, zatímco u jiných povolání je stále ještě moc vysoký. Nejdřív bychom se rádi poprali s těmi ostatními případy, než si začneme hrát s čísly i tady. Stále jsme spokojeni se sadou nástrojů a abilit, které má rogue k dispozici. Cítíme, že jsme mohli některým jeho schopnostem nebo kouzlům dodat trochu čerstvější vzhled a nyní přemýšlíme, jak bychom nenásilně vylepšili jeho mobilitu. Mages - Jejich damage a crowd control každopádně snížíme. Doufali jsme, že přesunutím některých jejich crowd control kouzel do talentů trochu pomůže, ale nestačí to. Výrazně jsme zvýšili cenu Spellstealu, aby se toto kouzlo používalo více strategicky než-li při každé možné příležitosti. Také experimentujeme se změnami Deep Freeze, Frost Bomb a Pyroblastu, abychom zmírnili jejich crowd control a burst. Monks - Jsme si vědomi toho, že někteří hráči mají pochybnosti o použitelnosti Windwalker specializace v arénách. Monk má být poměrně obtížné povolání. PvP bonusy pro Windwalkery jsou též poměrně silné nástroje a hráči zatím nevyužívají jejich plného potenciálu. Samozřejmě, že chceme, aby bylo nové povolání mezi hráči oblíbené. Nechceme se ovšem dočkat podobného incidentu, který jsme zažili na začátku Wrath of the Lich King s Death Knighty, kteří v tu dobu snadno dominovali PvP i PvE. Chceme dát Monkovi ještě pár týdnů, než se pustíme do ukvapených závěrů. I nadále budeme sledovat, jak se bude nové povolání vyvíjet. Healing - Souhlasíme, že off-spec healeři se nyní poměrně úspěšně mohou rovnat healerům na plný úvazek. Specializace jako Shadow, Elemental a Balance by měly poskytnout menší porci healování jako takovou malou výhodu specializace. Rozhodně by ovšem neměli být schopni nahradit řádného healera. Mohli bychom upravit PvP Power, aby na základě vyší specializace navyšovala váš damage done nebo healing done. To by mohlo ovšem způsobit, že healeři jako Restoration šamané nebo Holy paladinové by byli neuvěřitelně silní. Obzvlášť poté, co se sníží damage těch nejproblémovějších povolání. Mohli bychom healing debuff v PvP navýšit z 15% na 30%, ale to se určitě nestane dřív, než uvidíme výsledky výše zmíněných problémů. Crowd Control - Momentálně jsme spokojeni s tím, jak crowd control vypadá. Snažili jsme se nepřidávat jakékoliv specializaci další druh crowd controlu, který by se dobře stackoval s již dostupnými kouzly. Díky talentům a specializacím vznikla mnohem pestřejší škála stunů, snarů, fearů a podobných schopností, kterou se hráč PvP musí naučit. Je nám jasné, že někteří z vás mají stále obavy. Budeme i nadále věc sledovat. Burst - Kromě hunterů a pravděpodobně i warriorů a mágů si nemyslíme, že by byl burst mimo snesitelné meze. Hráči občas zmiňují Destruction warlocky, Frost DK a Shadow priesty. I ty máme pod drobnohledem, nemáme vám v ovšem v tuto chvíli co říct.

Greg "Ghostcrawler" Street je vedoucí systémový vývojář pro World of Warcraft. NIKDY ve hře nepředstíral, že je ženská, aby dostal loot navíc.

Naposledy upravil/a Astra 11.11.2012 v 08:42:35.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Žádné komentáře
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet