Desolace

http://wowfan.cz//pic/lokace/desolace/desolace-logo
Ač se charakter Desolace nedávno velice změnil, přírodní obrození zatím nestihlo dosáhnout všech koutů této kdysi pusté pouště. Ať se tedy budete blížit k tomuto území na západě Kalimdoru, vždy na vás změna prostředí silně zapůsobí. Severní Stonetalon Mountains nabízí trochu jiné scenérie a Feralas na jihu je řekněme ve své podstatě také trochu zelenější, o Mulgore na východě ani nemluvě. Tak jako tak tedy vstoupíte na vyprahlou půdu bez jakéhokoli náznaku vegetace, snad jen na strmých kopcích můžete občas zahlédnout záblesk zelenající se trávy. Cestou po prašných cestách budete míjet obrovské vybělené kosti dávno mrtvých kodů stále ještě obletovaných supy a bahnitá jezera budou jedinou stopou, že i tady možná kdysi pršelo. Celou scénérii pak dokresluje obloha, jejiž temná barva taktéž nevěští nic dobrého. Jakmile se však přiblížíte do středu pouště, začnete valit oči. Z ničeho nic zde začala růst tak bujná vegetace, až z toho přestává rozum stát. To není oáza v poušti, to je džungle, téměř magicky nádherná, lemovaná průzračnými jezírky a překvapenou zvířenou. Celá krajina má svažující se ráz, jakmile půjdete z kopce, vězte, že moře nebude daleko. Vysoké útesy nezdolného pobřeží již tisíce let vzdorují neúprosným vlnám a hned na několika místech můžete poznat, že Desolace bylo silně zasaženo oběma Rozděleními - tím nedávným snad méně.
desolace 1 desolace 2
Legendy praví, že právě zde vnikla mýtická rasa kentaurů - spojením jednoho ze synů poloboha Cenaria a sil matičky země - elementálů. První khanové se zrodili pravděpodobně kdesi v jeskynních Maraudonu. Ti později dali vzniknout pěti kmenům, které si od té doby podmanily každý svou část Desolace. Až na několik výbojných vyjímek se za hranice této pouště nikdy nedostali. Ruiny prastarých chrámu bezpochyby naznačují, že i zde se před První válkou velice dobře rozvíjela civilizace Kaldorei. Známky o životě nočních elfů můžete najít rozprostřené po celé lokaci, avšak podle jejich ošuntělosti je jasné, že po první pořážce Plamenné Legie se sem noční národ již nevrátil. Desolace tak bylo zanecháno kentaurům napospas a možná i oni mají podíl na současné podobě krajiny (spíše té nedávné, bez vegetace). Tato válečná rasa rozhodně rozsáhlé vědomosti o zvelebování přírody mít nebude. Nejprve pravděpodobně vyhnali taureny a pak už se plně věnovali válčení mezi sebou. Zničená skalnatá pobřeží začala lákat nagy, kteří se sem po svém procitnutí okamžitě v hojném počtu nastěhovali a jejich expanze i nadále roste. Plamennou legii začalo lákat místní historické bohatství, ze kterého stále sálá magie a několik jednotek, jež přežili horu Hyjal, se zde také usadilo společně se svými uctívači - klanem Burning Blade. Aliance si zde možná trochu nechala ujet vlak, ale zase musíte uznat, že pro Hordu je místní lokace vzhledem k své poloze mnohem strategičtější. Na území i tak nalezneme pouze několik jednotek těchto frakcí. Nejvýznaměji se zde v současné době angažuje Cenarion Circle, kterému se začala dařit obnova místní vegetace. I je samotné to překvapilo...
desolace 3 desolace 4
Nejvýraznější stavbou celé lokace je bezesporu obrovský maják, který pravděpodobně sloužil ještě v dobách před prvním útokem Legie. Dnes se však mech pomalu dostává mezi jeho spáry a pomalu přeměňuje kdysi pravděpodobně zářivě bílou stavbu na šeď ostatních elfích ruin okolo. Ty jsou rozesety po celém Desolace, některé z nich navíc na zpola potopených ostrovech u pobřeží - okupovaných nagy. Ze všech těchto chrámových zbytků na vás však dýchne historie. Mezi trochu současnější stavby patří určitě druidská svatyně uprostřed lokace nebo temný hrad vyvolávačů démonů. Kentauři si za léta své nadvlády podmanili téměř celý jih lokace a i skály jsou jejich činností doslova prolezlé. Na jižním pobřeží, jen kousek od vchodu do Maraudonu, můžete také najít jednu z čistě trollích rybářských vesnic. Dominantou pouště kdysi kromě majáku určitě býval i obří hřbitov kodů, který málokdo minul, ač kosti zas tak vysoko neční. V současné době je však i tato chmurná sbírka zdechlin pod vlivem druidského snažení tak trochu ve stínu stromů, jež rostou na zelanající se zemi.
desolace 5 desolace 6
Málokdo se o Desolace zajímal předtím, než zažilo svoje obrození. Ani nyní zde však na příliš mnoho poutníků nenarazíte. Většina jich přichází ze severu a z této strany určitě nikdo nevěří, že vstoupil do domoviny kentaurské rasy. Dusání jejich kopyt totiž uslyšíte hlavně na jihu - každý z klanů si hraje na svém písečku, ač v poslední době se tisíciletý stereotyp začíná měnit. Klan Magram byl vyhnán ze své prastaré vesnice Plamennou legií a to mezi klany vzbudilo velké pozdvižení. Přijďte do Desolace, možná zjistíte více... Kousek od severního vchodu do lokace si Aliance vytvořila menší útočiště zvané Nijel's Point. V severních ruinách chrámů narazíte na tajemné satyry, kteří se snaží vysát magickou energii místa. Před několika lety do lokace přeběhlo i několik podnikavých goblinů, kteří se snaží vydělat na všem co se hýbe i nečinně leží. Podivní kultisti Burning Blade ve své pevnosti na severozápadě provozují rituály spojené s černou magií. Nagy mají jakési plány s vodní částí Elemental Plane a jejich aktivita se kupodivu několikanásobně zvětšila i v této části světa. Uprostřed v nově vytvořených oázách můžete narazit na druidy všech ras i velikostí, kterým pomáhá několik dobrovolníků. Nad hřbitovem kodů postavili taureni několik svých stanů, nejspíš fascinováni přírodními reflexy kodů, kteří jsou odhodláni zemřít na stejném místě jako stovky generací jejich předků. V Mannoroc Coven se již před dlouhou dobou usadili nejpekelnější démoni Legie a ani četné snahy hrdinů je zatím nevystrnadili ven. Jako takové poslední útočiště před vstupem do Feralasu může hráčům Hordy sloužit vesnice Shadowprey Village, kde najdete hned několik přívětivých trollů. Ale pozor, většina z nich již měsíce nejedla nic jiného než ryby!
desolace 7 desolace 8
V pouštní oblasti jste dříve těžko mohli nalézt něco k jídlu. Pokud se vám nepodařilo chytit nějakého méně opatrného baziliška, museli jste se spokojit s masem přestárlých kodů, kteří sem přicházeli umřít - a ani s nimi nebyl souboj jednoduchý oříšek. Navíc jste si museli na svou kořist dávat pozor. Pokud vám ji nevzali nenechaví kentauři, určitě se na ni slétli supi, kteří již dávno pochopili, že na kodím hřbitově hladovět nebudou. V současné době zde vlastně žijí pořád stejné druhy zvířat, jenže ty, které zasáhlo obnovení středu lokace, se trochu změnily. Staří kodové jakoby znovu omládli a jejich kdysi zašedlé kůže nyní září například modrými barvami. I baziliškům se uprostřed lesa začalo nesmírně dařit a do korun stromů se pomalu stěhují tropičtí ptáci, kteří pravděpodobně zvládli přeletět přes poušť z Feralasu. Možná že právě v Desolace je nová naděje života, který se snaží přežít ve zničeném světě...
desolace 9 desolace 10 desolace 11 desolace 12
[odstavec]Aliance i Horda do lokace poprvé vstoupí ze severu, jelikož právě ze Stonetalon Mountains je sem odešlou různé úkoly. Questy v Desolace jsou koncipovány pro levely 30-35 a přímo tak navazují na rozsah Stonetalon Mountains, po projití této pouštní lokace můžete naopak ihned zamířit do Feralasu. Velká část místních úkolů je zadávána neutrálními frakcemi, ale ač se zdá, že Horda zde má mírnou převahu, úkolů je pro obě frakce přibližně stejně - okolo 70ti. Několik úkolových linií vás provede téměř celou lokací, ač úplný jih je oproti dřívějšku trochu zanedbaný. V tomto článku budu bohužel opět popisovat úkoly pouze ze strany Hordy, jelikož za alianční postavu jsem v Desolace ještě nebyl. Velká většina questů by se ale měla lišit minimálně. Příběh zde se dělí hned do několika větví, z nichž nejvíc se vše váže na nedávné změny místního prostředí. Objevují se i jisté náznaky fázování a mezi nejzajímavější bych asi zařadil závěrečnou "diplomatickou misi" s kentaury.
desolace 13 desolace 14
Změna podzimního horského prostředí, kde se pořád něco hýbe, na pouštní nic je tak trochu šok, zvlášť když první úkol dostanete od mrtvoly ležící v prachu cesty. Vydáváte se totiž po stopách mrtvého elfa Furiena, který po něčem pátral v troskách prastarých chrámů. Postupně odhalíte zápisky v jeho šifrovaném deníku, zmasakrujete několik satyrů a nakonec si pořádně užijete s jednou prastarou ohnivou bouří (pokud nejste zapřísáhlí pacifisti). Mezitím se určitě potkáte s několika druidy, kteří se snaží obnovit přírodu i v hraničních oblastech, a také z gobliny, kteří zde chtějí od píky vybudovat obří obchodní společnosti. Jelikož určitě znáte náturu goblinů, vězte, že budete vlastně takovým dvojím agentem - pro Cenarion Circle budete přírodu zachraňovat, pro gobliny ji spíš ničit. O žádné objevné úkoly však zatím nejde, většinou jde spíš o monotónní zabíjení než o nějaké vtipné akční úkoly (ale výjimky by se našly).
desolace 15 desolace 16
Další úkolová větev se odehrává na pobřeží, na němž se přemnožily nagy. Příběhově je to velice dobře vymyšlené, už na takto nízkém levelu se pomalu připravujeme na úkoly z Vash'jiru, protože už zde se dozvíte malé náznaky o plánech královny Aszhary ovládnout vodní elementály. Bohužel začátek linie mi přišel možná zatím úplně nejhorší, co jsem v Cataclysmu prošel - klasický úkol na vylootování několika věcí, které však mají malou drop rate. Možná to byl jen můj pocit, ale šlo opravdu o nudnou záležitost. Druhá část linie to však vyváží, užijete si plavání v "plazím" těle a budete se kochat krásou podmořského světa. Pak už se pomalu budete přesouvat do neméně nádherných středových oblastí, kde budete pomáhat stabilizovat nově vytvořené přírodní bohatství. Některé ekologické úkoly mi přišly až absurdní, druidi chtějí zjistit, co se to děje s kody, a nejlepší způsob, jak to udělat, je jich hned několik pozabíjet. Kromě několika menších vedlejších úkolů vás však nyní už čeká jen závěrečná linie s kentaury, ve které také není nouze o akci (jízda na kentaurovi, boj proti obřím démonům) nebo absurdní humor ("Potřebujeme ho přesvědčit, aby se k nám přidal, takže mu zabij syny, pak určitě kývne."). Ale nebudu příliš spoilovat...
desolace 17 desolace 18
Desolace jste všichni možná měli v paměti jako takové to malé území, kde jste během hodiny proběhli všechny úkoly a mohli jít dál, a zpočátku vypadá i postcataclysmické Desolace velice podobně. Zdání však klame, úkolově je tato "poušť" docela rozsáhlá a čeká zde na váš široká škála questů. Milovníci Lore si zde určitě užijí, protože několik různých linií logicky nabízí široký informační záběr, co se týče příběhu. Pokračování historie kentaurů, pozadí za obrozením přírody, prastaré elfí tajemství a mnoho dalšího... S akčními úkoly už je to trochu slabší, ale jako v každé předělané lokaci si i zde užijete jízdu na všem možném, bombardování, menší fázování nebo, což je trochu z jiného soudku, třeba sázení semen. Někdy příliš dlouhou dobu trávíte na jednom místě, zatímco na jiné se téměř nepodíváte a možná i proto je Desolace krapet nudnější než některé jiné lokace. Přetvořená příroda s dominantními horami a majákem to však dostatečně silně kompenzuje. Hrajete-li na vysoké detaily, budete nad některými novými prvky doslova slintat.
desolace 19 desolace 20
Co se však vývojářům v Desolace opravdu povedlo je hudba. V Cataclysm nemá sice lokace vlastní skladbu a je v ní použita ta pro Hyjal, ale ta se k nově zeleným oázám skvěle hodí. Když jsem se k nově vykvetlým keřům přiblížil a ve sluchátkách mi zazněla zmíněná melodie, musel jsem se zastavit a chvíli nad tím vším rozjímat. Tato audiovizuální harmonie se těžko popisuje, to si musíte zažít sami. Navíc hudba "převzatá" odjinud není jedinou muzikální perlou zde. Jelikož území nabízí několik úplně odlišných scenérií, je zde prostor i pro odlišné melodie. Z ničehonic nad kodím hřbitovem vám do uší najednou zazní již několik let stará píseň Hordy a vy si opět řeknete, jak báječně byla tato skladba vybrána. Když se pak rozhlédnete po okolí, jako byste přímo viděli dané noty vystupovat z kamenů, stromů a kostí. V kentauřích vesnicích na vás zase čeká tvrdá bubnová hudba, v centrále Burning Blade vás překvapí temný démonický chorál a tak dále... V Desolace se proto připravte na občas delší pasáže, které si však můžete jednoduše vykompenzovat čtením celých textů u úkolů, zvýšením grafických detailů a hlavně zesílením hlasitosti hudby. A nelekněte se chodícího plevele, který za sebou trousí děťátka...
desolace 21 desolace 22 desolace 23 desolace 24
[odstavec]

Statistiky

  • Level: 30 - 35
  • Prostředí: mrtvá poušť, skály, tráva, uprostřed džungle
  • Frakce: neutrální (Contested)
  • Dungeony: Maraudon (32 - 39)
  • Sousední lokace: Stonetalon Mountains, Feralas
  • Města: Nijel's Point (A), Shadowprey village (H), Cenarion Wildlands (N), Furien's Post (H), Thargad's Camp (A), Ghost Walker Post (H)
  • Rudové žíly: zlato (gold), železo (iron), mithril (Mithril), stříbro (silver), čisté stříbro (truesilver), cín (tin)
  • Bylinky: Goldthorn, Gromsblood, Kingsblood, Liferoot, Stranglekelp, Wild Steelbloom


Naposledy upravil/a Wrent 20.06.2011 v 19:09:42.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

milanko 14.06.2011 19:37

JJ su to nagi a ak troška pohladaš okolo tých kosti najdeš 55 nagov.da sa tam aj archeologi cvičiť.Bacha nehojte za nage front je tam moc nagov

KKlein 14.06.2011 16:43

Mýlím se, nebo je to práve Desolace, přez kterou kdysi dělal CHROCHT běh?

Coxx 14.06.2011 16:25

Skvělá práce! Baví mě číst tyhle články

Skyneo 11.04.2010 14:19

Hele co je to za ty dve kostry ve Valley of bones?Vypada to jako dva obroviti nagove a navic to drzi v ruce trojzubec.Nebo to ma spojitost se Starymy bohy?

Javorovej 27.02.2010 18:49

kentavrov*

Javorovej 27.02.2010 18:49

J by som tam nieco doplnil aj o tom že tam sidli matka kentarov. :-)

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet