Před více jak 6 měsíci jsme oznámili, že se raidy v Cataclysm dočkají mnoha změn – velikost, množství lootu a hlavně sdílení uložení pro obě obtížnosti (10man a 25man). Tyto změny odráží názor, že raidování by mělo být hlavně zábávné, nechceme vás nutit chodit stejný raid dvakrát týdně abyste nezaostávali za ostatními. S příchodem patche 4.0.1 se těště na nový systém i v Icecrown Citadel a Ruby Sanctum. Uložení pro určitou velikost raidu či raid skupinu zanikne, místo toho budete mít šanci skolit každého bosse jedenkrát týdně jakkoliv se vám zamane. V pondělí Lord Marrowgar a Lady Deathwhisper s pugem, ve středu 25man Festergut a Rotface a konečně v pátek 10man guild run na Liche. Každý raid si můžete zobrazit ve svém uživatelském rozhraní. Uvídíte například tabulku Icecrown Citadel s dvanácti bossy, přičemž Lord Marrowgar bude označen jako zabitý – to znamená, že můžete jít všechny ostatní bosse, ale Lorda Marrowgara již nemužete zabít v jiné velikosti raidu či jiné obtížnosti až do dalšího resetu. Další klíčouvou změnou je moment kdy budete uloženi pro raid, do kterého jste se přidali. Nyní akceptujete raid lock při vstupu do raidu – v Cataclysm se již poražení bossové zobrazí ve vašem rozhraní, ale k uložení dojde až pokud pokoříte dalšího bosse. Vysvětleme si to na příkladu. Řekněme, že jste jich zabili první 4 bosse v ICC a nyní se chcete přidat do raidu, který taktéž zabil první 4 bosse a navíc Festerguta a Rotface. V tomto momentě zůstaváte neuloženi pro aktuální raid skupinu. Pokud společně pokoříte Professora Putricida, vaše uložení se zvětší na úrověn raidu v němž se právě nacházíte, to znamená na Festerguta, Rotface a Professora Putricida. Pokud se vám ale Professora nepodaří zabít, neztrácíte možnost zabít Festerguta a Rotface s jinou skupinou. Abychom vám usnadnili komunikaci, kdo, kde a jak je uložen, přidali jsme novou funkci zobrazování již pokořených bossů do chatu. Když někdo bude shánět lidi pro pokračování jejich pugu, pošle do chatu tento link a vy hned uvidíte, jestli boss, o kterého máte zájem, je pořád přístupný či ne. Ukažme si na dalším příkladu využití flexibilního ukládání. Vaše guilda je zaměřena na 25man raidy, které jsou vypsány na tři dny v týdnu. První den zabijete 4 bosse v ICC, bohužel na další den se 5 z vašich hráčů nemůže dostavit. Pokud raid leader zruší celý raid na druhý den, pravděpodobně nezbyde dost času na zabití všech osmi zbývajících bossů poslední den a vy tak příjdete o mnoho zkušeností a gearu. Raid leader naštěstí ví, jak využít flexibilní systém ukládání a tak rozdělí 20 zbývajících lidí do dvou 10man skupin. Každá z nich tak o druhém raid dni zabije další 4 bosse. Poslední den jste opět kompletní a tak dáte dohromady 25man skupinu a s úsměvem na tváři jdete na poslední 4 bosse včetně Lich Kinga. Pro heroic mód ovšem platí určité vyjímky. Pokud vaše skupina zabije bosse v heroic módu, může v dalších heroic módech pokračovat pouze při stejné velikosti raidu. Pokud například zdoláte Lower Spire Heroic na 25man, nemůžete se dále rozdělit na dvě 10man skupiny a v heroic módě pokračovat. Zárověn se také nemůžete přidat ke skupině, které již zdolala nějaký heroic mód. Uveďme znovu malý příklad. Na 25man zabijete Marrowgara a Lady Deathwhisper v heroic módě a na další bosse se z real-life důvodů nemůžete dostavit. Vaše skupina dokončí celé ICC a vy máte smůlu – celý týden. Flexibilní systém ukládání vám ale dovolí přidat se k jiné 25man či 10man skupině a pokračovat od třetího bosse při zachování jednoduchého pravidla: bude to normal. Pokud se raid leader pokusí přepnout do heroic módu pro Gunship Battle, zobrazí se mu error hláška, že některý z členů raidu je již pro heroic mód uložen. Tento systém se při spuštění Cataclysm týká všech nových a Wrath of the Lich King raidů. Pouze v Icecrown Citadel a Ruby Sanctum bude možné tento systém využít ještě před příchodem Cataclysm. Důležité je také zmínit, že věškeré změny se týkají pouze raidů, nikoli normal/heroic dungeonů.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Ewilez 02.10.2010 13:49
Tajto mi ve WoWku chybělo už hodně dlouho.. Rozhodně pacel nahoru
adako 02.10.2010 13:45
Brethar 02.10.2010 12:56
Radiaw 02.10.2010 11:24
Toren: Jestli ale zítra seženeš lidi co mají jen půlku že... takhle ti to každej leavne s tim tvojim argumentem, ale zítra budeš namydlenej protože lidi neseženeš.
Toren 02.10.2010 11:13
jirkasak15 02.10.2010 11:09
No na mě to nedělá dobrý dojem, podle mě tímto krokem zanikne PUG, protože jaky leader bude chtít po každém bossovi hledat nové lidi a otázkou je jestli zbytek PUGu vydrží a dost nechápu čeho tím chce Blizz dosáhnout!
czlukas 02.10.2010 11:02
me spis zajima jak je to, kdyz skupina se kterou chcu jit zabila 2 bosse, ale ja 3... jestli muzu jit pomoct zabit bosse, ale napriklad nedostanu loot, nebo musim pockat venku.Nejlepsi by asi bylo, ze kdyz se pullne boss, tak dostanu debuff ze se nemuzu hybat, utocit, jsem neviditelny pro hrace, ale jsem nesmrtelny a nikdo me nemuze ani zamerit ani n me zautocit - prakticky jako bych v raidu nebyl, ale po killu bosse bych mohl pokracovat s raidem dal
eLone 02.10.2010 10:26
celkom zaujimave len podla mna to bude dost chaoticke ale zasa z druheho pohladu sa bude asi použivat viac raid finder a možno zmizne spam z trade
Radiaw 02.10.2010 10:06
Uvidíme jak to bude fungovat v praxi, teorie je krásná, ale když se tam bude pak dvacet lidí hlásit jen na některého bosse, tak se bude po každém zabítí bosse hledat nějaký náhradník za někoho ... nakonec to skončí se smlouvou pro hráče, vymahatelnou soudně :-D
Javorovej 01.10.2010 23:11
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet