Raidování ve World of Warcraft má dlouhou historii nikoliv pouze soutěživých hráčů, ale také změn a vývoje, jak čas plynul a přibývaly nové datadisky. Jako se vším, co hra nabízí, přemýšlíme, co můžeme udělat, abychom v raidech zajistili lepší zážitky a zkušenosti a to i pro širší rozmezí hráčů. Normal a Heroic raidy jsou vhodné pro mnoho hráčů, tak si myslíme, že je jedna mezera, která by stála za vyplnění – a proto momentálně pracujeme na vývoji nového typu raidů v dalším velkém update contentu: Flexible Raiding. Jedna velikost nesedí všem Je nemožné všechny hráče zařadit do čistého a dokonalého vzoru a tak jsme poznali, že bychom mohli poskytnout lepší zkušenosti jedné široké zkušenosti raiderů: sociální skupiny skládající se převážně z přátel a rodiny, menší guildy, které dělají, co je v jejich silách, aby do své raidovací skupiny zařadili jak nejvíce hráčů jde. Během Wrath of the Lich King expanze sloužila těmto skupinám poměrně dobře 10-player Normal obtížnost, ale sloučení 10-player a 25-player raidů do jedné obtížnosti tuto výhodu odstranilo. Raid Finder mode je extrémně dostupný, ale neposkytuje menším skupinách užší sociální zkušenosti během progressu contentem. V patchi 5.4 plánujeme představit nový způsob raidování, který nám dovolí nabídnout ty zkušenosti, o kterých si myslíme, že hráči hledají. /Flex Abychom tuto díru zaplnili, pracujeme na novém Flexible Raid systému, který můžete zařadit někde mezi Normal obtížnost a Raid Finder, ale dovolí přátelům a rodině hrát společně. Tato obtížnost je dostupná předem připraveným skupinám 10 až 25 hráčů, včetně jakéhokoliv množství v tomto rozmezí. To znamená, že když máte 11, 14 nebo 23 kamarádů připravených na raid, tak se všichni budou moci účastnit. Flexible Raid systém je navržený tak, aby obtížnost zvyšovala úměrně počtu hráčů přítomných v raidu. Takže pokud jeden týden jdete se 14 hráči a další s 22, tak se úroveň automaticky upraví. Zapamatujte si, že na rozdíl od Raid Finderu není dostupný žádný matchmaking, takže budete muset sehnal lidi na vlastní pěst. Pokud se ale někdo z pozvaných lidí nestihne dostavit včas (nebo vůbec), tak to nebude konec světa ani raidu. Také budete mít pro invite možnost používat Real ID nebo Battle.net, pro vytvoření cross-realm skupiny. Koho se rozhodnete přibrat a jaký Item Level výbavu po něm budete vyžadovat, je čistě na vás – pro tuto obtížnost není žádná minimální hodnota ilvl. Připraveni zabít Nová raid obtížnost také znamená nový Item Level. Flexible mode bude odměňovat lootem, který se řadí někde mezi Raid Finder a Normal obtížnost a bude využívat Raid Finder loot systém (tedy individuální šance pro každého), volby specializací a bonus roll, takže se nemusíte bát, že vezmete špatného hráče a on sebere část gearu, na který tak dlouho čekáte. Vy máte klíčky Plánujeme Flexible Raid otvírat po křídlech, podobně jako Raid Finder, jenom trochu rychleji. Tato nová obtížnost má navíc oddělený lockout od Raid Finderu a Normal modu, takže můžete zajít všechny tři, pokud si to přejete. Také budete mít možnost dokončit váš „Glory of the Orgrimmar Raider“ raid meta- achievement ve Flexible modu, stejně jako v Normal Heroic a získat tak odměny, jako je například epický mount. To nabídne možnost před raidem změnit obtížnost a dokončit tak achievementy. A konečně, udělat část ve Flexible, Normal nebo Heroic obtížnosti poskytne přístup k dalším odměnám, které nejsou v Raid Finderu dostupné. Getting Down to Brass Tacks Podobně jako s každou jinou věcí ve vývoji pokračujeme ve vylepšování systému fungování Flexible Raid modu a těšíme se, že uslyšíme vaše konstruktivní názory z vašich zkušenosti z Public Test Realm, jakmile se na něj dostane.
Můžu jít Flex raid s 10 rogunami, nulou healerů a tanků? Nic nemění mechaniky, na kterých raidy fungují, je to pouze obtížnost, která se přizpůsobí množství lidí, které máte. Stále budete potřebovat tanky, stále budete potřebovat healery a stále budete potřebovat DPS. Základní herní mechaniky hry se nemění. Co když vezmou 10 raid skupinu a pak k tomu přidají 5 healerů, jak se bude obtížnost upravovat? Plánujete jenom stupňovat životy bossů? Neznamená to pak, že těchto 5 kamarádů-healerů jsou jenom zbytečná zátěž navíc? Pokud uvažujete striktně ve smyslu „co je pro nás ideální, abychom tuto obtížnost úspěšně dokončili“, tak Flex pravděpodobně není nic pro tebe. Balancování se vybarví nejspíše až během PTR. Můžu z raidu odejít a obtížnost se automaticky přizpůsobí v průběhu? A co když budeme někoho přibírat po startu? Ano a ano. Systém je dynamický. Jak se to bude stupňovat s healery? Pokud beru 17 hráčů, tak jak moc healerů budu potřebovat? Stále bude fungovat standardní poměr DPS/Healer. Nehledí na class nebo spec, stupňuje se čistě s množstvím hráčů. Bude záležet na raid leaderovi a v závislosti na výbavě a skillu, takže to bude rozdílné pro každou skupinu. A znovu říkám, že způsob balancování se nejspíše ukáže až v průběhu PTR testování. Promiňte, ale nemyslím si, že tradiční loot systém by mohl ve flexible raidech fungovat. Pokud přidají stupně, jak moc itemů bude dropovat v závislosti na množství lidí (například 2 s 10 hráči; 3 s 15; 4 s 20; 5 s 25). tak budou hráči brát tak akorát lidí, aby na to dosáhli. To je velmi dobrá pointa. Předpokládám, že to je jeden z důvodů, proč byl zvolen LFR loot systém. Také bych ale rád řekl, že je možné, že se může cokoliv změnit. Vývojáři občas rádi překvapí s jejich nečekanými řešeními.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
kanoe22 10.06.2013 16:51
To som zvedavy ako s tym ludia budu vydrbavat. Hned na zaciatku ako som to cital ma napadlo: item level bude rovnaky, bude sa maximalne menit iba pocet lootnutych itemov. Tak vezmem tanka, dmg a nejakeho hybrida - shpriesta, ele/enha sham, bala/feral, retrinu tak aby bol schopny v pripade potrebu dohealit partu a zasa dmgovat. Vo vysledku budeme len traja a tak napr z raidu kde je 5 bossov aj keby padala len jedna vec/boss tak kazdy ma 100% sancu ziskat jednu vec + 2/3 na druhu. To v 10tke alebo 25tke neexistuje, tam aj ked pada z bossa 4-5 veci a je 5 bossov(myslim teraz 25tku) tak kazdy ma sancu na max jedn vec. A aj to len pri absolutne spravodlivej statistike.
cerberos 10.06.2013 15:22
hm..už se ztrácí i kouzlo raidování,ani se nedivím,kvůli tomu mnoho guild skončilo jen kvůli tomu,že na raidu se nedostavil potřebný počet hráčů,ach jak jsou štastní ti co hrají a mají vždy schopné 25 plus náhradníky na raidování....
10.06.2013 14:01
minule sem na tom beholderovy myslim ze 7 boss stravil asi 14 wipu protoze nikdo nebyl schopnej behat po tech cestickach
milanko 10.06.2013 13:46
Vidím to ako prvé zabitie pro gamingu vo wowku čo ostal po terajších zmenách pvp každá grupa prakticky nemôže byť top ak je 11-24 pretože je blbosť world first s takou grupou a tiež toto nechápem všetko chcú ulahchčovať kebyže ich je 5 chodťe dung je vás menej najdite si bossa vo worlde alebo chodťe bgčka ste 3 2 chodťe do arén .Ja osobne by som bol rád za pridanie obtiažnosti pre 40 hráčov ako bolo v AQ alebo nax to boly najlepšie raidy najvetšia sranda bola keď sme boli 40
Ellendway 10.06.2013 09:56
barrny 10.06.2013 09:27
Zakys 10.06.2013 09:01
No na to že jsem pvp hráč tak se mi tahle nová změna celkem líbí. Chce to pořád něco nového. Nechci byt hnusný nebo neco ale to wow mě příjde poslední dobou takové nudne a podle me je to celkem fajn kdyz se do hry pridá zase něco noveho. A co se týče takových tech zastaralých textur ras jak zde bylo zmíněno tak se mi to taky nejak extra nelíbí. Kyz se tka koukám jak upravili takového Thralla, Garrhoshe nebo VolJina atd...Ja si myslím že se co nejvíce snaží udělat fakt paradní postavy a kdyz se zamyslíte tak zatím postupne upravují vudce frakcí...a můj názor je takový že az udělají kompletne všechny vudce což ted nevím jestli budou upravovat jen ty staré rasy az po Blood elfy ale az to udealají tak bych rekl ze pak upravý i ty hratelné rasy ) To je můj názor a tak to vidím já...
Riko 10.06.2013 09:00
2 hodiny cekani? Ja teda vzdy cekal maximalne 10 minut a grupu sem nasel. Zkus zmenit realm z New Players na nejakej jinej. Pokud vim tak za wipe dostanete ICC buff kterej se stackuje 10x takze po kazdym wipu je boss lehci a lehci. Nekdy se stane i me ze narazim doslova na blbecky co neumijou uhnout a pak zarvou (jeste ted se mi vybavuje jak sme wipnuli na Lei Shenovi kterej mel 4K HP :-D s buffem +20) ale prece nechcete aby Blizz do LFR daval misto bossu rovnou truhlice s lootem. Zase na druhou stranu chapu jejich ideologii aby si zahral opravdu kazdy.
Ellendway 10.06.2013 08:03
Benosh 10.06.2013 07:57
Ono to chce nejdřív si článek přečíst, pobrat a pak reagovat věcně, ne tím, že je to kravina a rovnou to shodit ze stolu. Já to třeba plně chápu, fronta v LFR na 5 hodin, pak joinu tragickou bandu lam v PvP gearu bez capů a skillu, a to mám jako být nucen hrát, když nemám možnost raidovat normal/HC raidy a přesto bych si občas zašel s kamarády raid? Nová obtížnost je tedy pravděpodobně pro premade groupy s libovolným počtem hráčů mezi 10 a 25 bez ilvl omezení. Vhodná možnost dogearovat i normal/HC raid grupu, která má více než 10 hráčů, ale logicky se musí střídat.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet