Raidování ve World of Warcraft má dlouhou historii nikoliv pouze soutěživých hráčů, ale také změn a vývoje, jak čas plynul a přibývaly nové datadisky. Jako se vším, co hra nabízí, přemýšlíme, co můžeme udělat, abychom v raidech zajistili lepší zážitky a zkušenosti a to i pro širší rozmezí hráčů. Normal a Heroic raidy jsou vhodné pro mnoho hráčů, tak si myslíme, že je jedna mezera, která by stála za vyplnění – a proto momentálně pracujeme na vývoji nového typu raidů v dalším velkém update contentu: Flexible Raiding. Jedna velikost nesedí všem Je nemožné všechny hráče zařadit do čistého a dokonalého vzoru a tak jsme poznali, že bychom mohli poskytnout lepší zkušenosti jedné široké zkušenosti raiderů: sociální skupiny skládající se převážně z přátel a rodiny, menší guildy, které dělají, co je v jejich silách, aby do své raidovací skupiny zařadili jak nejvíce hráčů jde. Během Wrath of the Lich King expanze sloužila těmto skupinám poměrně dobře 10-player Normal obtížnost, ale sloučení 10-player a 25-player raidů do jedné obtížnosti tuto výhodu odstranilo. Raid Finder mode je extrémně dostupný, ale neposkytuje menším skupinách užší sociální zkušenosti během progressu contentem. V patchi 5.4 plánujeme představit nový způsob raidování, který nám dovolí nabídnout ty zkušenosti, o kterých si myslíme, že hráči hledají. /Flex Abychom tuto díru zaplnili, pracujeme na novém Flexible Raid systému, který můžete zařadit někde mezi Normal obtížnost a Raid Finder, ale dovolí přátelům a rodině hrát společně. Tato obtížnost je dostupná předem připraveným skupinám 10 až 25 hráčů, včetně jakéhokoliv množství v tomto rozmezí. To znamená, že když máte 11, 14 nebo 23 kamarádů připravených na raid, tak se všichni budou moci účastnit. Flexible Raid systém je navržený tak, aby obtížnost zvyšovala úměrně počtu hráčů přítomných v raidu. Takže pokud jeden týden jdete se 14 hráči a další s 22, tak se úroveň automaticky upraví. Zapamatujte si, že na rozdíl od Raid Finderu není dostupný žádný matchmaking, takže budete muset sehnal lidi na vlastní pěst. Pokud se ale někdo z pozvaných lidí nestihne dostavit včas (nebo vůbec), tak to nebude konec světa ani raidu. Také budete mít pro invite možnost používat Real ID nebo Battle.net, pro vytvoření cross-realm skupiny. Koho se rozhodnete přibrat a jaký Item Level výbavu po něm budete vyžadovat, je čistě na vás – pro tuto obtížnost není žádná minimální hodnota ilvl. Připraveni zabít Nová raid obtížnost také znamená nový Item Level. Flexible mode bude odměňovat lootem, který se řadí někde mezi Raid Finder a Normal obtížnost a bude využívat Raid Finder loot systém (tedy individuální šance pro každého), volby specializací a bonus roll, takže se nemusíte bát, že vezmete špatného hráče a on sebere část gearu, na který tak dlouho čekáte. Vy máte klíčky Plánujeme Flexible Raid otvírat po křídlech, podobně jako Raid Finder, jenom trochu rychleji. Tato nová obtížnost má navíc oddělený lockout od Raid Finderu a Normal modu, takže můžete zajít všechny tři, pokud si to přejete. Také budete mít možnost dokončit váš „Glory of the Orgrimmar Raider“ raid meta- achievement ve Flexible modu, stejně jako v Normal Heroic a získat tak odměny, jako je například epický mount. To nabídne možnost před raidem změnit obtížnost a dokončit tak achievementy. A konečně, udělat část ve Flexible, Normal nebo Heroic obtížnosti poskytne přístup k dalším odměnám, které nejsou v Raid Finderu dostupné. Getting Down to Brass Tacks Podobně jako s každou jinou věcí ve vývoji pokračujeme ve vylepšování systému fungování Flexible Raid modu a těšíme se, že uslyšíme vaše konstruktivní názory z vašich zkušenosti z Public Test Realm, jakmile se na něj dostane.
Můžu jít Flex raid s 10 rogunami, nulou healerů a tanků? Nic nemění mechaniky, na kterých raidy fungují, je to pouze obtížnost, která se přizpůsobí množství lidí, které máte. Stále budete potřebovat tanky, stále budete potřebovat healery a stále budete potřebovat DPS. Základní herní mechaniky hry se nemění. Co když vezmou 10 raid skupinu a pak k tomu přidají 5 healerů, jak se bude obtížnost upravovat? Plánujete jenom stupňovat životy bossů? Neznamená to pak, že těchto 5 kamarádů-healerů jsou jenom zbytečná zátěž navíc? Pokud uvažujete striktně ve smyslu „co je pro nás ideální, abychom tuto obtížnost úspěšně dokončili“, tak Flex pravděpodobně není nic pro tebe. Balancování se vybarví nejspíše až během PTR. Můžu z raidu odejít a obtížnost se automaticky přizpůsobí v průběhu? A co když budeme někoho přibírat po startu? Ano a ano. Systém je dynamický. Jak se to bude stupňovat s healery? Pokud beru 17 hráčů, tak jak moc healerů budu potřebovat? Stále bude fungovat standardní poměr DPS/Healer. Nehledí na class nebo spec, stupňuje se čistě s množstvím hráčů. Bude záležet na raid leaderovi a v závislosti na výbavě a skillu, takže to bude rozdílné pro každou skupinu. A znovu říkám, že způsob balancování se nejspíše ukáže až v průběhu PTR testování. Promiňte, ale nemyslím si, že tradiční loot systém by mohl ve flexible raidech fungovat. Pokud přidají stupně, jak moc itemů bude dropovat v závislosti na množství lidí (například 2 s 10 hráči; 3 s 15; 4 s 20; 5 s 25). tak budou hráči brát tak akorát lidí, aby na to dosáhli. To je velmi dobrá pointa. Předpokládám, že to je jeden z důvodů, proč byl zvolen LFR loot systém. Také bych ale rád řekl, že je možné, že se může cokoliv změnit. Vývojáři občas rádi překvapí s jejich nečekanými řešeními.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
barrny 10.06.2013 06:42
Vypada to tak, ze v Blizzardu nekdo zapomnel zapnout klimatizaci a pomalu a jiste se jim pripaluji hlavicky ... kdyby radeji misto kravin udelali davno slibovany upgrade ksichtu ras
10.06.2013 01:41
Riko: nj jenze lfr je dost problematicky budto clovek ceka dve hodiny nez se nekam dostane a nebo narazi na grupu ktera na kazdym bosovy 30x wipne, podle mne tenhle flexi bude dobrej na testovani lidi do naboru aniz by si pevna grupa skazila save
Riko 10.06.2013 01:10
10.06.2013 00:08
Riko: sory ale nemyslim si ze je moc ekonomicky delat tezsi hc obtiznost pro asi 300 gild ve svete ktery daji hc driv nez prijde dalsi raid a mylsim ze to je i celkem zbytecny protoze ty gildy si chteji nafarmit celej nejvyssi hc eq aby mohly zas co nejrychleji sejmout novej raid
littleZE 10.06.2013 00:05
Já si zase nemyslim, že je to kravina. Třeba já za týden odehraju sotva 5 hodin protože mám málo času. Takže ani kdybych chtěl tak nemam čas shánět každou chvíli novej gear. A když už mam o víkendu trochu času, tak bych si zašel s kámošema nějakej ten raid, ale nemam potřebnej iLvl.
Ellendway 09.06.2013 23:40
HC hráče? Myslíš to mizivé procento hráčů?
Riko 09.06.2013 23:18
A nechcou jeste pridat pro hrace kteri projdou HC mod s prstem v prdeli treba Ultra HC, Super HC mod, God mod nebo Chuck Norris mod? Kdyby raci misto kravin delali neco poradnyho.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet