Vytvořili jste v Mists of Pandaria něco, nějakou mechaniku, které byste se raději v budoucnosti vyhnuli, protože jste zjistili, že nefungovala tak dobře? Rozhodně hodně hodně hodně daily questů (smích). Takovému množství se chceme v budoucnu vyhnout, protože to značnou část hráčů nudilo. Máte nápad, jak se tomu vyhnout? Timeless Isle je výborným příkladem, kam chceme nadále směřovat a doufáme, že to bude fungovat. Naleznete tam týdenní úkoly a množství random eventů, které vás nenutí grindovat jako daily questy a hlavně je obsah čerstvý, kdykoliv se tam vrátíte. Často jsme slýchali o tom, že chcete udělat raidy a dungeony méně lineární, ale nemám pocit, že bychom se v Siege of Orgimmar toho dočkali. Řekl bych, že to závisí především na zasazení daného obsahu. Se Siege of Orgrimmar chceme opravdu vyprávět celistvý příběh popořádku, jak začnete v Pandarii a postupně se vrátíte až do Orgimmaru, kde dostanete Garroshe v jeho vlastním sídle, takže je pro nás důležité, aby si hráči prošli dané sekce ve správném pořadí. Naopak například Ulduar, který je výborným příkladem non-lineárního raidu, byl od začátku designován tak, aby příběhově nezáleželo na tom, kterého Keepera zabijete jako prvního a posledního, aby si lidé mohli vybrat a pak se nakonec stejně dostali až k Yogg-Saronovi. To bylo v pořádku. Takže ve výsledku záleží na prostředí a na tom, s čím vlastně pracujeme. Co se týče gameplaye, když jdete raid s náhodnými hráči, tedy LFR nebo Flex, mohou nastat konflikty mezi jednotlivými raidery. Jeden by chtěl to a druhý zase tamto. Ale stejně se nám nápad non-lineárních instancí líbí, jen to prostě musí zapadat. Jak si myslíte, že se vám podařila farma v Halfhillu? Můžeme se na něco takového těšit i v dalším datadisku? Byli jsme hodně nadšení z toho, jak se farma vyvinula v Mists of Pandaria. Byl to takový experiment. Nápad přišel z našeho Quest týmu a tato idea se nám líbila tak, že jsme ji vypilovali a zasadili do hry. Je to něco, co chceme určitě přenést dál. Důležitý je pocit hráčů, že "vlastní" část země, část Azerothu, kterou konstantně upgradují a obdělávají. Když v dalším datadisku opustíme Pandarii, nebudeme se muset vracet zpět? Ne, určitě vás nepoženeme zpět do Pandarie, Halfhill necháme za zády. Určitě vymyslíme způsob, jak tento koncept přenést dál a vytvořit něco nového. Bylo řečeno, že revamp modelů postav bude "Soon" (pozn. překl.: soon = brzy). Jak moc "Soon" to je? Pracujeme na tom a každý týden se posouváme dál. Přestože bychom to rádi měli připravené na další datadisk, otázkou je, jestli si to můžeme dovolit. Protože toho je moc, Male/Female verze každé rasy a nehledě jen na rozlišení samotných postav, musíme také předělat veškeré animace, což vývoj značně časově protahuje. Je to pro nás velice vysoká priorita. Pravděpodobně vypustíme jednu část dříve a druhou později, avšak nevíme, kdy to bude. Challenge raidy? Soon? Blizzard Soon™? Určitě ne před dalším datadiskem. Nejprve bychom chtěli, aby více lidí zkoušelo Dungeon Challenges předtím, než se vrhneme na něco víc "hardcore". Odměna v podobě Transmogrification armoru je hodně fajn, takže motivace tu je, ale stejně vyžaduje všechny zlaté medaile a ne zrovna moc lidí je už získalo. Od patche 5.0 jste přidali nový ne-LFG content, jako Heroické scenaria, Challenge módy… Můžeme se na něco takového těšit i v budoucnu? Výborně nám vyšly např. ty Heroická scenaria… S Normal obtížností jsme byli... spokojeni..., ale stejně nám v nich něco chybělo. Potřebovala trochu víc... výzvy. Ale na druhou stranu, zvýšení obtížnosti spojené s čekacím (queue) systémem mohlo vytvořit nějaké problémy. Nevíte, s kým hrajete atd. Zatímco když sežene dva náhodné přátele, je to mnohem lepší. Není to tak těžké, že byste museli shánět specifickou sestavu, nezáleží na classe, ani na specializaci, prostě dva kamarády třeba z guildy. Myslíme, že právě to hráčům chybělo v Normálních scenariích. Flex raidy jsou příkladem toho, co bude v budoucnu. Cokoliv, co ruší jakousi bariéru k přístupu k danému obsahu, dělá věci jednoduššími. Je to takové volnější. Někdo může odejít, takže nemusíte hned rušit celý raid. Na druhou stranu hodně známá situace, kdy se na 10man raid ukáže 15 lidí, takže třetina lidí sedí na lavičce. Chceme, aby více lidí hrálo se svými přáteli než s náhodnými lidmi. Delší dobu se mluví o updatu Outlandu. Na stupnici od 1-10, jaká je to pro vás priorita? Nooo, ne moc vysoká... (smích) Už když se podívám na to, jak dopadl Cataclysm, kolik času jsme strávili předěláváním starého obsahu, a jak se to projevilo později na end-game contentu. Máme obavy, že by to s Outlandem dopadlo podobně. Takže... malá. 1-2. Nechci říct 0, protože jsem kdysi řekl, že nikdy nebudou dvě specializace a pochopitelně je teď máme (smích). S novými datadisky jste předělali několik dungeonů. Jednou z nejoblíbenějších instancí je Karazhan. Můžeme se na něj někdy těšit? A jak vůbec vybíráte dané dungeony pro přestavbu? O Karazhanu jsme hodně mluvili a vidíme ho jako potenciální možnost pro další revamp. Nicméně, v Karazhanu je hodně bossů (smích). Takže je tu hodně práce, co by se musela udělat. Dalším problémem je, že Karazhan byl designován pro 10 lidí a když se podíváte na prostory Karazhanu, tak tam těžko napasujete 10 lidí, natož 25. Ne, že by se to ve výsledku nevyplatilo, ale spíš nám takové problémy komplikují učinit takový velký závazek. Co se týče samotného výběru, tak je to především o tom, co je oblíbené mezi hráči. Scholomance měla odjakživa výborné ohlasy a mělo výborné prostředí. Stejné je to s Deadmines. Od začátku Mists of Pandaria jsme nedostali žádné nové 5man dungeony, přestože je mnoho lidí preferuje. V perfektním světě bychom určitě měli více 5man instancí. Problém je v tom, že nyní s LFR lze jen těžko zakomponovat další 5man dungeony s ekvivalentními odměnami uprostřed datadisku. Když lidé chodí raidy, očekávají Epic loot, a těžko se vrátí pro Rare do 5manů. Trochu jsme to vyřešili Heroickými scenarii, ale i tam není situace ideální. Další věcí je, jak jsme dříve již řekli, že jsme chtěli vydávat patche pro 5.x častěji. Takže ve výsledku jsme si museli vybrat, jaký obsah do daného patche zapasujeme. Když jsme vytvářeli Throne of Thunder pro patch 5.2., padly nápady jako udělat menší raid třeba s 8 bossy a doplnit to dungeony, ale nakonec jsme se rozhodli udělat jeden větší a více epický raid. Nemyslím si, že bychom toho nějak litovali, zapůsobilo to celkově velmi dobře. V perfektním světě... by se mi určitě líbilo mít oboje. (smích) Kdy se můžeme dočkat posílání Heirloom itemů skrz realmy? Důležité je poznamenat, že jde především o technický problém. Nyní s Connected realmy můžete posílat veškeré itemy bez dalších restrikcí. Pochopitelně ne všechny realmy budou spojeny, a také stále musíme dodržet PvP/PvE/RP skupiny serverů. Postupně se však k tomu dostáváme a je jen otázkou času, kdy se tento náš cíl stane skutečností.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Muradin 09.09.2013 17:39
Jsem rád , že tomu se ted Blizz snaží předcházet (např změny ve VoEB) takže by jsme se takových věcí už myslím neměli bát. No tak ty tu říkaš , že by to pro Blizz nebylo nic s čím by si neporadil , ale jak je i tu ve článku napsáno , že se změny ve světe projevili na end game contentu tak by to zase problém docela byl. Ja budu teda radši když budem mít pořádně udělanou Pandarii než napůl Pandarii a napůl OL. Třeba s Black Temple by obnovení Draenaie nešlo jelikož je stále obydlená , ale o to tu nejde vím co myslíš. Ale bylo by docela divné když jsme v MoP a najednou přejít na OL aspon po té smrti Garroshe.
seanito 09.09.2013 13:10
Blizzard se pořád chlubí tím, jak inovuje a aktualizuje příběh, s čímž já tedy nesouhlasím. V podstatě Cataclysm (a to se mi na něm nejvíc a snad jediné líbilo) přinesl konečně posun ve světě, ve kterém se toho denodenně odehrává. Vím, že je to extrémně náročná práce pro grafiky, ale není to nic, s čím by si blizz neporadil, a teď mám na mysli Outland. Teď je to tak, že kdo putuje do Outlandu, putuje do minulosti, a to mi zkrátka příběhově nesedí. Illidan je mrtev, proč třeba draenei nezkoušejí revitalizovat black temple, proč orkové z earthen ring neuzdravují shadowmmon valley, atd atd.
Kubajz007 09.09.2013 08:12
hmm Guild barák by byl dobrý nápad aspoň by se našlo nějaké využiti pro peníze v Guild Bankách které jsou tam jaksi přemnožené a leží ladem a jen se na ně práší
Mondel 08.09.2013 10:11
milanko 08.09.2013 00:22
Metiu 07.09.2013 20:17
Najlepsie by bolo keby si nemrtvy mohli zvolit ze nemrtvy zombik (ten je teraz ako jedina varianta) kostlivec ghul lich hnus a pod. Pripasne nemrtvy clovek,elf,goblin a tak no ale ze nechu pridat nic nove na outland nejaky novy ostrov-nie prerobit ale pridat novu lokaciu to ma dost sklamalo
Kubajz007 07.09.2013 19:56
toš je doufám že pokud se vrhnou na ty rasy že přidají více možností úpravy postav ať nejsou všechny jako přes kopírák třeba ta možnost u Kun-fu pandy že když jste mu dali zrzatou barvu získal liščí ocas tak to bylo bomba by bylo super takto třeba upravit svého elfa ale trochu jinak jinak také doufám v nové rasy sám bych to vyděl na rasy typu Draky/Nagy či něco jiného jen čas ukáže co
Muradin 07.09.2013 16:23
Ano Timeless Isle vypadá velmi dobře a zábavně. At už od spoustu monster na zabíjení tak třeba po otázky z historie Warcraftu. Dál Sunsong Ranch byl dobrý těším se na další taková místo jen škoda , že toho nevyužili trochu víc například když si získám slepice škoda , že od nich nemůžu mít vajíčka nebo od Yaka mléko atd. Doufám , že ty modely postav už budou hotové v příštím datadisku třeba Garrosh ted vypadá skvěle a taky mě to třeba donutí si zahrát rasu , kterou nemám až tolik rád. Taky mě na tom zaujalo je tam napsáno verze každé rasy jsem zvědav kolik jich teda udělají já čekal , že dají nové modely pouze osmi původním rasám , ale je zase pravda , že pak Krvaví Elfové a Draenaiové by už měli taky poměrně zastaralí model , ale když tam píšou , že mají dost práce tak to vypadá na původní osmičku.
Mondel 07.09.2013 14:12
Na Housing by som sa vo wowku hodne tešil, niečo podobne ako to majú napríklad v LotRe. Jednoducho by v nejakej pomyselnej zone ako to bolo v Halfhill markete si mohol hráč zariadiť dom, záhradu apod. Bol by to hodne veľký zabijak času keby niekoho wowko začalo nudiť. Malo by to síce nevýhodu že by hráči nestrávili tolko času v hlavných mestách, čo by mne osobne ale nerobilo problém kedže world pvp je aj tak prakticky mŕtve keby sa jednalo o to. Itemy by sa tam mohli získavať či za goldy, napadlo ma že by tam mohli pridať novu profesiu ktorá by vyrábala práve dekorácie. Za questy, z bossov, za nejaké achievy atd...
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet