Hry žijí dokud hráči platí
Single playerové hry mají tu nevýhodu, že je málokdo hraje víckrát než několikrát. Pokud nenabízejí nějakou speciální možnost na originální odreagování se nebo naopak multiplayer, většinou brzy omrzí. Studia vydávající tyto hry to většinou řeší chrlením dalších a dalších dílů. Tituly, které jsou v oblibě pořád jsou právě různé multiplayerové akce (Counter Strike, Unreal Tournament) nebo strategie, taktéž pro více hráčú (bude překvapením, když napíšu, že jde hlavně o věci z dílny Blizzardu – Warcraft a Starcraft?). Mimoto bych do této kategorie zařadil různé hry s jednoduchým nápadem a koncepcí, mezi něž v současné době spadají různí mobilní ptáci nebo webové hry typu Farmville a Mafia Wars. I k těm se v článku ještě vrátím. Do příchodu WoW plnilo jeho funkci částečně Diablo, mnoho hráčům se koncepce tohoto RPG v multiplayeru náramně líbila a skrz prastarý Battle.net mohli hrát se svými kamarády. Po příchodu WoWka se však postupně snižovala jejich populace, až nakonec skončila i oficiální podpora. Může se tohle stát i World of Warcraft? Blizzard pořád tvrdí, že jejich next-gen MMO známé zatím jako Titan nebude konkurenčním projektem, ale ani sami vývojáři si nemůžou být jistí reakcí komunity. Jsem přesvědčen, že mezi počtemKámen úrazu - Složitost nebo jednoduchost?
Trend, na který si mnozí často stěžují, je určitě přibližování hry širším masám. Hra je zjednodušována, to je jasné, ale právě díky tomu do hry přichází mnohem více nových tváří, je jich dokonce tolik, že vyváží případný odchod nespokojených „vanilla WoWkařů“. Tak i tak je ale World of Warcraft pro ty nejběžnější uživatele počítače velice složité. Ruku na srdce, kolik vašich rodičů / prarodičů / příbuzných by bez problémů dokázalo začít hrát WoW, bez jakýchkoli rad? Právě ve složitosti, kteří mnozí ve hře postrádají, může být časem kámen úrazu. Jelikož Blizzard zatím neplánuje nijak výrazně zlepšovat „dětskou“ grafiku (a tím i hardwarové nároky) (což je rozhodně kladný krok), bude hra čím dál více zastarávat a postupem času se objeví hry s podobným designem pouze v prohlížečích (a vsadím botu, že s tím bude mít co do činění Zynga a Facebook). Jak jistě víte, hry typu Farmville jsou zaměřeny ještě na šiřší masy hráčů (a tvrdé jádro je naopak odmítá), navíc po vás nechce měsíční poplatky, dokonce ani poplatky za pořízení. Háček je jinde – v mikroplatbách za větší či menší blbosti – některé jsou pouze vizuálního charakteru, díky jiným lépe porazíte ostatní.WoW a mikroplatby
WoW se zatím mikroplatbám docela vyhýbá. Vizuální věci jako pety nebo mounty si již nějaký ten pátek koupit můžete, ale nabídka je vše, jen ne širokká. Dle mého názoru, World of Warcraft bude postupně tlačeno do získávání ještě širšího hráčského publika, s čímž se chtě nechtě bude vázat zrušení měsíčních poplatků a zavedení mikroplateb. A to bude jeho zánik… Jenže by asi byl, i kdyby se to nestalo. Pokud se ve World of Warcraft zavedou mikroplatby ve velkém, bude to najednou hra úplně o čem jiném. Pokud se však nezavedou, časem hra začne upadat a stane se okrajovou záležitostí. Kdy? Podle mě to nezpůsobí ani Old Republic, ani Titan, stane se to v horizontu až několika let, ale časem World of Warcraft asi opravdu skončí. Nebo ne?Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Coxx 24.04.2011 19:36
kcolraw 24.04.2011 19:30
Zánik wowka způsobí Old Republic už se nemůžu dočkat až seknu s wowkem a půjdu hrát star wars :-D
Wrent 24.04.2011 17:53
Ano, na mounty samotné jsou v podstatě minimální náklady ale nebýt hra pořádně zajištěná, nikdo by ho stejně nekoupil.
Bartyx 24.04.2011 17:47
Coxx 24.04.2011 17:43
Blizz bude lpět na penězích, jako do ted a proto mikroplatby nezavede, páč si je určo vědom, že by to byl konec ..
CrazyMuffin 24.04.2011 17:41
Mikroplatby by byl opravdu zánik starého dobrého wowka. Všichni freečkaři by šli hrát zadarmo a bylo by to o ničem. Celkem strašná noční můra, ale záleží jestli Blizz bude lpět na penězích nebo na ideologii.
mato6666663 24.04.2011 17:12
Coxx 24.04.2011 17:11
To stížení hry je sporný =) páč co je pro někoho opičí mačkání klávesy F, tak pro někoho to může být třeba problém
Petanurban 24.04.2011 17:08
Já myslím, že jednoho krásného dne nastane skok, kdy se znova ztěží. Omezí se hp nebo mana, bude se muset mířit, narozdíl od opičího mačkání F kláves.
Coxx 24.04.2011 16:54
WoW hraju až neuvěřitelně dlouho a neni den, kdybych si neřekl, jestli někdy bude konec .. Já osobně budu hrát, dokud warr nedostne flashku; ale ted vážně. Podle mě, WoW logicky někdy konec čeká, ale zas mám takový pocit, že to bude za hooodně dlouho. To málo co odejde, je nic o proti tomu, co zas přijde a at je tenhle patch, datáč fail, nebo ne, lidi to budou hrát dál ..
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet