Jak mohl vypadat Warlords of Draenor

http://wowfan.cz//pic/news/wodnews9
Poznámka: Nemá jít o hejt. Jsme si pochopitelně vědomi toho, že zamýšlený content je téměř vždy mnohem širší, než to, co se ve finále dostane do hry. Informace uvádíme spíše pro zajímavost (a z jisté nostalgie).

Karabor

Možná si ještě někteří z vás pamatují, že Karabor – dřívější podoba Black Templu – měl být ve WoD aliančním hlavním městem, kterýžto plán byl však později zrušen. Mnozí hráči jej dodnes oplakávají, neboť jim zbyly pouze překrásné concept arty toho, jak měl vypadat interiér Karaboru, společně s pár nehotovými texturami...
... a krátký útržek tematického soundtracku.

Bladespire Citadel

Stejný případ slibovaného hlavního města, z něhož nic nebylo – tentokrát pro Hordu.

Tanaan Jungle

Původně mělo jít o úvodní zónu, celou přístupnou hned po launchi.

Farahlon a spol.

Slibovaná lokace Farahlon – ostrůvek nacházející se východně od Gorgrondu, který měl v naší realitě podobu Netherstormu. Farahlon však nakonec přidán nebyl, neboť Blizzard se vyjádřil v tom smyslu, že by jeho dějová linka nezapadala do příběhu datadisku. Nezbývá nám nic jiného než je vzít za slovo. Farahlon dostal později ještě jednu drobnou šanci, když se uvažovalo nad tím, že by se stal součástí Shipyard mise. Ani tento plán to však nakonec do hry nedotáhl. V jižní části mapy dále můžete vidět nepřístupný ostrov, který měl patřit ogrům, a jakýsi mysteriózní kontinent, o kterém nevíme nic. Doufám, že je to kontinent plný poníků, protože pak je jedině dobře, pokud nám ho Blizzard nikdy nepředstaví. Následující video vám představí ubohoučký kousek Farahlonu, který byl vytvořen (v čase 2:23), a pokochat se můžete také původní verzí Tanaan Jungle (4:22).

Gorgrond

Ve videu se můžete podívat, jak vypadala alpha verze Gorgrondu.

Zangarmarsh

V úvodních fázích vývoje byl Zangarmarsh, náš starý známý z Burning Crusade, zamýšlen jako regulérní zóna. Nebyl bohužel dokončen a zůstalo z něj pouze to, co vidíte ve videu níže.

Shattrath

Další nás starý známý, Shattrath, se měl ve WoD objevit jako raid. Jeho finální zapojení do hry je oproti tomu bohužel dosti chabé.

Fungal Whale

Není sice známo, kde se měla tahle roztomilá potvůrka nacházet, ale mělo jít údajně o raid bosse. Bohužel se z něj zachoval pouze concept art.

Worgeni

Vystřižení dějové linky s worgeny jistě rozčílilo nejednoho fanouška Gilneasu. Původní myšlenka byla taková, že se princezna Tess Greymane vydá na Draenor pro čarovnou rostlinu, která měla zachránit jejího otce, krále Genna, i zbytek jejího lidu před tím, aby podlehli své niterné zvířeckosti. Dějová linka s Tess však byla nakonec zamítnuta a nahrazena příběhem worgenky Fiony - viz questová linie začínající Fiony. Na původně zamýšlený quest s Tess se můžete podívat zde.

Yrel & Maraad

Někteří si možná pamatujete, že draeneiové Maraad a Yrel měli mít dle původního lore romantický vztah a data hry jako důkaz obsahují pár nepoužitých dialogů, ve kterých se vzájemně oslovují „má lásko“ a podobně. Navzdory tomu, že se tyto dialogy do finální podoby hry nedostaly, jsme se ale stejně nevyhnuli srdceryvné scéně mezi oběma hrdiny, takže jsme vlastně zase o tolik nepřišli... O něco zajímavější je nenápadná větička v Yrelině oficiálním popisu postavy, kde se píše, že „si s sebou nese temné tajemství“. Lidé se v tomto ohledu uspekulovali málem k smrti, ale co naplat, její temné tajemství zůstává i nadále zahaleno... ehm, tajemstvím. Z mého pohledu to nejlépe vystihl jistý jedinec, který celou záležitost okomentoval slovy „I've been to Moon Guard's Goldshire inn enough times to know where this is going.“ (Další spekulace, jejichž dramatičnost by skoro stačila na telenovelu, byly, že je Yrel dcerou Archimonda / Kil’Jaedena. Rozhodně chci vidět v dalším datadisku to, jak si oba Sargerasovi pobočníci půjdou nechat udělat testy DNA. Awkward...)

Grommash Hellscream

Původně měl být závěrečným bossem datadisku. Nakonec jsme se však bohužel dočkali jenom sluníčkového konce se zabitým Archimondem.

Orgrim Doomhammer

Postava, na kterou jsem se já osobně ve WoD těšila nejvíce, se měla objevit v rámci dějové linky v Gorgrondu jako jeden z jejích tahounů. Bohužel z toho nakonec nic nebylo. Blizzard Y U do dis...

Nedokončené battlegroundy

Odstraněný Garrison content

Adventurer's Guide

Tabard Tab

Měl existovat speciální tab pro tabardy, který by přispěl větší přehlednosti inventáře. Jeho existence je bohužel v současné době pouze na imaginární úrovni. a nakonec...

Létání

Téma samo pro sebe, které jsem nemohla nezmínit. Ale hráči si ho nakonec v určité podobě stejně vydupali, takže není třeba dále komentovat. Jaký máte názor na odstraněný content? Co z výše uvedeného vás bolí nejvíce? Myslíte si, že se něco z vyškrtnutého obsahu – třeba Farahlon, ogří ostrov nebo dějová linka worgenů – ještě časem objeví? A je Yrel Archimondova dcera? Nebo Sargerasova?! A co na to Jan Tleskač?
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Mordecay 18.10.2015 22:38

Zastávam názor, že sa mal zachovať prvotný content a nemali sa počas alfy meniť zóny. Že vraj to bolo dôsledkom toho, že sa ľudia sťažovali na priveľa orkov... osobne mi to nevadilo, ale tak čo už... Možno by aj ten obsah patchov potom vyzeral ináč a nebolo by to 6.1 - pozostatky, ktoré nestihli na začiatku a 6.2 jediný normálny content.Ešte mi napadá, že Shadowmoon Valley vyzeral tiež úplne ináč a začiatok mal byť tam, kde vlastne aktuálne končí - čiže začínať sme mali (alebo teda jeden z prvých questov) v Karabore a Aliancia s draenei by ho bránili. Pamätám si na screen, kde ho bránil aj Taylor a kňaz Akama a questiť by sme mali smerom na západ. Miesto toho tam Taylora nemáme vôbec a Akamu doplnili na Exarcha. Tiež sa v rámci knižných postáv kládol väčší dôraz, mali sa tam objaviť Rulkan zo Zrodu Hordy a jeden draenei zo Za Temným Portálom, ktorý pomáhal Aliancii v Auchindoune, takisto aj Bonechewer a ich Hurkan. A aj ten Blasted Lands event bol mierne zmenený, mali tam byť rare a Okrila mala zradiť Hordu. + v CoT sa malo niečo diať, a draci, bronzoví a infinite mali mať väčšiu rolu.Celkovo mám z WoD zmiešané pocity... príbeh alternatívneho sveta, kde tento princíp multiverse nie je dôležitý + celé fiasko s Archimondom mi prišlo také už prekombinované. Zase questenie ako také bolo pre mňa super (teda až na tie bonus objectives, čo bola vlastne náhrada za nestihnutý questový text). Tri raidy za datadisk mi nevadil, neviem ako ostatným. Radšej som však mal obsah MoP než WoD. Čo tiež chválim sú garrisony a prísun goldov z nej, aspoň som si mohol kúpiť zopár mountov, na ktoré som pred tým nemal

Muradin 18.10.2015 22:26

Skvělý článek! Mě nepřinesl nic nového, protože nad těmito věcmi jsem strávil už hodiny a hodiny breku.Karabor! Tak krásné město potencionálně! Dobře nemuselo být hlavní, ale mohlo tam být sakra aspoň něco.Farahlon neseděl do příběhu? A jak tam seděl Thunder King v MoP? Neseděl tam, ale byl to super patch a bylo to do války mezi Hordou a Alliancí přesně to co bylo potřeba.Gorgrond měl zůstat takový jak byl plánovaný teď je skoro polovina zóny téměř nevyužitá. Myslím, že to udělali jen proto aby nebylo až moc Iron Hordy.Zangarmarsch tam možná mohl být víc, ale tak to bych přežil. Ty velrybky by se tam hodili.Raid dobývání Shattrathu. Co víc si může fanoušek Warcraftu přát? A co s toho? Hromada démonů a růžová kopule...Grommash... To že nebyl poslední boss je asi dobře, ale to i Millhouse Manastorm se snad ukázal víc než on.Orgrim. Jednou náčelník Hordy a teď jako co? Urážka pro tak zajímavou postavu.Battleground by se taky dost hodil. V MoP byly nové a zajímavé tak sem se těšil.Ještě bych sem dal Kairoze a bronzové draky, kteří se tu měli víc ukázat. Jelikož Kairoz vypadal jako důvod existence letky Nekonečna mohlo to být zajímavé.Opravdu nevím co Blizzardu přeskočilo v tom, že ze 4 patchů přejdou na 2 (1), ale je fakt, že si toho hráči v MoP vůbec nevážili tak to máme asi na truc.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet