Know Your Lore: Skryté příběhové linky ve World of Warcraft

  Know    Your    Lore   

V každé hře, která nabývá rozměrů World of Warcraft, se čas od času stane, že některé věci zůstanou nedořešené či značně "okleštěné". To je zkrátka přirozené. Někdy je tato skutečnost nevyhnutelná, a někdy se k nim vývojáři vrátí až za dlouhá léta a před námi vytane řešení, které bychom ani v nejmenším neočekávali. Pokud například hrajete za death knighta, pak jste možná takové rozřešení děje v příběhu Galena Trollbanea vůbec nepředpokládali. Tyto příběhové linky se někdy vynoří na povrch a  zdá se, že právě Legion může využít této příležitosti například v kampani Class Order Hall či v minipříbězích Artefaktů. 

 

Jenže ne všechny všechny tyto skryté příběhy již spatřily světlo světa. Pojďme se na pár z nich podívat...

 

 

Třetí hostitel

V roce 2015, daleko před tím, než byl samotný Legion vůbec oznámen, byl vydán Know Your Lore právě o Třetím hostiteli, který byl založen na dějové lince Alteracu z vanilla WoW. Jenomže teď můžeme třetího hostitele vidět v několika podobách na Azerothu. Současná invaze Legie na tento svět může být ve své podstatě brána právě jako třetí hostitel, pokud počítáme s tím, že Válka prastarých byla prvním a Třetí válka druhým. Pokud jsou vám známy spoilery z Nightholdu o tom, oč se zde Gul'dan snaží, může vám být zřejmé, proč právě toto může být oním třetím hostitelem v naprosto jiném světle. 


V tomto ohledu je to hodně daleko od promarněné příležitosti. Není žádným překvapením, že se Legie vrátila, všichni jsme přeci věděli, že tento okamžik opět nastane. Ovšem to, co nám schází v porovnání se starými příběhy, jsou osobnosti, uskupení a v neposlední řadě také zlověstná souhra a vzájemná interakce kultistů snažících se infiltrovat na Azeroth a rozvrátit ho zevnitř. Současná invaze Legie je ukázkou čiré brutální síly. Jakoukoli delikátnost bychom tu hledali jen stěží. I v případě, že se Legii podaří v nějaké části infiltrovat, není to v takovém rozsahu a provedeno tak podvratným způsobem jako za starých dnů Argus Wake, Burning Blade či Stínové rady (Shadow Council). Do značné míry je Gul'dan, jak ho známe z Warlords of Draenor, o dost méně přímočarý než jeho původní verze a ve výsledku se vlastně můžeme trošku ztrácet v tom, co činí Legii tak úděsnou a hrůzostrašnou. Nejsou to jen obří vlny démonů, které vysílají na Azeroth, ale spíše to, že vládnou mocí přesvědčit lidi, aby zradili vlastní přesvědčení a po boku jejich ničitelů se obrátili zády k vlastnímu světu. 

 

Jenže stále – původní zmínka o třetím hostiteli sahá daleko do roku 2004 a je spojena se samotným spuštěním hry. Invaze Legie se udála v roce 2016, což je celých 12 let. To je hodně pomalé, Blizzarde...

 

 

Quel'Serrar, Quel'Delar a ostatní High Blades

Představte si... Jsme zpátky v roce 2005 a v rukou držíme meč Quel'Serrar. V této době jsme hodně raidovali a právě získání některého Quelu bylo symbolem úspěchu. Pouze Thunderfury měl v té době větší prestiž jakožto zbraň pro raidování. Proč se k tomu vracíme? Jde o to, že i ke Quel'Serraru se váže legenda. A podle historie bylo těchto čepelí víc. Lorekeeper Lydros ohledně tohoto meče řekl následující:

 

Existují zvěsti o legendárním ostří Quel'Serrar, které bylo vykováno pro neznámou entitu pomocí síly pěti Aspektů. Předtím, než do světa vstoupily zrůdnosti jako Nefarian či Deathwing,  byla setkání Aspektů známa pod pojmem "Prismatic". Můžeme se pouze domnívat, že ostří Quel'Sarrar vzniknuvší z právě takové schůze bylo jedním z nejzářnějších a nejvelkolepějších výtvorů.

 

Kromě toho víme, že existuje také "sesterská" čepel Quel'Serraru, která nese název Quel'Delar. Navíc existuje další, sice nepotvrzená, čepel Quel'Zaram, která je nám známa ze hry Warcraft. Jenže je to už 13 let, co nám byl Quel'Serrar představen, ale stále nevíme nic o jeho stvoření (o "prismatickém" Quel'Sarraru). Byl snad Quel'Delar to samé co Quel'Serrar a jeho jméno je jen pouhou thalassiánskou (jazyk krvavých elfů – pozn. red.) mutací Quel'Serraru? Nebo různé názvy znamenají něco speciálního? Lydros říká, že krev draka užitá ke zchlazení žhavé prastaré čepele dodá tomuto meči trochu dračího aspektu. Rozdílné jméno může vysvětlit například užití krve jiného draka k jeho vytvoření nebo využití saronitu při jeho konstrukci. Ale to stále vyvolává až moc otázek. Vyskytují se v tomto světě i další "druhy" Quel'Serraru? A pokud ano, kde momentálně jsou? Existuje tato "prismatická" čepel ukovaná za pomoci síly všech pěti Aspektů? A pokud ano, tak kde je? 

 

Když se nad tím zamyslíme, tak již od časů starého dungeonu Dire Maul je pro nás až do dnešních dnů velkou neznámou, proč dračí letka přispěla starověkým nočním elfům k vytvoření High Blades – vznešených čepelí. Oba, Quel'Delar i Quel'Serrar, byly vytvořeny společnými silami draků a elfů, ale proč? Bylo to před, nebo po Válce prastarých? K čemu přesně byla tato ostří vyrobena, že pro draky bylo tak důležité učinit je tak pevné, že je zkalili (ve smyslu kalení kovu – pozn. red.) svou vlastní krví? Neříká nám to, že máme skutečně zabít draka, ale kdyby nám někdo řekl, že je nutné užít naši vlastní krev k vytvoření zbraně pro někoho jiného, musel by tu být sakra pádný důvod k tomu, abychom pro tuto věc "krváceli". Co je tedy ten pravý důvod?

 

O těchto čepelích jsme od časů Quel'Delaru nic víc neslyšeli. Používal Lothar meč jménem Quel'Zaram, a pokud ano, co se s ním stalo? Byl to další z High Blades, a opět, pokud ano, kdo ho vlastnil před ním? Svěřili snad draci tyto meče lidem namísto elfů? Přijde nám, že s Plamennou legií na Azerothu by se na světlo světa mohly dostat opět i tyto meče...

 

 

Kul Tiras

Jak je možné, že je to už 13 let od doby, co vyšel World of Warcraft, a nám nebylo poskytnuto jediné vodítko k tomu, abychom zjistili, co se stalo s Kul Tirasem? Jak jistě víte, z toho ostrovního národa pochází Jaina Proudmoore a bývalý admirál Aliance Daelin Proudmoore byl až do své smrti během založení Orgrimmaru jejich vůdcem. Jenže ve World of Warcraft jsme Kul Tiras nikdy neviděli, i když datadisk Cataclysm přinesl Gilneas a Tol Barad. Když se ale podíváte na moderní mapu Azerothu, místa, kde by se měl nacházet Kul Tiras, se zdají být částečně obsazená ponořenými zeměmi Vashj'ir. 

 

Kul Tiras bylo ostrovní město, které sloužilo jako obchodní centrum mnoha rozličným královstvím, ze kterých se nakonec stala Lordaeronská aliance, a vlastnilo nejsilnější námořnictvo ze všech aliančních členů. Skutečnost, že od doby Warcraftu III jsme o Kul Tirasu neslyšeli ani slůvko, nebo to, že jsme nikdy neviděli tento ostrov ani většinu jeho obyvatel, je něčím, co je nutné osvětlit. Kul Tiras je jediným z původních aliančních národů, který je i v roce 2017 "nezvěstný". A je velice divné, že jsme o něm za celou tu dobu neslyšeli vůbec, ale vůbec nic. Potopil se snad tento ostrov během Cataclysmu? Nebo ho Cataclysm vytlačil do oceánu, dál od pobřeží, než kde původně byl? Zmizel snad Kul Tiras v jiné dimenzi? Nebo se v současnosti nachází v nějaké kopuli na dně moře? Blizzarde, je na čase, abys nám dal alespoň něco, co by nám přiblížilo osud tohoto města. 

 

Toto jsou jen některé ze skrytých příběhových linek, kterých jsme si mohli za ta léta s World of Warcraft všimnout. Je jich samozřejmě daleko víc. Jak to, že se u obyvatel Gilneasu vyvinula magie podobná druidismu, a to ještě před vypuknutím kletby worgenů? Existuje podobná víra i u jiných lidí? Co se stalo s rasou mantidů, když při obléhání Orgrimmaru (Siege of Orgrimmar) přišli o své "ideály" (Paragons)? Zbyli ještě někde na Azerothu temní trollové, nebo jsou také všichni dočista pryč? Opravdu všichni jen pokrčili rameny a odpustili Grommashovi celou tu věc s Železnou Hordou na Draenoru?

 

V komentářích se s námi můžete podělit o vaše vlastní nápady ohledně těchto skrytých příběhových linek, které by se podle vás mohly objevit. A nebo ty, které by se naopak objevit neměly.


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Heakler 03.03.2017 22:37

Kul Tiras.. Já to vidím jednoduše. To království je námořní velmocí. A po pádu jejich vůdce-admirála se prostě jejich nejvyšší rozhodli, že kašlou na nějakou Alianci a využijí své loďstvo k obraně a částečné izolaci svého ostrova. Takže ať už Horda nebo Aliance, Kul Tiras potopí každého kdo se přiblíží do jejich výsostných vod. To je důvod, proč s Kul Tirasem nejsme v kontaktu, naši vůdci to samozřejmě vědí, ale asi nemají potřebu nám o tom říkat. Prostě pro svět je Kul Tiras tabu, a když oni kašlou na svět tak proč by je měl kdokoliv znázorňovat na mapách.
Jednoduché jako Greymane Wall.

cerberos 10.02.2017 08:06

podle mého názoru,se Kul Tiras,objeví,možná díky Jaině Preudmoore,přišla o Theramore,v Dalaranu díky přítomnosti Hordy nechce zůstat,ted kam ji Blizzard strčí,jedině do Kul Tirasu odkud pochází a kde velel tomu ostrovu její papínek

sw1tchCZ 03.02.2017 08:48

Nu co se týče prvního tak Merneron to již zmínil. Legie nic moc neztratila ze své úlysnosti. Night!s Watch v Duskwoodu mluví za vše . A co se týče jejich organizací - Burning Blade, Argus Wake atd. - tak zas Warloci (hlavně Destro )ví co s nimi je .

High Blades... Possible new Artefacts v da lším datadisku po Legionu?

Kul'Tiras. Určitě se ho dočkáme. Někdy. Soon(TM)...

Hmmm Wrathion? Kel'thuzad? Pokud trochu znáte lore Scourge tak víte, že KT sme zabili, ale jeho Phylactery jsme tentokrát nenašli, tudíž se může vrátit... I se svýma Horsemanama. Což trochu nahrává dalšímu trochu zapomnělému charakteru a všichni lore znalí DK by měly zbystřit. Při verbování vašich championů sme zašli do Scarlet Halls, resli Whitemanku, jakožto fanatika kterého světlo poslouchá i ve smrti... Eh Blizz, really????!!!! WTF?!!! Vždyť takovej char už máš a trochu si ho zadupal do země (nechci znít jako Esperanta, ale ono to prostě jinak moc nejde )...

Hodně velká spekulace... Kdyby se KT vrátil tak, co by asi říkal na Bolvara jako LK? A na hráče? Hlavně na Frost DK, které má pozůstaky Frostmournu...

A ještě jedna věc mi teď napadla... Co drží Nekropoli ve vzduchu? Ten kdo jí ovládá? Tudíž Lich, San'layn? A co se s ní stane když ho zabijeme? Spadne? Tudíž máme NR posetý padlýma Nekropolema? Tudíž i Naxx hapal a to do něj nikdo za celou dobu nevlez? Divný... Že ani Bolvar by tam nic neposlal...

Btw další trochu zapomenutá věc je Malykriss... Ten nový druh nekropole... Co se s ní stalo? Mají jí pořád v držení Ebon Blade co zůstali v Shadow Vaultu?

Mám pocit, že to lore Scourge má těch nevyjasněných věcí nějak moc...

Nezmo 02.02.2017 14:31

Ten Grommash je jeden velký fail... Celý datadisk dělál hlavního bubáka datadisku (dokonce je nalepený i obalu hry. Sice teď je tam Illidan...). A pak si Blizzard řekl, že ne. Celý hlavní příběh WoD musel psát nějaký osmák nebo borec, co tam nosí pizzu. Ale to, že Grommash řekl: "Draenor is free!" To je na facku minimálně od taurena. Ten poslední in-game cinematic by byl epickéj jedině tehdy, kdyby se po téhle hlášce na sebe Khadgar a Yrel podívali a skopali Grommashe do kuličky a hodili do pokeballu...

Merneron 02.02.2017 12:57

Skvelý článok a mal by som pár poznámok k tomuto aj ja.

K prvej téme len toľko, že Légia sa síce vrátila, ale narozdiel od pôvodných úderov na Azeroth, kde sa viac menej spoliehali na svoje bábky, si tentokrát zvolili priamočiarejšiu cestu. Prečo znovu skúšať podlé intrigy a spoliehať sa na smrteľníkov, keď máme možnosť si to spraviť sami? Kili a Archi a Sargi už musia byť dosť nasratí z toho ako ich bábky vkuse zlyhávali, takže sa vôbec nečudujem, že zvolili priamu cestu. Na druhú stranu, bez intríg to vôbec nie je. Tí čo hrávate Roguny viete o čom hovorím. Skrz jednotlivé class order kampane sme videli, že légia sa roztiahla do všetkých kútov a i keď svoje intrigy započali až po otvorení Sargerasovej hrobky tak stále tam niekde sú a niečo plánujú.

Čo sa týka druhej témy o mečoch, tam som si nie istý, či sa k tomuto príbehu Blizzard poriadne vráti. Za prvé, príbeh jednotlivých zbraní reflektuje len vtedy, ak sa snaží pretlačiť nejaký príbeh do kampane. Nakoľko sa ani jeden z mečov nedostal na Artefakt linku zatiaľ, tak možno by som očakával, že sa im budeme venovať najskôr v datadiskoch, kde by ich Blizzard potreboval. Už vieme, že sa Blizzard blíži do bodu, kedy na Azerothe rozpúta druhú temnotu. NZoth sa vracia, ostatní Starí bohovia prídu s ním a kde inde využiť linku a históriu Aspektov, Strážcov, Polobohov a zbraní nimi stvorenými než v takomto datadisku. Stále verím, že je možné dokonca silu Aspektov vrátiť naspäť a cez príslušné osoby aj moc titánov. Musíme si len počkať.

Čo sa týka Kul Tirasu tak sme podaktorí videli, že Legion obsahoval v základných dátach hry z bety alebo alfy aj dáta okolo Jainy Proudmoore. Vieme, že nesie veľmi zle svoju minulosť a zatrpklá a osamotená žena jej kvalít môže byť dosť nebezpečná. To že nám Ilgynoth v Emerald Nightmare šepkal o "prázdnom srdci, ktoré sme vyplnili" môže značiť aj angažovanosť Starých bohov práve na ňu. A kde inde použiť najväčších námorníkov na svete, než v datadisku, kde budeme hľadať a ničiť NZotha, kráľovnú Azsharu a bojovať očividne na mori proti légiám nagov a možno aj mocenským chúťkam Zandalari na ich ostrovoch. Nie Kultiras je už na ceste a jeho linka bude rovnako temná ako aj celý datadisk v jeho pozadí.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet