Máme za sebou další Legion Q&A, ve kterém se Ion Hazzikostas rozpovídal o mnoha věcech. Hlavním tématem byly samozřejmě jako vždy legendární předměty a nadcházející změny u Artifact Power a Artifact Knowledge.
Do budoucna se můžeme těšit na další Q&A, které se bude soustředit hlavně na PvP. Hostem live streamu bude Brian Holinka. Společně s PvP Q&A se dočkáme také eSport oznámení.
Seznam kapitol
Patch 7.1.5
Ion se v krátkosti vrátil i k tomu, jak vůbec vyšlo několik změn v poslední vydané aktualizaci 7.1.5. Jde hlavně o změny v sekundárních statech.
- Velkou změnou v poslední aktualizaci prošly sekundární staty. Blizzard je v podstatě spokojen s jejich změnou a tím, jak bylo vše vyřešeno.
- Unstable Arcanocrystal je tak trochu speciální případ. V předchozích expanzích se stávalo, že trinkety bez primárních statů byly nedoceněny a byly prostě špatné. Momentálně existuje několik trinketů, které jsou až moc silné, avšak oprava není úplně tak možná. Vše by se mělo ovšem stabilizovat s příchodem Tomb of Sargeras.
Public Test Realm
Součástí testování nových aktualizací je samozřejmě Public Test Realm, na kterém nalezne člověk vždy ty nejnovější věci. Jak to je s filtrováním věcí, které se na PTR dostávají? No, docela jednoduše:
- V současné době se nefiltrují data, která na PTR putují, takže se v aktualizacích mohou objevovat například věci, které pouze drží místo něčemu jinému nebo co bude přidáno později. Často se v balících objevují věci, které nejsou dokončené nebo správné. V datech jsou také „pohřbené“ experimenty s designem hry.
- Dle všeho není efektivní prohledávat data a hledat staré či neaktivní věci. Místo uklízení nebo schovávání věcí se tým raději soustředí na vytváření nových věcí.
Artefakt zbraně
Ve včerejším živém přenosu se probíralo hodně témat kolem Artefaktů, vylepšování zbraní a toho, jak by mělo vylepšování fungovat v následující aktualizaci.
Vzhled Artefakt zbraní
- Blizzard nechce měnit fungování The Balance of Power achievementu. Vzhled, který za tento achievement hráč získá, je určen pro povolání, na kterém jej získal. Jde o určitou známku toho, že hráč za postavu opravdu umí hrát. To ovšem neznamená, že by tým nesledoval, jak moc složité získávání je a jak jsou v něm hráči úspěšní.
- Pokud chce hráč získat skrytý vzhled z dungeonu nebo raidu, má od patche 7.1.5 mnohem větší šanci. Na tyto vzhledy byla aplikována takzvaná „bad luck protection“, která sleduje, jak často hráč do dungeonu či raidu chodí a zda některý ze vzhledů získal.
- Ion opět upozornil, že vzhled je pouze kosmetickou změnou, a proto není důležité, aby byly vzhledy otevřeny globálně pro všechny ostatní postavy na účtu.
Artifact Power
- Artifact Power je univerzální měna, kterou mohou hráči vylepšovat jejich zbraně a zvolit si vlastní cestu ve vylepšování zbraně. Většina současných hráčů systém chápe, je pro ně srozumitelný a systém akceptují tak, jak je nastaven.
- Pokud často chodíte do dungeonů nebo raidů, máte samozřejmě nárok na nějakou odměnu. I když nezískáte předmět, po kterém toužíte, stále získáte docela dost Artifact Power, proto by to neměl být promarněný čas.
- Tým chtěl v minulosti vytvořit bod, ve kterém by hráči se sbíráním AP skončili a nemuseli by pokračovat. Na druhou stranu nechce, aby hráči trávili dlouhé hodiny tím, že budou farmit AP například v Mythic+ dungeonech, jen aby tohoto bodu dosáhli.
- Přesně tato věc se ovšem v současné době děje, a proto bude systém v patchi 7.2 mírně pozměněn. Bude odebrán velký bonus za dokončení Mythic+ dungeonů a mnoho AP se přesune do týdenních bonusových beden. Je tedy možné, že pokud hráč dokončí například 20. úroveň Mythic+ dungeonu, získá jednou týdně přes 2 miliony Artifact Power na 25. úrovni Artifact Knowledge. Přeci jen nekonečné běhání Mythic+ dungeonů není až tak zábavné, jak by se mohlo zdát.
- Sdílení Artifact Power pro všechny talentové specializace není možné hlavně z důvodu, že hráč vylepšuje jednu zbraň, nikoli všechny najednou. Vypadalo by divně, kdyby hráč strávil několik měsíců vylepšováním jedné zbraně, poté by změnil specializaci a měl by automaticky vylepšenou i jinou zbraň. To ovšem neznamená, že Blizzard nechce tyto velké skoky mezi zbraněmi nějak upravit.
- Poslední vlastnost Artefakt zbraně by neměla být povinná. Jde hlavně o určitý bonus pro hráče, kteří dokončili vylepšování všech ostatních vlastností a stále je baví získávání Artifact Power.
- Pokud v současné době šetříte Artifact Power pro patch 7.2, budete mít smůlu. Předměty, které získáte v nynější verzi hry, nebudou po aplikaci patche 7.2 použitelné. Na druhou stranu bude získávání AP jednodušší, protože Artifact Knowledge bude možno navýšit z 25. úrovně na 40. úroveň.
Relikvie v patchi 7.2
- Pomocí nového výzkumu v Order Halls budete moci odemknout možnost získat relikvie (relics), které budou obsahovat dvě aktivní vlastnosti (trait) zbraně. Tento nový systém umožní větší variabilitu a větší možnosti celého systému. Dokáže propojit nezajímavé se zajímavými vlastnostmi a umožní tak některých povoláním získat zajímavé bonusy.
- Pokud hrajete za Retribution paladina, tak jste určitě někdy toužili po relikvii, která přidává Avenging Wrath. Problém je, tato vlastnost je pouze na jedné relikvii v dungeonu. Pokud ovšem odemknete výše zmíněný výzkum a dokončíte ho, budete moci Avenging Wrath získat na jakékoli relikvii.
- Druhá vlastnost na relikvii bude VŽDY rozdílná a nestane se, že byste získali dvě stejné vlastnosti.
Předměty a bonusy
Velkým tématem posledního datadisku jsou samozřejmě legendární předměty, na které padlo mnoho otázek. Objevilo se ovšem i několik dalších témat, které se věnovaly například trinketům, set bonusům nebo nadcházejícím změnám v profesích.
Obecné informace o předmětech
- Mnohdy se objevují informace o tom, že předměty jako takové mohou za špatné raidy nebo špatné výkony hráčů. O těchto možnostech je vždy dobré diskutovat, avšak je dost možné, že za mnohé chyby nemohou předměty, které hráč má nebo nemá, ale spíše za chyby mohou sami hráči.
- Může se stát, že některé guildy hodnotí hráče pomocí surových čísel ze simulací, které najdou na určitých webech. Ač jsou tato čísla zajímavá, nemusí odpovídat realitě a porovnávání hráčů tímto způsobem je nelogické a nejspíše i špatné.
Legendární předměty
- Hned na začátek padla otázka, zda by nebylo možné přizpůsobit některé legendární předměty i na ostatní talentové specializace. Ion se ovšem ohradil, že mnohé předměty mají specifická a úmyslně vybraná jména, která pasují pouze určitým specializacím, a nedávalo by to tím pádem žádný smysl.
- Pokud si myslíte, že ‚bad luck protection‘ nefunguje, jak by měla, máte možná pravdu. V další aktualizaci bude tento systém aktualizován a bude počítat i s aktivní talentovou specializací. Ve výsledku to znamená, že každá specializace bude mít vlastní systém, který bude kontrolovat, kolik legendárních předmětů pro danou specializaci máte, kdy jste předmět získali a zda není potřeba vám nějaký předmět dát.
- Vyváženost legendárních předmětů je mnohem lepší, než tomu bylo v minulosti. Objevuje se sice několik velice silných předmětů, jako například helma pro Frost death knighta nebo shoulders pro Restoration druida, ale ty Blizzard aktivně sleduje a je dost možné, že se v budoucnu budou upravovat.
- Mnoho hráčů si stěžovalo na některé legendární předměty – například na Prydaz, Xavaric's Magnum Opus. Hráčům přijde, že je předmět slabý, avšak Ion upozornil, že nejde o univerzální předmět a v mnoha Nighthold bojích je opravdu užitečný. Společně s touto odpovědí také Ion zmínil, že mnoho hráčů vlastní již několik legendárních zbraní, což umožňuje určité možnosti ve výměně předmětů pro specifické souboje.
Legendární předměty a profese
- V aktualizaci 7.2 se objeví čtyři legendární předměty, které budou moci hráči získat z výrobních profesí. Hlavním cílem těchto předmětů je hlavně oživení profesí. Na začátku datadisku měla každá výrobní profese smysl, protože poskytovala zajímavé předměty, ale v průběhu několika měsíců se situace změnila.
- Vytvořené předměty by se měly pohybovat někde uprostřed mezi „špatnými“ a „dobrými“ legendárními předměty. Rozhodně by nemělo jít o náhradu těch nejlepších a nejužitečnějších předmětů. Půjde prostě o dobrý start v získávání vyššího item levelu a nějakých bonusů.
- Důležitou poznámkou k předmětům z profesí byl fakt, že vyrobené předměty nebudou resetovat ‚bad luck protection‘.
Trinkety
- Posledních několik dní jsou velkým tématem také trinkety. Dle všeho existuje mnoho zajímavých trinketů, které používají hlavně tankové. Jde o trinkety, které mají pasivní kouzla, která se aktivují automaticky. Mnoho hráčů je dle všeho preferuje mnohem více než trinkety, které mají aktivní kouzla a schopnosti.
- Blizzard pracuje na trinketech, které se budou objevovat v Tomb of Sargeras, a žádá o zpětnou vazbu, kterou můžete zaslat na oficiální fórum.
Tier 20 bonusy
- Objevilo se mnoho informací o set bonusech pro tier 20. Informace jsou dle všeho nepřesné, protože mnoho bonusů nebylo ještě dokončeno a mnoho z nich se stále testuje. Proto by měli být hráči obezřetní a shovívaví.
- Tier sety v Legion prošly menší změnou – kompletní set má šest kousků. Jde o změnu, která se točí i kolem legendárních předmětů. Hráči mají určitou možnost, jak využívat legendární předměty, aniž by museli nutně přijít o plný bonus ze setu. Pokud má tedy hráč pět předmětů do setu a získá legendární předmět, může jeden z předmětů vyměnit.
- Malinkým odlehčením diskuze byla i poznámka, že je vždy super mít cloak ve stylu setu.
Mythic raidování
Mnoho velkých guild oznámilo po dokončení Nighthold ukončení a rozpuštění guild. Ion se snažil vysvětlit, že jde o klasický koloběh života guild.
- Je pravdou, že být součástí guildy, která se snaží pokořit Mythic obtížnost, může být mnohdy opravdu těžké a stresující. Pokud je hráč ve vedení takové guildy, stojí ho to hromadu času a energie. Proto jsme zažili mnoho momentů, kdy velké a slavné guildy po dokončení některého raidu s World of Warcraft skončila. Většinou se jedná o to, že vedení přestane z nějakého důvodu (osobní důvody, problémy s hrou jako takovou...) hrát a guilda tak pomalu umře. To ovšem neznamená, že hráči nepřejdoud do jiných guild a nepokračují s hraním někde jinde.
- Blizzard chce zamezit tomu, aby museli hráči bezmyšlenkovitě farmit Artifact Power. Tým nechce, aby hráči, kteří stráví desítky hodin týdně v raidech, museli ještě k tomu trávit volné chvilky farmením Mythic+ dungeonů.
- Již v minulosti se ukázalo, že omezení počtu pokusů na jednotlivých bossech není řešením. Dobrou ukázkou je například Icecrown Citadel, kde guildy trénovaly taktiky na bosse na altech a poté šli bosse zabít na svých hlavních postavách. Pokud by Blizzard omezil počet pokusů, bylo by to dle všeho mnohem horší, než je to nyní.
World questy
- Blizzard si je vědom několika World questů, které nemají zajímavé odměny a hráči je záměrně ignorují. Tento problém by mohl být vyřešen přidáním dalších odměn, které by se generovaly automaticky a přidávaly by do odměn například goldy nebo Artifact Power. Problémem ovšem je, že k tomuto ještě neexistuje žádný systém, jak tyto náhodné odměny aplikovat.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
sw1tchCZ 01.03.2017 10:21
@Akari Zajímavé, v novém buildu je AK zvýšena na 50... že by opadla ta brutální AP farma, kterou na 7.2 chtěli zavést? Jako asi bude stejně dost velká to by to muselo být trochu líp nadesignovaný - jak sjme se o tom bavili - nicméně alespoň takhle se to trochu sníží... Nicméně to pořád nic moc neřeší...
"Artifact Knowledge now goes up to Rank 50; Trait Costs and Knowledge ranks tweaked in this build."
Alaman 27.02.2017 09:18
Některé odpovědi Blizzardu mi připadají hloupé. Konkrétně u legendárních itemů. Pravdou je, že není vše o tom zda mám/nemám BiS legendární itemy. Je to hodně o hráči. Ale rozdíly mezi mám/nemám BiS jsou velké. Osobně kdbych seřadil itemy od nejlepšího po nejhorší, měl jsem tu smůlu, že mám 4 nejhorší pro svou class a začíná se to projevovat. Můžu trénovat kolik chci, ale úspěšnější budou ti, kteří mají legendárky lepší. OK. Luck. Ale 6 měsíců po spuštění datadisku na jednom charu už by mohlo znamenat srovnávání toho, jak kvalitní legendárky mám.
Akari 27.02.2017 16:40
Pokud silný hráč hraje mezi slabými tak i se špatnýma legendárkama by si měl poradit proti slabému hráči, teda pokud rozdíl v gearu a traitech není vysoký, ale pokud hraje slabý se slabým a silný se silným tak tam se ty legendárky projeví.
Akari 24.02.2017 23:17
No, z tohoto rozhovoru jsem dospěl k závěru že...."Blizzard všechny problémy zná, dokonce i ví, jak to vyřešit, ale neudělá to"
Naprosto tragické výmluvy ohledně artifact power a legendárek, vymluvit se na jména a samotné artifact zbraně už chce trochu více odvahy a důvěry v ignoranství herní komunity.
Tento datadisk je pekelně nepřátelský k altům a off spec hraní, hlavně, když Blizzard není schopný vybalancovat specy u některých class (unholy a frost DK pěkný příklad). Takže pak je hráč donucený změnit spec, aby vůbec mohl konkurovat jiným hráčům, samozřejmě ty nejnižší casualy to zajímat nemusí, ti si jdou jen pro svůj loot zadarmo, děkujeme za LFR!
Očividně se nechtějí vzdát artifact traitů a ani legendárek o kterých jsem od začátku přesvědčený, že jsou chyba, ale abych jen nekritizoval tak mám pár návrhů jak by se celý tento problém mohl vyřešit.
Legendárky: Každá legendárka by měla bonus pro každý spec, takže by člověku
stačilo mít 2 legendárky, které by pak byly použitelné do všech jeho speců (problem solved)
Artifact traits: Artifact power by přidával body do všech speců, takže by hráč mohl jednoduše měnit specy podle toho, jak jsou potřeba nebo jak je právě Blizzard nerfne/boostne (problem solved)
Počkat, ale tyto návrhy v rozhovoru zazněly! Co se stalo? AHA! Byly zamítnuté a důvody jsou jaké? Počkat?! Protože jsou specifická jména legendárek pro jednotlivé specy, protože to odporuje "logičnosti" skillování jedné artefakt zbraně? Jako fakt?
Takže zkusím něco, co v rozhovoru nezaznělo například to, že by počet použitelných artifact power byl limitován týdenním stropem (například dva miliony bodů) tím by se zamezil ten grind. Nebo například, že by upravily legendárky tak, aby všechny byly použitelné pro ty dané specy, jako pure dps mě opravdu Prydaz nezajímá i když možná toho pána v rozhovoru, který možná odraidoval LFR by zaujal.
Jsou legendárky u kterých vám jen samotný bonus zvedne dps o několik % a pak jsou tu různý prydazové, co vám zvednou možná tak krevní tlak, to se pak hned vesele chcípá na 1% HP bosse.
Po tomto rozhovoru je mi jasné, že to bude jako vždy, my jim problém řekneme, dokonce jim naservírujeme i řešení a oni to budou ignorovat a další datadisk přiznají, že udělali chybu.
Akari 25.02.2017 16:20
Nebo možná ještě udělat to, že v mythic raidu, by byly legendárky zakázané, takže by to vyřešilo bad luck. A třeba artifact traity zastropovat těmi základními 34, ty další by tam nebyly aktivní, to by zase zamezilo ten šílený grind i do budoucna.
PS: Můžou mi ti, co mi hodily dislike jen tak pro info napsat, co se jim na tom nelíbí? Mě by celkem zajímaly názory těch, kterým se ten systém artifact traitů a legendárek zdá v pořádku, nějaké argumenty, proč je současný systém dobrý a proč ty moje návrhy, no spíš názory, které sdílí velká část komunity jsou špatné.
sw1tchCZ 27.02.2017 08:49
@Akari Já ti dislike nedal nicméně s tím co navrhuješ nesouhlasím. Jednoduše, proto že ty legendárky co jsou designovaný na jeden spec ti asi logicky nemůžou fungovat v druhém nebo tankovacím když jsou designovaný jako DPS. Viz wristy na Frost DK. Ten spell, co to upravuje je jen a pouze pro Frost DK, tudíž to logicky nemůže fungovat na Unholy a na Bloodu je to nesmysl, protože tam nepotřeboješ zvýšenou DMG, ale spíš redukci příchozího DMG nebo zvýšení HP. A co se AP týče tak spíš než aby to bylo spec wide tak trochu upravit design "nekonečného" traitu. To co je teď je špatné ale to co se chystá je snad ještě horší. Kombinace obojího (v mezích normy, žádné šílené 50-kové traity) by možná byla lepší. Nebo kdyby "nekonečný" trait neměl takovou váhu. Zvýšení dmg nebo proc na zvýšení statu jsou dost silné, takže když by byli během prvních levelů toho traitu, cca do půlky a pak by to dávalo něco míň valuable, i když mě zrovna nic nenapadá. Nebo to odškálovat. Na první půlce to bude přidávat hodně a za půlkou to bude jen třeba o 0,1% a bude se to snižovat. Takže např. poslední trait to zvýší o 0,001%...
Akari 27.02.2017 15:21
@sw1tchCZ Tak ohledně toho "nekonečného" traitu jsem psal v topicu co je celý o něm a taky si myslím, že když už něco podobného chtějí tak ať to je nějak vyvážené, nějaký boost, ale ne tak šílený. Například dnešní "nekonečný trait může zvýšit celkový damage/healing až o 15%, takže kdyby místo 15% bylo 5% tak udělají podle mě lépe.
Akari 27.02.2017 15:23
@sw1tchCZ Tak s legendárkami nevidím problém, dnešní setovky jsou taky upravené tak, aby každý spec měl ten svůj set bonus a přitom jim stačil 1 item místo 3. Totéž by určitě šlo s legendárnim itemy, jen místo 3 itemů by si měl 1, takže 3in1 jako set bonusy.
sw1tchCZ 28.02.2017 14:55
@Akari Jenže ti pak vzniká problém v lore těch itemů. Uvedu příklad Perservance of the Ebon Martyr je leg pro Frost DK a má tedy i Frost DK popisek a ovlivňuje ability určené pro Frostk DK. Když switchnu spec na Blood nebo UH tak ta legendárka přece nemůže změnit název a lore popisek. Jako určitě lze udělat legendárku, která se dá použít pro všechny specy, ale musí to být nějaká nová s univerzálním jménem a neutrálním popiskem. Ovlivňování abilit je easy, jak si napsal, je to už na Tier Itemech...
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet