Muqqův otevřený dopis Blizzardu:
Nejdřív ze všeho jsem se lognul na account manager, abych zrušil platbu mého accountu. Bylo to pěkných 5 let a dva měsíce od chvíle, kdy vyšel World of Warcraft v Americe (USA). Za tu dobu jsem prožil pěknou řádku skvělých okamžiků. Nyní je vše u konce. 21.2.2009 mi skončí předplatné a bude to pro mě poslední den ve světě World of Warcraft. Jeden hráč z 11 milionů je pro Blizzard nic, takže mi neříkejte kra**y o tom, že mám vaší podporu. Tohle není o mně, ani o mé guildě. Je to o Blizzardu a zas***ch sr***ch, co dělají.
Když se podívám zpátky, přechod z Final Fantasy X! na WoW, byl opravdu velký krok a byly časy, kdy jsem litoval svého rozhodnutí, ale i časy, kdy jsem byl rád, že jsem se tak rozhodnul. World of Warcraft byl jiný, nový, náročný a nepochybně zajímavý, ale zdaleka nebyl takový, jako je teď, ale to není důležité. Hra byla pokračování Everquestu, hry, ze které pochází spousta vývojářů World of Warcraft, lidí, kteří ji dokonale znali. Většina z nich hrála tu hru už roky a byla pro ně velkou inspirací při tvorbě WoW, jak jsem si všiml při jeho vydání. V tu dobu jsem byl i já vášnivým hráčem Everquestu a WoW mě právě zaujal, a tak jsem ho začal hrát.
Věci se časem změnily, hodně změnily. Hra přestala být zábavná. Od příchodu TBC se hra neustále zjednodušovala a to nemluvíme o WotLK, který začal ukazovat odvrácenou tvář World of Warcraft. Všichni běhají se stejným equipem, vypadají stejně a dělají stejné věci. S příchodem Arén přicházely změny každý měsíc, které postihly mimo jiné i vývoj class a tím pádem i PvE. Vše začalo být předvídatelné a opakované. Celá věc s Hybridama (dual spec) byla prostě jen zas***á facka od Blizzardu. Když odstraníte všechno, co je na classach jedinečné a zajímavé, alespoň by měly být vyvážené v ostatních úlohách, které zastávají.
Nápad hybridů je převzatý z Everquestu, kde lidé hrají za univerzální charaktery nebo přímo specializované classy jako je buffer, bard atd. Prostě classy, které jsou jen pro jeden účel a nic víc. Mnoho z nich odstranili s příchodem WotLK, ale zasekli se na myšlence, že hybridi jsou něco speciálního, protože mají abilitu respecnout do jiného specu. Je divné, udělat to jen proto, aby to zjednodušilo hru při levelování či oblékání postavy na jednom accountu, kde je čím dál více věcí "accountbound" nežli "characterbound". Podle mě opět dvojí metr Blizzardu, při odstraňování hranic mezi postavami na jednom účtu - na jedné straně a na druhé tvrzení, že hybridi musí být penalizováni, jelikož mohou respecnout, aby mohli zastat jinou roli ve hře, i když by stačilo jednoduché odhlášení a znovu přihlášení do hry.
Přiznejme si to, tahle hra je pro veterány nudná, jediný důvod, proč ji stále hraji je ten, že během pěti let se neobjevila žádná jiná hra schopna konkurovat. Age of Conan, Warhammer Online a Aion jsou jen de******i sra**y. Opravdu... Vývojáři, pokud chcete udělat MMO, nedělejte zas***u kopii WoW. Pokud budou lidé chtít hrát WoW, budou ho hrát a na vaší zas****u de******í verzi WoWka se vykašlou. Ať je to ponaučením pro vývojáře.
Mimochodem, zpět k tématu. Byly to dobré časy, i když občas někdo přestal hrát. Sám jsem nad tím chvíli uvažoval a vždycky říkal Buzzkillovi i ostatním, že čekám na nějaké znamení. Na znamení z nebes jako vodítko mé cesty. Dnes jsem jej obdržel. Pochybuji, že dostaneme někdy perm-ban, protože ztráta PR díky banu top guildy bude bolet hlavně Blizzard. Mnohem víc, než kňourání zku*****ch noobů ve hře. Opravdu, pokud víte ho**o o téhle hře, tak držte hu*u a dělejte něco jiného. Vaše lvl 1 příspěvky na fóra mohou jít upřímně do prd***e, protože víte úplný ho**o o téhle hře.
Nakonec ,milý Blizzarde:
Opravte ty Váše zatraceně zabugované a zkur***ě zas***é encountery. Množství času a úsilí, které věnujeme projití celého WotLK a Icecrownu, jen abychom viděli někoho umřít, a aby přišel na řadu Arthas, je jednoduše zbytečné. Konečně ho vidět umírat jen proto, aby byl CELÝ raid zabanován je prostě urážka. Je příliš snadné udělat zas***ě zabugovaný encounter, ale zabanovat lidi, když netuší, co způsobuje bug je zkur****j vtip a ten, kdo přišel s tímhle vyp*****m nápadem, může jít do pr****e. Pokud jste strávili hodiny našim sledováním jako GM, když jsme pro Vás testovali ten encounter naživo, tak se alespoň ujistěte, že jste nás zabanovali právem. Rozdávání banu hráčům, kteří narazí ve hře na bug je velmi krátkozraké a urážející. V téhle hře jsou statisíce chyb a většina lidí nebyla zabanována, když jen hráli svou hru i přes zabugovaný content, který jste jim vmetli do tváře.
PTR pro každý patch je jedna věc, je v pohodě, když pro Vás testujeme ty Vaše zkur***é sr***y, ale pak jdete a suspendnete hráče, kteří se dostanou přes content, který nebyl nikdy testován veřejně a je zabugován. Content, na jehož test nepotřebujete nic víc, než zku***j godmode GM a 5 testovacích figurín a vyzkoušet jednotlivé fáze boje bez použití abilit. Dejte pokoj. Víte mnohem lépe než my, že jsme jeli normální rotace a nedělali nic zvláštního. Proč bychom se měli pokoušet pokaždé zabít Valkýry a mít buglou jen polovinu z nich než wipnem? Myslíte se, že bychom chtěli zbytečně ztrácet pokusy, kdybychom věděli jak využít tuhle sr***u z Vašeho encounteru?
Udělejte mi laskavost, abych nemusel znovu ztrácet čas mé guildy kvůli tomuhle "jackass fu*k-fest", pošlete mi na e-mail mupp@gavle.to, pokud se rozhodnete:
a) Udělat encounter, který není navržen retardovaným šimpanzem připoutaným ke krabici.
b) Získat kvalitní tým.
c) Udělat opravdu betatest toho zas***o encounteru.
d) Patchnout to; a proboha udělejte to v tomto pořadí. Nebojte se, nebudu si účtovat konzultaci. A se štěstím i:
e) Vyndat své hlavy z prd***e a když už jsme u toho... přejmenovat hru na World of Betacraft.
Promyslete si své zas***é kecy. Opravte všechny bugy vyje***o ICC (doporučuji nechat kohokoliv, kdo opravovatl Blood Queen, aby na tom pracoval, protože ten frajer přestal s crackem, na kterém jede zbytek vašeho týmu). Opravte zas***é areny nebo ještě lépe, zrušte tu sr***u. Opravte MH (jen hádám podle vašich zku***ch záznamů). Nemáte zdroje na opravení těchto věcí? Přesuňte CELÝ Cataclysm team na opravu ICC a UDĚLEJTE TO HNED! Pokud tu sr***u nedáte dohromady, budete jediný kre***i spolu s hráči, co si předplatí 2 měsíce po vydání Cataclysmu.
Máte 1 týden.
Díky, Blizzarde, za těch 5 let, ale taky jděte do prd***e kvůli těm 5 letům.
Jsem zabanován a jsem rád.
PS: Za překlad děkujeme uživateli, který nechtěl být jmenován.
Naposledy upravil/a Satan 06.02.2010 v 19:41:59.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Skyneo 06.02.2010 21:33
Blizzardu uz jde jenom o penize o nic vice.A ne jak to byvalo v classiku.A neumi u toho premyslet.Predtim napr davali free dny za spadeny ofik ted se na vas vyserou
Skyneo 06.02.2010 21:27
Jasný já vim, ale tak víš co.... Za jak dlouho po vydání to udělali? Tak to udělají znova ne? Stejně všichni budou vědět, že byli 1! A Realm First dostanou stejně a itemy? Tak zas padne někomu jinýmu item, je to přeci jen hra
Skyneo 06.02.2010 21:24
Adsamcick, ale oni jim smazali aj itemy a achivimienty..
Skyneo 06.02.2010 21:17
toto mi pride jak narek hraca ktory ma 10-. Kto z nich ma pravdu mio je jedno...ale pre vsetkych co nadavaju na blizz ako kazy hru by si mali konecne uvedomit ze je to ich hra a ked z nej v dalsom pachi spravia sims online tak to bude lne a len ich vec. ak sa vam nepaci nehrajte. alebo spravte vlastnu hru.na druhu stranu..ano ako spravna firma ktorej zalezi aspon kus na hracov by sa mala snazit a vypocut ziadosti hracov..ale koniec koncov kto dnes co robi nie pre prachy?
Stefenzi 06.02.2010 21:16
a navíc Blizzard udělal dobře! Vrátil je do reálného života... Když někdo napíše takovýhle dopis kvůli banu na 3 dny tak to by se měl vzpamatovat a začít žít
Stefenzi 06.02.2010 21:14
Podle mě je ten ban trochu unáhlený řešení.Kdyby bug využili vědomě,ale jak o něm mohli vědět když na Arthase šli jako první.A určitě před nimi nestálo GM a neřeklo:Hele hoši bacha je tam bug.
adsamcik 06.02.2010 21:14
Souhlasim s ním i s Blizzardem. Má pravdu, že je to jejich chyba, ale Blizzard si naopak dal do pravidel určité věci které může... Mě štvou jen ty Heroic instance.. Má to bejt něco pořádnýho, chtělo by to aby instance od např 70 na heroicu pro 80, ale jednoduchá, ale takovej třeba Trial of the Champions prostě bych ztížil... Dal těm bossům víc životů a víc kouzel... Měli by obtížnost všech dungu přizpůsobovat equipu a ne to dělat ještě lehčí
Elendil 06.02.2010 21:11
A jo! Pravda...Vlastně jim smazali itemy co ? No tak tedy opravdu čekáte, že jim je vrátí ? Já ne.
gip 06.02.2010 21:09
Prekladatel si mohl dat aspon trochu vic prace s rozmanitosti sprostych slov i kdyz americani maj pro vsechno jen 2 slova
Natanol 06.02.2010 21:05
tak eledil, ban dostali na 3dny
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet