Patch 5.3 - Změny v Pet Battles

V patchi 5.3 nastanou poměrně velké změny v Pet Battles, přesněji řečeno v přesnosti útoků, zavedení Hit chance atp. Hlavním cílem těchto změn je možnost hráčů vidět trochu hlouběji do mechaniky soubojů a tím alespoň částečně zamezit nekontrolovatelné náhodě, na které jsou v současné době Pet Battles založeny. Nyní dokáže jeden miss zruinovat celý souboj, to se s patchem 5.3 mění. Jakmile se patch dostane na live servery, u všech schopností se objeví jejich „hit chance“, samozřejmě se tyto hodnoty můžou během souboje nadále měnit podle buffů a debuffů, které hit chance redukují, nebo naopak navyšují. Další radikální změnou je odstranění základních 5% šance na dodge a zredukování šance na miss vůči vyšším levelům a to z 5% za level na 2% za level. V konečném výsledku to bude vypadat tak, že útoky, které by se měly trefit, se trefí. Neměl by tedy být problém bojovat s pety na vyšší úrovni pro lepší odměny.
V tahových strategiích, jako je tato, může být náhodnost velice zábavná, pokud je vytvořena správně. Kdyby ve hře nebyla náhodnost žádná, byl by výsledek souboje jasný již na začátku a všechny útoky atp. by byly předvídatelné ještě před prvním útokem. Náhodnost často funguje nejlépe, když je nějakým způsobem přesně definovaná a optimalizovaná, například za attack power, doba trvání výměnou za menší šanci na hit atp. Většině útoků s vyšším útočným číslem již byla ubrána hit chance, což samozřejmě bude v dalším patchi viditelné. S odstraněním základního dodge máme nyní vysoké číslo schopností, které mají nyní 100% šanci na hit. Proto proběhly úpravy, kdy většina z těchto schopností dostala větší damage výměnou za snížený hit chance. Ale nebojte se, každý pet bude mít minimálně jednu schopnost, která bude mít výše zmiňovaný 100% šanci na hit.
Nakonec je třeba zmínit crit chance, která zůstává nepozměněna (v základu 5% chance, s 1,5x větší damage) a rozptyl damage v rozmezí 10% (např.: základní damage útoku je 200, díky tomuto zavedenému systému rozptylu může být výsledná damage v rozmezí 180-220). Tyto čísla zůstávají nezměněna, alespoň prozatím. Dát pořádný crit do nepřítele je prostě super pocit, tak proč to měnit. A rozptyl je jedním z pilířů náhodnosti, o jejíž důležitosti jsme se bavili již výše.
Co vy na to, jste spokojeni s připravovanými změnami?


Naposledy upravil/a Astra 11.04.2013 v 20:51:21.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Mordecay

Mordecay je autorem 769 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

Mixin 10.04.2013 15:04

Osobně vše má svoje + a -. Když to vemu rychle, tak pandy se objevily už ve w3ft, takže bylo jasné, že dřív či později se objeví. Dk ti aby se neobjevili když LK byl první. Příbitek class, už předem než se to stalo se občas objevili npc kteří tu funkci zastupovali a přitom v té době nebyli ať už to byli npc v raidech a nebo trenéři atd. (BE war, tauren paladin....). A že se znavíme Garoshe jako hlavního zaporáka mi udělalo radost, už jsem se ho chtěl zbavit nazačátku cataclysmu. A co se týče petů pro mě je to osobně lepší než se nudit s rybařením, ale pokud chceš mít archivmenty třeba všechny, tak musíš dělat téměř vše, takže pokuď u toho nesedíš 24h a nejsi někdo z blood legion či z jiných, tak rozhodě máš vždy co dělat a vždy tě bude bavit něco víc či míň. A protože archivmenty jsou teď i hromandé, tak třeba už jen kvůli professím počítají s tím, že budeš mít aspoň 6 char 90. Takže, až se peti budou moci hrát v raidech což má příjít s 5.3, tak se stanou opravdu užitečnými, prožože občas čekat 15min dokáže být pěkná otrava.

Muradin 10.04.2013 14:49

No to , že novou generaci Pandareni přítahují to se moc nedá dokázat a myslím , že to ani není pravda. A myslím , že lidé neskončili kvůli Pandarii , že by byla špatná ,ale lidem se nelíbí roztomilé pandy a celkově mam pocit , že to odsuzují jen z principu , že je to Pandarie.A odliv hráčů jsou i jiné a nové hry...to prostě nemusí být datadiskem.

seanito 10.04.2013 11:48

Ellendway
Pokud by ses podíval na minulost hráčů, tak uvidíš, že posledních pár let tento počet kolísá. Je to naprosto přirozené, protože hráči, co s WoW začínali, pomaličku, ale jistě dorůstají a mají trochu jiné zájmy.
Promiň, ale tenhle argument je nesměrodatný, můžu oponovat, že zase novou mladou generaci kupř. pandy a pet battles přitahují.

Ellendway 10.04.2013 11:37

seanito
Počet předplatitelů poklesl k 31. prosinci 2012 na 9,6 milionu (v předchozím čtvrtletí hra měla přes 10 milionů předplatitelů). 400 tis. lidí už není přirozený odliv řekl bych, a čísla podle mne budou dále padat, ale kdo ví, to je jen spekulace.
Pokud by ses podíval na minulost hráčů, tak uvidíš, že posledních pár let tento počet kolísá. Je to naprosto přirozené, protože hráči, co s WoW začínali, pomaličku, ale jistě dorůstají a mají trochu jiné zájmy.

seanito 10.04.2013 11:05

Ellendway
Jaká čísla? Přirozený odliv hráčů WoW?
Počet předplatitelů poklesl k 31. prosinci 2012 na 9,6 milionu (v předchozím čtvrtletí hra měla přes 10 milionů předplatitelů). 400 tis. lidí už není přirozený odliv řekl bych, a čísla podle mne budou dále padat, ale kdo ví, to je jen spekulace.

Ellendway 10.04.2013 10:48

Jaká čísla? Přirozený odliv hráčů WoW?

seanito 10.04.2013 10:25

seanito
Sakra vyvíjí samozřejmě sry

seanito 10.04.2013 10:24

Ellendway
[quote=Ellendway]Co přesně se Ti nelíbí na lore? To, že už nejsme v dobách WarCraft III? Nemyslíš, že se dalo předpokládat, se bude hra posouvat dál a bude se vytvářet nový příběh? Taky bych mohl nadávat na příběh WarCraftu III, protože naprosto pokazil nebo spíše nahradil příběh WarCraft II.
Jsem toho názoru, že se z toho epického příběhu dalo vytesat daleko víc, zmíním třeba heroclass, kde byl obrovský potenciál kupř. místo talentů volit specy specifické k určitým rasám (místo passivů) kde by kupř. shamani trollové měli specializaci na witchdoctora, orkové na farseera, warrioři na blademastera, taureni na spiritwaklera atd bych mohl jmenovat. A k tomu, že se hra vyvýjí - je samozřejmě že se vyvýjí, a že byly pandy kdysi aprílový žertík a dneska je o nich datadisk - beru už teď jako dobrou zprávu, protože jednou by to stejně přišlo, tak to aspoň budu mít za sebou. Mimochodem neznám nikoho komu vadí lore ve w2 a w3 a znám spoustu těch, co s wowkem skončili díky Pandarii, ostatně čísla Blizzardu to potvrzují, proto rozjíždějí další a další projekty, které jim lépe připraví půdu pod nohama pro případný kolaps warcraftu.

Ellendway 10.04.2013 10:14

seanito
Ale kdeže, na hádání už jsem moc starý, jen nejsem ten, který každý blizzardský prd bude oslavovat s nadšením. Spoustu věcí se blizzu ve warcraftu povedlo, další se jim povedly méně. Lore jsem k pet battles přirovnal pouze v tom ohledu, že (a zde zdůrazňuji dle mého názoru) na úkor lore se blizz věnuje takovýmto herním doplňkům (na to přece ale vymyslel achievy). Těším se na konec datadisku, a jsem zvědav, kdo přijde po Garroshovi, jakou roli bude mít Sylvanas, stále doufám, že se remaku dočká i Outland, případně blizzard zapracuje na movie atd.
To také nikdo neříká. Každý může mít ve hře něco jiného. Já jen říkám, že přirovnat Pet Battles k Lore je hloupost a s tím musíš souhlasit. Kdybych se měl rozčilovat nad každou věcí, kterou Blizzard udělá, tak jsem dávno na prášcích na nervy.Blizzard má několik týmů, které se soustředí na něco jiného. Nemůžeš vinit vývojářský tým za to, že dělá to, co jim bylo řečeno a co dostali příkazem. Lore je naprosto jiné odvětví a s vývojem nových věcí nemá nic společného (tedy kromě složitých úkolů, které vyžadují určité mechaniky). Co přesně se Ti nelíbí na lore? To, že už nejsme v dobách WarCraft III? Nemyslíš, že se dalo předpokládat, se bude hra posouvat dál a bude se vytvářet nový příběh? Taky bych mohl nadávat na příběh WarCraftu III, protože naprosto pokazil nebo spíše nahradil příběh WarCraft II.Outland bude. Myslím si, že to Blizzard naznačil tolikrát, že se to dá čekat v průběhu příštích dvou datadisků. Stačilo by sledovat trochu novinky.Dále pro všechny - WarCraft IV nebude. Ne teď a nebo v příštích letech, kdy bude na scéně World of Warcraft. Nemají potřebu dělat další hru, která by rozvíjela... nebo spíše nerozvíjela příběh, který je momentálně plně nasazen do World of Warcraft. Nemají jediný důvod dělat WarCraft IV.

seanito 10.04.2013 09:48

Ellendway
B Co patří a nepatří do Lore jako takového bychom tady mohli dlouze debatovat. Jedno je ovšem jasné, nechápu, jak můžeš srovnávat něco jako Pet Battles s Lore. A ano, srovnáváš to.
Ale kdeže, na hádání už jsem moc starý, jen nejsem ten, který každý blizzardský prd bude oslavovat s nadšením. Spoustu věcí se blizzu ve warcraftu povedlo, další se jim povedly méně. Lore jsem k pet battles přirovnal pouze v tom ohledu, že (a zde zdůrazňuji dle mého názoru) na úkor lore se blizz věnuje takovýmto herním doplňkům (na to přece ale vymyslel achievy). Těším se na konec datadisku, a jsem zvědav, kdo přijde po Garroshovi, jakou roli bude mít Sylvanas, stále doufám, že se remaku dočká i Outland, případně blizzard zapracuje na movie atd.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet