1. Defense Cap
První věc, co musí jakýkoliv tank řešit (kromě druida) je tzv. defense cap. Je 540 pro lvl 83 (raid boss) a 535 pro lvl 82 (HC dungeon boss). Raid bossové mají 5.60% šanci, že vás critnou, a právě defense 540 tuto šanci anuluje. Ale s Defense 540 máte také o 5.60% větší šanci že se vyhnete (dodge), vykrejete (parry) nebo vyblokujete (block), takže mít o trochu víc zas není na škodu (ale je lepší se v tomto bodě zaměřit na něco jiného). Tohle vše platí samozřejmě pro Defense Skill 400 v základu. Mimoto defense také snižuje šanci moba/bosse že se do tanka vůbec trefí (tedy že missne). I tato šance je snížena o 5.60% při hodnotě defense 540.2. Hit Cap a Hit Rating
Každé melee, které používá jednu zbraň, potřebuje 8% hitu (hit rating 263) aby neminul. Podle melee hitu se u paladina řídí: Avenger's Shield, Hammer of the Righteous, Shield of Righteousness, Hammer of Wrath, Judgementy a samozřejmě bílá dmg. To platí s weapon skillem 400. Každý spell caster potřebuje 17% hitu (hit rating 446), aby neminul kouzlem. To se u paladina bohužel vztahuje na Hand of Reckoning a Righteous Defense. Pokud ovšem použijete Glyph of Righteous Defense, budete potřebovat pouze 236 hit ratingu, abyste těmito spelly neminuli. To je ještě míň než melee hit. Pokud patříte k alianci a máte ve skupině draeneie (nebo jste sami), tak vám stačí o 1% méně v obou případech. Tak teď k tomu nejdůležitějšímu:3. Talenty
Ukázka stromu zde Toto je torzo talentového stromu, o kterém se prostě nediskutuje :) Nebudu je tu rozebírat (leda na vyžádání v komentech), ale zmíním 2 talenty, které je třeba mít a kterým byste nemuseli dávat takovou váhu: 1. Guarded by Light - Bez toho talentu se pala tank neobejde, neboť by neustále byl OoM. Dokud do nečeho mlátíte, stále se vám regeneruje mana. S příslušným glyphem je to pak o další 3% zmírněná dmg. 2. Touched by Light - 60% ze Strenght se mění na Spell Power. To je velice účinný talent, neboť téměř všechny spelly/ability využívají jak Spell Power, tak Attack Power (pozorně si přečtěte popisky z wowhead). Jak vidíte, zbylo nám 11 bodů a teď se musíte rozhodnout kam s nimi. Seals of Pure je nejlákavější věc v holy stromě a v tank buildech často bývá. Po ní bych dal možná Divine Intelect a 1 bod do Improved Lay on Hands... (s minor Glyphem by to pak znamenalo 13 minut CD na LoH) kdybych se ovšem chtěl vzdát lepších věcí v retri stromě. Heart of the Crusader není na škodu i když se samozřejmě nebude stackovat se stejnými debuffy. Teď je třeba dát bod do Improved BoM nebo další bod Improved Judgments... je to jedno :) (Nicméně jeden bod tam musí být kvůli rotaci ;)) Vindication je výborný debuff, i když po 3.2.2 zdánlivě nerfnutý. Dělá to samé co Demo Shout warrirora nebo Curse of Weakness locka a nestackuje se, ale vás nestojí nic. A tím teď nemyslím ani tak manu/rage jako kliknutí myši nebo stlačení klávesy a global cooldown. To k čemu jsem se zde chtěl dostat je Pursuit of Justice - v raidech je to nedocenitelná výhoda, protože spousta taktik vyžaduje pro tanka přesouvání a ač zvýšení rychlosti není nijak převratné, často se vyplatí. Seal of Command nebrat - budete používat jiné 1 bod v Conviction může být, pokud si předtím dal 1 bod do Im. BoM byla by teď ale škoda to nedotáhnout do konce. Zbyly 2 body a ty bych já dal do Crusade, to je +2% dmg do všech mobů a +4% do většiny z nich. Ještě zpět k Protect stromu. Když dojdete k [spell=vložte id spellu]Blessing of Sanctuary[/spell], zjistíte, že body nejdou dát zrovna do nejefektivnějších abilit. Nabízí se reckoning, ale jeho účinnost je menší než se na 1. pohled zdá. 4 swingy navíc v 8s, to za cenu 5 bodů v 10% šanci akorát zvyšují šanci, že tvůj protivník vykryje (parry). Navíc si je nutno uvědomit, že málokterý útok od moba/bosse bude "damaging". Namísto toho jsem dal 3 body do Divine Sacrifice 1 bod do Imp. Rigteous Fury. Divine Sacrifice není spell, který byste chtěli používat často ve 25-manech, ale hodí se do 5-menu, 10-menu a ve vzácných případech ve 25-manech. Kdo opravdu těží z tohoto je off-tank, který nedostává dmg od bosse a může poskytnout mitigaci jiným classam. Divinity - vypadá to pěkně a v HC to může pomoci, ale přispívá k overhealingu (tohle alespoň tvrdil Neklan na starém fóru), já dám raději přednost jiným. Divinity je hlavně Holy talent, který se jen zatoulal do protect stromu :) (stejně jako Deflection v retri a Seals of Pure v holy jsou spíš protection talenty). Finální protect spec by tedy mohl vypadat nějak takto: PvE Protect Paladin Tak to máme defense, hit, trochu jsme rozvrtali talenty, tak kam dál?4. Na co dbát v gear statech, enchantech a gemech:
1. Defense Cap - viz první část 2. Strenght - 2 body STR přidají 4 body k AP a 1 bod k Block Value. STR je ovliněná BoS i BoK a navíc je od 3.2.2 konvertovaná na Spell Power (60%) (místo staminy 30%). Proto je vždy výhodnější dát body do STR než do AP, BV nebo SP 3. Hit Cap viz. druhá část 4. Expertise viz. šestá část (příště) 5. Stamina - ta tak nějak bude skákat sama. Všechny classy potřebují staminu a všechen gear jí má. V momentě kdy už se vám zdá, že všeho máte dostatek, je třeba přidávat staminu (v případě, že nejedete soaking tanka - o tom také příště) 6. Mitigation/Avoidance staty - Parry, Dodge, Shield Block Ratinh a Shield Block Value - viz hit table5. Návratnost Many
Protection Paladin si vystačí se svoji base manou a nepotřebuje jediný bod do Intelectu. Na to dávejte bacha až vám někdo v průběhu expení bude dělat gear a bude vám nutit Ornate Saronite set. Ten je pouze pro Holy Palacha do PvP. V BS je to Tempered Saronite set, který je pro palacha tanka (stejně jako DK a Warra) dimenzovaný. Guarded by the Light už jsme zmínili, takže jen připomenu. 2 body v tomhle způsobí, že každý melee atack (a HotR) obnovuje trvání Divine Pley. To je alfa a omega návratnosti many. Dalším způsobem je BoS, který vám vrací 2% many po každém block, dodge a parry. Třetí abilitou je JoW. V PvE se v podstatě jiný judgment nepoužívá. Čtvrtou a poslední možností je Seal of Wisdom. To ovšem za cenu, že nebudete používat SoC/SoV. Pasivní Abilitou je Spiritual Attunament, která vrací manu z healu v podobě 10% nebo 12% s glyphem. Jak vidíte, je toho víc než dost, takže netřeba brát intelekt ani spirit. To by na první díl mohlo stačit, jen uvedu, že naprostá většina informací pochází z článku od Cathely na foru Elitist Jerks: Protection Paladin Field Manual a zájemci si mohou zatím počíst v originále. Zatím se pokusím zjistit co je špatně na tom odkazu na talenty. Někdy příště dodám ještě druhý díl.Naposledy upravil/a Ellendway 12.03.2011 v 14:54:49.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Moonis 04.04.2010 18:47
Doufam, že se tu objevi vic takovyhlech článků a nejen u paladina.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet