Shadowlands – Class design

  classy    classa    shadowlands   

Hned na úvod bych chtěl poděkovat Preachovi s jeho týmem a dalším lidem, kteří v alphě tyto věci testují a pomáhají odhalovat prvky, které mohou představovat problém, i když to jde třeba proti přání Blizzardu. 

 

Classa versus spec

Vezmu to s dovolením malým obloukem. Když se poprvé ukázal datadisk Shadowlands a s ním spojený systém Covenantů včetně jejich abilit, jedna z nejčastějších reakcí byla, že tohle nepůjde vybalancovat. Další otázky vyvolaly informace ohledně volby Covenantu, protože bylo hned oznámeno, že jej nebude jednoduché změnit, takže se lidé začali ptát: "Když u jednoho Covenantu je abilita zaměřená na single target, tak co když budu chtít chodit Mythic+ a opačně?" Podle rozhovorů s vývojáři s tímhle vlastně počítali a mají v úmyslu využít systém Soulbinds ke kompenzaci slabin Covenant abilit. Pokud je abilita zaměřená spíše na single target, využiju Soulbind s Conduits, které jsou zaměřené na AoE. Vzhledem k tomu, že Soulbinds a Conduits zatím není možné testovat, budeme to zatím brát jako uspokojivé vysvětlení. 

 

Místo toho se budu věnovat něčemu, co se při testovaní Covenant abilit jako problém ukázalo. Nebude to trápit všechny, ale problém to je. Souvisí to s filosofií, se kterou vývojáři přistoupili k designu class v Shadowlands, kdy opustili myšlenku soustředit se na spec, ale místo toho se soustředit na classu jako takovou. Kde by teoreticky, pokud hráč změní spec, měl zůstat nějaký společný základ. K tomu chtějí využít i návrat některých starých abilit, případně rozšíření některých abilit na všechny specy. V některých případech to sice vypadá, jako by ty staronové ability přilepili kobercovkou na to, co máme, a bez dalších systémů datadisku to nedává smysl (například Frost death knight a Death and Decay), ale v zásadě to není na škodu.

 

Skutečnou komplikací je to, že s tou myšlenkou zašli asi až moc daleko a Covenant ability a Anima Powers udělali univerzální tak, aby byly využitelné pro všechny specializace, které classa nabízí. Bohužel u toho zapomněli, že ne všechna povolaní mají specializace, které fungují stejně nebo alespoň podobně.

i29bz06hpv_e29e7dd550a966f8ba24afae5c9462fd39852ab9_1590670145_8178.jpg
Conduit pro druida

 

Covenant versus nestandardní spec

Jak jsem psal výše, ne všichni tohle budou řešit. Jsou classy jako demon hunter nebo warrior, kde všechny specy fungují podobně. U DH v podstatě úplně stejně, protože z Vengeance udělali prakticky tankovacího Havoca, a u warriora velmi podobně v práci s resourcy, takže tady v tomto problémy nebudou.

 

Jako příklady z opačné strany vezmu shamana a huntera, protože je to na nich dobře vidět. U shamana máme například abilitu u Necrolordů, která v podstatě funguje jako Havoc u Destro locka. Označí cíl, a když přístě použiju spell na cíl jiný, tak ten spell jde i na ten označený. Pro lehčí vysvětlení použiju Ele a Enha, Resto nechám stranou. Pro Ele je v tomto případě použit Lava Burst. Damage navíc a k tomu dobrý pocit shamana, který zničil dva nepřátele naráz. Naproti tomu Enha pracuje s Lightning Boltem. Hlavní problém je to, že absolutně nevyužívá potenciál herního stylu Enha oproti Elementalovi. Na druhou stranu tu máme abilitu Night Fae, která naopak favorizuje Enha shamana a zbylým specům nenabízí nic, o čem by psali domů. 

 

Hunter a Night Fae. Abilita, která označí cíle v určité oblasti, a za každý útok huntera dá dodatečnou damage. Což je fajn pro Survival a Beast Mastery s jejich instant útoky, kdy jsou schopni dopřát té abilitě všechny GCD po dobu jejího trvání. Pak tu ale máme Marksmana, který když castí Aimed Shot, tak ta abilita nedělá nic a ztrácí smysl. Naproti tomu abilita Venthyrů zdá se jde naproti Marksmanům.

 

Vypadá to tedy, že hlavní problém budou mít hráči, kteří hrají víc speců v rámci jedné z "problémových" class, spíše než hráči, kteří budou řešit Covenant podle contentu, který chtějí hrát.

 

Torghast

To, co jsem psal o Covenant abilitách, platí i o Anima Powers, tedy vylepšení získávané během dobývaní Věže zatracených. Může se lehce stát, že se vám bude stackovat Power, která nebude úplně v souladu s myšlenkou specu, například snaha udělat z Enha range spec soustavným vylepšováním Lightning Boltů a podobné věci.

jxue956p7i_e29e7dd550a966f8ba24afae5c9462fd39852ab9_1590670145_799.jpg
Jedna z Anima Powers pro shamany 

 

Čekání na kompletní obrázek

Naznačil jsem už na začátku, že Blizzard si úplně nepřál, aby se tyto věci řešily takhle brzy, a pořád opakují, že je potřeba počkat, až budou všechny systémy uvolněné k testům. Já jsem ale rád. Myslím, že čím dřív se tyhle věci řeší, tím větší je šance, že je bude možné upravit.

 

Nechci určitě tvrdit, že je potřeba tenhle systém zatratit už teď a že to bude špatné, na to je brzy. Za mě je to ale zbytečně složitý a málo průhledný systém o několika vrstvách. Osobně jsem si v novém datadisku přál úpravu class od základů a hlavně změnu talentového systému, který podle mě moc nefunguje. Specy jsou redukované na šablony a je tam spousta jak mrtvých talentů, tak talentů, které jsou brané když ne ve 100 % případů, tak v 90 % na úkor ostatních. Přikláním se k názoru, že takové věci by neměly být v talentech, ale měly by být základní součástí specu. Nicméně Blizz si přeje systém jiný, tak nezbývá než počkat na onen kompletní obrázek.


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Hittchie 05.06.2020 07:49

no tady by to mohlo znamenat i návrat shockladina

Kaspo 29.05.2020 07:25

Blizzard často nevie, čo robí. A ja dúfam, že feedback, čo dostanú ich nakopne dané chyby opraviť.

Galifry 29.05.2020 07:51

Hlavní problém je, že mají klapky na očích a nedělají to s citem. Stejně jako když se jim nelíbilo jak jedna skupina chodí Torghast s tím, že čekají na reset CDs. Tak pro jistotu potrestáme všechny a dáme tam timer. Žádná "zlatá střední cesta".

Kaspo 29.05.2020 08:15

@Galifry no ono sa pozri ako načúvajú komunite. Celá komunita ich žiadala, aby vrátili master loot a výsledok? Nič.
Ono celá situácia sa okolo covenant bude vyzerať tak ako teraz, bude sa hrať len to, čo je top. V podstate to znamená, že opäť neuvidíme behať feral druidov. Že len niektoré class budú tank a iné nie.
A potom príde nejaký update. No osobne som zvedavý, čo z toho bude.

Galifry 29.05.2020 08:57

@Kaspo Celá komunita je asi dost silný výraz. Komunita Mythic raiderů určitě, ale je hodně lidí, kterým je ML ukradený stejně jako to, že oblíbený Covenant nejde dohromady s jejich oblíbeným specem, to si nedělám iluze. Ale o to nejde, jde o možnost volby a nechat lidem trochu volnosti v tom jak tu hru hrát. Nedělat všechno černobílý.

Aby Covenanty zachránily některý specy ,to by musel ten systém vypadat úplně jinak. To už je o základním designu každýho specu. Například s Blood DK udělali dobrou práci, je dost dobře hratelný i v základním gearu a od začátku datadisku, což nebývalo úplně zvykem.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet