Stýská se vám po Legionu? Mně ano. A hodně. Ještě dnes si pamatuji na zklamání jménem Warlords of Draenor a zklamání se mi bohužel po dlouhé době vrací. Úžasné levelování, prostředí, ze začátku i Garrison. A pak jsme tu měli endgame. Obsah pro maximální levely, který zprostředkovával Ashran, jeden daily quest v Garrisonu a reputace, které vás nutily se ugrindovat k smrti. Dodnes je nemám a to uběhly čtyři roky. Raidy už možná byly trochu zajímavější a zabavily na déle, ale to nic nemění na tom, že casual hráč bez guildy neměl šanci se zabavit. A možná ani s tou guildou. Dobrá, WoD už jsme probírali několikrát, ale to nemění nic na tom, že o Legionu se začalo mluvit jako o "Velké omluvě za Warlords of Draenor". A docela zaslouženě. Následující článek tedy bude trochu mým shrnutím, proč je Battle for Azeroth vlastně zklamáním. Pokud tedy chcete vidět, jak umí Esperanta brečet a dělat ze sebe nolifera, který řeší jen WoW, jste tu správně. Připravte se, tohle bude rovnou potok slz, brekot mé redaktorské kariéry na WoWfanu.
Zároveň bych se chtěla též omluvit za to, že slibovaný článek z pohledu Hordy nikdy nevyšel. V té době mi odešel počítač a ke hře jsem se asi tři týdny nedostala. K Hordě se časem dostanu, ale na článek už je přeci jen trochu pozdě. Ale teď už zpět k Beta for Azeroth, který je venku pět měsíců... a zatím se moc nepředvedl.
Pamatujete na moje články, kdy jsem se rozplývala nad tím, že s Legionem opravdový příběh WoW opravdu začíná? Moje první dojmy z Legionu? Článek od Bellatrix o tom, zda je Legion spásou WoW? Či snad jak si vede Legion po dvou týdnech a dvou měsících? Nebo můj rozlučkový článek? Legion by prostě dobrý. Budou existovat tací, kteří ho rádi nemají, stejně jako spoustu jiných datadisků. Ale vedl si nesmírně dobře. Legion se dokonce umístil na prvních třech příčkách nejoblíbenějších datadisků vůbec. Když tedy Legion končil, věděla jsem, že mi bude chybět. Ale že až tolik, to jsem zjistila až po doexpení první postavy.
Blizzard nám oproti Legionu sliboval, že budeme mít víc časů na alty. Mně to upřímně nevadilo, výborně jsem se bavila a dokonce jsem měla ráda i Suramar, protože po zalogování do hry jste stále měli co dělat, stále na vás čekal nějaký příběh, který se vyvíjel vpřed. Ne, War Campaign se nepočítá, je o ničem. V čem byl tedy Legion lepší než Battle for Azeroth? Obávám se, že téměř ve všem. Mé počáteční nadšení z hudby, prostředí a expení opadlo a nahradilo ho zklamání. Warlods of Draenor jsem hrála zhruba dva měsíce. V Battle for Azeroth? Zhruba měsíc. A nehodlám se logovat zpět do hry. Ani nový patch mě nepřilákal zpět.
Lokace a levelování
Ty snad probírat ani nemusíme, Zandalar i Kul Tiras jsou realivně fajn. I když Kul Tiras má stále lepší hudbu a questová linie v Drustvaru je pořád jedna z nejlepších. Nemohu si však pomoct, ale do Zandalaru se mi cestovat často úplně nechce a netuším, jak to mají hráči opoziční frakce. Broken Isles byly stále hezčí, tedy až na Broken Shore. Azsuna, Val'sharah, Highmountain i Stormheim byly všechno krásné lokace a Suramar bral dech svou velikostí i vzhledem. Přiznávám, že v Battle for Azeroth bere dech zase Dazar'alor a i poněkud industriální Boralus. Lokací máme šest, jen jsou rozděleny mezi Alianci a Hordu, ale díky tomu utrpělo i levelování. Díky větším lokacím působí levelování pomaleji a někdy jsou questy jen umělou výplní, viz třeba Stormsong Valley a řešení Quillboarů. Zatímco v Legionu mě bavilo expení i několikrát, nevím kolikrát bych chtěla expit v Battle for Azeroth, zvlášť když vím, že v endgame obsahu na mě nic nečeká. Jediné, co mě v dohledné době láká, je vyexpit si od začátku jednu postavu a procházet starý svět a staré příběhy. Jenomže teď když už opět zvedli procenta expů ze starých zón, nevím jak moc si budu moci užít třeba takový Northrend. Stále u mě nějakým způsobem vedou Broken Isles, které mě neomrzely ani po dlouhé době a ráda jsem prozkoumávala každé jejich zákoutí a to do posledního momentu datadisku. Na Zandalaru i Kul Tirasu pouze procházím ty nejnutnější části a znovu odcházím.
Reputace
Kolik z vás mělo už dávno exalted reputace se všemi frakcemi na Broken Isles ale i tak jste plnili svědomitě World Questy každý den pro Emissary quest? Já byla mezi nimi. Broken Isles jsem prolétla skrz naskrz, znala každé zákoutí a nikdy mě neomrzelo po nich poletovat. World Questy měly vždy nějakou odměnu, která mě motivovala je splnit. Navíc již od začátku jsme měli Paragon reputace a z truhly mohl padnout mount. Já štěstí neměla. Mounty dodnes nemám. Ale i tak jsem se snažila. V Battle for Azeroth reputace stále nemám na exalted. World Questy neodměňují, jak by měly a nemotivují k dokončení. Paragon reputace byly nyní přidány, ale mounti z truhel nepadají. Nejvíc k smíchu jsou ale odměny ze samotných reputací. Aliance má třeba jen koně. Pak nějaké části gearu, které už ve chvíli, kdy dosáhnete například revered, dávno nepotřebujete, protože máte lepší z dungeonu. Původně jsem chtěla splnit alespoň 7th Legion kvůli Dark Iron trpaslíkům, ale nějak mě přešla chuť hrát. Grindit reputaci, jen abyste si mohli založit další postavu a tu si levelovat? Uměle natahovaný obsah.
Profese
Legion přinesl profese v novém kabátě. Chtěli jste nový recept? Museli jste splnit quest. Dodnes si pamatuju na Jewelery quest, kdy jsem musela z obrovské sochy ve Stormheimu ukradnout drahokam vsazený v oku. Asi víte, o jakou sochu se jedná, je vidět snad odkudkoliv a poukazuje svou sekyrou na Highmountain. Musela jsem najít vchod dovnitř sochy a vyjít celou cestu nahoru. Svatá Petřínská rozhledna. Tohle mě bavilo. Nové recepty nebyly jen o tom, kolik máte skillu a goldů, museli jste si je prostě zasloužit. Přesně toto byla jedna z věcí, která mě namotivovala vytvořit si i další postavy s dalšími profesemi. Bohužel obsahu bylo tolik, že jsem na alty měla čas asi až po roce a půl hraní. V Battle for Azeroth toto Blizzard zazdil a udělal kombinaci questů a kupování za goldy. Co si budeme povídat, podobných kombinací udělal víc, aby měl s datadiskem méně práce.
Class Halls
Blizzard se od Warlords of Draenor poučil a tak odstranil Garrison, kteý hráče izoloval od okolního světa a nahradil ji Class Hally. Podle mě to byl skvělý tah. Hráči stejného povolání se setkávali na stejném místě, měli jste pocit, že ve hře jsou i další hrdinové než vy a během levelování vás doprovázela questová linie, kdy se každá Class Hall snažila najít způsob, jakým bude bojovat proti Plamenné Legii. Opět další způsob, jakým Blizzard namotivoval hráče si udělat víc postav. Osobně jsem nakonec měla čas jen na Shamana a Death Knighta a dodnes mě mrzí, že jsem nestihla i ostatní, ale stále přemýšlím, že si je i tak projdu znovu, když teď ve hře není co dělat. Jako velkému fandovi Death Knightů mě nesmírně těšilo strávit velkou část času v Acheru. Battle for Azeroth opět nic takového nemá. Z hlediska lore to není potřeba, chápu, ale WoW by opět potřebovalo něco, co sdružuje hráče na jedno místo. Warfronts? Nebuďte směšní. Nebo je tu snad něco, na co jsem zapomněla?
Suramar
Říkejte si, co chcete. Říkejte, že vás neustálé konstatování o tom, že něco schováváte, štvalo, a že jste jen pouhá iluze (ruku na srdce, někteří z nás se tak cítí i v reálném světě a nepotřebujeme to poslouchat i ve hře). Ano, Suramar byl zdlouhavý. Ano, dělat ho na několika postavách asi nebylo to pravé ořechové. Já ho třeba udělala jen na jedné postavě. Ale zabavil na nesmírně dlouhou dobu. Ještě za dob, kdy se questy odemykaly se stupňující reputací. Ve hře bylo prostě něco, co nebylo repetetivní jako dungeony a World Questy a vy jste věděli, že tam někde na vás čeká stále neodvyprávěný příběh. V Legionu se stalo málokdy, že jsem neměla co dělat. Ale pokud se to čirou náhodou stalo, šla jsem do Suramaru udělat další část příběhu. Battle for Azeroth nám přinesl War Campaign. Která nikoho nezajímá. Je nudná a o ničem. A na kontinent opoziční frakce se vám nechce.
Artefakty vs. Azerite Armor
Možná je to tím, že jsem nikdy nebyla hardcore hráč, ale já nikdy AP negrindila. Prostě jsem občas udělala questy, občas na mě vyskočilo, že mám nový artifact level a tím to skončilo, neřešila jsem a díky tomu mě Artifact nikdy neomrzel. Sice jsem ze začátku celý koncept nesnášela z hlediska lore a nelíbilo se mi, že hráč bude mít v držení tak mocné zbraně, ale poté jsem si na to zvykla a vytvořila jsem si ke zbraním vztah. Azerite Armor měl být prý dobrou kombinací Artefaktu a Netherlight Crucible. Není. A nebude. Už od začátku tým vývojářů řešil rozhořčenou zpětnou vazbu komunity a nakonec potupně přiznal, že se jim tento systém moc nepovedl. Je random, nikdy nevíte, co dostanete za traity a rozhodně si k části zbroje nevytvoříte vztah. Artefakt byl oproti Azerite Armoru skvělý. Teď máme jen přívěšek, který stále vylepšujeme, abychom si mohli odemknout další traity. Opět uměle nastavovaný obsah.
Patche
Můžete mi argumentovat, že se hra nedá soudit hned ze začátku, ale Battle for Azeroth máme venku pět měsíců. Legion měl už po dvou měsících Karazhan. V lednu 2017 už byl Nighthold a další obsah. Na konci března přišel Broken Shore a Cathedral od Eternal Night. V červnu zase Death of Chromie a byl otevřen Tomb of Sargeras. Na konci srpna přišel Argus. A v lednu letošního roku úprava levelování, kterou jsem si neskutečně užívala, protože jsem si už dokázala vychutnat low level zóny a expení (to bylo od té doby znovu nerfnuto). Dobře, to máme shrnutí patchů. Legion patche možná nemusely vycházet tak rychle po sobě, šly třeba posunout v některých případech o měsíc nebo o dva a měli bychom obsah přidávaný v hezkém tempu a žádné dlouhé čekání na nový datadisk. I tak si ale Legion vedl dobře a já do poslední chvíle měla opravdu co dělat a hrála jsem jen s minimálními přestávkami. Obsah navíc dával smysl a byl hezky zasazený do atmosféry Legionu.
A pak tu máme Battle for Azeroth. Možnost hrát za Kul Tirany a Zandalari trolly, kteří byli velkým lákadlem pro mnoho lidí, byli oznámeni už před vydáním datadisku. A měli přijít v prvním patchi. Ten už máme sice venku, ale rasy se odemknou až po Battle for Dazar'alor v patchi 8.1.5. Takže po více jak půl roce. Patch 8.1.0 před pár dny vyšel a přinesl celkem hodně obsahu, bohužel však toho, o který se nikdo neprosil. Nové Warfronts, které lidé je zajdou jen jednou pro část gearu a pak už se nevrátí. Ve Warfronts je totiž nemožné prohrát. Není zde žádný adrenalin, jen hloupá NPC a sběr surovin. Warfront jsem byla dvakrát a stačilo mi to, vždy jen pro gear. Poté questy v Darkshore, kdy například za Alianci získáte novou customizační možnost černých očí. Když jsem poprvé viděla Tyrande s černýma očima, z nějakého důvodu mě popudilo, jak moc je už lore překombinované. A to stačil tento malý detail. Co dál? Nový pet battle dungeon. Heritage armor některých starých ras. Island Expeditions už by neměly být tak otravné, mají nové odměny a dvě nové mapy, ale koho to zajímá, když je chodíme jen z donucení. Frakční invaze, super, to zní dobře, ale ani to mě nedonutilo si znovu zaplatit Game Time a podívat se do hry. Toto není obsah, který mě dostane zpátky do hry. Ne nové verze věcí, které mě nebavily už v základní hře.
Přesuňme se ale k tomu, co nás čeká dál a co Blizzard oznámil na BlizzConu letošního roku, společně s vysvětlením, proč jsou mobily tak boží oproti velké obrazovce, klávesnici a myši či konzoli. Oznámili totiž patch 8.2.0, který přijde bůh ví kdy a do jeho příchodu nás nynější patch s největší pravděpodobností nezvládne zabavit. A až přijde patch, co pak? Budeme bojovat proti Azshaře, dobře. Nový raid Azshara's Eternal Palace, pohoda. Vydáme se do Nazjataru, ok. Uděláme si spojence mezi gilbiny, makrurami a mořskými obry... ¿qué? Co prosím? Kdo v Blizzardu má ublížené ego, že jeho prvotní nápad s Garroshem a Mongrel Hordou složenou z troggů, koboldů, murloců a dalších potvor nevyšel a místo toho Garrosh cestoval v čase a sjednotil orkské klany? Cestování v čase bylo zatracované, ale díky němu jsme měli parádní Legion, a ruku na srdce, radši nasednu do DeLorean, než si klepat na hlavu, jakou chujovinu to kdo vymyslel. Tady se nám koncept vrací. A já zvracím. Nevím jestli mám brečet nebo se smát. Přijde nám Mechagon, město mechagnomů... a toto prosím s Battle for Azeroth souvisí jak? Máte pomáhat nějakým méně významným mechagnomům vloupat se do Mechagonu? A proč? Pomůže to nějak ve vývoji příběhu? Nebo je to jen nějaká umělá výplň? O nových Island Expedicích nemluvím. Heroic obtížnost Warfront by už mohla trochu pomoct, ale uvidíme. Příběh okolo Anduina a Sylvanas by se měl posunout. Ale znovu: jak dlouho budeme na tento patch čekat? Kdy vyjde? A zvládneme se vůbec zabavit? Možná se do té hry během mého volna zaloguji. Abych zjistila, jak moc velký smysl má utrácet peníze na Game Time.
Tl;dr, patche v Legionu dávaly smysl, všechny souvisely s tím, co se na Azerothu dělo. Patche v Battle for Azeroth buď přináší něco, o co se nikdo neprosil, vydávají je hodně pozdě nebo tláskají všechno dohromady, jako když pejsek a kočička pekli dort. Omluvte mě, jdu si ve vodě rozmíchat jedlou sodu.
Příběh
Víte, že jedlá soda neboli bikarbonát sodný pomáhá na zklidnění žaludku? Jestli jste stejně rozhořčeni nad stavem hry, snad jsem vám dala tímto článkem alespoň jednu užitečnou radu. Zbytek je bohužel jen můj brekot, abych své psychické rozpoložení vyřvala do světa. Před nedávnem jsem viděla takovou hezkou anketu na Facebooku, která se ptala: "Co je nejpovedenější troll od Blizzardu?" Víte, co to vyhrálo? A pro co jsem hlasovala? "Vodit komunitu za nos, že Teldrassil nezapálila Sylvanas a že je kolem toho zajímavější příběh". Tohle byl buď ultimátní fail nebo nechutně promyšlený marketingový tah, jak uměle zatáhnout komunitu zpět do příběhu, pak jim podkopnout nohy a plivnout jim do obličeje. "Kdo si začal první? Byla to Aliance, která nejdříve napadla Lordaeron a pak na to Horda reagovala nebo naopak? Nevíte. Nebojte, bude to rozhodně zajímavý." Ha ha. Aha. Ha. Ehm. I komunita byla schopna vymyslet zajímavější teorie než Blizzard. A víš, co, Blizzarde? Víš, že už ti ani nevěřím, že Sylvanas nebude Garrosh 2.0? Udělal jsi to s Teldrassilem, tvrdil jsi nám, že to tak není, že to, že Sylvanas stojí před vypáleným Teldrassilem přece nic neznamená. Jestli jsi nás chtěl vodit za nos, mohl jsi tu Sylvanas, Nathana a Varoka vymazat. Tohle je špatný troll. Tipnu si. Pokud Sylvanas neskončí jako Garrosh 2.0 a nezabijeme ji v raidu, tak ji buď zabijeme v questové linii nebo se Sylvanas vykoupí a nakonec ji všichni budeme milovat a říkat jak byla cool a všichni jsme s ní chtěli chodit, Aliance i Horda, chlapi i dívky zároveň. Kdo by nechtěl, že?
Blizzard nám sice dal Warbringers, dal nám komiksy. Dokonce i cinematicy jako Old Soldier a Lost Honor. Ale to nestačí. Nestačí to uchlácholit hráče, kteří hru nehrají, protože není obsah a příběh už za nic nestojí.
Shrnutí
Legion stál Blizzard hromadu peněz, ale dal nám tím najevo, že nás poslouchá a na hře mu stále záleží. Navnadil nás, že takový může být i Battle for Azeroth. Smutným faktem je, že nová expanze se dost blíží Warlords of Draenor. A netuším, co je horší. Mít více patchů s obsahem, který hráči nechtějí a nebaví je anebo jeden jediný větší patch s novou zónou a raidem a pak už nic. Myslím, že to první je horší. Raději budu vědět, že ve hře nic není a počítat s tím, než se zalogovat do hry v den nového patche a zjistit, že stejně nebylo přidáno nic, co by mě zajímalo.
Nejlepší bude přetlumočit to, co jsem napsala do komentáře na Facebooku pod jedno hezké meme od Bellatrix. Levelování a questy byly skvělé. Takhle dobré vyprávění Blizzard dlouho neměl. Hudba je naprosto úžasná. Ovšem endgame... Endgame není tragický. On tam není. Není tam obsah, připomíná to WoD, akorát bez Garrisony a s World Questy, které jsou o ničem a nemají ani odměny, které by člověka motivovaly je dělat. Když si připomenu Legion, člověk měl chuť World Questy dělat, ale tady mě reputace nemotivují. Na kontinent opoziční frakce se mi nechce. War Campaign je o ničem. Dungy a raidy odmítám dokola chodit jen abych měla co dělat. Jediné, o čem přemýšlím a co by mi dodalo chuť se přihlásit znovu do hry, je asi založení nové postavy a projít si příběhy znovu. Battle for Azeroth jsem hrála od začátku, ale logovala jsem se do hry čím dál méně a minimálně měsíc dozadu jsem zrušila subscribe. Víte, že Blizzard se už ani nezajímá, proč ho hráč ruší? Už se nezajímají, co by mohli zlepšit a proč jim hráči odchází, už je jim to jedno. Nějak jsem tušila, že Battle for Azeroth bude mít nedostatečný obsah, ale nečekala jsem, že hra vyjde v takovém stavu. Legion mě bavil od začátku do konce, přestávky jsem měla vážně chvilkové. Jsou tací, které datadisk baví, já mezi ně bohužel nepatřím a jsem ráda, že jsem s levelováním nespěchala. Je to totiž to jediné, co je na hře dobré. Beta for Azeroth je datadisk vydaný v katastrofálním stavu, s příšerným Azerite systémem, nevyvážeností povolání a s hodně základním end game obsahem. A pokud se jedná o Warfronts, Island Expeditions a další vychytávky, ty prostě nestačí a nejsou zábavné. Pokud datadisk není schopen zabavit alespoň do prvního patche, oproti Legionu je to vážně smutné. Možná je Beta for Azeroth něčím jako byl Warlords of Draenor: přípravou k něčemu většímu a velkolepějšímu. A bude lepší, když se tak opravdu stane. Blizzard ztratil hromadu hráčů a díky Legionu je přivedl zpět: "Hej, umíme vás poslouchat, vidíte? Všechno je ok, pojďte zpátky." Něco jako když majznete svou kočku přes čenich a pak ji lákáte zpátky na pamlsek. Zklamat jednou je jedna věc. Zklamat podruhé, i když jste tvrdili, že jste se poučili, to je věc druhá. A důvěra už se získává zpět těžko. Kočka už zpátky přijít nemusí.
Blizzard slíbil, že se do budoucna poučí. A asi i poučil co se týče rychlejšího vydávání obsahu (WoD se neopakuje, ale za cenu mizerného obsahu a myšmaše). Ale přestal naslouchat. Odpojil se od hráčské základny, přestal nám rozumět. A co je horší, začíná vycházet na povrch, jaká nálada v Blizzardu panuje. Zaměstnanci berou mizerné peníze a aby si mohli dovolit rodinu, musí z firmy odejít. Když byl oznámen prodej charitativního peta, spousta lidí rýpala v komentářích do Blizzardu: "Nechcete ty peníze přispět spíš svým zaměstnancům? Vypadá to, že je potřebují víc." Na BlizzConu byl oznámen nový hrdina do Heroes of the Storm a také slibované HGC jen aby nám Blizzard v pátek mezi řádky a vzletnými termíny oznámil, že hru odstřelí, aby to měla rychle za sebou. A pak tu máme Diablo Immortal, které si žádá čínský trh a čím dál větší poptávka po mobilních hrách. Spousta týmů v Blizzardu byla přesunuta na vývoj dalších mobilních her. Můžeme jen hádat, kolik dalších vývojářů z dalších herních týmů bude ještě přesunuto. Heroes of the Storm už přesunuti byli. Kdo bude další? Navíc podle nového ředitele Blizzardu společnost vyvíjí nejvíce titulů v historii a má před sebou slibnou budoucnost. Ale já se ptám: jakou budoucnost? Blizzard jsem milovala, protože se odlišoval. Málokdy vydal hru, která byla nedokončená. Hearthstone okamžitě získal obrovskou základnů hráčů po celém světě, hráli ji i lidé, kteří jinou Blizzard hru ani neznali. HotS možná nesesadil giganty jako League of Legends nebo Dotu, ale byl zábavnou hrou. O Overwatchi jsem tvrdila, že ho nikdo nebude hrát. A podívejte se, kolik má hráčů. Starcraft je národním e-sportem v Jižní Korei a to mluví samo o sobě, ale též už zemřel. WoW definovalo svůj žánr, Diablo také. Jenomže finanční ředitelka, která byla z Activisionu převelena do Blizzardu, přišla za vývojáři a řekla: "Vývoj vašich her stojí hromadu peněz a času. Začněte šetřit." A tak není divu, že se Blizzard přepnul z módu "Radši pomalu a kvalitně" na "Hlavně rychle a ušetřit prachy". Jestli se Blizzard chce stát herní společností s generickými hrami, které se nebudou odlišovat od ostatních titulů a nikdo už si nikdy neřekne: "Jo, tohle je Blizzard, má to jejich rukopis," mají k tomu v tom případě velmi dobře nakročeno. Blizzarde (pardon, Activision Blizzarde), doufám, že si ty peníze z generických mobilních her pěkně užiješ, až odstřelíš zbytek her, které jsme měli rádi. Ten, kdo rozhodoval o spojení Activision a Blizzardu, by měl být pověšen za koule do průvanu a lynčován do bezvědomí pro výstrahu. WoW nehraji. Ostatní hry jsem odinstalovala. Blizzard mě svým přístupem ke hrám a fandům natolik znechutil, že už je odmítám podporovat. Počkám si na WoW Classic, vyzkouším to. A pak se rozhodnu. Ani remaster Warcraftu III nebudu kupovat. Současný stav hry i chování Blizzardu mě znechutilo natolik, že jsem položila funkci šéfredaktorky. Proto jste dlouho ode mě neviděli žádný článek. Jen jsem to teprve teď napsala oficiálně. Je mi proti srsti psát o hře, která nemá dostatečný obsah a už vůbec se mi nechce psát o čemkoliv od společnosti, která ze všech svých ideálů zachovala jen jediný. Není to leností, ani něčím jiným, je to znechucením. Blizzarde, já nechci hrát hry na malé obrazovce mobilu. Já mám mobil na volání, poslech hudby a občas na čtení. Já si hru chci zahrát doma u velké obrazovky a pohodlně s myší, klávesnicí nebo na konzoli. Přijdu zpátky, až se vzpamatuješ. Zatím se měj a hodně štěstí v tom, co děláš. Třeba si odkup akcie od Activisionu zpátky, teď jsou přece levný, když tak hezky spadly, no ne?
A jen tak ke konci malý vtip. Víte, proč je EA nejhorší herní společností v Americe? Protože Ubisoft je v Evropě. Vypadá to, že znění tohoto vtipu asi brzy změním.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Shean 24.12.2018 21:38
hele članek v klidu,ale zkraceně za me vyhozene penize a to nemluvim o zklamani z pvp systemu to same jako v pojebanem leagionu sorry jako ale nejlepsi datač proste je BC a za nim jeste mozna Wotlk ostatni maximalne pro pvcečkaře což mě nezajimá... takže asi tak nejak z mojeho pohledu
Shean 24.12.2018 21:43
jestě dodam že jsem akorat skoncil opet na freecku TBC....nejde mi o penize jde mi o zazitek ze hry a proste old school in da best pribehy fajn hezky moc pekny ale dojedes to a dal te to nezajima vsecko zjednoduseny dobre fajn,ale ty vole proc pvp tak dojebat....podobne jakov swtoru...fakt kde jsou ty casy kdy te to pvp proste fakt bavilo bylo o co hrat a nemusel si sedet v prijebanem raidu farmit eq xxxxx hodin...a pak zjistis ze strata casu akorat... jednu vec me tahle hra naucila a to ze dobre casy uz byly....
Arizzo 09.01.2019 10:24
@Shean Hráš na servery Sunwell - Nightbane?
Jassar 23.12.2018 15:03
Článek bez chuti a nádechu, neinformovaný a biasnutý, shit jako všecko na cz/sk scéně z novinkama
Estrias 23.12.2018 15:53
No tak, ikdyž osobně nesouhlasím s názorem Esperanty a přijde mi ten článek hodně subjektivní, tak napsala nespočet úžasných článků a povídek, stejně jako ostatní autoři na Wowfanu.
Takže, myslím že si trochu vedle s tím hejtit aj ostatní články
Dneska je nějak v módě na všechno nadávat
Hromovapest 23.12.2018 19:17
Registrace před 4 hodinami. Jsi nějaký čerstvě zabanovaný....nebo duševně pohnutý v šesti nedělích prcku ?
Sabejno 30.12.2018 11:07
@Hromovapest Říká Homopest, který tady dlouhodobě předvádí naprostou retardaci?
Hromovapest 30.12.2018 12:26
@Sabejno Tak dáš tu armory nebo ne ? Rád bych viděl jak jsi na maximu a nudíš se.
Jassar 03.01.2019 23:31
@Hromovapest ne jenom jesem si musel založit nový acc, nešlo přihlásit na starý účet
Jassar 03.01.2019 23:32
@Estrias Jedná se mi spíš o to, že psala o paragon na legionu jako by to byl content od začátku expanze, když 2/3 dobrého contentu legionu přišel až v pokročilých patchích
Reeki 22.12.2018 11:00
Sabejno: když je pro tebe BfA tak špatné, tak proč to ještě hraješ? I když má BfA spoustu hlavně technických problémů, tak pořád je hra dobrá, třeba zavedení PvP warmodu, při útoku hordy na Kul-Tiras jsme hordu vyprášili, že si to budou dlouho pamatovat. A také osobně si nepamatuji, kdy naposledy dali alici horde tak na zadek, oživení PvP ve hře jednoznačné. Prostě u hry se stále královský bavím a pláčícím hráčům se jen směji.
Dickinson 22.12.2018 22:33
Protože Sabejno je všechnoználek bez vlastního názoru a prosazuje jen agresivní napadání lidí vulgaritami.Člověk co se ohání tím jak je tu komunita na exkrement ,ale pokud se to točí jako on a jemu podobní tak se opravdu nedivím že to tak vidí.Prostě neandrtálec , po přečtení tohodle budem asi číst slohovku kde naplno využije svůj arzenál ''inteligentních '' urážek.
Hromovapest 23.12.2018 10:04
Jsem mu napsal níže ať nám dá link na armory. Chci vidět jeho postavu. Jak má momentálně dostupný max gear.Pokořený raidy. Pvp max rating . Získatelný mounty a jiné věci okolo.
Pak uvěřím že se nudí.
Já prostě za sebe nemohu říct ani naznačit že bych se nudil.Naopak mam málo času na hraní. Abych všechno stíhal.
Gareth 20.12.2018 00:28
I tak to pro mě zůstane nejlepší mmorpg co kdy vyšla.
Vallaska_Roue 19.12.2018 21:13
Plně zhodnotit BfA budeme moci až vyjde nový datadisk. První dojem dělá hodně, ale také může zmást. Faktem ale zůstává, že v současnosti neexistuje komplexnější onlinovka s tak silnou hráčskou základnou a příběhovým pozadím. Hra prošla (a stále prochází) dlouhým vývojem a za tu dobu urazila kus cesty. Ta cesta nebyla vždy procházka růžovou zahradou a místy byla hodně trnitá, ale na jejím konci ji vždy čekalo teplo domova hráčské komunity.
Byl jsem u jejího zrodu a budu i u jejího konce, v dobrém i zlém, dokud nás smrt nerozdělí - buď ta má nebo Blizzardu. Ale jedno vím jistě, Bitvou o Azeroth to rozhodně nekončí, spíš naopak začíná.
Elanthus 19.12.2018 21:50
May the odds be ever in your favour.
Tomu říkám srdcař sakra!
https://www.youtube.com/watch?v=4n6WP9qHyRM&t=5s
Hromovapest 20.12.2018 06:49
Plně souhlasím.I já byl u začátku wowka a budu i u jeho konce.Ale než ten konec přijde.Čeká nás ještě několik let wowka.Byť tu některý budou brečet a prorokovat konec.
Joe 20.12.2018 07:21
@Hromovapest Dej mi btag, muzem spolu nekdy neco dat, tankuju vysoky keye a lovim hordaky, hodil by se mi do party dalsi Horde Slayer
Hromovapest 20.12.2018 08:40
@Joe
Stačí si přidat do přátel Bubákarabský :-)
Sabejno 21.12.2018 17:20
Kokotina. BfA můžeme hodnotit teď, protože TEĎ má aktuální obsah, který má udržet hráče ve hře. Což se neděje. A máš pravdu, bitvou o dva ostrovy to nekončí. Však oni zase přivedou třeba Illidana. Dlouho nebyl ve hře. Nebo třeba Arthase. Nebo třeba Onyxii.
Sabejno 21.12.2018 17:22
@Joe Teď si mu to nandal. Tak nám ukaž to svý Armory, ať víme, s jakým kokůtkem máme tu čest.
Hromovapest 22.12.2018 22:12
@Sabejno Hoď nám sem svou armory.Ať vidíme zda jsi dosahl maxima obsahu momentálně dostupného pro tento datadisk.Chci vidět maximální gear a ůspěchy v raidu +pvp.Dále achivmenty,profese a spousty věcí okolo.Pak uznám že se nudíš.
cerberos 19.12.2018 19:56
BfA je dobrej pro ty co nevědí co s roupama co dělat bodejt by ne konečně pvp ve volném světě WoW jinak lore world questy apod ..ubohé to jsme měli už v Legionu a vícekrát lepší já už mám naaltováno 6 postav a to je už u mě rekord a proč?......protože BfA je nuda neříkám že je špatnej ale ZLATEJ LEGION stýská se mi po artefaktech a né nějakej pitomej medailonek na krku a taky po Class halls…...
Hromovapest 20.12.2018 17:03
Jak může být nudnej ? Je to stejjné jak na Legionu.Musíš farmit Azerity na Neck.Tam jsi farmil AP na zbraně. Je to pořád stejné. Ale je spousta věcí co dělat a zabavit se. Wowko bylo vždy o farmě.
Ellendway 18.12.2018 15:04
Díky za super článek! Pokud si stále někdo něco ve hře najde, je to dobře. Patch 8.1 je ovšem ukázkou, jak to opravdu nemá vypadat.
Areon 19.12.2018 08:35
To, že není ve hře co dělat jsou bláboly. Hře jde vyčítat mnohé, ale toto ne. Jsem si jistý, že ti co toto říkají nemají za sebou ani 50% toho co by mohli. Kdysi ve starých datáčích toho co dělat bylo méně. Vspomeňte si na TBC , žádné achievmenty, žádné serepetičky s peetama, žádné world questy , expedice atd. Režim hry se skládal z raidů, BG, arén, a farmení profesí a to je vše a lidem to stačilo. Dnes? Toho je ve hře tolik, že se neví co dělat dříve. Já bych u toho musel zhnít celý den abych stihl pve, pvp a do toho profky, nějaké ty island expedice, pošéfovat výpravy pomocníků a to vůbec nemluvím o repce a achievmentech a ty tuny mountů a petů? To je na dlouhé měsíce spíš roky nonstop farmy. Člověk co řekne, že není co ve hře dělat musí být buď čerstvý, že nepamatuje jak to bývalo a nebo ho hra jen nebaví a tímto se vymlouvá.
Ellendway 19.12.2018 09:16
Zrovna včera jsem stál ve hře a uvažoval, co dělat...
- World Questy nemají žádný přidaný smysl. Odměny z dokončení jsou vtipné a dá se říct, že ubohé. Jediné WQ, které dělám, jsou na Pet Battles.
- PvE, tím nejspíše myslíš Mythic+ dungeony, že? Oka, projdu si M+5, někdy M+9, tím to končí. Nemám zájem raidovat, nemám na to čas, náladu a už ani guildu.
- PvP je pořád dokola to stejné. Přihlášení, 20 minut čekání, rozbití Aliance, přihlášení, 20 minut čekání...
- Island Expedice udělám jednou týdně kvůli týdennímu úkolu
- Výpravy? Vážně? To můžu dělat přes mobil v práci.
- Reputace byla důležitá první měsíc, když si dělal WQ pro Pathfinder.
- Achievementy... které? Exploration? Quests? Nebo snad zatím neexistující Brawlers Guild?
- Mounti a Peti jsou snad jediné, co teď řeším.
Tento datadisk je prostě ubohý, nemá v sobě pořádně nic nového, kromě několika naskriptovaných blbečků, kteří běhají náhodně po ostrovech a nedokážou Tě zabít.
Joe 19.12.2018 09:44
Lol tos toho v bfa dokazal teda dost, chodit m+5 a random bg co takhle dat minimalne m+10 na cas nebo dat nejakej slusnej rating v arenach/rbg? Ze te raidovat nebavi a nemas na to cas je jen tvuj problem, aktivnich guild je vsude dost a lidi na vsechny aktivity taky. WQ odmeny jsou uplne stejny jak v legionu a kazdej level artefact power ti zveda ilvl necku, ty uz mas 400? Mas velky prd, dokazal si velky prd ale hlavne ze v bfa neni co delat
Areon 19.12.2018 09:51
No jo, ale o tom času na raidy to je, na TBC se taky hnilo v SSC nebo Hyjalu celé odpoledne ... ale jako toto chápu. Co nechápu je tvých 20 minut čekání na pvp. Areny spojují do minuty , malé random BG do třech minut, velké random AV to hází do cca 5 min. A teď to nové speciální vánoční AB to spojuje cca do 4 minut. Warfronty nechodím, nemám čas takže to nevím, poněvač dělám teď tailor a farma látek něco zabere, nechce se mi to sosat z aukce, ta cena tam je celkem přemrštěná. Po práci mi jen pvp zabere takové 2 hoďky . U world questů podle mě nemůžou zvýšit odměny, nabouralo by to systém. Těch cca 340 item lvl co to dává je tak akorát do nové sezony. Kdyby to dávalo víc tak by nebyla dostatečná eq motivace na dungy nebo BG či areny. Mají to postavené pyramidově. Já si world q obcházím teď už taky jen na matroš pro ench. Co budu výhledově řešit jsou mounti. Je tam tolik krásných mountů, že ani nevím od jakého začít. Prostě pro sběratele je toto učiněný ráj. A toto teprve zabere hafo času
Nekrotaj 19.12.2018 10:13
@Areon
Za ali mě to joinuje do vteřin až minutek, u hordy je to vážně kolem 20 minut někdy.
Desný nepoměr hráčů ve frakcích, jde to vidět i na warr mode, u hordy klasických 10% u ali 30% bonus. Nikdo tam nehraje.
Areon 19.12.2018 11:27
Sice hordu teď nehraji, ale to co povidáš je divné, protože myslím, že od Draenoru je to vyřešené tak, že to mixuje lidi při regnutí BG ze všech serverů, (BG nejsou locknuté na lokální server) takže by se toto nemělo stávat. V BG lze proto potkat Číňany, Rusáky atd.
Nekrotaj 19.12.2018 11:35
@Areon
Máš pravdu, ale ta nevyváženost se netýká pouze jednoho serveru, takže ve finále to nic nevyřešilo.
Pravidelně zkoušim join random bg a pravidelně je to tak, těch 10 vs 30 % by sis tedy vysvětlitl jak?
Nekrotaj 19.12.2018 11:35
@Areon
Máš pravdu, ale ta nevyváženost se netýká pouze jednoho serveru, takže ve finále to nic nevyřešilo.
Pravidelně zkoušim join random bg a pravidelně je to tak, těch 10 vs 30 % by sis tedy vysvětlitl jak?
Joe 19.12.2018 11:45
@Nekrotaj no tak, ze se zaplym warmodem hraje min aliku nez horda, i kdyz se to po tom buffu na 30% o dost vylepsilo, hordaci si ted stezujou na eu forech ze je alici gankujou a vsemozny hordacky keci, ja to i sam vidim ze je ted aliku vic, kteri maj zaplej wm ( hraju aliky od startu se zaplym ) nejvic to jde videt na assaultech kdy jsou dost velky bitvy mezi hordou a alli fakt bozi, jedna strana nesnasi druhou a o tom je holt tenhle datac.
HonkL 19.12.2018 13:07
@Ellendway
Tak proč to hraješ ? Stačí to prostě přestat platit a začít hrát realný život Očividně tvoje herní doba už je dávno pryč tak nechej proč se tím trápit
Hromovapest 19.12.2018 18:30
@Ellendway Odinstaluj a už se nevracej. Je to jednoduché.
cerberos 19.12.2018 20:03
@Areon Jenže v TBC si musel hodně cestovat a to zabíjelo mnoho času ale mělo to své kouzlo ..pravda dnes jsme moc rozmazlení ale když se někomu nechce dělat questy kvůli itemu na 340 když má gear na dejme tomu na 365 a dělat a cestovat od čerta k dablu kvůli reputačním bodům nebo na island sbírat azerite atd či čekat na nekonečnou frontu pvp no děkuji nemám zájem.....
Elanthus 19.12.2018 21:44
@HonkL JOOO jste dobrej šéfe! Teď jste mu to natřel! Odkazovat na RL zatimco reaguju na fiction world . IQ houpacího koně
Arizzo 18.12.2018 14:00
''No king rules forever my son''
Dickinson 18.12.2018 14:00
Koupíš si auto , ale hned ten den ho půjdeš vrátit pač se ti nelíbí zvuk který vydávají dveře při zabouchnutí ...... soudit datáč který je vesměs na začátku je uplná blbost ,vůbec netuším co lidi čekaj jako že jim blizz hned po spuštění datadisku otevře všechny vymoženosti , raidy , allied rasy , bgčka tři tuny věcí ohledně azeritu,defakto vše co je rozplánované na cca 2 roky dopředu ja se nesytdím říct že ani to by lidem hubu nezavřelo .....notak lidi , kde žijete ?
Hromovapest 18.12.2018 14:08
Podle stěžovatelů evidentně v jednom týdnu nazbírali max gear. Achivmenty,mounty,reputace. Odemkli spojenecké rasy. Vylevlovali spojeneckou rasu a gearnuli jí. V pvp na maximu.....no to pak tedy přijde na člověka hrozná nuda.
Sabejno 18.12.2018 14:55
Výborné přirovnání. Takové používá prvňák na zvláštní škole. Co je kurva do toho, co bude za dva roky? Hraju hru teď, chci obsah teď.
Dickinson 18.12.2018 15:17
@Sabejno Tebe ještě nezabanovali ty jelito? že ty vůbec máš právo se k něčemu vyjadřovat.
Sabejno 18.12.2018 15:24
@Dickinson Že to říkáš zrovna ty, mongole.
kritik 18.12.2018 16:04
Az na to ze jsem hral vsechny datadisky a vsechny krome BFA byli vzdy zabavny nazacatku , nakonci to pak nekdy byla nuda kdyz nebyl content, ale zacatek datadisku vzdy stal za to, krome BFA kdy je to nuda uz od zacatku, jestli je to vas prvni datadisk tak se nedivim ze to nevidite.
cerberos 19.12.2018 20:05
zajímavé je že Legion byl už od začátku tak SKVĚLEJ ! oproti BfA není to divné?
Hromovapest 26.12.2018 10:05
@cerberos Od začátku ? Ten se rozjížděl jako každý datadisk.
Morderon 26.12.2018 14:36
@cerberos Nuže, vzpomeňme brekot na začátku Legionu:
1) random drop legiondarek
2) nepoužitelné legiondarky
2) AP systém nutí hrát nejen pouze jeden char, ale dokonce jediný spec
3) classy nejsou balancované v pve
4) classy nejsou balancované v pvp
5) template system v pvp
6) nudné WQ
7) Emerald Nightmare je příliš krátký a jednoduchý
Předpokládám, že spoustu brekotu ohledně jiných stránek začátku Legionu jsem už stihl zapomenout.
Lockdaar 26.12.2018 15:53
@Morderon konkrétně bod 2) byl skoro přesně herní aspekt jako vzatý z vanilly, ale z nějakého neznámého důvodu se lidem tenhle "old school" aspekt moc nelíbil... =P
ratatuj 27.12.2018 13:01
@Morderon vyzerá to tak že na tieto všetky chybičky už ľudia zabudli a vidia LEGION ako super datadisk od začiatku až po koniec. Z bodmi 1-6 plno súhlasím a hrozne mi to vadilo a robilo problém pri hraní. Na raidy som nebol moc zameraný a chodil ich len keď bol čas a toho som veru nemal takže M a M+ dungy to istily
Lockdaar 27.12.2018 13:50
@ratatuj Takhle to je skoro asi u všech datadisků Vzpomínám si doteď, jak jsem v časopisu Score četl pravidelnou rubriku o WoW (když to ještě vycházelo) ohledně datadisku Wotlk když tehdy vyšel a jak tam bylo k tomu několik recenzí přímo od samotných hráčů, kteří tam napsali - a byly vesměs negativní. Největší hate tam byl od nějakého 35ti letého hráče, který se živil jako úředník a ten to zhejtil natolik, že mi to dodnes zůstalo v paměti největší hatestory tam měl právě o Naxxramasu, který tam prakticky bez nějakého vysvětlení přendali a upravili ho pro 80tky a nehorázně ho zjednodušili a že to je strašné zdiskreditování všech těch, kteří Naxx na vanille tenkrát chodili/pokořili ho a že právě kvůli takovýmhle věcem osobně přestává hrát - btw tohle mi dodnes tak nějak vrtá hlavou a nepamatuji se, že bych četl někde nějaké oficiální vyjádření o tom, proč ten Naxxramas přemístili a předělali pro 80tky, je mi sice jasné, že to bylo asi hlavně z příběhového hlediska, ale jak je možné, že všichni ti bossové tam byly znova, když defakto byly všichni zabiti už ve vanille (vysvětlení typu, že to jsou přece nemrtví a mohou opět přijít k životu mi v tomhle případě přijde takové nedostačující). No a přes to všechno je dodnes Wotlk jeden z nejoblíbenějších datadisků mezi lidmi...
Morderon 27.12.2018 14:47
@Lockdaar Je to tak, na každý datadisk, který pamatuji, se vždy snášel hejt a doceněny byly až zpětně (zejména MoP). Co se týče early WotLK, nebylo to žádné terno. Raidy byly směšně jednoduché (čestná výjimka Sartharion+3), classy hrubě nevybalancované (především DK). Nicméně minmaxing tehdy nehrál takovou roli jako dnes a daily, exploring a pvp/pve aktivity lidem relativně postačovaly. Je mi jasné, že spoustě lidi hnu žlučí, když řeknu, že WotLK nebyl nejlepším časem WoW.
Opět opakuji, jde o subjektivní záležitost a každému vyhovuje něco jiného. Můj žebříček (vynechávám Vanillu a BfA) tak je TBC>Legion>WotlK=MoP>>>>>Cata>>>>>>>>>>WoD.
Co se týče Naxxu, ten byl přemístěn s tím argumentem, že jej ve Vanille stejně téměř nikdo nepokořil a jeho rehashem tak Blizz získal celý raid tier téměř bez námahy. Že to nebyla povedená konverze, netřeba dodávat.
milanko 18.12.2018 13:49
Warcraft univerzum milujem Už v škôlke sme hrali w3, potom neskôr na škole sa mi dostal do rúk wow tbc (ktorému som veľa nechápal) a pomaly som sa zoznámil s ľuďmi s iných krajín, naučil angličtinu lepšie ako v škole, ako samotár som si našiel kopu kamarátov a veľa z nich aj v reálnom živote. Doteraz nezabudnem ako som prvýkrát prišiel na outland a bol ohromený jeho vzhľadom, alebo ako som sa heroicky cítil keď som vstúpil do magister terrace. Cítil som sa ako súčasť príbehu, veľkého sveta v ktorom sa niečo neustále deje. K wowfanu som sa dostal okolo wotlku keď mi kamarát ukázal sériu rozhovorov s lich kingom,rexxarom. Prečítal som si všetky vaše poviedky na webe a úplne týmto príbehom žil, dostal sa do špičkovej guildy a získal realm first cez cata na alakirovy (cítil som sa ako pán sveta). Neskôr som s wowkom úplne skončil lebo som mal prácu a povinnosti. Ale warcraft univerzum so všetkými príbehmi a ľuďmi ktorých som stretol v hre mi ostanú v srdci. A ďakujem aj tomuto webu a tebe esperanta že si ma sprevádzala na tejto jazde ktorá bola zábavná
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet