Inscription a objevování nových glyphů
V květnu roku 2010 jsme přemýšleli, jak vylepšit tuto profesi, avšak tehdy byl vývoj talentů v Mists of Pandaria v plenkách. Avšak když se tato otázka vyřešila, mohli jsme začít s její úpravou. Mám-li být upřímný, jednu chvíli jsme dokonce zvažovali úplné odstranění Incsription a glyphů. Tuto ideu jsme nakonec přehodnotili a rozhodli se odstranit pouze Prime glyphy, Major glyphy upravit tak, aby jejich bonusy neovlivňovaly talenty a Minor byly o mnoho zajímavější. Nemusíte se ale ničeho bát. Byl jsem ujištěn, že je otázka Inscription a zvláště objevování nových glyphů stále zuřivě debatována. Počítejte ovšem s jedním: ty glyphy, které se v současné době učíte z Book of Glyph Mastery, se budete v nadcházejícím datadisku učit v Northrendu a z nových výzkumných daily questů.
Account-wide achievments, aneb achievmenty na všech vašich postavách
S příchodem Mists od Pandaria budou achievmenty ukládané na Battle.net účet a tak mnoho z nich budete mít na všech vašich postavách. Mezi ty sdílené se bude počítat většina PvE a PvP achievmentů, dále ty profesní a zábavné. Líbí se nám myšlenka, že budete moci ukazovat své úspěchy kdykoliv, když se rozhodnete hrát za jinou postavu. Stále ovšem pracujeme na detailech ohledně toho, jak budou jednotlivé achievmenty spolupracovat s tímto novým systémem. Až budeme mít více informací, dáme vám vědět.
Proč právě Mists of Pandaria?
Na posledním Blizzconu jsme ukázali veliké množství pandarenů. A to z toho důvodu, jelikož to byla ta část expanze, kterou jsme měli téměř dokončenou a ostatně také proto, že je to nová hratelná rasa. To tedy znamená, že budou pandareni všude? Samozřejmě, ale kromě nich potkáme mnoho opravdu unikátních kultur a ras, včetně ďábelských záporáku Mogu, Mantid nebo Sha. (viz článek Kdo bude hlavním záporákem MoP?) Jak už jsme říkali, Pandaria je kontinent doposud nezkažený, ale to se brzy změní. Konflikt mezi Hordou a Aliancí se rozvine do takové šíře, o které jsme často mluvili, ale doposud nebyli schopni vytvořit. Celý příběh bude mít mnohem větší "hloubku" (alespoň v to doufáme), protože uvidíte a prožijete stav nejen poté, ale i předtím. Celý kontinent je opravdu hodně ovlivněn Asií a její kulturou, ovšem pořád se jedná o fantasy svět, takže se můžete těšit na fantastické a originální scenérie. Zvláště v některých oblastech naleznete věci, které byste v tom reálném hledali marně. Přesto přese všechno se stále jistě ptáte: "Proč právě Mists of Pandaria?" World of Warcraftu je již sedm let a my si myslíme, že je čas na nové příběhy. Předchozí expanze byly převážně o hrdinech a zlosynech, jež figurovali ve Warcraftích strategiích. A jelikož nechceme usnout na vavřínech, rozhodli jsme se vám představit nové postavy a nové nepřátele, proti kterým budete bojovat. A především chceme zasít semínka pro nové příběhy. Není totiž nic tak ubohého, jako je zabít bosse, o kterém vůbec nic nevíte. Mnohem větší zábava je totiž zhatit ďábelské plány nepříteli, kterého jste se předtím naučili nenávidět a nezabíjíte ho pouze kvůli odměně. Zaměřili jsme se hodně na světlejší část expanze a vytvořili tak kontrast k nádechu konce světa, který byl cítit v Cataclysmu. Nečekejte ovšem jen jednorožce a motýlky - čeká na vás mnoho temných skrytých tajemství, která jsou možná ještě zákeřnější, protože to budou oni, kdo budou ohrožovat krásné krajiny tohoto kontinentu. A někdy dojde i k jejich zničení. Abych to shrnul, na minulém Blizzconu jsme vám ukázali malou ukázku toho, co vás čeká, avšak mnohem více se toho dozvíte během a především po konci březnového press touru. Rozhodně na vás nečeká obrázek pandy spokojeně si žvýkající bambusový výhonek.
Fázování v nové expanzi
Fázování je jedním z těch nejlepších vývojářských nástrojů. Avšak pokud se přežene, nadělá více škody než užitku. Bohužel musíme konstatovat, že jsme to s použitím tohoto nástroje v minulosti přepískli. Samozřejmě v "Pandách" nějaké fázování bude, ovšem ne na úkor zážitku ze hry. Nebojte se tedy toho, že se s kamarádem neuvidíte nebo že budete marně hledat neviditelnou kytku či rudu. Velkou změnou bude způsob výpravy příběhu. V Cataclysmu to bylo asi takto: Deathwing je zpět, hráči se snaží napravit jeho řádění a ničení a přitom reagují na to, co on a jeho přisluhovači již vykonali. V "Pandách" se snažíme udělat krok dopředu v čase tak, aby svět reagoval na činy hráčů a ne pouze naopak. To dá hře pocit živosti a dynamičnosti, po kterém tak dlouho toužíme. Ne vše na vás čeká hned po vydání, k některým věcem se dostaneme až v dalších patchích. A přestože není možné v tomto odvětví tajit příběh, snažíme se neprozradit všechna překvapení najednou. Navíc jsme byli poměrně ostře kritizováni hráči za to, že na novém kontinentu na nás nečeká žádný konflikt. Což je chyba, jelikož na nás čeká mnoho nebezpečenství a mnohá začínají ve chvíli, kdy dorazíte na kontinent. Na rozdíl od Cataclysmu, kdy se vše stalo již předtím, než započalo vaše dobrodružství.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Harant 07.02.2012 15:49
Fázování máš například u nových ras(goblini, worgeni) když třeba expíš s kámošem a on o nějaký quest dopředu než ty, tak jste každý v jiné fázi. Můžete se postavit naproti sobě, ale neuvidíte se, jen na minimapě. Nevím jak bych to jinak vysvětlil.
Harant 07.02.2012 15:44
Zní to dobře, nemůžu se dočkat té press tour.
kuliskovec 07.02.2012 15:43
Prosím co je to to fázování?
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet