World of Warcraft slaví 9 let!

World of Warcraft annivensary
Je tomu tak, World of Warcraft slaví neuvěřitelných 9 let. Samotné výročí připadá na 23. listopadu, které se odvíjí od prvního spuštění oficiálních serverů v Americe (USA, Kanada, Mexiko) a Austrálii (+ Novém Zélandu). Výročí je propojeno i s vydáním první hry z univerza WarCraftu - WarCraft: Orc & Humans. Oslavy už zajisté probíhají i ve hře. Když se lognete ve hře v rozmezí od 18. listopadu do 2. prosince, dostanete achievement WoW's 9th Anniversary a speciální Celebration Package, který lze použít opakovaně a má krátký cooldown. Dostanete z něj buff WoW's 9th Anniversary, který vám dá +9% expů a reputace z mobů po dobu jedné hodiny. Výročí je naprosto ideální příležitost k vzpomínkám a různým věcem, doporučuji vám, přečíst si některé naše starší novinky o výročí, kde shrnujeme, jaké WoWko tehdy bylo. Třeba novinka k 6. výročí od Wrenta, potažmo od DaveLa a k 7. výročí od eSka. Vězte, že mnoho milovníků Vanilly, kteří ji po většinou ani nehráli, by takovou hru hrát nechtěli. Tehdy byla opravdu mnohem nepřívětivější, než je teď. Pro opravdové znalce tu máme článek o tom, jak World of WarCraft začínal, článek o alfa verzi WoWka. S tím souvisí i pasáž z eSkovy newsky o výročí, kterou si nemohu odpustit. Perfektně se sem hodí a je dobrou upoutávkou či vzkazem pro milovníky Vanilly.
Při psaní této novinky jsem si vzpomněl na rozšířenou stížnost, že se WoW s každym patchem stává více a více casual. Jak vidíte, tak je to pravda a je to trend už od patche 1.10. Myslím ale, že se shodneme na tom, že jen málokdo by chtěl nyní WoW ve stavu, v jakém bylo uvedeno.
Na závěr se nabízí zamyšlení nad budoucnosti WoWka. Jak dlouho tady s námi ještě bude? Kdy jej Blizzard přestane podporovat? Vydá někdy WarCraft 4, po kterém mnozí prahnou a zdá se spíše, že jej postihne osud Half-Life 3? World of Warcraft již není na svém vrcholu slávy a na Wrentovu a Serwakovu úvahu o vývoji World of Warcraft jsem již odkazoval v poslední newsce o počtu předplatitelů, který stále klesá. Ano, klesá, ale stále se drží v nejvyšší lize a žádná konkurenční MMORPG hra mu nesahá ani po kotníky. V poslední době se sice objevuje mnoho tzv. "WoW killerů", ale ti nejsou WoWku rovni. Jsou spíše jako hmyz, který WoWku po troškách ubírá jeho předplatitele. Snad se dožijeme chvíle, kdy jich přijde takové množství, že WoWko postupně o lidi připraví. Také se můžeme dožít doby, kdy WoWko povstane a vzpamatuje se. Kdo ví, věštit neumíme. Už jste se logli do hry a máte achievement? Rádi vzpomínáte na začátky WarCraftu coby RTS? Hráli byste WoWko v jeho původní a surové podobě? Jak dlouho si myslíte, že tu bude WoW mezi námi? Jaký bude jeho konec? Umoří jej konkurence, vypne servery Blizzard po nástupu jeho next-gen MMO nebo tu snad přežije třeba i dalších 9 let?
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Benosh 20.11.2013 15:21

Hodně pěkně se mi čtou zážitky lidí z vanilly, ale být to po devíti letech na stejné úrovni, asi by to nebyla taková zábava. Těžko si představím třeba 10 hodin trvající bitvu v BG Alterac Valley, 40 man raidy a ty kompy, které chroustaly takovou zátěž v raidu, grind mobek, aby hráč dingnul 60, protože ve WP a EP nebylo dost questů zpočátku různé jiné šílenosti

cerberos 20.11.2013 14:08

Samozřejmě,je to snadné vanilla byla o hodně lepší a proč,tak jak to chodí v životě na první polibek nebo na první lásku každý vzpomíná s takovou dojatou nostalgií,a jako obvykle u příjemných věcí které prožíváme,pak časem říkáme jo to byla doba to samé je to u vanilly,bylo to poprvé kdy jsme vstoupili do dungů,raidu,dělali první questy dali svým miláčkům první jména,poprvé jsme vstoupili či zakládali guildu,poprvé šli do battlegroundů či do arény,poprvé zažili se svým miláčkem první ůspěchy a s každým levelem se těšili na nová kouzla,poprvé světě zboř se! získali rare item a strašně jsme si ho vážili či s ním po ulicích Stormwindu,Oggrimaru a v dalších městech se vytahovali,poprvé spatřili legendární hrdiny i padouchy atd,atd...je to normální jenže svět se hrne a to v dnešní době počitačů mílovými kroky,všechno se zkracuje /vzdálenost,čekání atd.../ technika jde hrozně rychle dopředu,lidé většinou díky tomu si rychle zvykli na pohodu,proto Blizzard chce aby wow hráli další generace podle mě,proto hru zjednodušuje atd..,jojo to byla doba...

Benosh 20.11.2013 08:26

Na každém datadisku nebo vanille si každý najde svoje, co ho bavilo a bylo fajn. Sám hraju od druhé půlky WotLK na offi (08/2009), takže soudit můžu málo věcí. Nicméně co do záživnosti questů, designu oblastí, textur, mobů a de facto i zpracování dungů a raidů, které jsem prošel v surové verzi na původním lvlu je MoP jednoznačný přelom k lepšímu, přičemž i příběh je v MoP podle mě zatím nejlépe prezentován skrz fázování, popř. malé cinematicy. Vanilla měla určitě svoje kouzlo jako každá další fáze WoW, ale jak psal Dave, když se hráčská komunita ubírá určitým směrem, měla by se podle toho chovat i hra. Jako další přelom k lepšímu očekávám nový raid systém ve WoD, pro casual guildy supr věc mít 3 flex mody a top guildy o epic progress nepřijdou. Přeju WoWku dalších aspoň 91 let, kdy bude tak 50 datadisků, lvl 1337 a Ellendway bude ředitel Blizzardu.

DaveL 19.11.2013 19:05

milanko
mne tbc príde ako najvyrovnanejší datadisk kedže aj hráči z low eq sa tam mohli zabaviť čo nebolo v iných datadiskoch možné.Ale nevravim že nemalo chyby tých tam z tohoto pohľadu vidim veľa veľa.
Low EQ hráči se těžko mohli zabavit páč většina chodila Heroic Dungeony nebo rovnou raidovala. Zase taková zábava to nebyla. A protahovat pár lidí dungy jen proto aby měli repku s danou frakci aby byli k něčemu užiteční zábava nebyla.

DaveL 19.11.2013 19:02

Proč vanilla byla tak skvělá?Mno zejména jsme byli o 8-9 let mladší, neměli práci (nebo měli), více času, žádná větší konkurence (krom Asheron´s Call, Ultima Online, Star Wars: Galaxies atp. TBC bylo unikátní jakožto první datadisk k WoW. Většina lidí žrala novinky které poprvé přišly. Heroic dungy poprvé, 25man raidy, další a delší attunement questy. Později bylo těžší a těžší přijít s něčím unikátním. Přišly (a taky potom rychle odešly) ostatní MMO. Warhammer Online, Age of Conan...Populace stárla a zároveň přicházelo hodně nových lidí, tak se muselo přizpůsobit aby to noví hráči pochopili. Po čase se k tomu dostalo více a více nových a taky mladších hráčů, starší hráči přestávali mít tolik času, tak se zase muselo vše přizpůsobovat aby to šlo všem.Nemůžete chtít aby se WoW stalo zase hardcore protože jen malé procento lidí dnes chce (a může) strávit 5 a více hodin v raidech, dungeonech nebo BG. Spousta lidí hraje tak že přijde z práce, odejde si Daily dung, LFR a pár daily questů a jde spát předtím než jde zase do práce. To jsou ti casual hráči.Po nových hráčích zase nemůžete chtít aby se učili sebetěžší taktiky na bosse.Spousta věcí se tím stala rutinou. Bohužel doba jde dopředu a je zapotřebí se tomu přizpůsobit jinak lidi odejdou.

milanko 19.11.2013 18:13

Beeda2004
stary wow bych vydrzel mozna tak 3-4 pul hodinovy dobihani, ze hrbitova pul hodinovy lety z UC do brd, nesolovatelny questy takze zavislost na lidech na realmu, nemlub¨ve o pomalym regenu skilu ktery skacou jednou za cas a nemaji plynule doplnovani, a jeste abych nezapomnel krmeni po kazdy skupince addu v dungu, ne diky su rad ze wowko je tam kde je i kdyz, asi by se dalo par veci zmenit ale to stary rozhodne nechcu to mne stacilo 8 let zpet
Tu vidim ja osobne ten rozdiel vannily medzi tbc a potom wotlk .Wotlk všetko brutálne uľahčil až do dnešnej podoby sam o sebe to bol ľahky datadisk však už len keď si porovname collectnute recepty z tbc a wotlk že ako sa tie recepty zohnavali v tbc(drina grindenia repky alebo masy goldov z ah) a v wotlku (za par kožiek recept za par kožiek spraveny epic item) mne tbc príde ako najvyrovnanejší datadisk kedže aj hráči z low eq sa tam mohli zabaviť čo nebolo v iných datadiskoch možné.Ale nevravim že nemalo chyby tých tam z tohoto pohľadu vidim veľa veľa.

19.11.2013 17:15

stary wow bych vydrzel mozna tak 3-4 pul hodinovy dobihani, ze hrbitova pul hodinovy lety z UC do brd, nesolovatelny questy takze zavislost na lidech na realmu, nemlub¨ve o pomalym regenu skilu ktery skacou jednou za cas a nemaji plynule doplnovani, a jeste abych nezapomnel krmeni po kazdy skupince addu v dungu, ne diky su rad ze wowko je tam kde je i kdyz, asi by se dalo par veci zmenit ale to stary rozhodne nechcu to mne stacilo 8 let zpet

Draculla 19.11.2013 16:49

Draculla
Takže *tomu, kto mal vyčistený Naxx a Rank 14 patrí toto: http://www.youtube.com/watch?v=oALUNqVWQoQ

Draculla 19.11.2013 16:48

goblimg
Původní WoW byl skvělej jen díky tomu, že gear šel hodně těžko získat a také, že některé krajiny nešlo prozkoumat samostatně, ale jen s partou lidí. to je asi vše. Zbytek byl shit. Díky bohu za pandy
Klasické WoW bolo dobré, no nie dokonalé. Všetko bolo náročné a človek musel u tej hry presedieť niekedy aj 20 hodín denne aby sa stal dobrým hráčom na úrovni. Takže ten, kto mal vyčistený Naxx a Rank 14 patrí toto: http://www.youtube.com/watch?v=oALUNqVWQoQ Dnes je WoW hlavne o príbehu, ingame cutscenami, funny questami. Raidy sú stále náročné, no získavanie equipu sa stále uľahčuje, čo je dobré pre hráčov, ktorí nemajú toľko voľného času na hranie. PS: Hra sa nestáva horšou, ale prístupnejšou.

goblimg 19.11.2013 16:38

Původní WoW byl skvělej jen díky tomu, že gear šel hodně těžko získat a také, že některé krajiny nešlo prozkoumat samostatně, ale jen s partou lidí. to je asi vše. Zbytek byl shit. Díky bohu za pandy

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet