WoW Classic – Griefování během snah o otevření AQ

  Ahn'qiraj    griefing   

Přípravy na otevření Ahn'Qiraj jsou v plném proudu. Podle našich interních informací, které nám poskytují guildy, jsou někteří téměř hotoví. Ale spousta guild je teprve "na půli cesty" k vysněnému titulu a mountovi. Bohužel, někteří opoziční protihráči, ale i frakční spoluhráči nesnesou, že by se někdo dostal přes některé bosse, a tak se odhodlávají k podlým taktikám.

 

První věc se týká griefování Eranika během boje. Zabitím tohoto draka se hráčům otevírá cesta k zelené části žezla. Někteří koumáci přišli na to, že když budou záměrně nabíhat do addů, celý souboj podstatně ztíží. Blizzard si podobného chování všiml a vydal jasné varování:

Kaivax zdroj

 

Všimli jsme si hlášení z několika realmů, která naznačují, že někteří hráči záměrně narušují průběh questu Scepter of the Shifting Sands, konkrétně Green Scepter Shard. Záměrně se zapojují do boje s postavami nízkých levelů, útočí na nepřátele, nechají se zabít, čímž buffnou nepřátelské staty/dovednosti.

 

Tak jak tomu bylo v původním WoW, i tentokrát bude Blizzard Customer Support zasahovat vůči hráčům, kteří se tohoto griefingu účastní. Daným hráčům mohou být zablokovány účty.

 

Je důležité zmínit, že klíčovým faktorem je (ne)přítomnost PvP řešení. Hráči, kteří dělají quest, nemohou zastavit hráče ze stejné frakce (na PvE realmech hráči nemohou zastavit ani protistranu) od nabíhání do bossů, již mají mechaniku postavenou na umírání a následné amplifikaci dovedností/statistik.

 

Druhou mechanikou, kterou někteří hráči používají k zastavení či minimálně zpomalení těch, kteří se o něco snaží, jsou falešná hlášení daného účtu přímo ve hře. Na oficiálních fórech hráč vystupující pod nickem Mogrann upozornil na chování ostatních guild, jež reportují hráče farmící v Silithu, aby byla menší konkurence. Mogrannovi spoluhráči skutečně dostali bany, a nemohli se tak účastnit společného úsilí při získávání potřebných surovin. Z vyjádření Blizzardu to vypadá, že bany dostali za něco jiného, ale i tak oni hráči byli skutečně obětí masivního reportování. Blizzard vyslal jasnou zprávu, že podobné chování nejenže nepatří do hry, ale že jej rozhodně nebudou tolerovat:

Glaxigrav zdroj

 

Děkujeme za trpělivost, prošetřovali jsme, co se stalo. Dané účty jsme zkontrolovali a můžeme potvrdit, že bany nejsou za to, že někdo jiný zneužil reportovací systém. Při vyšetřování jsme objevili důkazy, že někteří hráči záměrně vyplňovali falešná hlášení v úmyslu někomu přivodit postih. Proto jsme dané účty postihli.

 

Připomínáme, že reportovací systém je určen pro boj proti špatnému chování, toxicitě a nefér hře. Pokusy zneužít reportovací systém nebo podvést GM mohou vést k postihu.

 

Pokud jste obdrželi postih a chtěli byste se odvolat, vytvořte ticket a naši GM vše prošetří. Jednotlivá odvolání budeme posuzovat případ od případu. Bohužel zde nemohu uvést, jaké tresty jsme ve výše zmíněných případech rozdali.

 

I zde nezbývá uvést jedno z hesel Blizzardu: "Play nice, Play Fair." A platí to i tehdy, když vaši nenávidění kompetitoři jsou napřed.


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Nekrotaj 04.08.2020 07:16

Holky nebrečte. Jiná doba. Kdo čekal, že lidi 15 let starou hru nebudou mít nastudovanou a promyšlenou do detailu, tak je magor. Říká se, silnější pes mrdá. Není co řešit, a podobný event by dopadl dnes všude stejně, ať už na retailu, nebo v jiné hře.
Discord tomu dává jiný rozměr a proboha, kdo by v dnešní době chodil na fóra? Chce to vylézt z ulity a uvědomit si, že svět už je jinde.

Bellatrix 04.08.2020 14:49

"Jiná doba" fakt nezmění to, že nefér hraní je pořád nefér. Zásady fair play jsou obecně platné bez ohledu na dobu. Tady nejde o nastudování věcí do detailu, ale o to, že tohle je prostě podvádění.

Šéfredaktor WoWfan.cz

Nekrotaj 04.08.2020 20:19

@Bellatrix
Příjde mi to v pořádku a to hraji Classic aktivně a takových věcí se tam děje víc, třeba resetování world buffů, taky se domlouvá ali s hordou. Prostě je to tak nastavený, jde to, tak proč to neudělat.

Bellatrix 04.08.2020 21:58

@Nekrotaj Tobě to možná přijde v pořádku, ale v pořádku to není. Další věc je, že kdyby to bylo v pořádku, tak to Blizzard nepostihuje.

Šéfredaktor WoWfan.cz

kritik 05.08.2020 03:10

Ano podle tvy logiky je jina doba mas pravdu, dneska frci veci jako Black lives matter, #meetoo, LGBT a podobny uchylarny a mame vsichni kvuli tomu tleskat jaka je dnesni doba ? asi tezko, stupidita lidi nabira nekonecnych rozmeru.

A neco podobnyho se deje i ve wow a tu politiku nam cpou do wowka, v Shadowlands bude transgender postava, se divim ze hlavni postavy nejsou cernosi aby to bylo v souladu s dnesni pošahanou dobou.

Takze ano mas pravdu je uplne jina doba nez pred 15cti lety a lidi se podle toho chovaj i ve wow, at si klidne nekdo chvali dnesni dobu, ja se jen smeju.

Lockdaar 05.08.2020 08:48

@Nekrotaj domlouvání aliance s hordou je ale přímo proti ToS https://www.blizzard.com/en-us/legal/b8a1574a-8137-44ad-acf0-11c92e90b26f/blizzard-termination-of-service-agreement viz. 10. bod. A navíc byl tou herní mafií ještě porušen i bod 1. a nejspíš i bod 2. To, že dneska třeba prakticky jde za pomoci komunikačního programu třetí strany (Discord) komunikovat jednoduše s opačnou frakcí neznamená, že to je v pořádku, když to jde a už vůbec tuplem ne v tomhle případě AQ, kdy se tam jde takhle domlouvat a několik domluvených guild může celý ten event (který je určen pro všechny) přímo kontrolovat ve svůj prospěch. Tyhle lidi maj i štěstí, že na to Blizzard (ať už úmyslně nebo neúmyslně) kašle a nebo nemaj kapacity aby to všechno uhlídali a včas takovýhle podvody zabanovali. Jak jsem říkal, doufám, že to zpětně ještě prošetří a nejlépe aby těmhle podvodníkům toho mounta pak sebrali

Yuuka 05.08.2020 10:56

Tohle celé se dá krásně klasifikovat jako organizovaný zločin. A přesně tihle lidé clasic zabijí tak že ho nikdo nebude hrát.

Bellatrix 05.08.2020 14:14

@Yuuka Organizovaný zločin, to je moc hezky řečeno. Jo, to je dost přesné.

Šéfredaktor WoWfan.cz

Batole 05.08.2020 16:53

@Yuuka https://youtu.be/8B1oY1OSXPg

kritik 03.08.2020 21:15

zobraziť viac

Batole 03.08.2020 18:39

Vidím, že komedie jménem Classic nadále pokračuje. Komunita z Classicu udělala fakt odpad a ne Blizzard, jak někteří tvrdí. Komunita.

Necris_ 03.08.2020 14:52

zobraziť viac
Lockdaar 03.08.2020 20:47
zobraziť viac

Romik 02.08.2020 23:14

Banda malych nevyzralych deti.

Lockdaar 02.08.2020 19:28

zobraziť viac
Narend 03.08.2020 01:31

Scarab Lord je jen pro ty nejvíc hardcore hráče. Podle tebe by bylo asi hezký kdyby ho mohl mít každý druhý casual hráč, ale to by potom ztratil hodnotu a celá tahle věc smysl. Já sám se k jeho získání ani nepřiblížím, ale ve výsledku mě to netrápí, protože vím, že nejsem tak dobrej jako ti co ho získají. Nemám tolik času na farmu potřebných věcí. Nevybudoval jsem guildu, která by mi ho pomohla získat. Ani nedokážu vyjednat spolupráci s x hráči z opačné frakce aby mi s tím pomáhali. Zkrátka za jeho získáním je hromada práce a investovaných hodin do wow a lidi místo toho aby si tohle uvědomili, tak budou brečet a říkat jak je nefér, že si někdo s větší mocí může dovolit něco co oni ne. Ostatně jako v reálném životě

Lockdaar 03.08.2020 11:37
zobraziť viac
Narend 03.08.2020 12:33

@Lockdaar Podle mě je Scarab Lord a celý tenhle event na úplně jinačí úrovni než raidování, oproti tomu je raidování prkotina právě i kvůli tomu že se do toho musí zapojit politika a ne jenom mít dobrý gear a znát taktiky. V době Vanilla wow jsem nehrál, takže nevím jestli kolem toho bylo taky takový drama. Řekl bych že je to taky dáno tím, že dnes máme o dost víc možností pro komunikaci a proto toho víc víme. Lidi jsou ale pořád stejní a když něco chtějí , tak si tvoří pokuď možno ty nejlepší podnímky pro to, aby to dostali. Jinak je jedno jestli bude mount získanej nekalým podvodem nebo ne. Pořád bude rare a bude mít hodnotu kvůli tomu, že jich bude málo.

Lockdaar 03.08.2020 13:05
zobraziť viac
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet