WoW Classic - Interview s vývojáři

  wow classic    vanilla    interview   

Už delší dobu tu nebyly žádné informace o chystaném WoW Classicu. Nedávno naštěstí proběhl rozhovor se dvěma vývojáři z Classic WoW týmu a my vám z tohoto rozhovoru nyní přinášíme výtah.

 

WoW Classic je chystaný projekt, který má přivést zpět k životu původní vanillu. Classic servery pojedou na patchi 1.12 a měly by nabídnout autentický vanilla zážitek. WoW Classic by měl vyjít již v létě 2019 a bude dostupný skrze klasické předplatné. Obsah Classicu bude fázovaný.

 

  • Classic stojí především na průzkumu nepřátelského světa a na sociálních interakcích, které si na hráčích tento svět vynucuje. Úkoly, které jsou podle moderních standardů jednoduché, jako je dokončení dungeonu, nabízí ve vanille výzvu na úplně jiné úrovni. Tyto zážitky vytvářely mezi hráči pouta a tým doufá, že taková pouta přivede díky Classicu znovu k životu.
  • Hlavním rozdílem mezi Classicem a moderním WoW je to, jakou výzvu představuje samotný svět. Každé stvoření může představovat nebezpečí, což se vám moc často nestává, když už jste hrdina Azerothu a zabíječ Titánů.
  • Tým nevnímá některé neučesanější herní systémy a obtíže Classicu jako překážku, ale naopak jako jednu z jeho silných stránek.
  • Největší výzvou je najít ty správné informace o tom, jak hra fungovala mezi lety 2004 a 2006.
  • Lidská paměť není vždy dokonalá a vzpomínky, které máte na vanillu, nemusí být vždy přesné. Patnáct let je dlouhá doba. Ukázalo se to na BlizzConu při hraní dema Classicu, kdy řada hráčů reportovala bugy u některých spellů. Když se ale tým podíval na skutečná data z vanilly, zjistil, že to žádné bugy nebyly a že si hráči jenom špatně pamatovali, jak měly spelly fungovat.
  • Tým se zaměřuje na znovuoživení původního zážitku z vanilly. V současné chvíli nejsou žádné plány pro Burning Crusade nebo Wrath of the Lich King. Jakákoli debata, co by se mohlo dít po Classicu, se může odehrávat až poté, co se ukáže, jak si Classic vede po vydání.
  • Účelem Classicu není, aby soupeřil s moderním WoW. Obě hry vynikají v odlišných oblastech. Classic má být poctou starému WoW a výzvě, kterou vanilla představovala.
  • V současné době tým zpracovává zpětnou vazbu a bug reporty z BlizzConu.

 

Myslíte, že Classic bude natolik úspěšný, že by mohla existovat jakákoli šance na opětovné spuštění Burning Crusade nebo Wrath of the Lich King?


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Areon 21.01.2019 11:50

Myslím, že projet si classic je povinnost každého wow "veterána" . Ono komunitně je současné wow stašné. Guildy jsou úplně zbytečné, není se proč s nikym domlouvat, vše se jen regne na noname styl, pravda až na hardcore pve, tam to nejde. Ale mě prostě chybí komunita. Nebýt malých bezvýznamných bonusů ze členství tak ani nejsem v guildě a vystačím si s pár lidma ve friendu. Bude příjemné ke hře potřebovat opět mozek . Jediné co už bych nemusel je ten BG pvp systém kdy se ranky určují podle pvp aktivity a finální ranky jsou početně omezené na server. Tzv. největší ukájenci co tam jsou nonstop budou vždy na tom nejlépe, a zastaralé pvp statistiky v BG, které ukazují jen killy , žádný dmg nebo heal a healeři vypadají v tabulce jako neaktivní, myslím, že kdyby toto trošku poladili a přidali tam tyto statistiky tak by se nikdo nezlobil. Nu a celkově ten end game je na classic trošku slabší. TOP eq je mnohdy horší než itemy pozbírané po čas expení atd. Nicméně je to o tom si to projít a probít se do konce a v tom je classic jedinečný, určitě se do toho hned po vydání pustím :-) .

HonkL 20.01.2019 13:42

Tady jde krásně vidět jak je Hypa na classic obrovský co se týče report bugu z dema. Jde vidět že lidé fakt chtějí pomoct samotným vývojářům s tím aby classic byl classicem. Jinak na redditu byl jednou jeden článek výčtu kritických chyba bugů Nikdy jsem takové odhodlání a zapojení komunity neviděl když se něco testovalo. Jde vidět že včetně mě se máme na co těšit a doufám že to nepokazí.

Perzeus 1 20.01.2019 10:57

Myslim ze class se tesim doufam ze se povede a budou pokracovat i s dalsima

Hromovapest 20.01.2019 10:56

Já si vanilu prošel.A opravdu jí hrát znova nechci.Jen třeba hodinu než se dala dohromady parta na něco a dalšich 30 minut než se všichni dopravili po svých do dungeonu či zkrátka někam.Tak byli dvě hodiny v trapu.A abych ztratil třeba půl dne defakto nulovým pokrokem.To už se mě zažívat nechce :-) Nehledě že jste ani do dungu kolikrat nedosli a mlatili se s jinou skupinkou horďanů někde na louce pořád dokola.

Reeki 20.01.2019 10:53

Vanilu bych nazval mnoho povyku pro nic. Až zhyckani hráči kterým padají fialky do chrtanu uvidí, jak se to nadrou na jeden modrý item, tak to zabalí.

Hromovapest 20.01.2019 11:05

Nejen to. Jen ty zdlouhavé přesuny a shanění part pro cokoliv. Žádný LFG ne LFR tam nebude.Goldiky tam padaji minimalne.Mount až na 60 lvl. Na kterýho si jedině tak za 20euro koupit token.Protože tenkrat těch 700g byl ranec našetřit.No sem na ně zvědavej :-)

Reeki 20.01.2019 15:17

@Hromovapest přesně tak, já začal hrát až s příchod TBC a také to nebylo jednoduché, ale pořád jednodušší než vanila, tehdy ty časy byly parádní, jenže už nechci, aby se vrátily, protože to bude úplně jiná hra. Stejně jako ty na celou vanilu kašlu jsem spokojen s BFA a tesim se na nový raid.

Hromovapest 20.01.2019 23:51

@Reeki Já vlastně hraju wowko nonstop proto že jde pořád dopředu. Jsem 14 let na offiku. Jednou skončím to je jisté. :-) Ale spíše skončím až Blizzard wowko ukončí sám.

Lockdaar 19.01.2019 17:45

Mě by celkem zajímalo, jak to budou řešit na začátku hned po spuštění, jestli nějak dočasně aplikují sharding nebo ne. Četl jsem o tomhle hodně na oficiálním fóru a snad skoro všichni jsou striktně proti tomu. Já si ale myslím, že ze začátku na nějakou omezenou dobu by to vůbec nevadilo a možná, že by to bylo vzhledem k pravděpodobně velkému náporu hráčů a potenciálnímu přetížení serverů možná i potřeba. Už vidím, jak budou všichni ochotně v začátečních lokacích čekat nekonečný fronty na moby nebo věci na quest, když tam budou pobíhat stovky a stovky lidí naráz. Každý se dušuje, jak sharding do vanilly nepatří atd. (což ano to je pravda) ale jsem fakt zvědavý, jak moc by byli ochotní čekat dlouho ve frontách na moby/quest itemy, když by ten sharding neaplikovali
Dalším možný řešením by byl dynamický respawn, ale o tom jsem se kupodivu taky nedočetl nic kladného na oficiální diskuzi. Nejspíš tedy bude asi všem vyhovovat čekat třeba i hodinu nebo déle namačkaní na sobě s x dalšími lidmi, než se jim podaří vylootovat spawnutý quest item nebo nevím...

lamkadomaci 20.01.2019 08:40

Budou se muset na q prostě grupovat. Co chtějí, to dostanou... Snad...

HonkL 20.01.2019 13:45

Ano budou čekat. To classic dělá classicem. Vždy když se zapínal nový server jako Elysium atd tak s tím lidé počítali a čekali fronty.. Jsou různé typy lidí. Někteří ten quest přeskočí. Někdo uteče a předežene hlavní vlnu a další prostě počkají 2-3 týdny až hlavní vlna bude mít větší lvl. Ale o tom co píšeš dělá classic classicem.

Lockdaar 20.01.2019 14:20

@HonkL neříkám, že si nikdo nepočká, jen říkám, že se tohle všem líbit nebude, pokud ze začátku nějaký dočasný sharding nebo dynamický respawn nebude. A můj osobní názor je, že na to bude dost lidí nadávat, pokud budou chtít hrát hned po spuštění a nebudou čekat několik dní/týdnů, než se ty začáteční lokace trochu vylidní...

HonkL 20.01.2019 20:46

@Lockdaar Však v pořádku taky pro takové lidi v této hře není místo a z 98% jich nedoexpí na lvl 60 Mohou hrát BFA kde takové věci nemusí řešit a nervovat se..

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet