WoW Legion - Gamescom Q&A #1

http://wowfan.cz//pic/news/Legion_news2
Blizzard během několika dní poskytl mnoho rozhovorů na téma Legionu. Pojďme se společně podívat na první z rozhovorů, který získal YouTube kanál FatbossTV, jenž se soustředí na novinky, taktiky a další zajímavosti ze světa World of Warcraft.

Aktualizace 7.1

  • Aktualizace 7.1 bude obsahovat tři velké věci: Karazhan, menší raid a další úkoly v Suramaru.
  • Mnoho detailů ohledně této aktualizace se dozvíme po vydání Legion.
  • Aktualizace byla oznámená nyní, aby se ukázalo, jak je tým odhodlaný k vytváření aktualizací pro Legion.
  • Karazhan bude Mythic dungeon (nikoli Mythic+) a bude mít týdenní reset, stejně jako je tomu u raidů. Bude dostatečně dlouhý na to, aby jej někteří hráči nestihli dokončit hned první večer. Může se tedy stát, že budou muset Karazhan dobývat dva večery.
  • Aktualizace 6.2.3 byla velice úspěšná a ukázala, že hráči mají zájem o to, aby se podívali do starších dungeonů.

Nové dungeony

  • Stará struktura dungeonů nebyla úplně nejlepší a bylo obtížné přidat nový dungeon tak, aby pasoval do již existujících instancí.
  • Když byly vydány ZA a ZG, hráči získávali mnohem lepší odměny než ze starších dungeonů, takže se stávalo to, že hráči preferovali právě trollí dungeony před vším ostatním.
  • Společně s Mythic+ dungeony a Warforged/Titanforged předměty v dungeonech mohou vývojáři přidávat nové instance tak, aby byly odměny za dokončení podobné, ne-li stejné.

Plán vydávání raidů

  • Během několika dnů se objeví příspěvek na oficiálních stránkách, který bude obsahovat informace o plánu vydávání nových raidů.
  • Plán je velice podobný těm, které známe z minulosti. První tři týdny bude vše uzavřeno, poté se zpřístupní Normal a Heroic Nightmare raid, začne PvP sezóna a hráči budou moci získat Mythic klíče.
  • Nighthold je naplánovaný na rok 2017.

Mythic+ dungeony

  • Mnozí raideři budou na počátku soustředění hlavně na Mythic+ dungeony, aby získali určitou výhodu v podobě lepších předmětů.
  • Průměrná skupina hráčů, která bude chtít využít všechny Mythic keystones, bude muset dokončit 12 – 15 dungeonů. Zabere jim to více času než průměrným guildám jejich raidy.
  • Bylo by jednoduché uzavřít každý dungeon na týden po prvním vyčištění, aby se předešlo farmení nových předmětů, ovšem způsobilo by to, že by se hráči ve středu přihlásili do hry, dokončili by několik Mythic+ dungeonů a poté by na týden zase skončili.
  • Pokud se přihlásíte později v týdnu, budete mít připravený svůj Mythic keystone a mnozí lidé vám za něj „utrhnou“ ruce.
  • Současná hranice předmětů je nastavena na Mythic+ 10. Kvalita předmětů je podobná jako Heroic Nightmare. Ta pravá odměna ovšem přichází z týdenních beden, které mohou obsahovat mythic raid gear.

Legendární předměty

  • Stále existuje několik věcí, které potřebují být na legendárních předmětech doladěny.
  • Některé předměty budou nejlepší a některé zase nejhorší.
  • Legendární předměty budou poskytovat šanci vyzkoušet nové zajímavé efekty, které se netočí jen kolem zvýšeného poškození udělovaného nepřátelům.
  • I pokud jste někdo, kdo nevkročí do raidů, stále by pro vás měly být legendární předměty zajímavé.
  • Ve hře je několik předmětů, které jsou skvělé pro dlouhé boje v raidech. Najde se ovšem také hned několik předmětů, které budou určeny spíše pro sólo hráče.
  • Je v plánu přidávat nové předměty v průběhu celého průběhu datadisku.
  • Vývojáři nechtěli, aby se znovu objevil systém, který se zaměřoval pouze na jednu legendární zbraň pro každé povolání.

Artefakt zbraně

  • Tým vývojářů chce zabránit tomu, aby se zbytečně nerfovaly některé talentové specializace a hráči tak museli měnit svůj postup artefaktové zbraně.
  • Artefakty jsou něco, v čem chce Blizzard pokračovat a co chce vylepšovat. Artefakt Power by měla být užitečná po celou dobu datadisku.
  • Povolání jsou v současné době balancována proti ostatním bez používání artefaktů nebo legendárních předmětů.

Melee vs. Ranged

  • V Mythic+ dungeonech se vede melee velice dobře díky jejich Cleave a schopnostem mobility.
  • Melee je možná trochu lepší proti Ranged v Mythic+ dungeonech, ovšem v raidech to může být opačně. Není to ovšem žádný problém, pokud mezi nimi není velký rozdíl.
  • Vývojáři nechtějí řešit problémy a rozdíly mezi melee a ranged tím, že udělají mechaniky tak, aby se hráči nudili.

Pročištění schopností a kouzel

  • Některé schopnosti nebo kouzla byly vymazány, aby udělal místo novým a lepším.
  • Jedno z témat navrhování povolání pro Legion je zdůraznění silných, ale i slabých stránek povolání.
  • Mnoho kouzel a schopností bylo odstraněno, protože tým přicházel s novými schopnostmi, které by se do datadisků hodily. Bylo vymyšleno také mnoho nových talentů, ovšem vždy musela proběhnout diskuze o tom, zda je tento talent potřebný, protože povolání nebylo například pořádně mobilní. To se hráčům samozřejmě líbilo, ovšem vedlo by to k tomu, že by všechna povolání vypadala velice podobně.
  • Ve světě, kde nikdo nemá slabiny, nemá ani nikdo silné stránky.
  • V Legion je mnoho místa k tomu, aby byly přidány nové možnosti, hlavně pro talentové specializace povolání, které se mohly cítit odstrčeně, protože do skupiny nic nepřinášely.
  • „Bring the player, not the class“ byla reakce na špatně vyřešenou raidovou strukturu z The Burning Crusade, kde byly buffy určeny pro skupinu, nikoli raid, a proto bylo potřebné soustředit se hlavně na to, aby každá skupina měla co nejvíce dostupných buffů.
  • Tým by byl rád, kdyby se opět dělo to, že raid leader se podívá na sestavený raid a řekne si: „Teď bychom potřebovali nějakého dobrého huntera. Zkusím nějakého sehnat.“, než aby si řekl „Potřebujeme nějaké ranged DPS. Nejlépe to, které je tento měsíc o 2 % lepší než ostatní ranged DPS.“. To samozřejmě není současná situace, ovšem něco podobného pomohlo k tomu, aby se tým soustředil na správný vývoj.

Spuštění expanze

  • Tým, který se stará o servery, provedl mnoho změn, které by měly dopomoci k mnohem hladšímu startu nové expanze.
  • Pokud budou škálující se zóny úspěšné, budou v budoucnu přidány i do ostatních zón.
  • V případě, že bude některá ze zón opravdu vytížená, budou vytvořeny instance, které uleví serveru a zabrání tak problémům s hraním.
  • Jedním z hlavních problémů, které jsme zaznamenali při spuštění Warlords, byl fakt, že například u Hordy bylo potřeba Spyglass k tomu, aby byly vystavěny Garrisons. Předmět byl ovšem použitelný pouze jedním hráčem, což způsobilo mnoho problémů.
  • Tým tedy vydal „opravu“, která umožňovala použití Spyglass více hráči najednou. Ovšem něco se pokazilo a po nahrání opravy nemohl používat Spyglass vůbec nikdo.
  • Hráči Hordy v Severní Americe byli takto poškozeni na několik hodin, než tým dokázal problém vyřešit. Vše způsobilo mnohem více problémů na serveru, než se původně čekalo.

Struktura a odměny raidů

  • Struktura se v současné expanzi v podstatě nezměnila, protože není potřeba něco měnit nebo opravovat. Změna struktury proběhla již v minulosti a změny, které nastaly, vyřešily mnohé problémy.
  • Z Vanilla WoW na The Burning Crusade jsme vyřešili problém s velikostí raidů, jelikož hledat a starat se o dalších 39 hráčů v raidů bylo velice obtížné. Možná to bylo nějak zábavné pro raid leadery, kteří plánovali, kdo bude dispellovat koho, ovšem pro hráče to až tak moc zábavné nebylo.
  • Představením raidů pro 10 hráčů jsme mohli vyzkoušet více možností, včetně toho, abychom zjistili, jak se to líbí hráčům samotným.
  • Flexibilní raidování je zatím nejspíše nejlepší struktura raidů, a tým, který na raidech pracuje, si vede velice dobře.
  • Tři obtížnosti a Raid Finder znamenají, že se najde obtížnost pro úplně všechny. Normal je určen pro přátele, rodinu a náhodně sestavené skupiny. Heroic je spíše pro guildy, které chtějí raidovat, a Mythic je určen pro ty nejlepší hardcore hráče.
  • Mythic potřeboval stabilní a fixní počet hráčů, aby mohl být vyladěn do naprosté dokonalosti.
  • Uvažovalo se o možnosti, že by Mythic raidy byly určeny pro 15 hráčů, ovšem potom se přišlo na to, že je potřeba zainteresovat do hry každé povolání, a také na to, že by to byl opravdu velký skok oproti předchozím raid skupinám, které vyžadovaly 25 hráčů.
  • Vývojáři se obávali, že Looking for Raid se v některých věcech moc rozmohl a proto se provedlo několik změn, které odradily běžné guildy, které raidují, od toho, aby LFR řešily. Velkou změnou bylo například odstranění Tier předmětů z Warlords LFR. Tato změna byla přehodnocena a hráči tak budou moci v Legion získat z LFR Tier předměty.
  • Mnoho hráčů, kteří aktivně raidují, budou mít části svých Tier předmětů z Normal nebo Heroic obtížnosti, takže nebudou mít potřebu až tak moc využívat Raid Finder.
  • Za předpokladu, že bude hráč opravdu bez štěstí ve standardních raidech, bude moci zkusit své štěstí alespoň v LFR a získat tak například poslední předmět do set bonusu.


Naposledy upravil/a Bellatrix 22.08.2016 v 18:36:03.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

sw1tchCZ 22.08.2016 15:50

kritik
Ja bych bral trochu s rezervou kdyz mluvi o necem co planuji do budoucna, sami v tom nemaj moc jasno, napr udelaj ve vsech trailerech Grommashe jako hlavniho zaporaka wod a nakonec se snim ve hre vubec nepotkame (krome cinematicu) a jeste je je to nakonec kladna postava, o Legion rikaj ze bude mit zase 3 raid tiery, no to je plan z roku 2016, uvidime tak v roce 2018 jaka bude realita :-)
No rozdíl oproti WoD je to, že většina z toho co vývojáři říkají, že tam dají na Betě je a nepůsobí to tak, že nám mažou med kolem pusy. Samozřejmě uvidíme jak to bude pak s 7.1, ale zrovna samotného spuštění Legion a toho obsahu v něm bych se nebál.Ok možná bude první den dva možná tři hra na velkých serverech lagovat a trochu padat. To se dá přežít vzhledem k tomu, že ani Blizzard nemůže odhadnout kolik hráčů Legionem osloví - opravdu osloví natolik, že si to koupí a budou to chtít hrát, menší průzkum můžou mít teď během pre-patche s invazema a DH, nicméně to bude asi jen zlomek lidí, kteří pak opravdu Legion koupí a v den vydání budou hrát. Nehledě na fakt, že úvod na Legionu je úplně jiný než na WoD. Není to o jedné lokaci. Začíná se možná jen v malém Dalaranu, ale za chvíli se lidi rozutečou pro Artefakty a zařídit si Class Order Hall. Poté se vydají do první lokace na Broken Isles a mají na výběr asi ze tří - dost na to aby se lidi nepomlátili a nedělali takovou zátěž na server. Otázkou je asi Suramar, páč sem slyšel Nixxioma jak říkal, že mu přijde Suramar divný a jakože asi jedna z chyb Legionu, už na Betě. Páč se tváří jako end-game lokace, ale přitom tam je hned od začátku a spíš vypadá jako klasická normální lokace... Nevím sám sem na Betě nebyl takže nemůžu posoudit nakolik to je pravda a na kolik jen pocit jednoho hráče.Nicméně uvidíme onoho 30.8.

kritik 22.08.2016 12:52

Ja bych bral trochu s rezervou kdyz mluvi o necem co planuji do budoucna, sami v tom nemaj moc jasno, napr udelaj ve vsech trailerech Grommashe jako hlavniho zaporaka wod a nakonec se snim ve hre vubec nepotkame (krome cinematicu) a jeste je je to nakonec kladna postava, o Legion rikaj ze bude mit zase 3 raid tiery, no to je plan z roku 2016, uvidime tak v roce 2018 jaka bude realita :-)

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet