Dragonblight
Naxxramas
Kdo by neznal Naxxramas. První raid, který se objevil ve WoW v neskutečně vzdáleném patchi 1.11, je pro mnoho hráčů jistě srdcovou záležitostí. Původní Naxxramas se s téměř stejným složením bossů objevil ve WotLK, kde se jako hrozivý stín smrti vznášel nad Dragonblightem a lákal dobrodruhy z široka daleka, aby znovu poměřili své síly se samotným arcilichem Kel’thuzadem. Úplně původní Naxxramas pod vedením tehdy ještě živého nekromancera Kel’thuzada sloužil jako hlavní středisko operací, které měly za cíl rozšířit nemrtvou nákazu do království Lordaeron. Nakažené obilí, brilantní Kel’thuzadův plán na získání armády nemrtvých služebníků, tehdy znamenalo smrt všech obyvatel města Stratholme, které mladý paladin Arthas Menethil pozabíjel dříve, než stačili v podobě nemrtvých rozšířit řady Pohromy. V průběhu času musel Naxxramas čelit neustálým snahám o jeho zničení, ale ve WotLK se opět vrátil v plné síle, ba možná ještě silnější. Projít celým Naxxramasem je úkol hodný skutečného hrdiny. V jeho jednotlivých křídlech se totiž skrývají monstra tak strašlivá, že se z nich i ostřílenému válečnému veteránovi snadno rozklepou kolena. Arachnid Quarter bych už podle názvu nedoporučovala nikomu, kdo trpí arachnofobií. Hned první boss Anub’Rekhan je tak roztomilý pavouko-brouček, až by ho člověk nejradši zabil. A to i bez toho, že se neustále oblizuje v myšlenkách na to, jak vás zbaští a vypije vaši krev. Další boss, Grand Widow Faerlina, je už trochu příjemnější pohled, ovšem jen do chvíle, než na vás pošle svoje přisluhovače nebo si na vás vyzkouší účinky svého nejnovějšího jedu. Zato poslední boss tohoto křídla je přímo arachnofobikova noční můra - Maexxna, obrovský jedovatý pavouk sloužící jedinému účelu: poskytovat další a další děsivá mláďata k naxxramaským experimentům. A ještě taky k tomu, aby požírala příliš vlezlé vetřelce. Mimochodem taky nesnáší, když se jí říká Maxxy, jak nás poučil Hearthstone. Plague Quarter není o moc lepší. Sice tam už nejsou pavouci, ale zato je tam Loatheb, který vznikl jako opravdu nechutný experiment, kdy byla azerothská bažinná stvůra (bog beast) infikována Nákazou. Vedle něj jsou další dva bossové, temný čaroděj Noth the Plaguebringer a Heigan the Unclean, jenom taková pohodová předehra. Noth byl původně dalaranský čaroděj, který se připojil ke Králi lichů, protože mu to přišlo jako nesmírně chytrý nápad (což už samo o sobě o něčem svědčí). Pak na něj však celá ta věc s Pohromou a vražděním lidí začala být trochu moc drsná, což vyřešil tentokrát opravdu velmi chytře Kel’thuzad, když Nothovi zmrazil srdce v hrudi a nechal ho v této položivé, polomrtvé formě dál přežívat. S Nothem od té doby není zrovna zábava, a to jste se ho ještě ani nezkusili zeptat, kde je Heigan. Abych to vysvětlila… Pokud totiž s Nothem promluvíte v rámci úvodní death knightovské quest linie, kdy je k vám jeho NPC friendly, a zeptáte se ho „Noth, where is Heigan?“, dostane se vám poměrně vtipných odpovědí ve stylu „Můžu ti říct, kde není…“, „Jak se opovažuješ! Zmiz mi z očí!“, „Nejspíš trénuje balet ve svých komnatách.“ nebo „Dává zrovna do pořádku svoje taneční studio.“ Poslední dvě narážky vycházejí z toho, že při souboji s Heiganem, mistrem pastí, se musíte vyhýbat nebezpečným zónám, které si pro vás přichystal. Název video tutoriálu Heigan Dancing Lesson nejspíš hovoří za vše. Každopádně, je vidět, že všichni v Naxxramasu se mají moc a moc rádi a jsou prostě jedna velká šťastná rodina. Military Quarter je vojenské křídlo Naxxramasu, zaměřené především na trénink nezkušených válečníků, které učí neporazitelný Instructor Razuvious. Jeho kolega Gothik the Harvester, mistr nekromancie, má poté na starosti druhou stránku bytí rytířem smrti, a sice schopnost oživovat mrtvé. Zlatým hřebem tohoto křídla jsou však Four Horsemen, analogie Jezdců apokalypsy. Sir Zeliek, paladin ve službách Pohromy, stále schopný využívat Světlo, Lady Blaumeux, vládnoucí stíny, trpasličí válečník Thane Korth’azz a konečně Baron Rivendare, který nahradil předchozího čtvrtého Jezdce Alexandrose Mograina - ti všichni představují postrach všech živých a Kel'thuzadovy vyvolené rytíře, kterým se může rovnat jen málokdo. Název dalšího křídla, Construct Quarter, už sám o sobě nevěstí nic dobrého. A co teprve poté, až člověk na vlastní oči uvidí ony výtvory… Patchwerk, ohavnost sešitá z kusů mrtvých těl a kdovíčeho jiného, který si sice jenom chce hrát, ale jeho představa hry se asi většině lidí nebude zamlouvat, protože to znamená poměrně bolestivou záležitost; flesh giant Grobbulus, který je pro mě osobně asi nejohavnější zvrácenost celého WoWka vůbec, a to i bez toho, že má místo jedné ruky obrovskou injekční stříkačku, kterou je schopen infikovat každého naxxramaskou nákazou; dále nechutný slintající pes Gluth a obr Thaddius, který je prý stvořen z masa žen a dětí, jejichž duše jsou v jeho nestvůrném těle navždy uvězněny - to jsou stvoření, která si Kel’thuzad klidně mohl odpustit, pokud jde o mě. Jako třešnička na dortu celého Naxxramasu vás čeká mrazivý wyrm Sapphiron, původně modrý drak, který zemřel rukou Arthase Menethila a byl posléze oživen do služeb Krále lichů, a po něm samotný Kel’thuzad, lich všech lichů, nejvěrnější Arthasův služebník, zakladatel Kultu zatracených a majitel té nejroztomilejší kočičky na celém Azerothu. Tahle kočička se jmenuje Mr. Bigglesworth a údajně představuje poslední pouto, které Kel’thuzada nějak váže k jeho dřívějšímu životu a ztracené lidskosti. A kdo by se snad snažil jeho mazlíčkovi ublížit, ten by se se zlou potázal. Kromě tohoto posledního opravdu živého tvora je však celý Naxxramas plný stvůr, které by si člověk nepředstavil ani v těch nejdivočejších snech, a pro každého, kdo se odváží vstoupit dovnitř, to bude opravdová zkouška ohněm. Good luck… interlopers. Pozn.: Poměrně detailní popis nitra Naxxramasu (a také Kel'thuzadova vstupu do služeb Krále lichů) poskytuje povídka Road to Damnation. Kde se nachází? - Dragonblight, 86 50Forgotten Shore
Forgotten Shore je jistá část northrendského pobřeží, a i když nese jméno "zapomenuté", my si dnes připomeneme, že ho máme možnost znát už z Warcraftu III. Zde se totiž vylodil Arthas Menethil poté, co dorazil na Northrend ve své honbě za Mal’Ganisem. Pak však dorazila zpráva přikazující Arthasovi, aby se okamžitě vrátil zpět do Lordaeronu, a tehdy se Arthas uchýlil k opravdu velmi nepěkné lsti, kdy nechal spálit svoje lodě a obvinil z toho najaté žoldáky, kteří poté byli Arthasovými muži zmasakrováni. Vzpomínku na tuto událost obsahuje také quest The Truth Shall Set Us Free, což je součást alianční questové linie začínající úkolem Imprints on the Past. V celé questové linii v podstatě putujete Northrendem po stopách Arthase, když se sem vydal vykonat pomstu na Mal’Ganisovi. Nakonec vás zavede až do Frostmourne Cavern, kam se podíváme za chvíli… V questu The Truth Shall Set Us Free máte každopádně za úkol osvobodit duše vojáků, kteří zde na Forgotten Shore tehdy promarnili své životy, a čeká vás i menší vize minulosti: Kde se nachází? - Dragonblight, 83 68Frostmourne Cavern
Jak jistě víte (koneckonců jste si to přečetli v minulém odstavci), Arthas se na Northrendu setkal s trpaslíkem Muradinem Bronzebeardem, který zde pátral po legendární runové čepeli zvané Mrazivý smutek (Frostmourne). Arthas se k němu připojil a společně pak vstoupili do jeskyně, kde byla čepel ukryta. Zde, třebaže byl varován přízrakem střežícím jeskyni, si Arthas runový meč přivlastnil a propadl se tak ještě hlouběji do své zkázy. Scénu z Warcraftu III si můžete připomenout v questu Frostmourne Cavern, který představuje závěr již zmíněné questové série začínající úkolem Imprints on the Past. Vize, která se vám v rámci questu ukáže, má navíc zajímavý a překvapivý závěr… Takže zatímco po Warcraftu jsme všichni žili v domnění, že je Muradin po smrti, WotLK nám odhalil, že byl ve skutečnosti jenom omráčený a zraněný, ale přežil. (Ne, vůbec to není klasické Blizzardí klišé. Jen si vzpomeňte na Illidana. Zdá se, že všichni, kdo se s Arthasem někdy střetli, mají zázračnou schopnost přežívat.) O tom, kam se poté vydal, si popovídáme zase někdy jindy. Muradin za sebou každopádně zanechal svoje zbraně, které můžete v jeskyni nalézt i nyní, a kromě nich i Arthasovo kladivo Light’s Vengeance, které je dále součástí questu The Sacred and the Corrupt. Tento quest zároveň započíná questovou linii, která vás nakonec dovede až k výrobě legendární zbraně Shadowmournu . V této questové sérii se Darion Mograine pokouší vytvořit zbraň, která by mohla konkurovat moci Frostmournu, a za nejlepší základ pro ni považuje Arthasovo staré kladivo. Pošle vás tedy pro něj do Frostmourne Cavern, ale tam vás samozřejmě potkají jisté komplikace… (V tomto případě komplikace = naštvaný Lich King.) To už je nicméně na vás. Good luck. Zajímavost: Ještě bych podotkla, že jeskyně je plná saronitu, „černé krve Yogg-Sarona“, materiálu, který se velmi často objevuje na místech spojených s Králem lichů a často se dle toho usuzuje, že existovalo nějaké spojení mezi Králem lichů a Yogg-Saronem, přičemž toto spojení by bylo z Arthasovy strany pravděpodobně nevědomé, pokud by existovalo. Jde však pouze o nepotvrzenou, leč poměrně pravděpodobnou teorii. Kde se nachází? - Dragonblight, 73 23Angrathar the Wrathgate
Naposledy upravil/a Bellatrix 01.09.2014 v 17:56:57.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Ferion 26.08.2014 15:05
Sirena 26.08.2014 14:59
Bellatrix 26.08.2014 14:51
Sirena 26.08.2014 14:31
Nějak tomu přestávám rozumět, myslela jsem, že OG nelze zabít, kvůli Curse of flesh. Co se tedy přesně stalo s Yogg - Saronem a C'thunem po jejich porážce v Ulduaru a AQ? Pokud vím, tak se žádná katastrofa, či hromadné vymírání nekonalo, nebo snad ano?
Ferion 26.08.2014 14:08
já taky někde slyšel, že golden v tomhle udělala chybu ale už nevím kde takže to je jedno a podle mě ten arthas byl yoggym ovlivněn, ne ovládán, ale ovlivněn (neni icc postavený ze saronitu?) tohle je podle mě důkaz: https://www.youtube.com/watch?v=rDjwBaN0ang
sw1tchCZ 26.08.2014 13:57
sw1tchCZ 26.08.2014 13:55
Bellatrix: Nevím jestli knižní lore nicméně krásný článek na wowpedii mi pár znalostí dal Ono nicméně ten Mathias Lehner je ve hře přítomný a i je na místě které se jen hemží Facelessáky takže je i vcelku pravděpodobné, že s ním Yoggy nějakou neplechu dělal. A právě proto jsem použil termín porazili a ne zabili páč moje znalosti o OG jsou přinejmenším velké a Curse of Flesh je mi velmi známá Takže vím jak se to s tou jejich smrtí má. Mordecay: Jo sorry myslel sem to tak, že OG vytvořili rasu, ze které se později zformovali ty hmyzáci co známe. Čiže vlastně nějaké spojení mezi Nerubiany a OG je
Mordecay 26.08.2014 13:35
Bellatrix 26.08.2014 12:58
Mordecay 26.08.2014 10:38
Nebude citovať, nechce sa mi -To s nerubianmi a BFF s Old Godmi mi uniklo, dobrý postreh!-k tomu Old Godovi v Outlande, podľa AskCDev 1 (nie je to na webe?!) tento Boh nebol z Azerothu.-Tá teória s tými kráľovstvami dáva logiku Skúsim Loreologyho, čo povie na nerubianov a Old Gods.-sw1tchCZ, tvrdíš, že nerubiani sú výtvorom Starých Bohov. Zdroj? Pokiaľ viem, tak ich výtvor sú Aqir, z ktorých sa po vojnách proti trolom pred 16 000 rokmi rozdelili a vyvinuli na 3 skupiny - nerubiani, qiraji a mantidi.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet