Ion Hazzikostas byl opět vyzpovídán a odhalil pár zákulisních informací ohledně nadcházejícího datadisku Battle for Azeroth. Ion tématicky odpovídal na otázky a můžeme říct, že se máme celkem na co těšit. Vybrali jsme však ty podle nás nejdůležitější. Pokud si ale chcete záznam pustit celý, můžete tak učinit níže.
Shrnutí na začátek, aneb co nás zhruba očekává
- Dočkali jsme se možnosti předobjednávky
- Pravděpodobně časem přibude nová allied rasa
- Trocha PvP situace
- Zbraně v Battle for Azeroth
Jak odemčení nové rasy bude fungovat? Budou se vztahovat na celý účet?
Ano, budou. To samé bude platit pro požadavky k jejich odemčení.
Zvedne se tím tedy i počet raciálek. Myslíte, že bude problém je vybalancovat?
Raciálka, která stojí za zmínku, je blood elfský spell #155145. Zaměříme se na ni v 8.0. Jinak raciálky fungují celkem parádně, ale vždy bude existovat nějaká, která bude mít trochu navrch.
Nicméně, raciálka Void Elfů funguje zajímavě. Není to jako obyčejný spell #1953 u Mage. Tahle je postavena na tom, že plánujete dopředu. V podstatě rovným směrem vypustíte "projektil", který můžete znovu během několika sekund znovu aktivovat a tím se teleportnout na místo, kde se projektil zrovna nachází. (Funguje to dost podobně, jako abilita "E" u Sylvanas v Heroes of the Storm - pozn. redakce)
Proč jste se rozhodli do hry implementovat podmínky pro vytvoření subrasy?
Nejedná se o dlouhodobé členy ani Aliance, ani Hordy a hráči si žádali subrasy již v minulosti. Chceme, aby daný hráč trošku porozuměl kultuře dané rasy, než ji přivede do své frakce.
Zpřístupní se nám Dark Iron trpaslíci a Zandalari trollové před a nebo až po vydání Battle for Azeroth?
Poté, co se spustí Battle for Azeroth, dostanete možnost si tyto rasy během questění na 120. level odemknout.
Ion Hazzikostas také okrajově zmínil, že draenorští orkové se dost pravděpodobně stanou další hratelnou sub-rasou. (Hmm, hratelní orkové v "originálním hnědém" provedení? Že by na scénu přišel i alternativní Draenor nebo Garadar v současném Outlandu? - pozn. redakce)
Stanou se classy užitečnějšími bez ohledu na specializaci?
Ano. Nebude to o tom, že jste Fire Mage, ale že jste Mage. Každá classa jako taková bude mít co nabídnout.
Jak plánujete, že classy budou nadále zajímavé, když jste se rozhodli, že ve hře necháte pouze zlomek artefaktových abilit a traitů?
Classy nebyly navrženy, aby se točily čistě kolem artefaktů. To artefakty byly spíše závislé na tom, jak je daná classa založena.
Azeritová zbroj během Battle for Azeroth nabídne v této souvilosti další možnosti, jak si povolání přizpůsobit hernímu stylu, avšak jsme si vědomi, že při odstranění artefaktů to u některých povolání zanechá v rotaci mezery, které budeme muset vyplnit. Může to navodit dojem, že artefakty zasadily své kořeny do jádra dané classy až příliš hluboko.
Můžeme očekávat kompletní předělání Survival Huntera?
Konkrétně v tomto případě převládlo fantasy jedné specializace nad fantasy celé classy. Na 10. levelu Survival Hunteři zkrátka zapomněli na to, jak používat střelné zbraně. Nový Survival Hunter bude pravděpodobně mixem ranged a melee abilit.
Dle dataminingu byla shamanům a druidům odebrána možnost abilit, které by se daly přirovnat k spell #1953. Dá se to považovat za odstranění něčeho, v čem tato povolání byla unikátní?
Ani ne, a to přesně z tohoto důvodu - přirovnává se to právě k Mage spell #1953. Shamani a druidi byli vždy zkrátka o proměňování se a celkovému pohybování se rychleji. Blink je zábavný a účinný, ale chceme, aby se tak cítily i ostatní classy bez toho, aniž by ztrácely svou originalitu.
Budeme se moci samostatně lognout do 3v3 bracketu a Rated Battlegroundů?
Nejspíše ne. To, co WoW odlišuje například od Heroes of the Storm nebo Overwatch, je to, že nedokážete obměnit svou týmovou sestavu. V HotS nebo OW to však hraje zásadnější roli. V prvním si týmovou sestavu volíte před samotným zápasem (zkrátka "drafty" v Unranked, Hero League a Team League - pozn. redakce), v druhé hře svůj tým můžete na začátku samotné hry rychle obměnit. Ve WoW to funguje tak, že jste "prostě" Undead Priest.
Nicméně, v Team Brawlech proběhlo testování 6v6 formátů, tudíž je možné, že v Rated Battlegroundech se s tímto formátem v příští expanzi setkáme.
Chystáte se nějak vyladit Prestige systém?
Odpovědí rozhodně není přidání další tierů, mountů a dalších cosmetic itemů. Naopak, chceme jít dál, jelikož mnoho hráčů v Legionu Prestige tvrdě grindilo. Zamýšlíme to takto: Nechat Legion Prestige ranky nedotčené a pokračovat dalšími v Battle for Azeroth. Avšak jak budete postupovat dále, budete dostávat pravidelné odměny, podobně jako v Overwatchi.
Projdou Honor talenty v Battle for Azeroth nějakou výraznou změnou?
Původně to fungovalo tak, že Honor talenty se resetovaly s každým dosaženým Prestige levelem, což v konečném důsledku nebylo správné rozhodnutí. Chtěli bychom to udělat tak, že si zkrátka v každém řádku (tieru) vyberete jeden talent.
Můžeme v Battle for Azeroth očekávat nějaké PvP updaty?
Ještě před startem BfA přibude nový battleground i arény. Co se týká mechanik a odměn, zde plánujeme změny. Například, co se týká Legionu, staty odměn byly určovány podle šablony.
Jak na tom bude World PvP? Uvedli jste, že lidi napříč servery budou odděleni.
Když si PvP zapnete, automaticky vás to hodí, přefázuje v daném místě do PvP fáze. Zde uvidíte pouze lidi, kteří učinili stejně. Jedinou výjimku však tvoří RP servery. Tam, když si zapnete PvP, stále uvidíte i ty, kteří ho zaplé mít nebudou.
Jaké odměny budou za Island Expeditions? Budou se škálovat podobně jako v Mythic+?
Stále na tom pracujeme. Tyto ostrovy budou velkým nalezištěm azeritu a s každou rostoucí obtížnosti se odměny budou škálovat.
Bude možné navštívit novou lokaci opačné frakce? Tedy Aliance na Zandalaru a Horda v Kul'tirasu?
Ano. Kampaň The Chapters of War vás tam navede a poskytne vám trochu informací, co se v dané "nepřátelské" lokaci přibližně odehrává.
Chystáte se do hry vrátit mnoho class buffů a abilit. Jak to plánujete vybalancovat, aby nepřevládala pouze jedna classa?
Někdy zkrátka bude potřeba přizvat konkrétní classu a někdy ne. Chceme se tomu právě vyhnout a plánujeme to udělat tak, že každý by skupině mohl přispět něčím unikátním. Vznikne tedy prostor, že skupina bude disponovat jak unikátními silnými stránkami, tak i slabinami. V důsledku toho, jak si je příliš všechno podobné, mají hráči tendenci hledat čistě to nejlepší místo toho, aby měli na výběr z několika možností.
Jak na tom budou Titanforged zbraně v Battle for Azeroth?
S tím, jak je Titanforged v Legionu běžný, se obáváme, že by to mělo neblahý dopad, pokud jde o zbraně. Přeci jen, zbraň je v rámci celého gearu na vyšší úrovni, než zbylé jednotlivé sloty. Jedná se o primárního tahouna vašeho gearu.
Momentálně to plánujeme tak, že Titanforging se v BfA nebude vztahovat na zbraně. Na zbraně se pravděpodobně bude vztahovat pouze Warforging (což je cca +5 item level k běžnému item levelu zbraně - pozn. redakce).
V Battle for Azeroth nás tedy s největší pravděpodobností čeká mnoho změn a osobně si troufám říct k lepšímu. Jak se na to díváte vy?
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Martins911 05.02.2018 21:14
Hm takže jejich řešení na pvp situaci je přidání nového bg+ možnost zapnutí PVP ve worldu, bylo už někde napsáno jestli po portnuti do hl. města se bude dále vypínat pvp?
bulljoker 01.02.2018 23:11
bum survival opět ranged/melee, další datadisk to bude opět jen ranged
Jikonekt 02.02.2018 01:39
Sak to je dobre, hunter je jedina classa ktera muze pouzivat luky/kuse/pusky a oni ji to jeste v jednom specu vezmou?! Ja treba pred Legionem blahove ocekaval, ze se naopak konecne rozsiri ranged class s luky a sipy alepson o jedne spec Demon Hunteru a ono prd, radsi tam soupli dalsiho tanka :_P
Jikonekt 02.02.2018 16:30
Survival hunter by mel bejt podle moji predstavy proste ranged a DOTkar, takova obdoba affli locka
Miťosk 02.02.2018 17:02
@Jikonekt ale myslim ze to nebola zla myslienka skusit huntera na meele ale moc im to nevyslo
Jikonekt 02.02.2018 17:25
Jasny, jenze tech meele class a specializaci mame ve hre hromady, zato charakter s lukem jen jenden a z toho jen dva druhy talentu, coz je malo a je to skoda. Podle mne mohli/meli udelat jeden talent strom "lucistnika" u demon hunteru :_)
Hanzias 02.02.2018 17:55
@Jikonekt Jo, ale tady je problém, že by to nesedělo do fantasy Warcraft demon hunterů. Něco jinýho by byl demon hunter v Diablu (/hello Valla). Warcraftovskej DH s lukem a fel magií zároveň? To by podle mě vypadalo opravdu otřesně. Chápu, že narážíš asi na playstyle, ale u class musíš brát trošku v potaz i fantasy. Jde to ruku v ruce.
Jikonekt 02.02.2018 18:07
Ve hre, ve ktery muze tankovat nekolik desitek metru velky bosse gnom tank :_) si opravdu nemyslim, ze by DH nemohli pri ranged combatu pouzivat fel magii pri strileni lukem, kdzy ji muzeou pouzivat pri pouzivani secnej zbrani :_) Ve vanille treba jeste normalni hunteri spotrebovavali pri strelbe normalne manu, takze vlastne kouzlili a nikomu to nijak nevadilo :_) Blizzard si do ty hry muze udelat v podstate co chce, vzdycky to jde nejak pribehove okecat (vytvorit osli mustek nebo pribehovou berlicku). Kdyz uz muzem cestovat do alternativni minulosti, tu menit a vracet se zpatky :_)
Jikonekt 02.02.2018 19:51
@Hanzias A nemuselo by to bejt nutne u DH, klidne bych udelal ranged spec treba z Outlaw roguny, uz takhle maj abilitu pistol shot, ikdyz zadnou pistoli vlastne nenosej, to asi taky moc neladi se zminovanym fantasy... takze klidne by Asa a Sub roguny mohli zustat meele a Outlaw by strilel Kdyz uz muzou udelat ze Survival huntera meele proc nedat naky jiny classe ranged?
03.02.2018 00:40
@Jikonekt tak survina ma taky ranged skilly jako trapy a ty vrhaci sekyry
Jikonekt 03.02.2018 01:23
Beeda2004 Ale tak neco na ten zpusob ma spousta meele class (mozna doknce vsechny) napriklad DH, DK, pala, roguna, enha shamy... vsichni maj nejaky skilly/kouzla ranged ikdyz jde primarne porad o meele classu. Stejne jako je ted primarne meele classa survival hunter. Ja se tu ted bavim o ranged jakoze o classe, ktera primarne vyuziva jako zbran luk/kusi/pusku... a ne o classe, ktra ma par kouzel na vetsi vzdalenost nez 5 yardu.
Heakler 01.02.2018 22:29
Iron Horde for Horde! Muhehe
Ikdyž se pravděpodobně bude jednat spíš o orky z Outlandu..
jawed 01.02.2018 17:21
inak na bfa sa teším
som zvedavý aké rasy ešte pridajú
Miťosk 01.02.2018 23:52
clovek nikdy nevie dufam ze okrem tich ras co su uz oznamene aj spekulovane kul tiras ludia / brown orcs pridaju aspon 2 rasy co ludom vybiju dych
Šamanpaňské 01.02.2018 14:58
Hm, pokud horda dostane draenor orky, tak by mě zajímalo co dostane alliance. Vzhledem k tomu že to jsou jen orci jiné barvy (+ nejspíš přidají nové vlasy atd.) tak nejpravděpodobnější budou ti Kul Tiras lidé .
Co jsem přemýšlel tak mě napadá ještě jedna věc. Vím že z dataminingu sem někde dřív četl, že v allianční ambasádě by se měl časem objevit Wrathion jako spojenec. Že by hratelná nějaká např. černá letka ? Bylo by celkem cool podoba člověka s možností se změnit na nějakého draka (ovšem zmenšeného ) něco jak worgen
jawed 01.02.2018 17:20
cool to by som bral draci sú vždy to čo ma zaujíma (možno bohužiaľ ale niekedy posudzujem fantasy podľa toho ako sa mi páčia draci nie vzhlad ale skôr lore...aj keď aj ten vzhľad )
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet