V Zemích Záhad je Azjol-Nerub popisováno jako samostatný podzemní region. Království se skládá ze dvou hlavních částí. Staré království a Horní království. Část Horního království mají teď moci trpaslíci, známí též jako Strážci dveří (Doorward), zatímco zbytek je ovládán Pohromou. Hlouběji pod zemí je Staré království, kontrolované nemrtvými nerubiany. Bran Bronzebeard tvrdí, že by mohlo být možné, vytvořit spojenectví s živými nerubiany, pokud by někdo souhlasil s vyčištěním jejich království od Pohromy. Tak jako tak, některá území jejich království jsou stále pod nadvládou Beztvářích (Faceless Ones).
Ve WoW:WotLK se Azjol-Nerub skládá ze dvou 5-man dungeonů; Azjol-Nerub a Ahn‘kahet:Staré Království, pro levely 72-75. Anub‘arak, nynější král Azjol-Nerub je finální boss prvního dungeonu. Azjol‘Nerub je však mnohem větší než si lidé původně mysleli, jak se teké ukázalo později, když se zjistilo, že Argent Crusade vybudovala Křižákovo koloseum (Crusaders‘ Coliseum) nad jeho severní částí.
Prastaré království Azjol-Nerub bylo výsledkem po aquirském dělení. Gurubashi a Amani trolové se spojily, aby rozdělily tehdejší království Azj‘Aqirinto do dvou: Azjol-Nerub a Ahn‘Quiraj.
Azjol-Nerub bylo centrem nerubianské civilizace. Není známo, zda zde nerubiani započali, ale mnoho z jejich rasy, pokud ne úplně všichni, určitě ano. Přibližně před dvaceti lety byla nerubianská civilizace stále silná a především živá. Azjol-Nerub bylo jejich království a pavoučí lidé ovládali všechny jeho tunely. Jejich kultura, stejně stará jako trpasličí a úplně stejně přizpůsobená k životu pod zemí. Největší rozdíl však je, že se nerubiané více zaměřují na sílu mysli, než na sílu těla; jejich společnost měla více učenců a umělců a méně kovářů a horníků.
To vše však bylo před příchodem Krále Lichů. Okamžitě mu došlo, že nerubiané skrývali ohromnou hrozbu. Žádná jiná rasa na Northrendu neměla jejich množství, organizace ani disciplínu. Ve zkutečnosti, nerubiané zřídka kdy vycházeli na povrch, ale Ner‘zhul to zkrátka nemohl riskovat. Nakonec přeci jen zaútočil; rozhodl se nahnat do podzemí co nejvíce svých nemrtvých a celé ho vyčistit – válka dále známá jako Válka Pavouka. Byla to dlouhá a těžká válka a nerubiané téměř vyhráli (Sice mohou upřednostňovat myšlenky a umní, ale jsou to nebojácní protivníci, když jsou rozzuření. Pohroma bohužel měla nekonečnou zásobu vojáků a každý padlý nerubian byl jen přírůstek do jejich řad. Nakonec čísla pohromy zvítězila a nesmiřitelní nemrtví rozmetali Azjol-Nerub a vyprázdnili místní tunely od jejich obránců. Král Lichů tedy porazil nerubiany, mnoho jich bylo zabito a někteří byli navíc oživeni aby doplnili ztráty v jeho armádě a ještě jí posílili. Ti kteří mohli, unikli z jeho dosahu. Nyní leží většina Azjol-Nerub v ruinách. Stále je to však ale zajímavé místo a mnoho tamějších nástěnných maleb, fresek a sloupů stále drží pohromadě. Pohromě nezáleží na bohatství, materiály nebo vědění a tak bohaté tapisérie stále visí na zdech a úctyhodné knihy stále sbírají prach v knihovnách. Člověk by mohl strávit měsíce procházením zdejších tunelů a stále by neviděl vše z tohoto velkého království.
Před dvěma lety tudy na své cestě za Ledovým trůnem putoval Arthas Menethil a mocný Anub‘arak. Azjol-Nerub je stále tajemství, které čeká na prozkoumání. Kdysi bylo domovem mocné a rozvinuté civilizace a mnoho z jejich pokladů zde stále leží netknuto. Mnoho bohatství je rozházeno ve spodních komnatách, nejen drahé kameny a magické předměty, ale také literatura a knihy učenců. Místo nyí obývá Pohroma s hluboko dole se Zapomenutí (Forgotten ones) snaží vrátit na porvch.
I přes vítězství Krále Lichů na Pavoučím Královstvím, několik skupin nerubianů stále přežívá a vyhýbá se jeho hněvu a navíc podnikají časté rychlé výpady proti Pohromě. Tak jako tak, není v dnešní době jisté, kdo přeživší vede a jestli vůbec mají nějaké své centrum.
Nyní trpaslíci drží brány k jejich městu zavřené a doufají že se k nim Pohroma nedostane. Nemrtví drží mnoho pater Horního Království, nerubianší rebelové drží patra Starého Království a ta nejhlubší místa jsou obydlena Beztvářími (Faceless ones).
Kultura
Většina z kdysi bohaté kultura Azjol-Nerub je nyní zničena Pohromou. Národ kdysi hrdých učenců a umělců, kteří se zřídkakdy oddávali hněvu je nyní nervózní až téměř paranoidní rasa, která lehce podléhá vzteku, násilí a stezku. Od invaze Pohromy změnili svůj pohled na svět, chování a dokonce i vzhled aby reflektovali tehdejší události. Většina království je nyní v ledovém sevření Pohromy s jejím nynějším vůdcem, bývalým nerubianem (nyní je z něj Pán Krypty (Crypt Lord)): Anub‘Arak. Také zde vznikla dočasnější skupina – zbytky výpravy Muradina Bronzebearda, nyní vedená Baelgunem Flamebeardem se utábořila před hlavním vchodem do zničeného království. Zbylo jich jen pár, jelikož jsou často decimováni častými útoky Pohromy a nejsou schopni zastavit plnou sílu jejich útoků. Občas obchodují se zbytky nerubianské rasy, od které si kupují jídlo, informace, nástroje a další zboží. Není to žádný otevřeně pozitivní vztah, ale spíše aliance z nutnosti ve jménu myšlenky „Nepřítel mého nepřítele je můj přítel.“ a jelikož jsou obě rasy čestné tak nehrozí nějaké bodání do zad či podvádění. Stále však v hlubinách starého království žije třetí rasa: Beztváří (Faceless Ones). Zprávy o nich se sice liší, ale nejběžněji jde o přibližně humanoidní postavu nesoucí chobotnici podobnou hlavu a chapadla místo rukou. Šíří se zvěsti, že by mohlo jít o služebníky Starých bohů, kteří byli uvrhnuti hluboko pod zem již před mnoha tisíciletími.Geografie
Azjol-Nerub je kompletně pod zemí. Je to fascinující místo, které se roztahuje mnoho a mnoho kilometrů, dokonce se zdá, že se rozkládá pod celým Northrendem. Skála je zde složená především ze žuly, promísené nějakou vyvřelinou tam, kde kdysi bývali sopky a kde magma pomalu probublávalo na povrch. Nerubiané bývali dokonalými umělci a nenechali ani jeden roh netknutý; každý roh je hladký a často něčím ozdobený, každá chodba je dobře naplánovaná a vyhlazená. Zanechali na místě prapodivné úhly vytvořené přírodou, ale vyhladili a rozšířili tunely do chodeb a klenutých stropů. Nyní je v Azjol-Nerub života málo. Různé lišejníky a houby rostou v rozích podél stěn. Nerubiani evidentně vypěstovali určitý druh fosforeskující a bioluminescentní rostliny k zajištění světla, ty ale od té doby rostly bez dohledu. Netopýři visí na rámech dveří a na sloupech, a stejně tak i pavouci nejrůznějších velikostí. Podzemní jezera se hemží slepými stříbro-bílými rybami a drobný hmyz a červy se hrabou v měkké zemi opodál. Dříve sjednocené království, nyní jen stín sebe sama: Azjol-Nerub ovládané Pohromou, až na pár míst, která drží původní obyvatelé, případně trpaslíci a někde hluboko, ještě daleko temnější bytosti. Azjol-Nerub není bezpečné hned z několika důvodů: Za prvé, kontroluje ho Pohroma. Za druhé, hluboko v království žijí temná monstra včetně beztvářích: prastarých stvořeních zamrzlých v ledu, až nedávno znovu osvobozených. I když neobydlené, je toto království nebezpečné. Nerubiané zde sestrojily velké množství různých pastí. Mnoho dobrodruhů sem putovalo za vidinou zlata a dalších pokladů, jen aby našli smrt.Naposledy upravil/a Wellyn 28.09.2016 v 17:10:17.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Sir Finley Mrrgglton 17.09.2016 13:20
Krásny článok.Je až hriech, že Anub'arak a celkovo nerubiani nedostali vo Warcrafte viac priestoru.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet