Nedávno jste se na wowfanu mohli dočíst, že Blizzard plánuje ještě
šest nebo sedm dalších datadisků. Což je, jak se jistě shodneme, poměrně odvážné tvrzení. Nápady na další obsah sice nejspíš „vyskakují“ samy v průběhu tvoření obsahu současného (například téma
Plamenné legie v datadisku po WoD očekává mnoho spekulátorů mezi fanoušky, třebaže nic samozřejmě není zcela jisté), ale takovéto plánování daleko do budoucnosti je opravdu obdivuhodné.
To ale není ani zdaleka vše. Nejen že má Blizzard velkolepé plány na další obsah. Také se nechal slyšet, že by tento obsah chtěl vydávat
dosud nevídanou rychlostí.
Má to však vůbec cenu?
Téma úbytku hráčů už také bylo přetřásané
mnohokrát, a i když je nepopiratelný fakt, že počty hráčů lehce klesají, WoW je na poli MMO stále jednička a jak se zdá, Blizzard hodlá opravdu zatnout zuby a postarat se o to, aby jeho pozice zůstala i nadále neotřesitelná.
Šéf herního vývoje Blizzardu
Tom Chilton samozřejmě bere v potaz i možnost, že World of Warcraft jakožto hra bude postupně upadat a ztrácet na popularitě, ale do té doby hodlá optimisticky hledět kupředu a snažit se udělat vše pro to, aby toto slavné MMORPG zůstalo v srdcích hráčů co nejdéle. Jaká je změna jeho strategie?
„Hra může dosáhnout jenom určité složitosti, než se začne hroutit vlastní vahou a začne být těžkopádná,“ uvedl Chilton.
„Proto se snažíme hru zjednodušovat a zároveň přidávat nové věci, aby se složitost hry nevymkla kontrole. Už teď byste mohli tvrdit, že komplexnost hry je dost vysoká a pro nové hráče může být až drtivá.“
Mnoho z vás asi v tuto chvíli napadlo věčné téma zjednodušování hry. Jen málokdo by se chtěl asi vracet k obtížnosti z vanilly, kde jste kupříkladu museli doběhnout ke vchodu do battlegroundu, abyste do něj mohli vstoupit, ale od Cataclysmu se začalo hovořit o skutečně dramatickém zjednodušování hratelnosti, aby se hra zpřístupnila herním nováčkům. Chilton zde však mluví především o komplexnosti hry, tedy o obrovském množství možností, které má vaše postava ve hře k dispozici (např. ve WoD nově přibyvší
Garrisons). A obává se, že nový hráč může být těmito nepřebernými možnostmi zahlcen.
Ale proč by tedy měly vycházet příští datadisky rychleji? Podle Chiltona se jejich vývojářský tým rozšířil z počtu 150 osob na celých
220. Je samozřejmě jasné, že všichni tito noví členové týmu se musí nejprve aklimatizovat (což je mimochodem také důvod toho, že vývoj WoD trval delší dobu), ale z dlouhodobého hlediska by teď tito skvělí lidé měli být schopní vytvářet další obsah rychleji a efektivněji.
Co vy na to? Věříte, že Blizzard své slovo dodrží a my se můžeme těšit na první z těch slibovaných šesti až sedmi datadisků skutečně v dohledné době po WoD? Nebo jste spíše skeptičtí? Všichni koneckonců známe blizzardovské SOON
TM, které má dokonce svůj vlastní
článek na wiki. A také nesmíme opomíjet fakt, že Chilton pro jistotu neprozradil, nakolik rychlý si vlastně ten další vývoj představují…
Údajně však už pracují na
prvních zónách nového obsahu. Tak jim držme palce.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
kritik 02.10.2014 03:32
TygerD 01.10.2014 22:37
Proč tu všichni řešíte komunitu a kolik hráčů hraje? Nikdo z vás ten úbytek hráčů od WotLK nepoznal a pokud máte slušnou guildu s dobrou partou lidí, tak vás nějaká obecná WoW komunita nezajímá. Těch 50 lidí co máte v guildě je ta všechna komunita, kterou potřebujete ke spokojenému hraní, ne dvacet bambilionů subscriberů. Tak si proboha ujasněte priority. Tohle už je vážně na triple facepalm jak tu brečíte nad komunitou.
Muradin 01.10.2014 22:01
Muraddin 01.10.2014 21:49
Jen málokdo by se chtěl asi vracet k obtížnosti z vanilly, kde jste kupříkladu museli doběhnout ke vchodu do battlegroundu (dungeonu),Tak vtedy sa aspon vedelo kde dungeony su.. mne tie casy celkom chybaju, pol hodinky kym sme sa partia poskladali, potom sme vsetci cez pol sveta leteli k tomu konkretnemu dungu, len aby sa jeden z partie odpojil a mohli cakat dalsiu pol hodinu pred dungom ale aspon to bolo o komunite a to je myslim dnesna najvacsia chyba celeho wowka, ze straca komunitu. Clovek klikne na LFG, teleportuje ho do dungu, prejde to za 15 minut, odide. Ani bu ani me. Nevie s kym tam bol, co, kde, ako.. a presne to mi trosku vadi. Za 5 rokov tu budeme mat mobilnu applikaciu kliknes Find random dungeon ... generating fight ... generating random loot a konec Ale stale od WoDka ocakavam viac, ako od ostatnych datadiskov, ani neviem preco. Aj ked pocit z hrania vanilly sa uz asi nikdy nevrati
MrPendou 01.10.2014 21:08
Oisin 01.10.2014 18:08
Muradin 01.10.2014 16:32
Bellatrix 01.10.2014 16:22
Fidor 01.10.2014 16:15
MrPendou 01.10.2014 16:15
No já tomu moc nevěřím a i kdyby vydávali dřív .. tak je to teda super .. jen další content a furt expit .. koho to baví navíc ty raidy jsou už jen 3 a nechápu wotlk udělají 4-5 raidu nebo jakto bylo .. dungeonu plná prdel . .tedka jich udělají pár a jsou o ničem žádné lore .. nic neznáš .. hral jsem ted betu a je to furt dokola navíc to levelovani je zas jiné .. min q mi přijde takže už si nekoupim asi a počkám na další .. kromě Draenoru nic neudělali .. (rasa, povolání)
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet