Nedávno jste se na wowfanu mohli dočíst, že Blizzard plánuje ještě
šest nebo sedm dalších datadisků. Což je, jak se jistě shodneme, poměrně odvážné tvrzení. Nápady na další obsah sice nejspíš „vyskakují“ samy v průběhu tvoření obsahu současného (například téma
Plamenné legie v datadisku po WoD očekává mnoho spekulátorů mezi fanoušky, třebaže nic samozřejmě není zcela jisté), ale takovéto plánování daleko do budoucnosti je opravdu obdivuhodné.
To ale není ani zdaleka vše. Nejen že má Blizzard velkolepé plány na další obsah. Také se nechal slyšet, že by tento obsah chtěl vydávat
dosud nevídanou rychlostí.
Má to však vůbec cenu?
Téma úbytku hráčů už také bylo přetřásané
mnohokrát, a i když je nepopiratelný fakt, že počty hráčů lehce klesají, WoW je na poli MMO stále jednička a jak se zdá, Blizzard hodlá opravdu zatnout zuby a postarat se o to, aby jeho pozice zůstala i nadále neotřesitelná.
Šéf herního vývoje Blizzardu
Tom Chilton samozřejmě bere v potaz i možnost, že World of Warcraft jakožto hra bude postupně upadat a ztrácet na popularitě, ale do té doby hodlá optimisticky hledět kupředu a snažit se udělat vše pro to, aby toto slavné MMORPG zůstalo v srdcích hráčů co nejdéle. Jaká je změna jeho strategie?
„Hra může dosáhnout jenom určité složitosti, než se začne hroutit vlastní vahou a začne být těžkopádná,“ uvedl Chilton.
„Proto se snažíme hru zjednodušovat a zároveň přidávat nové věci, aby se složitost hry nevymkla kontrole. Už teď byste mohli tvrdit, že komplexnost hry je dost vysoká a pro nové hráče může být až drtivá.“
Mnoho z vás asi v tuto chvíli napadlo věčné téma zjednodušování hry. Jen málokdo by se chtěl asi vracet k obtížnosti z vanilly, kde jste kupříkladu museli doběhnout ke vchodu do battlegroundu, abyste do něj mohli vstoupit, ale od Cataclysmu se začalo hovořit o skutečně dramatickém zjednodušování hratelnosti, aby se hra zpřístupnila herním nováčkům. Chilton zde však mluví především o komplexnosti hry, tedy o obrovském množství možností, které má vaše postava ve hře k dispozici (např. ve WoD nově přibyvší
Garrisons). A obává se, že nový hráč může být těmito nepřebernými možnostmi zahlcen.
Ale proč by tedy měly vycházet příští datadisky rychleji? Podle Chiltona se jejich vývojářský tým rozšířil z počtu 150 osob na celých
220. Je samozřejmě jasné, že všichni tito noví členové týmu se musí nejprve aklimatizovat (což je mimochodem také důvod toho, že vývoj WoD trval delší dobu), ale z dlouhodobého hlediska by teď tito skvělí lidé měli být schopní vytvářet další obsah rychleji a efektivněji.
Co vy na to? Věříte, že Blizzard své slovo dodrží a my se můžeme těšit na první z těch slibovaných šesti až sedmi datadisků skutečně v dohledné době po WoD? Nebo jste spíše skeptičtí? Všichni koneckonců známe blizzardovské SOON
TM, které má dokonce svůj vlastní
článek na wiki. A také nesmíme opomíjet fakt, že Chilton pro jistotu neprozradil, nakolik rychlý si vlastně ten další vývoj představují…
Údajně však už pracují na
prvních zónách nového obsahu. Tak jim držme palce.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
05.10.2014 14:10
kritik: ja mam alta na outlandu a ti lidi tam sou stejni jako vsude jinde to ze na DT je vetsina cechu nijak neovlivnuje intelekt tech lidi. jinak co se tyce progressu tak je top v 30 realm v evrope http://www.wowprogress.com/realms/rank/eu takze kvalita tech lidi je taky dobra
Zierry 05.10.2014 13:23
Beeda: Tradiční reakce na tohle je vždy Mámo voni mi tam mluvěj!. Nechci si vykládát s tisíci lidmi. Chci mít přehled o nabídkách zboží, guild, grup - čehokoliv jiného, aniž bych musel smrdět na jednom místě a létat dokolečka. Kdo nechce, vypne si to, přehodí tab dejme tomu na lokaci nebo děcka lupne na ignore. Easy. Žebříčky atd na stránkách je pro mě spíš mínus. Chci trávit svůj čas ve hře a někde brouzdat. Takhle je to pro mě téměř solo a jsem odkázán spíš jen na guildu. Její změna je spíš obtížná, protože vím hovno co je jak aktivní.
kritik 05.10.2014 06:25
Beeda : ja nikdy nehral ani na shadowmoonu ani na Drakthulu(nastesti) jenom na Dt jsem si udelal alta a stacilo si chvili cist trade a clovek byl vylecenej z toho tam hrat, anglicky mluvici server kde je mensi ceska komunita ale dost velka na to aby se dalo raidovat mi prislo idealni,tehda Thunderhorn, ted hraju na BB za allianci a dost mi vadi to spojeni s DT jeste v kombinaci s tim ze nepujde litat, premyslim o tom jit jinam nez se nechat gankovat deckama z DT, ale asi tomu dam cas a teprve kdyz to bude k nevydrzeni jdu pryc, ale pointa je v tom ze to zalezi server od sevru jaka je komunita a ve vanille na tom zalezelo asi tak 4x vic nez dneska, mozna s nama spoji jeste vic servru kdo vi a cross realm pujde ve wod skoro vse krome mythic raidovani, mozna neni daleko doba kdy to bude uplne jedno na jakym je clovek sevru, ale zase jsme u toho ze je to pak uplne jina hra nez vanilla a ono to meni pak uplne vse, ale kdyz si mam vybrat z toho co jsem zazil ja, jednozacne preferujuto jak to bylo ve vanille ale chapu ze na jinych sevrech to mohlo byt nehratelny, my ani nemeli problemy s que na realm atd to vse znam jen z doslechu, asi populacne byli sevry tedha tezce nevybalancovanya vylsedel je ze pak na to nekdo rad v vzpomina a nekdo ne ...
TygerD 05.10.2014 06:17
Kritik: nevim co si presne predstavujes pod pojmem MMO, ale asi neco diametralne odlisneho, nez co MMO je. MMO nikdy nebylo o nejake herni realm komunite, je to pouze oznaceni pro hry, kde hraje najednou bambilion lidi. Ten community feeling, ktery tu popisujes a chybi ti je sice pekny, ale pouze v pripade, ze jsi na dobrem realmu a hrajes za tu spravnou frakci. Vanila ti ten feeling dala, ale to pouze proto, ze v te dobe hralo dva miliony hracu? S prichodem TBC pocet hracu prudce stoupal az k vrcholu WotLK. S takovym poctem hracu zadny feeling nikdy existovat nebude. Hra jako produkt se zameruje na masy lidi, ale obsah hry vzdy byl zameren na skupinky - guildy, ktere mezi sebou souperi. S odlivem hracu se musely hledat cesty, jak ozivit polomrtve realmy a muzem byt velmi radi za crossy. Ja zacinal na TBC a v te dobe to bylo umorne behat pokazde k dungu a tam cekat alespon na jednoho, s kym se da summonovat. A kdyz ti leavnul v dungu, tak dalsi cekani na noveho a zase summon atd. Proste to vse trvalo prilis dlouho a casto se ty grupy rozpadly, protoze neslo nikoho,sehnat. Ano, dneska tty,doby vypadaji kouzelne, takovy ten true wow feeling, ale v te dobe se to citilo jinak a neznam nikoho, kdo by si to uzival.
05.10.2014 04:33
kritik:hral sem od roku 2005 na shadowmoonu, sice sem neraidoval ale lidi na dungy sem zhanel taky a vim ze v ty dobe tam byly taky dementi ne tolik co ted ale, vanila mela zas jiny svoje problemy co se tyce reskillovani od protifrakce.Dit stacilo vzdycky vlezt do og a prislo deset whispu pls give me gold a podobne, nebo sels dung a lidi si zacly nahodne neco pullovat to se taky nejak moc nezmenilo taks ho vyhodil a sel pul hodiny do mesta kdyzs nemel hs a shanels novy dps, mezitim omrzelo cekani ty lidi v dungu tak ti poleavovaly a mohls zacit od zacatku.Jeste kdyz se vratim k tomu reskillovani urcite si pamatujes hillsbrad z ty doby, pokud nemels za zadkem 60 nebo si tam neexpil ve 3 rano kdy vsichni alici musely jit spat aby mohly vstavat do skoly tak se tam nedalo vubec expit, nemluve o tech stupidnich hrbitovech kdy byl snad na kazdy mape jeden a vzdycky co nejdal od mista kde clovek zdechl.
kritik 04.10.2014 08:56
Beeda: nevim jestli si zazil vanillu ale podle tvyho postu asi moc ne, to ti nevycitam ale veci fungovali uplne jinak nez si je nekteri lide predstavujou, v podstate slo o to ze nic nebylo cross realm, i bg byli skoro 2 roky realm based, ja jsem raidoval 40 many v guilde takze teoreticky podle dnesich meritek bych nemusel s nikym mimo guildu komunikovat, ale realita byla uplne jina, i na 5 many jste museli shanet lidi pouze na vasem servru a opravdu pokazdy to nejde v guilde, a samozrejme na ty bg, kdy jste je hrali porad se stejnyma lidma a porad proti stejnym lidem, nerikam ze tohle byl dobrej system, ale tehda existovalo neco so uz dneska davno neexistuje - realm komunita, world bossove byli taky uplne jinej level a jediny na cem opravdu u nich zalezelo bylo na jakym jste byli servru, v podstate cela hra byla tak diametralne odlisna od dnesni, ze hlave nekomu kdo to nidky nezazil to proste nevysvetlite,tak ci onak, bez ohledu na to co je lepsi, tehda to bylo MMO a dneska je to single player kombinovanej s MMO prvky, treba je tohle budoucnost ale bude to dost diskutabilni nazyvat to MMO.
04.10.2014 06:16
Zierry:pokud se chces bavit s kolektivem 5 tisic lidi tak muzes jit na facebook, tahle hra je hlavne o soutezivosti mezi gildama, a pak diky rankum na ruznych wow, warcraft progressech mezi jednotlivyma lidma.Na komunikaci gilda bohate staci kdyz ma kolem 20+ aktivnich lidi.Nevidim v tom zadnej rozumnej duvod komunikovat s nekym koho nijak neznam a nekam se vtirat. Staci kdyz clovek vzdycky narazi na 12 lety decka v dungu ktery komunikujou jak dementi. Pliiiis dej mi ten item ja ho chcy nebo te reportnu. a podobny kecy
Zierry 03.10.2014 23:41
No to je právě nejhorší. Jste v podstatě uzavření do guildy. Ale o světě okolo nic moc nevíte. Žádný global channel, žebříček nejlepších guild, všechno přes anonymní findery. Hlavně aby nás někdo nerušil. Pro solo hráče je to super, ale pro mmo feeling průser.
TygerD 02.10.2014 18:13
02.10.2014 15:44
na tom nevidim nic spatnyho, ja hral wowko nez sem zacal raidovat taky jako ciste single palyer, nikam sem se necpal s nikym se nebavil, az kdyz sem obevil raidy tak sem teprve zacal koukat po gildach aych se tam nekdy mel sancu dostat
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet