Podrobná
Časová osa se všemi událostmi, které se kdy ve světě Warcraftu odehrály.
Kapitoly
- Úvod
- Nový konflikt
- Hrdinové
- Zandalari
- Pandaria
Úvod
Nejnovější datadisk Mists of Pandaria je vpravdě v mnoha věcech unikátní. Tou první, které si lze povšimnout, je absence nějakého toho „zlého záporáka“, který v předchozích datadiscích obvykle tvořil jádro, kolem nějž se točilo celé lore datadisku - Illidan Stormrage, Arthas Menethil, Deathwing či Kil‘Jaeden - ti všichni (v některých případech i doslova) otřásli samotnými základy Azerothu a způsobily řetězec událostí napříč celým konkrétním datadiskem. Mists of Pandaria však takového „evil villain“ zatím zdá se postrádá a možná nejsem sama, komu připadá, že tento datadisk je i trochu chudší na lore, než je u Blizzardu obvyklé. Pravda je však taková, že MoP toho mnoho skrývá pod povrchem - nejde v něm pouze o nový kontinent a novou rasu Pandarenů, nýbrž se v něm zprvu nenápadně, avšak postupem času stále palčivěji rozhořel konflikt mezi Aliancií a Hordou, jaký jsme snad dosud nepoznali - konflikt, který se započal již ve Warcraftu: Orc and Humans. Mnoho známých postav jím bylo zasaženo a objevilo se i mnoho nových hrdinů.
Nový konflikt
Deathwing padl. Jak pravila Dárkyně života Alexstrasza, nastal čas smrtelných. Azeroth nyní patří jim. Všichni však pamatujeme, že Horda a Aliance se v dřívějších konfliktech spojily téměř vždy jen pod tlakem těch nejtíživějších událostí, kdy už nebylo na vybranou a spojenectví bylo jediná možnost, jak zvítězit. Dávná zášť přetrvávající už desetiletí, znovu posílená u Wrathgate, při bitvě o Undercity či útoku na Theramore, nyní přeroste ve Čtvrtou válku, válku o Azeroth.
Horda využila příležitosti rozšířit hranice svého území už v době, kdy na Azerothu řádil Deathwing. Teď, když je bývalý Strážce země mrtev, je jasné, že jejich ofenzivní postup bude pokračovat se zvýšenou intenzitou. Což by Aliance možná i vydržela nějaký čas ignorovat, ovšem jen do doby, kdy je napadeno jedno z nejdůležitějších aliančních měst, přístav
Theramore. Vliv Aliance ve východním Kalimdoru se se ztrátou tohoto strategického bodu rozplyne jako dým a to není jediný důsledek pádu Theramoru…
Jediná diplomatická bariéra mezi Hordou a Aliancí -
Jaina Proudmoore - mizí. Jaina se vždy snažila podporovat zájmy Hordy, jak se dalo, a svou mírovou politikou se snažila zajistit spolupráci mezi oběma frakcemi, s čímž jí ochotně pomáhal i Thrall; ten se však vzdal svého Orgrimmarského trůnu a Jaina zůstala sama proti válkychtivého Garroshovi. Je více než pravděpodobné, že zkáza jejího domova v ní příliš pochopení pro Hordu nezanechá, a pokud ano, stejně nebude mít žádnou základnu, z níž by mohla naplňovat své plány.
Varianovi Wrynnovi, který je nyní pánem jediného nepokořeného lidského království, již nikdo a nic nebrání plně rozvinout svoji nenávist vůči orkům. Stormwind, jakožto poslední bašta původních mocných Sedmi království, stojí osamocen; Theramore je v troskách, Gilneas se proměnil ve válečnou zónu a jeho vůdce se jako spráskaný pes, eh, totiž vlk, se musel uchýlit k Varianovi do Stormwindu, Kul’Tiras nejspíše nevydržel řádění Cataclysmu. Na Varianových ramenou nyní spočívá osud a naděje celého lidského plemene a v jeho srdci plane zloba, která pouze čeká, až ji její nositel obrátí proti rozpínavé Hordě.
Je zřejmé, že válka je na spadnutí. A všichni alianční vůdcové, od Tyrande Whisperwind, přes Proroka Velena až k Radě Tří kladiv, mají v Jaině jasný a názorný příklad toho, co se stane, když se někdo pokusí s Hordou vyjednávat.
Vypálením Theramoru získala Horda v nadcházející válce první velkou výhodu - Aliance ztratila jedno ze svých nejdůležitějších měst, navíc přístav, který dával Alianci výhodnou pozici nejen v rámci východního Kalimdoru, ale i celého kontinentu, a kvůli jehož ztrátě bude mít nyní velké problémy se zásobováním, vyzbrojováním i s obyčejnou námořní dopravou. Horda však nemá zdaleka všechny esa v rukávu.
V posledních několika letech vznikla jako odpověď na celosvětové konflikty řada organizací, které byly svého času neutrální a často přijímaly členy jak Aliance, tak i Hordy, avšak jejich původ a jádro je bezesporu alianční. Mluvím o frakcích jako Kirin Tor, Argent Dawn a Argent Crusade či Avengers a Guardians of Hyjal - ti všichni se skládají převážně ze zástupců aliančních ras a proto nyní, když už služby těchto frakcí jako takových nejsou zapotřebí, se jejich členové vrací zpět do svých domovů a budou již bojovat ne proti nějakému mocnému ultimátnímu nepříteli, nýbrž za svého krále a za Alianci, která tím získá schopné mágy a arcimágy, elitní válečníky, zocelené těmi nejtužšími boji proti Pohromě, elfské druidy a další důležité stoupence. Jak vidno, Aliance rozhodně nejde do nadcházející války s prázdnýma rukama.
Přesto ale není v nikterak záviděníhodné situaci. Zánik jim hrozí prakticky každým dnem - například goblini v Azshaře sestrojili mocnou ničivou zbraň, která nyní míří přímo na Stormwind. Zdá se, že Aliance nemá co ztratit; může klidně zaútočit na Orgrimmar, i když ví, že takto opevněné město může být dobyto leda v jejich nejdivočejších snech. Proč ho však dobývat? Stačí odvést pozornost hordských sil na tak dlouho, aby mohli noční elfové tajně zaútočit na goblinskou základnu a zbraň zničit.
Jisté je jenom jedno - krev poteče na obou stranách, a možná se v ní utopí všichni.
Hrdinové
Stejně jako byla kniha
The Shattering od Christie Golden jakýmsi úvodem, prequelem k blížícímu se Cataclysmu, pro Mists of Pandaria je podobným prequelem kniha od téže autorky,
Tides of War, mapující osudy Jainy Proudmoore, kolem jejíž osoby se točí mnoho událostí z preMoP. Dalším užitečným průvodcem novým světem je grafická novela
Perla Pandarie z pera spisovatele Mickyho Neilsona, jejímiž hlavními hrdiny jsou Chen Stormstout a jeho mladičká neteř Li Li, všetečná pandarenka, která netouží po ničem jiném, než po vzoru svého strýce prožívat velkolepá dobrodružství někde v dalekém světě.
Mimo tyto dva důležité zdroje informací byste měli vědět pár věcí o postavách, jejichž zásahy ovlivní dění celého datadisku. Jde o vládce obou frakcí, Garroshe a Variana Wrynna, dále Varianova dospívajícího syna Anduina a v neposlední řadě o již zmíněnou kouzelnici Jainu Proudmoore.
Garrosh Hellscream
„Napřed zmlátit, pak se teprve ptát.“ Zlaté a velmi hojně využívané pravidlo, a to nejen ve fantasy světech, by se na Garroshe docela dobře hodilo, až na to, že Garrosh nemlátí, nýbrž rovnou zabíjí, a už vůbec nemá pražádnou potřebu se na něco ptát. Po kompromisům otevřeném Thrallovi je vůdce, který se snaží ovládnout vše v dosahu své sekery a mění Hordu ve skutečnou hordu krvelačných válečníků bez slitování, jakými byli dříve pod vlivem démonické krve, skutečně velkou změnou. Garrosh podněcuje válku, která může přerůst ve skutečně zničující konflikt, avšak ne všichni se přiklánějí na jeho stranu - stále se najde pár takových, kteří jsou ochotni ctít staré způsoby, kterým Hordu naučil mírumilovný Thrall.
Varian Wrynn, Anduin Wrynn
Zatímco Garrosh hledá nepřátele tam venku, Varian Wrynn musí čelit svým vlastním vnitřním nepřátelům. V jeho snažení být respektovaným vůdcem a také dobrým otcem mu totiž brání jeho roztříštěná osobnost - památka na střet s Onyxií, v jejímž důsledku se Varian občas přestává ovládat a to je také jedním z důvodu značného odcizení mezi otcem a synem. Dalším důvodem je to, že mladý Anduin, který je mnohem mírnější povahy než nesmiřitelný Varian, nesdílí názory svého otce, především jeho téměř chorobnou zášť k Hordě. A zatímco Varian by chtěl mít ze svého syna respektovaného válečníka, jakým je on sám, Anduin si zřejmě vybral jinou cestu - jeho spojení se Svatým Světlem ho totiž sblížilo s prorokem Velenem a možná přivedlo na dráhu kněžskou, s čímž se Varian nejspíš nebude ochoten jednoduše smířit.
Jaina Proudmoore
Přestože se Jaina stále snaží udržet status quo, který mezi Aliancí a Hordou přetrvával za doby velení jejího přítele a spojence Thralla, je více než jasné, že tato její mírová politika velice rychle skončí - nejspíš roztříštěná o sekeru nového Warchiefa Garroshe. A jako by to mladá čarodějka už tak neměla dost složité, král Wrynn jí dal jasně na srozuměnou, že až dojde na lámání chleba a ona se bude muset rozhodnout mezi Aliancí a diplomacií, bude jen jedno rozhodnutí správné.
Zandalari
Jak vidno, svět je na pokraji konfliktu. Zde to však nekončí a do hry přichází další figura - trollský kmen
Zandalari, který v událostech patche 4.1 zcela změnil své postoje a nyní se snaží o obnovu dávného trollského impéria, a to doslova ohněm a mečem. Pod vedením tajemného proroka
Zula se nechaly strhnout i další trollské kmeny a před tuto volbu byl postaven dokonce i vůdce Darkspearských trollů Vol’jin - ten však Hordu nezradil a naopak sebral všechny dostupné síly Aliance i Hordy a zaútočil na Zul’Gurub a Zul’Aman. Účinek však byl z dlouhodobého měřítka mizivý; trollové na síle nijak neztratili, pouze byly pozastaveny jejich zlovolné plány, a tajemného proroka Zula jsme dosud ani nespatřili…
Více o kmeni Zandalari a proroku Zulovi čtěte
zde.
Pandaria
S tímto tedy vstupujeme do lore Pandarie. Náš hrdina, zocelený předchozími vítězstvími i poučený několika prohrami, se po ztroskotání objevuje na březích dosud neznámého kontinentu -
Pandarie, a brzy se setkává s většinou tvorů, které se zde, odtrženy od zbytku světa, nerušeně po tisíce let vyvíjely. Nejsou to samozřejmě jenom pandareni; ostrov obývají další přátelské i méně přátelské rasy jako hozen, jin‘yu či grummel. Každá z oblastí Pandarie má přitom svůj vlastní příběh, který můžete během plnění questů sledovat. Příběh, jehož jste vy sami nedílnou součástí.
Všude po světě jsou také rozesety objekty oltářů (
shrines), z nichž se můžete dozvědět střípky lore jednotlivých ras, frakcí či míst, a po nalezení všech samozřejmě také obdržíte achievement a pěkný kus zbroje na památku. Kromě toho také máte možnost navštívit pandarenské
Lorewalkers, zcestovalé znalce příběhů, v Údolí věčných květů (Vale of Eternal Blossoms), kteří vám mohou vypovědět mnoho příběhů a také vám schraňují vaše vlastní texty, přečtené z oltářů, v jejich knihovně, kde si je můžete kdykoli znovu najít. Jakmile dosáhnete 90. levelu, odemknou se vám nejrůznější daily questy (různé pro každou z MoP frakcí), z nichž získáváte jednak reputaci s oněmi frakcemi a jednak se dozvídáte další fragmenty jejich příběhů, které si postupně skládáte do celé mozaiky lore.
Abych to shrnula, v Mists of Pandaria narážíte na lore prakticky za každým kamenem, na každém kroku; stačí se jen pořádně dívat… a číst popisy questů.
<- 10. část | 11. částNaposledy upravil/a Bellatrix 20.02.2013 v 09:24:38.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
cerberos 10.02.2013 10:54
pro Bellatrix:mám pro tebe důležitou otázku!!! Moje angličtina je velice ubohá,i když,jsem velký milovník lore wow,tak mně mnoho věcí ve hře uniká.Dělal jsem závěrečný quest, pro myslím že Warsong offensive,bylo to vše kvůli Divine Bell,byl to závěrečný quest,myslím,že se jmenoval Thunder King,zajímalo by mě je ANDUIN WRYNN mrtev či jenom,zraněn těžce.On bouchnul s tou jeho svatou palicí do toho zvonu,ten se rozsypal na něj a on tam pak bez hnutí pod těma troskama leží.Jestli je mrtev,tak pro nás hordáky čekají těžké časy....
cerberos 10.02.2013 10:19
akorát co se mi nelíbí,že pandareni musí mezi sebou bojovat,myslí pandareny z aliance a hordy,připomíná mi to jakoby občanskou válku
milanko 09.02.2013 19:43
Článok super konečne niečo vojenské na môj štýl pekne ukázané že theramore bol veľmi dôležitý.Osobne si myslim že esom aliancie je to že blood elfovia pokulhávajú medzi hordou a alianciou a belfovia by boli silný spojenci aliancie .Ďalej taureny kvôli cainovy ktorý nenávidý garosha nemusia ísť naplno do vojny proti aliancii to dáva výhodu.Potom bezohladnosť garosha je výhoda aj nevýhoda.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet