Tak jsem tady zas. Těsně před vydáním datadisku jsem vydala menší úvahu o tom, proč si myslím, že by Legion z hlediska příběhu nemusel být úplně marný. A těsně po vydání jsem vydala menší recenzi, proč si myslím, že Legion bude dobrým datadiskem. Jestli si za tím stojím? To si pište. Těžko soudit úspěch datadisku po dvou týdnech hraní, ale už po relativně krátké době dokážete něco málo vidět. U Warlords of Draenor jsem věděla, že to bude průšvih už po deseti dnech. Hrozně jsem se hnala za vyexpením postavy, abych stihla Molten Core a abych mohla získat mounta, který už se pak nebude dát sehnat. A litovala jsem, že jsem si to levelování neužila víc, protože to bylo na celém datadisku to nejlepší. Jakmile jsem si uvědomila, že to bude jen o Garrisons, datadisk mě přestal bavit do měsíce, možná dříve. A do dvou měsíců od začátku hraní, jsem nezaplatila za hraní asi půl roku. Pak jsem se vrátila jen proto, abych se podívala do starých lokací kvůli povídce. A přitom feeling Draenoru byl úžasný a z žádných lokací mi nikdy nespadla čelist tolik jako z Shadowmoon Valley nebo Taladoru.
Těšila jsem se a lobovala jsem za Warlords of Draenor. A po nich jsem řekla, že už to nikdy neudělám, protože jsem se už nechtěla zklamat. A taky jsem tvrdila, že si to u mě Blizzard za takový průšvih už nikdy nevyžehlí. Vyžehlil? Rozhodně. Jak jsem již probírala v předchozím článku, levelování je prostě jiné. Blizzard na to šel tentokrát úplně jinak a to hlavně i díky konceptu World Questů, a tomu, že Broken Isles budeme využívat celé a všechny lokace budou na stejné úrovni, jako jste vy. A jednoduše máte stále co dělat.
Class Halls
Class Halls rozhodně nejsou Garrisons. Jen si z nich vzaly to nejlepší. Myslíte si, že budete stále své followery posílat na mise? Ano, možná budete. Ale budete sedět v Class Hall těch 18 hodin, než se vaši followeři vrátí? K tomuhle už jednoduše není v Legionu prostor. Class Halls vás stejně vyženou do světa. Nehledě na to, že jejich questová linie vás pošle i mimo Broken Isles. A co taková vylepšení, která vám mohou dát mnoho výhod? Stojí spoustu Order Resources a vy musíte vyrazit pro World Questy, abyste je znovu nasbírali. První vylepšení se vyzkoumá během pár hodin. Ale za půlkou už začne přituhovat a vy si na vylepšení můžete počkat klidně i deset nebo více dní. Ne, Class Hall opravdu není klon Garrisons. Vyhání vás ven, slouží spíš jako vaše útočiště, ale netrávíte tam většinu svého času. Odpočinout si, vylepšit Artefakt, poslat followery na mise a znovu vyrazit ven.
Artefakty
Zprvu se mi nápad Artefaktů příčil. Hlavně questové linie k jejich získání byly mnohdy odfláknuté. Ale jakmile už na to zapomenete a začnete je používat, vytvoříte si k nim určitý vztah. Jsou vaše a vy se o ně staráte a stále je vylepšujete. Jen tak je za jinou zbraň nevyměníte. A co je lepší, můžete měnit jejich vzhledy. Jenomže ty nejsou zadarmo. Já třeba chci druhý vzhled Maw of the Damned, ale v modré. Jenomže k tomu potřebuji zkompletovat několik vzácných artefaktů na Broken Isles. Enjoy. Další super věcí jsou talenty Artefaktů. Není to jen zbraň, kterou prostě získáte a už s ní nebudete nic dělat. Pokud se budete snažit získávat Artifact Power, odemknete více talentů. Pokud ne, vaše zbraň bude mít jen základní talenty a daleko se s ní nedostanete. Rozdíl mezi hráčem, který se hře bude věnovat, a tím, kdo ne, bude opravdu velký a bude to znát na mnoha věcech. Nejdříve to půjde rychle. Získáte spoustu Artifact Power ze základních questů. Pak začne přituhovat. Z 200 bodů k odemčení talentu se stane 58 000. A vám nezbývá než se spolehnout na Artifact Knowledge, abyste mohli získávat více Artifact Power… ale hlavně budete opět vyhnáni do světa dělat World Questy nebo chodit dungeony.
World questy
Tady začíná legrace. Otravovaly vás daily questy? Každý den to samé? Na tom samém místě? World questy se liší. Objevují se náhodně po celých Broken Isles. Zabijte tolik nepřátel, posbírejte tolik surovin, ubraňte pevnost, zabijte bonusového bosse v dungeonu, odevzdejte suroviny, vraťte ryby do vody, proměňte se v pantera a zabijte lovce, seberte ořechy a vyžeňte veverky z vesnice… Variabilita je obrovská. A pokud se vám náhodou stane, že quest jste už dělali, příště nabízí jinou odměnu. Dokonce tak můžete nabrat gear. Nebo lepší recepty pro vaši profesi. Ano, můžete splnit i questy, které jsou pro Fishing, Herbalism, Cooking,… A pokud splníte čtyři questy od dané frakce, získáte truhlu s náhodným předmětem a reputaci. World Questy jsou zkrátka nový formát daily questů ale variabilnější a zábavnější a budou vás nutit kontrolovat každý den mapu, zda náhodou nenajdete odměnu, která vás zaujme.
Dungeony a raidy
Přiznám se, že jsem od začátku datadisku neměla guildu, tak jako už pěkných pár let. Ale teď s Legionem mi začala guilda vážně chybět natolik, že jsem nakonec přešla na jiný server. Dosud jsem totiž chodila jen LFR, a z dungeonů maximálně Heroic obtížnost. Na Mythic jsem se nedostala a nyní s příchodem Karazhanu nemám ani pořádně možnost otestovat nový obsah. Celé roky hraní casual obsahu a bloudění hrou o samotě mě s Legionem přestalo bavit. Dokonce jsem i z DPS přešla na tanka, abych se dostala rychleji do skupin. Prozatím tedy zmíním PvE content celkově. Každý dungeon je něčím jiný. Maw of Souls se odehrává na Naglfaru, lodi, která převáží duše do Helheimu. Mnohým se tento dungeon nelíbí, ale mě uchvátil. Ta loď se opravdu naklání a houpe na vlnách a vy máte pocit, že jste opravdu na palubě. Nehledě na to, že mám s Helyou celkem zábavnou příhodu, kdy celá má skupina poumírala, včetně healera, a já asi další tři minuty s mým Blood DK pobíhala kolem bosse a nakonec jsem ji udolala. Přesně tehdy mě tankování začalo bavit.
Halls of Valor je pastva pro oči. Jestli mi z nějakého dungeonu někdy spadla čelist, byl to právě tento. Neltharion‘s Lair má zase mnoho úrovní, sem tam skáčete do hlubiny, jednou se přes půlku dungeonu přepravíte v sudech (podobnost s Hobitem čistě náhodná). Jsou však i dungeony, které nebudete chodit rádi. Pro mě je to Eye of Azshara. Jediná zajímavá mechanika je foukání větru a možná Lady Hatecoil a její elektrický proud ve vodě. Kdykoliv však skončím tady, pláču. Budete mít dungeony, které nebudete mít rádi, ale i ty, které budete milovat. Pokud si však chcete užít obsah plnými doušky a dosud jste byli casual hráči, kteří povětšinou hráli jen sami, v tomto datadisku opravdu oceníte guildu nebo skupinu přátel víc než kdy dříve.
Suramar
Nemáte co dělat, Máte všechny World Questy splněné? Dungeony se vám nechtějí chodit? Progresujte v Suramaru. Není to legrace. Zabere vám to enormní množství času. A na rozdíl od ostatních lokací tato nemá jen pár kapitol. Navíc ji nemůžete dokončit najednou. Je to něco jako Landfall. Musíte stále dělat pokrok v reputaci, abyste odemkli další quest linii. A další věcí, která vám bude bránit v progresu, je i počet Ancient Mana. Bude se vám ze začátku zdát, že jí máte dostatek. Jenomže pak to přijde. Budete muset odevzdat 100, 200, pak 1000… a ono se to začne načítat. Kolem Suramaru se točí příběh Legionu a zřejmě se kolem něj bude točit ještě dlouho.
Co dál?
Věc, která mě překvapila snad nejvíce, bylo oznámení prvního velkého patche ještě před začátkem datadisku. A dva měsíce po začátku byl live. Na letošním BlizzConu byl oznámen další patch a plno dalšího obsahu. Blizzard si tímto u mě svou reputaci napravil. Datadisk je více než dva měsíce venku a Blizzard prozatím dodržel, co slíbil a další obsah je na cestě. Stále jsem ještě nestihla dokončit základní obsah a už je tu další. Na závěr snad jen mohu říct: děkuji, Blizzarde. Opět se ve hře bavím.
A jak Legion zatím baví vás? Napište nám do komentářů!
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Esperanta Esperanta Dragon
Esperanta je autorem 629 článků. Více článků tohoto autora najdete na
tomto odkazu.
Pro více informací navštivte profil tohoto autora.
Kubin8 Jeden z dalších názorů na Legion. Celkem sranda to porovnat https://www.youtube.com/watch?v=NYobhcUaafY
Tak tohle je asi přesně ten typ člověka, kterej by chtěl přijít hned k hotovýmu - ještě by to celý na závěr mohl dorazit tím známým prohlášením, že vanilla byla nejlepší no nezbývá než doufat, že Blizzard snad už nikdy takovýhle lidi poslouchat nebude...A některý ty komenty pod tím videem to je taky celkem síla no
sw1tchCZ Ono po osmi a více hodinách denně by tě otrávilo cokoliv
Ani mi nemluv. Každá hra nebo každá činnost tě po 8 hodinách otráví. A pokud to takhle praktikuješ několik dní za sebou, to teprv. Já už bych to dělat nemohla. Dělala jsem to z počátku, když jsem WoW začala hrát a naprosto mě to vtáhlo, ale to tak mám ze začátku u každé hry. Ale pak už to prostě nedávám a musím od toho pryč.
Taky Legion vítám a užívám si ho, ale je to udělané pro občasné hráče. Mně to naprosto vyhovuje, na delší dobu pár hodin, k tomu sednu tak jednou týdně, takže optimum. Pro nolifery to již dlouho není a asi to pro ně nezachrání žádná budoucí změna, naštěstí. :-)
Esperanta Co se týče mě, já hru opravdu nehraji 8 hodin denně. Kdybych byla na nemocenské, tak by mě WoWko otrávilo ať už by to byl jakýkoliv datadisk a stejně bych toho musela na chvíli nechat. Naštěstí mám tolik jiných věcí na práci, že bych na nemocenské stejně pořád nehrála. A možná jsem za to asi i ráda.
Ono po osmi a více hodinách denně by tě otrávilo cokoliv
Co se týče mě, já hru opravdu nehraji 8 hodin denně. Kdybych byla na nemocenské, tak by mě WoWko otrávilo ať už by to byl jakýkoliv datadisk a stejně bych toho musela na chvíli nechat. Naštěstí mám tolik jiných věcí na práci, že bych na nemocenské stejně pořád nehrála. A možná jsem za to asi i ráda.
Mě přijde, že někteří lidi už budou hejtit od Blizzu všechno. Ano je tu grind na AP. Ano něco je repetetivní, ale kruci lidi si stěžujou, že maj co dělat... Lidi si stěžujou, že nemaj co dělat... Lidi si budou stěžovat i když Blizz bude vydávat zlatý cihly, páč budou moc velký... Nebo moc zlatý... Seriously f*** the people...Byl už mistr tryhard i ToV nebo na ten radši ani nepůjde protože si někde přečet, že je moc lehkej a není tam nic co by stálo za tryhardění? Osobně by mě zajímal jeho názor na Odyna. Jeho taktiky jsou imo na prvního bosse dost brutální (zatím jen z toho co jsem viděl na Fatboss).Jinak já zatím Legion hodnotím velice kladně (WoD byl první datáč, kterej sem hrál na ofiku takže i proto má malé bonusové body, za ten first feeling, jinak pro mě jako člověka co začínal na WotLKu je to z toho co vím zatím můj top datáč (myslím WotLK)) a též skoro nevím co dřív... Z Pathfindera mi chybí jedna část a z tý mi chybí dvě kapitoly z Good Suramaritan... Pre-q na Karazhan a ToV mam hotový ale ještě sem to nebyl, a stejně tak se mi hromadí questy do mythiců a EN z Champion Misí... A to Blizz plánuje v lednu spustit Nighthold, pak za nějakou tobu ToS... Omg jak to mam stíhat když do HotSka teď dojde Varian a Raggy... Do Diabla chtějí hodit Necra... Člověk aby měl minimálně dva životy...
fanky ... Takhle se můžeš krásně věnovat jedné postavě a naučit se o ni uplně všechno a hlavně se s ní sžít a mě osobně se to líbí...
vanilla part detected?! :P Tohle mi osobně nevadí a i se mi to zamlouvá, ale jelikož, jak jsem zmiňoval, nemám už ten potřebný čas na hraní, přesto bych si i rád zatankoval/zahealoval s altama, ale mám kvůli nedostatku času prostor zatím jenom pro maina. Takže by mi ani vůbec nevadilo, když by se vydávání dalšího obsahu trošinku zpomalilo
Já zase taký optimismus jako autorka nemám, díky mé dlouhodobé nemocenské, jsem měl možnost hru si otestovat více než casual a výsledek je takový, že čím více hrajete, tím více se z hry stává tupý grind. 1. Levelování ano poprvé si to užíváte, ale podruhé tím jen pofrčíte a ani si nevšimnete nějakých Q, ještě že odstranili pro alty nechutnou potřebnou reputaci s frakcemi.2. WQ – tady lze jen napsat, že se hodí do doby, než začnete chodit mythic dungeony a nutné reputace, popř rychle základní dogearovaní altů, pak se z WQ stávají jen otravné pořád dokola se opakující grind, který je stejně nezábavný jako všechny DQ v celé hře a nezachrání to ani zmiňovaná variabilita. 3. Dungeony samotné, celkem jsem po vzoru diabla uvítal možnost chodit obtížnost mythic + , když totiž jdete 10 + obtížnost je to již opravdu výzva. Jinač dungeony – normál, heroic, a mythic normál je po delší době otrava 4. Karazhan – kapitola sama pro sebe, který ač není obtížný, tak pro spoustu hráčů je noční můra (pozn. tady je krásně vidět, jak hráči po letech zdegenerovali), jinak můj názor na Karazhan je takový, že je naprosto zbytečné pro něj více než jednou chodit, jelikož odměny naprosto neodpovídají době a času v něm stráveným, jediné proč tam opětovně jít je mount, a čas potřebný k vyčištění dungeonu je také fail5. Suramar – Nádherná lokace s pěkným příběhem, ale zase jen určená pro maina u altů se z toho stává již zbytečná lokace nutná pro otevírání dalších WQ. 6. PvP a Word PvP – nevím zda má smysl o tomhle cokoli psát v součastném stavu jakým se hra ubírá je PvP ve hře naprosto zbytečné a kdyby nebylo ani by si to 90% hráčů nevšimlo.7. Raidy – EN raid, který nikterak nevybočuje ze standartu, za mě, ale spíše podprůměrný raid, HoT - byl jsem jen jednou na normále, co mě potěšilo, je mechanika, kdy vám po vzoru SWTOR, může padnout item, kde máte celý transmog set najednou, další je za Q. 8. Profese – Tohle mě fakt dostalo, naprosto zbytečné umělé prodlužování dělání profesi pomoci Q, kde mnohdy vysolíte nechutné goldy za pokračování expení profky, styl jakým se skilují profese se mi příčí asi ze všeho nejvíce co Legion nabízí. 9. Artifact power – To nejlepší na konec, systém nastavení AP do zbraní je zábavný asi tak do 26lvlu, pak se z toho stane jen nechutný hon a tupý grind za AP (nedej bože, že si děláte off spec), jelikož skládat za odemčení dalšího mnohdy zbytečného skilu zbraně 700 000 + AP je již na palici a určen pro stádo a nezachrání to ani zrychlený research na altech. Pro mě osobně je Legion průměrným datadiskem (zatím o něco lepším než WoD), ze kterého jsem si fakt na zadek nesedl, asi je to dáno tím, že hru již hraji velice dlouho a hra defakto již nemá čím zásadním překvapit.
pravda chcelo to zrychlit, ale az takto nemuselimaina mam ako tak v pohode, pribeh odbehnuty a dokonca aj bez guildy som si uz zopar hc raid bossov zabil, ale kharazan zatial nechytacka a kde je este len ten novy raid a to uz nehovorim o altoch(doexpit sa daju, hrat neni kedy)dufam ze teraz malinko spomalia
Diskuze
Lockdaar 14.11.2016 18:52
Kubin8 14.11.2016 17:21
Jeden z dalších názorů na Legion. Celkem sranda to porovnat https://www.youtube.com/watch?v=NYobhcUaafY
Esperanta 14.11.2016 12:28
okojehly 14.11.2016 11:59
Taky Legion vítám a užívám si ho, ale je to udělané pro občasné hráče. Mně to naprosto vyhovuje, na delší dobu pár hodin, k tomu sednu tak jednou týdně, takže optimum. Pro nolifery to již dlouho není a asi to pro ně nezachrání žádná budoucí změna, naštěstí. :-)
sw1tchCZ 14.11.2016 11:44
Esperanta 14.11.2016 11:25
Co se týče mě, já hru opravdu nehraji 8 hodin denně. Kdybych byla na nemocenské, tak by mě WoWko otrávilo ať už by to byl jakýkoliv datadisk a stejně bych toho musela na chvíli nechat. Naštěstí mám tolik jiných věcí na práci, že bych na nemocenské stejně pořád nehrála. A možná jsem za to asi i ráda.
sw1tchCZ 14.11.2016 09:16
Mě přijde, že někteří lidi už budou hejtit od Blizzu všechno. Ano je tu grind na AP. Ano něco je repetetivní, ale kruci lidi si stěžujou, že maj co dělat... Lidi si stěžujou, že nemaj co dělat... Lidi si budou stěžovat i když Blizz bude vydávat zlatý cihly, páč budou moc velký... Nebo moc zlatý... Seriously f*** the people...Byl už mistr tryhard i ToV nebo na ten radši ani nepůjde protože si někde přečet, že je moc lehkej a není tam nic co by stálo za tryhardění? Osobně by mě zajímal jeho názor na Odyna. Jeho taktiky jsou imo na prvního bosse dost brutální (zatím jen z toho co jsem viděl na Fatboss).Jinak já zatím Legion hodnotím velice kladně (WoD byl první datáč, kterej sem hrál na ofiku takže i proto má malé bonusové body, za ten first feeling, jinak pro mě jako člověka co začínal na WotLKu je to z toho co vím zatím můj top datáč (myslím WotLK)) a též skoro nevím co dřív... Z Pathfindera mi chybí jedna část a z tý mi chybí dvě kapitoly z Good Suramaritan... Pre-q na Karazhan a ToV mam hotový ale ještě sem to nebyl, a stejně tak se mi hromadí questy do mythiců a EN z Champion Misí... A to Blizz plánuje v lednu spustit Nighthold, pak za nějakou tobu ToS... Omg jak to mam stíhat když do HotSka teď dojde Varian a Raggy... Do Diabla chtějí hodit Necra... Člověk aby měl minimálně dva životy...
Lockdaar 14.11.2016 08:28
barrny 14.11.2016 07:55
Já zase taký optimismus jako autorka nemám, díky mé dlouhodobé nemocenské, jsem měl možnost hru si otestovat více než casual a výsledek je takový, že čím více hrajete, tím více se z hry stává tupý grind. 1. Levelování ano poprvé si to užíváte, ale podruhé tím jen pofrčíte a ani si nevšimnete nějakých Q, ještě že odstranili pro alty nechutnou potřebnou reputaci s frakcemi.2. WQ – tady lze jen napsat, že se hodí do doby, než začnete chodit mythic dungeony a nutné reputace, popř rychle základní dogearovaní altů, pak se z WQ stávají jen otravné pořád dokola se opakující grind, který je stejně nezábavný jako všechny DQ v celé hře a nezachrání to ani zmiňovaná variabilita. 3. Dungeony samotné, celkem jsem po vzoru diabla uvítal možnost chodit obtížnost mythic + , když totiž jdete 10 + obtížnost je to již opravdu výzva. Jinač dungeony – normál, heroic, a mythic normál je po delší době otrava 4. Karazhan – kapitola sama pro sebe, který ač není obtížný, tak pro spoustu hráčů je noční můra (pozn. tady je krásně vidět, jak hráči po letech zdegenerovali), jinak můj názor na Karazhan je takový, že je naprosto zbytečné pro něj více než jednou chodit, jelikož odměny naprosto neodpovídají době a času v něm stráveným, jediné proč tam opětovně jít je mount, a čas potřebný k vyčištění dungeonu je také fail5. Suramar – Nádherná lokace s pěkným příběhem, ale zase jen určená pro maina u altů se z toho stává již zbytečná lokace nutná pro otevírání dalších WQ. 6. PvP a Word PvP – nevím zda má smysl o tomhle cokoli psát v součastném stavu jakým se hra ubírá je PvP ve hře naprosto zbytečné a kdyby nebylo ani by si to 90% hráčů nevšimlo.7. Raidy – EN raid, který nikterak nevybočuje ze standartu, za mě, ale spíše podprůměrný raid, HoT - byl jsem jen jednou na normále, co mě potěšilo, je mechanika, kdy vám po vzoru SWTOR, může padnout item, kde máte celý transmog set najednou, další je za Q. 8. Profese – Tohle mě fakt dostalo, naprosto zbytečné umělé prodlužování dělání profesi pomoci Q, kde mnohdy vysolíte nechutné goldy za pokračování expení profky, styl jakým se skilují profese se mi příčí asi ze všeho nejvíce co Legion nabízí. 9. Artifact power – To nejlepší na konec, systém nastavení AP do zbraní je zábavný asi tak do 26lvlu, pak se z toho stane jen nechutný hon a tupý grind za AP (nedej bože, že si děláte off spec), jelikož skládat za odemčení dalšího mnohdy zbytečného skilu zbraně 700 000 + AP je již na palici a určen pro stádo a nezachrání to ani zrychlený research na altech. Pro mě osobně je Legion průměrným datadiskem (zatím o něco lepším než WoD), ze kterého jsem si fakt na zadek nesedl, asi je to dáno tím, že hru již hraji velice dlouho a hra defakto již nemá čím zásadním překvapit.
matesp 14.11.2016 01:02
pravda chcelo to zrychlit, ale az takto nemuselimaina mam ako tak v pohode, pribeh odbehnuty a dokonca aj bez guildy som si uz zopar hc raid bossov zabil, ale kharazan zatial nechytacka a kde je este len ten novy raid a to uz nehovorim o altoch(doexpit sa daju, hrat neni kedy)dufam ze teraz malinko spomalia
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet