Přiznávám se, že z počátku, jsem se stavěla vůči Legionu skepticky. A víte to i díky článku Příběh World of Warcraft teprve začíná. Jenomže tam jsem rozebírala příběh a charaktery, zatímco Bellatrix si do merku vzala právě gameplay. Já v betě pobíhala po lokacích a snažila se vykutat všechno vizuální, Bellatrix procházela questy, herní mechaniky a end game. Ovšem v betě můžete úspěch hry jen předpokládat. Legion už je venku dva týdny a tak je načase si trochu shrnout, jak se hře daří. Po fiasku jménem Warlords of Draenor jsem už zapomněla, jaké to je ve hře trávit hodiny a stále mít co dělat. Naposledy jsem něco takového zažila v Mists of Pandaria. Trvalo mi dva měsíce čtyři hodiny denně dostat všechny reputace na Exalted. Každý den jsem poctivě farmila a ani jednou jsem nic nevynechala. Mnoho lidí na to nadávalo, ale já se neskutečně bavila a vždy jsem měla jistotu, že se pro mě ve hře něco najde.
Pak přišel Landfall a s ním dlouhá questová linie. Opět další týdny plné farmení, daily questů a nového kontentu. Poté přišel Isle of Thunder plný rare elit, opět daily questů, Throne of Thunder (který je pro mě dodnes jeden z nejlepších a nejúžasněji vyvedených raidů), mounti a peti. Escalation bylo více o grindění, ale i tak mě ta nesmírná variabilita různých úkolů v Barrens bavila. A po zběsilém vydávání patchů přišel Siege of Orgrimmar, který s námi zůstal až do Warlords of Draenor. A už jen reputace s Emperor Shaohao byla předzvěstí toho, jak budou vypadat reputace ve Warlords of Draenor: grindění.
Jsem maniak, co se týče reputací. A daily questů. A sběratelství mountů a petů. Warlords byl jediný datadisk, kde nemám ani jednu reputaci na exalted. Mounty mám snad jen ze Stables v Garrisonu a občasný drop z nějaké rare elitky. V grindění nevidím smysl. Pokud je mezi tím nějaký kontent, proč ne, ale ne tímhle způsobem. Takže po víc jak roce a půl jsem zapomněla, jaké to je se ve hře bavit a nebát se, že po levelování v zónách nebudu mít co dělat. Proto jsem na Broken Isles nespěchala. Prošla jsem každý sebemenší quest v každé zóně až vůbec žádný nezbyl. I přes své pomalé tempo jsem vyexpila asi za čtyři dny. Tři večery po práci a jeden den o víkendu. Jak na mě hra zatím působí?
Levelování
Blizzardu se něco neskutečně povedlo. Vždy nám bylo diktováno, do jaké zóny se máme vydat a do kdy tam máme zůstat, abychom se mohli přesunout dále. To vždy zapříčinilo, že spousta zón byla využita jen při levelování a hráči pak do konce datadisku navštěvovali už jen tu konečnou… pokud zrovna nefarmili suroviny. V tu chvíli si Blizzard řekl: zkusíme to jinak. Skrze Class Hall si tedy můžete zvolit jednu ze čtyř zón, kam se vydáte. Je jedno kam. Potvory vždy budou na tom samém levelu, co vy a obtížnost taktéž. Může se stát, že potkáte hráče rozdíleného levelu? Ano, můžete být 102. level a potkat hráče na levelu 108, který už má za sebou většinu lokací. Nikdo vám nediktuje, kam se máte vydat jako první. Takže s každou další postavou si můžete říct: tady jsem byl poprvé, tak to můžu vzít naposledy. Tahle zóna mě nebavila, udělám ji jako první. A pokud zapomenete na quest, můžete se o pár levelů později vrátit a získáte tolik procent XP, kolik si váš level zaslouží. A co na konečném levelu? Všechny zóny budou též level 110! Blizzarde, palec nahoru.
Lokace
Mou první lokací byl Stormheim. Nejen proto, že miluji Gilneas a chtěla jsem vědět, jak bude příběh se Sylvanas a Gennem pokračovat, ale také proto, že mám slabost pro datadisk Wrath of the Lich King. A Stormheim je něco jako Grizzly Hills a Howling Fjord v jednom. Akorát majestátnější a se spoustou nových prvků. Rozhodla jsem se to tedy vzít zprava doleva a skončit Azsunou. Co mě mile překvapilo, bylo, že každá lokace má nějakou svou unikátní mechaniku. Například ve Stormheimu se po skalách až na nejvyšší vrcholy pohybujete za pomoci háků. Takovou zábavu při procházení lokace jsem dlouho nezažila. A snad poprvé Blizzard využil dungeony nejen na mlácení bossů. Blizzard vzal například Maw of Souls a udělal z něj jednu z questových lokací. Další plus ode mě.
Highmountain zase prochází mnohým fázováním a příběhové zvraty vás občas sesadí ze židle. Kdo potkal Ebonhorna, zřejmě ví, o čem mluvím. Val'sharah vám zase vyrazí dech, kolik starých známých potkáte a kolik toho budete muset obětovat… a hlavně kolik toho nenávratně ztratíte. Les je nádherný a o to více s ním kontrastuje teror Noční můry, která pohlcuje všechny, kteří se s ní zavázali bojovat. A Azsuna? Ze začátku vás nebude bavit, ale jakmile se dostanete k modrým drakům a k univerzitě, tyhle pocity pominou. Hlavně univerzita a hledání Tidestone of Golganneth je protkána zajímavými questy a mechanikami. Například jeden z questů je kreslení run na podlahu nebo procházení příběhu z pohledu jiné postavy. Legion už tedy není jenom „přines, zabij, najdi".
Class Halls
Myslíte si, že příběh datadisku budete prožívat jen na Broken Isles? Vaše Class Hall pro vás budou nejen místem, kde budete posílat followery na mise, které vám mohou přinést Artifact Power či nějakou další výhodu. Nebude to jenom místo, kde budete upravovat a vylepšovat svůj Artefakt. Všechna povolání od shamanů přes rogue až po rytíře smrti se pokouší zachránit Azeroth. A každý svým vlastním způsobem. Ať už budete questové linie dělat během levelování nebo až po nich, rozhodně se budete bavit. A hlavně nebudete poletovat jen po novém kontinentu. Questy u shamanů vás pošlou například do Silithusu nebo Vortex Pinnacle. Hlavní dějovou linku však nemůžete dokončit ihned a proto budete vyhnáni zpět k levelování. Doufám jen, že s příchodem dalších patchů budou questové linie pokračovat, protože už teď jsem nadšená z potkávání starých známých. Class Halls mají z Garrisonů zatím jen mise a followery… A co víc, potkáváte zde hráče vašeho povolání, takže potkáte plno hráčů jak Aliance, tak i Hordy. Jednoduše se tak nestane, že budete jen sedět a zabarikádujete se před světem. Nehledě na to, že mise nejsou levné a Order Resources se také neshání zrovna lehce. Tady, na rozdíl od Draenoru, žádný Lumber Mill mít nebudete.
Profese
Taky vás nebavily profese? Jediná, která mě kdy začala pořádně bavit, byl Cooking díky Mists of Pandaria. Měli jste vlastní zahrádku, o kterou jste se starali, různé daily questy a mohli jste poté učit i malého pandarena Nomiho, kterého nyní potkáte i v Legionu. Blizzard to konečně vzal trochu jinak a ne jen sbíráním surovin a vyráběním. Lepší musíte je získat z questů od vašeho trenéra v Dalaranu nebo sbíráním surovin. Takže se rozlučte s tím, že je budete mít hned. Pokud chcete lepší recepty, musíte se snažit!
Endgame – co dál?
Jakmile jste level 110, říkáte si: „Tak a co teď?" Vyskočí na vás Emissary questy. Jak je odemknete? Všechny reputace na Friendly. A zbývá vám Suramar, kam se vydáváte záhy a zjišťujete, že to není procházka růžovou zahradou. Možná je to tím, že jsem casual hráč, ale při prvním escort questu jsem se pořádně zapotila. Keep it up, Blizzard! Díky škálování zón nebude vaší jedinou lokací Suramar. Na konečném levelu jsou všechny zóny také 110. Broken Isles tedy budete procházet celé a do každé z nich se vrátíte. Jak je budete navštěvovat? World questy se budou ukazovat v každé zóně a budou mít omezenou dobu trvání. To znamená, že na vás nebudou čekat věčně. A jejich variabilita je neskutečná. Není to jen prachsprosté „zabij a přines“, jak jsem již zmínila výše, ale například musíte jezdit po celé lokaci na mana saberovi a sbírat zdroje many. Co za questy dostanete? Opět je to různé. Někdy goldy, někdy část vybavení či suroviny, které můžete prodat v aukci. A pokud v dané zóně uděláte 4 World questy, můžete si vybrat z odměn ze tří frakcí. Obdržíte tak reputaci a truhlici s odměnami.
Dungeony jsou samozřejmostí. Ty na vás budou na konečném levelu čekat vždycky. A tentokrát nejen jejich heroic verze. Jsou něčím zajímavé? Ano, každý dungeon je něčím unikátní. Maw of Souls byl využit jako questová lokace. Eye of Azshara má zajímavé mechaniky bosů (například Lady Hatecoil vypouští do vody elektrický proud a vy musíte vylézt na ostrůvek). A z Halls of Valor vám spadne čelist. U profesních questů se mnohdy zaseknete na hodně dlouho, a také budete létat po Broken Isles a hledat itemy, které by vám zvýšily Artefact Power. Sice zatím uplynuly jen dva týdny od vydání, ale já věřím, že Legion bude a pro mě už nyní je lepší než Warlords of Draenor. A pokud Blizzard bude stále vydávat content a nenechá nás se nudit… pak jim nesmírně fandím a vzkazuji: jen tak dál, hoši!
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Muradin 14.09.2016 17:13
Musím souhlasit. Legion je pro mě zatím nejlepší datadisk. Ano je to pouze začátek a lecos se může změnit, ale jestli to tak půjde dál tak pro mě je to jasné. Obsahu je tolik a já nevím co mám dělat dřív. Zatímco dříve to bylo spíš Tak udělám jednu část Q linie a zbytek příště tak teď udělám obě, protože vím že mám furt co dělat.Já bych řekl, že si klidně můžeme dovolit říct, že Legion bude lepší. Třeba to tak nebude ale třeba zase jo. Už jen to lore, které ve WoD stálo za to jen snad jen ve Spires of Arak.Z lokací musím speciálně vypíchnout Suramar. Podle mě výborná lokace. Příběhy jednotlivých Nightborne jsou vážně zajímavé a jak pomalu připravujete odpor je zábavné.Děkuji za článek.
Esperanta 14.09.2016 16:34
barrny 14.09.2016 16:19
At se na me dotycna nezlobi, ale napsat po dvou tydnech ze Legion bude lepsi nez WoD !!! To snad ne spise srovna starty obou datadisku, kdyz si vzpomenu jak startoval WoD tak prvni 4 dny nehratelne, ale pak kdyz se rozjely garisony, tak vetsina hracu si sedla na zadek ze to je perfektni napad a tohle tam chybelo atd, paradoxne za 3/4 roku na to vsichni nadavali a co se Legionu tyce nerikam ze to je spatny start, ale treba se mi nelibi system zbrani a jeho zlepsovani jelikoz na tohle nebudu mit u altu vubec cas a to me stve, kdy alti budou stat za houby jedine pozitivum vidim v DH ktery me zaujal jinak je to prumerny start nic jineho a lepsi nez WoD no to urcite ne
Esperanta 14.09.2016 14:33
MPosp 14.09.2016 14:16
Esperanto, také zdravím a velmi děkuji za rychlou a vyčerpávající odpověď. S těmi goldy z misí je to škoda, protože to jediné mě napadá jako smysluplné, proč se v Garrisoně zdržovat po příchodu Legionu. Co se týká zahrádky, zkus Farmeramu, tu o oblibou hrávala má dcera. Ale sám mohu doporučit reálnou před okny, ta udělá větší radost a nejenom Tobě!
Esperanta 14.09.2016 09:50
MPosp 14.09.2016 09:30
Mám dotaz, neb jsem legion ještě nepořídil. Garrisony, tak jak je znám z WoD, zůstaly beze změny, nebo došlo k nějakým úpravám? Lze i nadále získávat followery a posílat je na miste, stejně tak lodě na ty námořní? A protože jsem nezažil MoP, funguje tam všechno (zahrádka apod.) pořád stejně jako když to byl top datadisk? Rád bych se s tou mechanikou seznámil a vyzkoušel si jí, nechci těma pandama jenom probíhat ... Předem děkuji za odpovědi! :-)
Esperanta 14.09.2016 09:08
everald 14.09.2016 08:30
A ještě si dovolím Po dvou týdnech dokážeš říct, že Legie jsou lepší než Warlordi, protože...? Protože v nich jsou Q? Ty byly i ve Warlordech jestli si ještě dobře pamatuju Class hally? Ve Warlordech Garizony, akorát v nich toho bylo více Grindění? Jako really? ale například musíte jezdit po celé lokaci na mana saberovi a sbírat zdroje many - takže mi nestačí jen zabít a donést, ale musím běhat po celé lokaci za něčím - aneb jak natáhnout čas u Q.A grindit se bude i Artefact Power - jako vážně, kolik toho je potřeba na odemčení celé zbraně? 5 216 130 AP.Takže napsat Sice zatím uplynuly jen dva týdny od vydání, ale já věřím, že Legion bude a už nyní je lepší než Warlords of Draenor. mi příjde moc unáhlené, po půl roce tohle naspat, tak snad, po roce určitě, ale dva týdny?
everald 14.09.2016 08:17
Sorry, ale to roplývání se nad aktuálním levelováním je už strašné - čtu to všude. A přitom vlastně levelování zabili. No, vysvětlete mi proč tam ty levely jsou, když kam vlezu, tak se mi potvory přizpůsobí a já ať na 100 nebo 110, pořád mi trvá potvoru zabít stejně a dostávám od ní stejný nášup.Nic proti novým věcem, ale s tímhle taky mohl být daný insta 110 a bylo by to stejné, z levelování už prostě nemám ten pocit, že ze mě další level udělal UBER bytost. Levelování je teď jen o tom posuvníku který se plní a musím ho naplnit 10X a mám od něj pokoj a můžu ho vypnout. Hra je zaměřená na endgame, ale snaha udělat endgame z celého datadisku, no to ne no.Což je prostě škoda, dost co ulehčili levelování od prvních levelů, tak teď tohle.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet