Život není fér, to by měl každý, kdo už má něco za sebou, vědět. A jinak to není ani v Azerothu, kde stejně jako ve skutečném světě nic není jen černé a bílé, jen s tím rozdílem, že Warcraft je fikce, kterou vytváří skupina lidí tvořená spisovateli, vývojáři, programátory a dalšími. Jistě, mohli byste namítnout, že i v našem světě vše řídí malá skupina lidí, ale to bychom už zabíhali do konspiračních teoríí, což není pro tento článek podstatné. Důležitá je jen Aliance a Horda a přístup tvůrců World of Warcraft k nim.
Za dob strategií Warcraft, to měli autoři o dost jednodušší. Na vyváženost děje, příběhu a zastoupení Aliance a Hordy ve hře se nehrálo. Jedni byli prostě ti zlí okupanti a druzí hrdinní obránci svých domovů. A když se něco neodehrálo ve hře, neznamenalo to, že se to nestalo vůbec, jen to bylo za oponou. Toto ale ve World of Warcraft není možné, když je ve hře zobrazen celý svět, nic se nemůže stát někde mimo hru.
Původní World of Warcraft byl z pohledu Aliance i Hordy relativně vyrovnaný. Příběh i úkoly byly víceméně stejné pro obě frakce, takže v tohle směru žádná nerovnováha nehrozila. Tak samo tomu bylo i v prvním datadisku The Burning Crusade.
Ale ve druhém datadisku Wrath of the Lich King se věci začaly pomalu měnit. Děj se štěpil, takže každá z frakcí zažívala události z vlastního úhlu pohledu, což pro hru bylo vítané oživení, ale na druhou stranu to předznamenalo změnu přístupu tvůrců k Alianci a Hordě. Vše vyeskalovalo s příchodem následujícího datadisku Cataclysm. Celý svět se proměnil a příběh s ním. Do popředí byli vystrčeni jednotliví hrdinové, kteří jako vždy zachránili celou situaci a ostatní jim jenom sekundovali.
Nejvíce prostoru získala Horda v čele s orky a nemrtvými. Za nimi byli lidé z Aliance a pak dlouho nic. To už o něčem svědčí. Lordaeron byl navíc skoro úplně ovládnut Hordou, která si nebrala servítky a zabíjela vše živé, co jí přišlo pod ruku. To samé se dělo na Kalimdoru, kde pro změnu čistku prováděli orkové, jenž se rozhodli ve jménu pokroku vytěžit starobylé lesy nočních elfů, v čemž jim ochotně pomáhali jejich noví spojenci - goblini. Naopak Aliance zažívala jednu pohromu za druhou, zničení Gilneasu, Auberdine nebo třeba Stormwindu, který po Deathwingově náletu skončil v troskách.
A to ještě nepřišly na řadu události ze zatím posledního datadisku Mists of Pandaria, kde dokonce padlo i nejmladší z lidských království Theramore a Thralla v hlavní roli vystřídal další ork – Garrosh Hellscream. Chápu, že tyto události jsou pro vývoj nezbytné, ale nejsem si jistý, zda je ze strany autorů hry rozumné stavět příběh na házení klacků pod nohy jedné z frakcí. Hráči by se mohli začít cítit v nevýhodě, se kterou nemůžou nic udělat, a pomalu opouštět pomyslnou potápějící se loď, jíž je právě Aliance. Jistá rovnováha ve hře, která je založena na boji dvou vyrovnaných stran, je prostě nezbytná a ani závěrečná bitva o Orgrimmar to nemohla zachránit, spíš naopak opět přesunula dění na stranu Hordy.
Na změnu přístupu to zatím ale nevypadá, plánovaný datadisk Warlords of Draenor je opět zaměřen převážně na Hordu a orky.
Ale rozdíly ve hře nejsou jen mezi frakcemi samotnými, ale i uvnitř každé z nich. Z historických událostí jsme zvyklí, že vše se točí okolo lidí a orků, jenž jsou roztroušeni po celém Azerothu, včetně míst, kde to z hlediska příběhu vůbec nedává smysl a mnohem lépe by se tam hodily jiné rasy. Chvílemi se může zdát, že kde nevystupuje král lidí nebo náčelník orků, není to pro hru vůbec důležité. Má snad Blizzard nedostatek zajímavých hrdinů, kteří by dokázali udržet hráčskou pozornost? Nemyslím, spíš to jen vypadá na jejich lenost a neochotu zkoušet nové věci a zapojit i jiné rasy.
Naposledy upravil/a Astra 14.05.2014 v 08:02:54.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
cerberos 31.05.2014 08:56
Tenkrát,nebyly takové hlavní questové linie,jako ted ...neklid ve wow světě,nezavinila jen horda (Garrosh,Nerzhul),ale i aliance Kel'Thuzad (lidský čaroděj z Dalaranu) jak ve vanille i wotlk,Arthas (lidský princ z Lordaenoru) i když pod vlivem Nezhula,v Burning crusade to byl zas Illidan (noční elf,bývalý vůdce mágů Měsíční hlidky).Kdyby tenkrát existovali ty questové linie,určitě by se většinou točily jen kolem aliance i příběhy.. .Ve WoD to určitě bude vyrovnané,nebot draenei tam v té doby hráli taky obrovskou ůlohu,hlavně Velen,Maraad a další.....
Muradin 30.05.2014 23:25
Nevím proč by WoD nemělo být důležité. Co právě vím tam lore bude víc než dřív.
mortty 30.05.2014 22:49
Tak myslím si, že Nelfovia zaberali pred príchodom orkov na Kalimdor dosť veľké územie veď im patrili/patria: Telldrasil, Ashenvale, Fellwood, Darkshore, Winterspring, Azshara, Stonetalon, Feralas, Mt. Hyjal. Na tých južnejších miestach je jasne vidieť ze nezakročovali proti zaľudneniu orkami, kvoli Taurenom, ktorí ich asi vedia udržať na uzde=Feralas. Ashenvale má tu smolu že bol značne oslabený prechodom légie, čo orkom otvorilo dvere k ťažbe surovín. Počas Wotlku sa v Ashenvale veľa nedialo a počas Cataclysmu sa asi väčšina nelfov presunula na Mt. Hyjal, čo dalo orkom ešte väčšiu priležitosť zabrať tie uzemia. Žiaľ, keď nelfom hrozilo že sa rozpadne Azeroth tak ich asi veľmi netankovalo že pridu o nejake uzemia. Čo využil Garrosh. Osobne si myslím, že tento datadisk nebude, čo sa Lore týka tak dôležitý, pôjde skôr o predstavenie nových mechaník a systémov. Až ten po ňom by mohol prikloniť dej trochu na aliančnu stranu + priniesť aj nejake nove miesta (Smaragdovy sen, Argus, planeta Nathrezimov, Ostrovy Azerothu a ine) Pravdaže je to všetko len moj nazor, ktory sa nemusi zhodovať s realitou.
Deathkroman 14.05.2014 07:27
Serwak 14.05.2014 00:53
Muradin 14.05.2014 00:27
To milankoNevim proč by to mělo být logické. Vlastně ani u nás ve většině případů žádné sankce nebyly. A proč by se nemohlo srovnávat s fantasy knihami. I WoW má své knihy.A posledni bod elfové nejsou tak hloupý a myslím, že ví, že Horda to území a suroviny potřebuje a aby nějak mohli žít v míru bude to nutné, ale.třeba se Horda za Azsharu stáhne.
milanko 13.05.2014 23:45
Muradin 13.05.2014 23:44
Tak žehlit to nebude jen Thrall. A nemyslím, že Draenor byl vybrán proto, že chtěli podpořit Hordu, ale hodí se to a datadisk bude aspon smysluplně navazovat. Dále Draenor se obrovsky změnil tudíž mají dobré místo. Také je tam plno skvělých charakterů, které má většina lidí ráda. A pak jakou jinou událost? Když pominu Draenor mohla tu být Válka Prastarých, ale nevím co by k tomu vymysleli. Navíc by jsme nemohli na celý Kalimdor tudíž by se svět musel ohradit horama což by nevypadalo dobře (nebo něco jiného). Jiné vhodné místo/čas mě nenapadá (né takové aby nebyly komplikace).A pak události na Draenoru nejsou jen čistě orkské, ale i draenai do toho mají co mluvit. Nehledě na to, že zde je spoustu věcí jinak atd.
Serwak 13.05.2014 23:24
Honza4545 13.05.2014 19:01
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet