Muqqův otevřený dopis Blizzardu:
Nejdřív ze všeho jsem se lognul na account manager, abych zrušil platbu mého accountu. Bylo to pěkných 5 let a dva měsíce od chvíle, kdy vyšel World of Warcraft v Americe (USA). Za tu dobu jsem prožil pěknou řádku skvělých okamžiků. Nyní je vše u konce. 21.2.2009 mi skončí předplatné a bude to pro mě poslední den ve světě World of Warcraft. Jeden hráč z 11 milionů je pro Blizzard nic, takže mi neříkejte kra**y o tom, že mám vaší podporu. Tohle není o mně, ani o mé guildě. Je to o Blizzardu a zas***ch sr***ch, co dělají.
Když se podívám zpátky, přechod z Final Fantasy X! na WoW, byl opravdu velký krok a byly časy, kdy jsem litoval svého rozhodnutí, ale i časy, kdy jsem byl rád, že jsem se tak rozhodnul. World of Warcraft byl jiný, nový, náročný a nepochybně zajímavý, ale zdaleka nebyl takový, jako je teď, ale to není důležité. Hra byla pokračování Everquestu, hry, ze které pochází spousta vývojářů World of Warcraft, lidí, kteří ji dokonale znali. Většina z nich hrála tu hru už roky a byla pro ně velkou inspirací při tvorbě WoW, jak jsem si všiml při jeho vydání. V tu dobu jsem byl i já vášnivým hráčem Everquestu a WoW mě právě zaujal, a tak jsem ho začal hrát.
Věci se časem změnily, hodně změnily. Hra přestala být zábavná. Od příchodu TBC se hra neustále zjednodušovala a to nemluvíme o WotLK, který začal ukazovat odvrácenou tvář World of Warcraft. Všichni běhají se stejným equipem, vypadají stejně a dělají stejné věci. S příchodem Arén přicházely změny každý měsíc, které postihly mimo jiné i vývoj class a tím pádem i PvE. Vše začalo být předvídatelné a opakované. Celá věc s Hybridama (dual spec) byla prostě jen zas***á facka od Blizzardu. Když odstraníte všechno, co je na classach jedinečné a zajímavé, alespoň by měly být vyvážené v ostatních úlohách, které zastávají.
Nápad hybridů je převzatý z Everquestu, kde lidé hrají za univerzální charaktery nebo přímo specializované classy jako je buffer, bard atd. Prostě classy, které jsou jen pro jeden účel a nic víc. Mnoho z nich odstranili s příchodem WotLK, ale zasekli se na myšlence, že hybridi jsou něco speciálního, protože mají abilitu respecnout do jiného specu. Je divné, udělat to jen proto, aby to zjednodušilo hru při levelování či oblékání postavy na jednom accountu, kde je čím dál více věcí "accountbound" nežli "characterbound". Podle mě opět dvojí metr Blizzardu, při odstraňování hranic mezi postavami na jednom účtu - na jedné straně a na druhé tvrzení, že hybridi musí být penalizováni, jelikož mohou respecnout, aby mohli zastat jinou roli ve hře, i když by stačilo jednoduché odhlášení a znovu přihlášení do hry.
Přiznejme si to, tahle hra je pro veterány nudná, jediný důvod, proč ji stále hraji je ten, že během pěti let se neobjevila žádná jiná hra schopna konkurovat. Age of Conan, Warhammer Online a Aion jsou jen de******i sra**y. Opravdu... Vývojáři, pokud chcete udělat MMO, nedělejte zas***u kopii WoW. Pokud budou lidé chtít hrát WoW, budou ho hrát a na vaší zas****u de******í verzi WoWka se vykašlou. Ať je to ponaučením pro vývojáře.
Mimochodem, zpět k tématu. Byly to dobré časy, i když občas někdo přestal hrát. Sám jsem nad tím chvíli uvažoval a vždycky říkal Buzzkillovi i ostatním, že čekám na nějaké znamení. Na znamení z nebes jako vodítko mé cesty. Dnes jsem jej obdržel. Pochybuji, že dostaneme někdy perm-ban, protože ztráta PR díky banu top guildy bude bolet hlavně Blizzard. Mnohem víc, než kňourání zku*****ch noobů ve hře. Opravdu, pokud víte ho**o o téhle hře, tak držte hu*u a dělejte něco jiného. Vaše lvl 1 příspěvky na fóra mohou jít upřímně do prd***e, protože víte úplný ho**o o téhle hře.
Nakonec ,milý Blizzarde:
Opravte ty Váše zatraceně zabugované a zkur***ě zas***é encountery. Množství času a úsilí, které věnujeme projití celého WotLK a Icecrownu, jen abychom viděli někoho umřít, a aby přišel na řadu Arthas, je jednoduše zbytečné. Konečně ho vidět umírat jen proto, aby byl CELÝ raid zabanován je prostě urážka. Je příliš snadné udělat zas***ě zabugovaný encounter, ale zabanovat lidi, když netuší, co způsobuje bug je zkur****j vtip a ten, kdo přišel s tímhle vyp*****m nápadem, může jít do pr****e. Pokud jste strávili hodiny našim sledováním jako GM, když jsme pro Vás testovali ten encounter naživo, tak se alespoň ujistěte, že jste nás zabanovali právem. Rozdávání banu hráčům, kteří narazí ve hře na bug je velmi krátkozraké a urážející. V téhle hře jsou statisíce chyb a většina lidí nebyla zabanována, když jen hráli svou hru i přes zabugovaný content, který jste jim vmetli do tváře.
PTR pro každý patch je jedna věc, je v pohodě, když pro Vás testujeme ty Vaše zkur***é sr***y, ale pak jdete a suspendnete hráče, kteří se dostanou přes content, který nebyl nikdy testován veřejně a je zabugován. Content, na jehož test nepotřebujete nic víc, než zku***j godmode GM a 5 testovacích figurín a vyzkoušet jednotlivé fáze boje bez použití abilit. Dejte pokoj. Víte mnohem lépe než my, že jsme jeli normální rotace a nedělali nic zvláštního. Proč bychom se měli pokoušet pokaždé zabít Valkýry a mít buglou jen polovinu z nich než wipnem? Myslíte se, že bychom chtěli zbytečně ztrácet pokusy, kdybychom věděli jak využít tuhle sr***u z Vašeho encounteru?
Udělejte mi laskavost, abych nemusel znovu ztrácet čas mé guildy kvůli tomuhle "jackass fu*k-fest", pošlete mi na e-mail mupp@gavle.to, pokud se rozhodnete:
a) Udělat encounter, který není navržen retardovaným šimpanzem připoutaným ke krabici.
b) Získat kvalitní tým.
c) Udělat opravdu betatest toho zas***o encounteru.
d) Patchnout to; a proboha udělejte to v tomto pořadí. Nebojte se, nebudu si účtovat konzultaci. A se štěstím i:
e) Vyndat své hlavy z prd***e a když už jsme u toho... přejmenovat hru na World of Betacraft.
Promyslete si své zas***é kecy. Opravte všechny bugy vyje***o ICC (doporučuji nechat kohokoliv, kdo opravovatl Blood Queen, aby na tom pracoval, protože ten frajer přestal s crackem, na kterém jede zbytek vašeho týmu). Opravte zas***é areny nebo ještě lépe, zrušte tu sr***u. Opravte MH (jen hádám podle vašich zku***ch záznamů). Nemáte zdroje na opravení těchto věcí? Přesuňte CELÝ Cataclysm team na opravu ICC a UDĚLEJTE TO HNED! Pokud tu sr***u nedáte dohromady, budete jediný kre***i spolu s hráči, co si předplatí 2 měsíce po vydání Cataclysmu.
Máte 1 týden.
Díky, Blizzarde, za těch 5 let, ale taky jděte do prd***e kvůli těm 5 letům.
Jsem zabanován a jsem rád.
PS: Za překlad děkujeme uživateli, který nechtěl být jmenován.
Naposledy upravil/a Satan 06.02.2010 v 19:41:59.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Djgaina 08.02.2010 20:15
p.s. s tou castou ze WOTLK cataclysm a toto su nudné a trapné suhlasim. Fakt uz nevedia co vymislet a cele sety casto iba retexturuju a je to cele priliz stereotypne.
Djgaina 08.02.2010 20:12
OMG nektorý hráci si asi neuvedomuju jak je wow narocna hra, predstavte si ake nárocne je urobit cely raid bossov a elit ktorý maju nielen správne spellit, ale byto dolní voci roznym buggom (viz. viac nez 1000itemov), dalej musia vkuse prerabat emulátor ktorý mnohe veci nepodporuje, a cele WoW je uz tak strasne naarocne ze je teoreticky nemozne udrzat ho nezabugovane, milí muqq si mysli ze nascriptovanie Lich Kinga mali hotové za tyzden, popritom tie scripty a spelly sa vytvaraju mesiace, a v podstate nie je mozne odskusat este na tom vsetky buggy atd. WoW je jednoducho najrozsiahlejsa hra na svete a na jej udrzbu by bolo treba velmi vela ludi, to znamena ze asi aj cena ofiku by sla hore a tým by stratili mnoho hracov.>> Moj Názor<<
Matthew.J 08.02.2010 18:13
Mno po tom co sundali LK v raidu z altů je myslím jasné že chyba je na straně Blizzardu a nikdo už nemože pochybovat o tom že Ensidii prvenství v zabití LK patří pže by ho dali aj bez toho bugu...
Wittmann 08.02.2010 17:50
-> Nalim: Z tvojho komentara som sa celkom seriozne zabavil. Za prve komentujem pretoze som bol hracom WoWa a stale ma zaujma vyvoj. Predsa len je to stale fenomen a Warcraft ako taky ma este stale bavi a zaujma. Za druhe existuje evolucia a devolucia. Vsetky hry od Blizzardu boli doteraz robene v duchu evolucie znacky - stale sa zlepsovali. World of Warcraft len pridava obsah ktory je stale jednoduchsi. To nieje zlepsovanie. Za tretie ak si myslis ze WoW je len o equpie tak si to TY kto nevie o com WoW je. K urazkam sa nevyjadrujem. Mozno som arogantny (pravdepodobne ano) dakujem za pripomenku - skusim sa polepsit. Este ze ty si taky dokonaly a upozornil si ma P.S. Blizzard robil hry pre hracov (kedysi davno) dnes ich robi pre prachy. Dopadnu ako Electronic Arts. Warcraft (1,2 a 3), Starcraft ani Diablo (1 a 2) nikdy NIDKY nemali tolko odporcov a kritikov ako ma WoW. Preco? Pomozem: Nie preto ze by ich hralo menej ludi. Odpovedzte si ako chcete myslite si co chcete. WoW moze byt dobra hra uznavam, ale povodne WoW bolo omnoho omnoho lepsie.
Wittmann 08.02.2010 17:18
Souhlasím s Muggem bohužel se již z WoW začíná stávat Starcraft
Pexes0 08.02.2010 15:59
To: lolzamysli e nez nace napises protoze tam plati nas zakaznik nas panprotoze holt musej WoW upravit tak aby vyhovovalostejne uz de tedka WoW do Pr....
Pexes0 08.02.2010 15:48
myslim ze ked toto v blizzarde citali, tak jedina jejich reakcia bol smiech na celu hubu, aby im neaky hrac hovoril ako maju robyt svoju hru.
rawen 08.02.2010 12:47
Castecne ma pravdu s tim co se tyce zjednodusovani ale jinak se opravdu chova jak de***t. Byl celou dobu zvykli byt prvni a najednou neni a ma s toho mindraky a timhle si je leci. Pokud prestane hrat nikomu to vadit nebude.
TBC 08.02.2010 12:24
Nejlepší by bylo udělat puvodní wow servery offi a TBC offi a wotlk offi a potom i catalysm offi. aspon by lidi co nemaji radi datadisky zvlast wotlk, mohli hrat svoji starou dobrou hru
DaveL 08.02.2010 10:17
po precteni par komentaru:vykriky typu.. njn, klasickej amik, blablabla... Ensidia je EVROPSKA GILDA! ...dalsi vec proste to chtel dat a ukazat ze jsou nejlepsi.. proto je ponekud rozcilen tim ze o to prvenstvi prisli... no a dal - tohle je otevreny dopis blizzu zverejneny na jeho blogu (Muqqove) takze neposilal postovniho holuba/housenku primo rediteli marketingoveho oddeleni Blizzu :-) ...nakonec, jak nekdo psal, ze je to ultimatum jak od desetiletyho kluka a ze si z toho blizz nic delat nebude... ono prave QQ desetiletych deti neustale zjednodusuje hru.. nikdy neziskam T8, protoze nejsem schopnej mackat vic nez jedno tlacitko a neumim se pritom hnout... ok, udelame T8 za badge z heroic dungu (samozrejme ty lepsi) to je nanic, jsou jen dve... a pro dalsi dve musim do raidu..tam me nevezmou, protoze neumim vic nez mackat jedno tlacitko (musi mi nekdo kliknout na target)... ok T9 si budes moct koupit cely... ale to musim do raidu... ok, T9 si koupis uplne cely za badge z heroicu... T10 budete mit prakticky taky hned a abyste se dostali alespon do dungu (ano, vime.. uz nedokazete mackat prakticky nic, veskere soustredeni a energii spotrebujete na pohyb mysi a maximalne pohyb postavicky vpred, abyste dolezli na konec dungu) tak udelame cross LFG z ktereho vas nemuzou prvni ctvrt hodinu vyhodit (doufejte, ze se nesejde vic lidi jako vy v jedne grupe, protoze byste nestihli za tech 15 min cely dung) ...ctvrt hodina je maximum - normalni hrace by mohlo jebnout, kdyby se vas nemohli zbavit delsi dobu.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet