Již delší dobu máme možnost se slzou v oku pozorovat, jak Blizzard opouští jedna známá tvář za druhou. (Nejnovějším uprchlíkem je Dave Kosak.) Co však může tento mírný smutek trochu projasnit, je to, že celá řada odejivších zaměstnanců zakládá svá vlastní herní studia. Ze starších je to například Bonfire Studios, z novějších pak Dreamhaven – studio, které založil bývalý ředitel Blizzardu Mike Morhaime.
Pozornosti by neměly uniknout ani Frost Giant Studios, kteří chtějí pokračovat v bohulibé tradici RTS her (real-time strategy), kterými se Blizzard ve své době neskutečně proslavil. Frost Giant Studios přitom zaštiťují lidé, kteří s RTS žánrem opravdu mají své zkušenosti. Jsou to mimo jiné jmenovci Tim Campbell a Tim Morten. Tim Campbell sloužil jako lead designer pro kampaně Warcraft III: The Frozen Throne, Tim Morton je pak bývalý produkční manažer StarCraft II: Legacy of the Void. Mimo ně studio tvoří dalších šest bývalých zaměstnanců Blizzardu s praxí ve tvorbě RTS her, např. lead artist StarCraftu II Jesse Brophy, lead designer StarCraftu II Ryan Schutter nebo gameplay inženýr StarCraftu II a Warcraft III: Reforged Joseph Shunk.
Externě s nimi spolupracuje také spisovatel Micky Neilson, který se v Blizzardu podílel na tvorbě příběhu a má na kontě celou řadu WoW povídek.
Ač se rozhodně nedá říct, že by RTS žánr v současné době kraloval hernímu průmyslu (tam jej nahradily zcela jiné žánry), pořád má své velmi zapálené příznivce. A není jich málo. "Hráči RTS jsou nesmírně zanícená komunita. A zaslouží si nejen novou skvělou hru, ale takovou hru, kterou si budou moci zahrát i se svými kamarády," vyjádřil se Morten. "Vytvořit hru, která bude pokračovatelem hodným toho jména, nějakou dobu zabere, ale my ve Frost Giant Studios jsme neskonale nadšení a vděční za to, že se do toho můžeme pustit."
Dobrá zpráva je, že Frost Giant Studios mají do základu i nějaké ty nezanedbatelné finance. Na své založení a vývoj první RTS hry se jim podařilo vybrat 4,7 milionu dolarů. Zainvestovali do nich např. Riot Games, tvůrci League of Legends, nebo GC VR Gaming Tracker Fund, kteří se zaměřují na virtuální a augmentovanou realitu a také esport.
Pozadu nechtěl zůstat ani proslulý "lore guru" Chris Metzen. Ten se ale vydal trochu tradičnější cestou, než jsou počítačové hry. Jeho nové studio, Warchief Gaming, totiž bude vydávat stolní hry. Mezi další zakladatele studia patří Mike Gilmartin, bývalý viceprezident Blizzardu pro zajišťování kvality, a Ryan Collins, bývalý vývojář Hearthstonu.
Metzen se podle všeho dal znovu na stolní hry poté, co odešel od Blizzardu kvůli vyhoření a kreativnímu vyčerpání. Léta výslužby trávil mimo jiné hraním deskovek s kamarády a posléze se rozhodl, že ze svého koníčka udělá byznys. Odpočinek od náročné práce v Blizzardu mu zjevně velmi prospěl a on je teď plně připraven zase začít tvořit magické světy. "Stolní hry mě v době, kdy jsem vyrůstal, naučily kreativitě. S kamarády jsme hráli D&D nebo Warhammer. Jsou to jedny z mých nejdražších vzpomínek. Teď je mi 47 let a zase se k tomu vracím. I po těch úžasných zkušenostech z Blizzardu chci přejít zase na tohle intimnější měřítko. Toto je má cesta. ... V malém měřítku tkví jistá čistota. Blizzard odvedl výjimečnou práci, ale všechno to bylo v obrovském měřítku. Je to pak těžké kontrolovat a udržet ten vlak na kolejích. A oni k tomu navíc mají těch vlaků rozjetých několik. To, co teď dělám, ten kreativní proces, je mnohem víc osvobozující a jednodušší."
Metzen se v minulosti nijak netajil tím, že tlak studia a také toxicita komunity mu přivodily dost psychického trápení, takže je o to milejší z jeho vlastních úst slyšet, že se nyní takto našel v něčem, co si může znovu plně užívat a co pro něj podle všeho hodně znamená. Přejeme mu mnoho úspěchů.
Nezanevřeli jste ani po letech na RTS žánr a i nyní si sem tam nějakou strategii zahrajete? Budete s napětím očekávat, s čím přijdou Frost Giant Studios? A zahráli byste si deskovku, jejíž svět pro vás vybudoval nepřekonatelný vypravěč Chris Metzen?
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
SirP 28.10.2020 20:52
Uvidíme ...pri tolika lidech co bude odcházet do konce roku.. Jestli to bude zlepšení v obsahu či zhoršení necháme na pozdějším zhodnocení můj tip Nový wow vyjde začátek prosince
Martins911 02.11.2020 05:56
Tak řekl bych že tenhle problém se spíš ukáže až za několik let.
Lethal 28.10.2020 18:31
Rozhodne držím všetkým štúdiam palce! To, že toľkí vývojári opúšťajú Blizzard a následne zakladajú nové štúdia len dokazuje, že majú množstvo nápadov a ideí na tvorbu nového obsahu. Je zrejmé, že to už nie je možné pod taktovkou terajšieho Activision Blizzard.
Samozrejme, netreba očakávať AAA hry, ale za to voľnosť pri tvorbe im môže pomôcť vrátiť sa ku korenom.
Lockdaar 28.10.2020 09:42
Celkem mě překvapuje, kolik lidí z Blizzardu si založilo svoje herní studia - a zaujalo mě i to, že by se chtěli pustit do RTS her. Je to celkem zajímavé a pozoruhodné, že se chtějí pustit zvláště v dnešní době do tohohle žánru. Držím zajisté palce ale upřímně, nějakej druhej Warcraft se jim už asi nepodaří nebo něco, co by ho trumflo. Tam ani třeba nešlo primárně o nějaký ty samotný herní mechaniky/gameplay ale i hlavně o to samotné univerzum Warcraftu, z kterého udělali jednu z nejsilnějších a nejznámějších značek herního průmyslu a tohle se jim už asi těžko podaří něčím ještě překonat.
Trochu potenciální nevýhodou pro ně může být to, že si je právě lidi už budou vždycky spojovat s tím Warcraftem (nebo Diablem či Starcraftem), ale každopádně přeju jim hodně štěstí a jsem zvědavej s čím nakonec přijdou.
Bellatrix 28.10.2020 16:22
O té nevýhodě máš určitě pravdu, že lidi je budou hodnotit podle standartů blizzardích RTS. Na druhou stranu je v tom ale i určitá výhoda, že lidi budou víc sledovat studio, které tvoří bývalí zaměstnanci Blizzu, než třeba nějaké úplně random studio, co chce vytvářet RTS.
Lockdaar 28.10.2020 17:59
@Bellatrix jo to určitě, samotného mě to celkem dost zajímá, jak bude nějaká jejich RTS vypadat, jde jen akorát o to, aby třeba lidi neměli vzhledem k jejich historii nějaká velká očekávání a nebyli pak nějak zklamaní, jelikož trumfnout něco jako Warcraft 3 RTS nebo se mu aspoň důstojně vyrovnat nebude zrovna úplně lehký...
Galifry 31.10.2020 09:12
On je ten střízlivej přístup potřeba od obou stran, protože jsou tady strašáci jako Hellgate: London. Tam to na mě dělalo dojem, že ti lidi co na tom dělali měli pocit, že samotná pověst vývojářů Diabla jim zajistí úspěch. Ta hra měla potenciál, ale nebyla dotažená snad v ničem.
RTSka pořád fungujou, ale je to pár zavedených značek a myslím, že prostor pro nějaký svěží vítr tam je. Držím jim palce.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet