Rozcestník
Bolvar Fordragon a nová armáda mrtvých
Nový levelovací systém & level squish
Nový systém levelování pro alty
Jaká je Sylvanasina role v Shadowlands?
There must always be a Lich King," varoval Tiriona Fordringa Terenas Menethil, Arthasův otec, těsně poté, co jeho syn vypustil duši. Proto na jeho místo nastoupil Bolvar Fordragon a stal se Žalářníkem zatracených, aby nemrtvé udržel na uzdě a zachoval rovnováhu ve světě.
Nikdo z nás nezpochybňoval, že musí vždy existovat Král lichů. Sylvanas Windrunner nás však nyní vyvedla z omylu. V traileru na nový datadisk se totiž pustila s Bolvarem do křížku, přemohla jej a následně rozlomila Lich Kingovu helmu se slovy, že nás všechny osvobodí. Roztříštila tak bariéru mezi naším světem a Shadowlands, říší mrtvých. Říši, která je tak prastará, že existovala již před Titány.
Trailery
Datum vydání
Zatím víme jenom to, že datadisk vyjde někdy v roce 2020, a to nejpozději 31. prosince 2020. Dá se však očekávat, že to bude klasicky někdy na konci léta.
Prozatím běží closed alfa. Z té si můžete přečíst první dojmy dvou našich redaktorů, Witka a Syndorraye.
Předobjednávka
Datadisk Shadowlands si můžete předobjednat zde. Na výběr máte ze 3 různých edic:
-
Base Edition – 39,99 euro (1 020 Kč)
-
Zahrnuje datadisk Shadowlands a early access k death knightům pro pandareny a spojenecké rasy. Tato možnost se vám v případě předobjednávky zpřístupní již v patchi 8.3, Visions of N'Zoth.
-
-
Heroic Edition – 54,99 euro (1 400 Kč)
-
Zahrnuje vše, co Base edice, a navíc level 120 character boost a létajícího mounta Ensorcelled Everwyrm. Tento mount vám zároveň poskytne quest na získání transmog setu Vestments of the Eternal Traveler.
-
-
Epic Edition – 74,99 euro (1 900 Kč)
-
Zahrnuje vše, co Heroic edice, a navíc 30 dní game time, peta Anima Wyrmling, Eternal Traveler efekt pro vás Hearthstone a Illusion: Wraithchill (kosmetický efekt pro vaši zbraň). Podobně jako jiné iluze nemůže být Wraithchill aplikován na některé typy zbraní.
-
Shadowlands
Vydáme se do úplně nové sféry, do posmrtného života. A musíme počítat s jednou věcí: tento svět je úplně jiný než vše, na co jsme byli zvyklí. Má svá vlastní pravidla a zákonitosti. Od světa živých jej až dosud odděloval závoj, který však Sylvanas roztříštila, když rozbila Lich Kingovu helmu. Nyní hrozí, že Sylvanasin čin naruší kosmickou rovnováhu mezi světem živých a mrtvých, mezi životem a smrtí. A my se budeme muset vypořádat s následky.
Ale nepředbíhejme. Jaký je účel a funkce Shadowlands, nebo přesněji jak až do nedávné doby tato sféra "fungovala"? Jak už bylo řečeno, Shadowlands jsou warcraftí verze posmrtného života, podsvětí, pekla nebo jakékoli jiné posmrtné sféry z nejrůznějších mytologií našeho světa. Pokud ve světě Warcraft zemřete, valkýra vás přenese skrze závoj do světa mrtvých a vy stanete před bytostí zvanou Soudce (Arbiter). Tato bytost vstřebá veškeré informace o vás a o tom, jaký život jste žili. A na základě toho, zda jste byli ctností, nebo zkažení, vás "přepošle" do jedné z oblastí Shadowlands, kde se vám dostane odměny, trestu nebo pokání.
V datadisku Shadowlands se však tento odvěký řád naruší... Jakmile vstoupíme do Shadowlands, zjistíme, že sférou mrtvých zmítají nepokoje. Bezchybná mašinérie smrti se přerušila. Místo, aby byly "čerstvé" duše posílány před Soudce, se ocitají v místě zvaném Chřán (Maw). Toto místo je za normálních okolností určeno pouze pro ty nejhanebnější hříšníky, kteří zde mají na věčnost trpět za své zločiny. Nyní zde však končí všichni... A s tím bude třeba něco udělat.
Ještě je třeba zmínit koncept zvaný Anima. Jde o duševní esenci přicházejících duší, přetvářející se v životní sílu Shadowlands. Díky ní mohou Shadowlands prospívat, je to taková místní mana. Jenže kvůli tomu, že všechny duše nyní končí ve Chřtánu, namísto aby se staly obyvateli jedné ze čtyř oblastí Shadowlands, krajina mrtvých paradoxně umírá a chřadne, neboť se jí nedostává animy.
Lokace
Během našeho průzkumu Shadowlands objevíme čtyři hlavní lokace a seznámíme se s jejich obyvateli a strážci. Každou oblast Shadowlands má na starost jedna z Covenants (řády/svazky). Jde o uskupení mocných bytostí svázaných s příslušnou krajinou, kteří nad ní mají dozor a rozhodují také, co se bude dít s místními dušemi.
První lokací je Bastion, která může dosti připomínat Halls of Valor. Zde vládnou Covenant Kyriané. Jejich disciplína a smysl pro povinnost je pohání, aby ochraňovali duše ze smrtelných světů, které přijdou do Shadowlands. Kyriané jsou velmi disciplinovaní a spořádaní a podobné vlastnosti platí pro duše, které sem přijdou. Bastion se stává domovem duší, které odložily těžkosti života a hledají čest a ctnost.
Z proslulých hrdinů Azerothu se zde setkáme například s Utherem Světlonošem.
Další zónou je Ardenweald. Jde o mystický a čarovný les, který v něčem může připomínat Smaragdový sen, avšak zahalený závojem noci. Ardenweald je jako temné zrcadlo Smaragdového snu; pokud Smaragdový sen reprezentuje jaro a rozpuk života, Ardenweald je podzim. Místo, kde člověk může v míru spočinout. Přebývají zde tajemní Night Fae, kteří zuřivě brání duchy přírody před těmi, kdo by jim chtěli zabránit v přerodu.
Do Ardenwealdu zavítal například Cenarius po své smrti. Zde odpočíval a nabíral nové síly, aby se následně mohl vrátit zpět do života na Azeroth.
Ardenweald je zároveň silně propojen s drusty, takže tu kromě kouzelného lesa najdeme i oblasti připomínající krajinu Drustvaru z Battle for Azeroth
Třetí lokace se jmenuje Revendreth. Jde o děsivou, stinnou krajinu plnou rozeklaných útesů a zlověstně se tyčících hradů. Vládnou zde prohnaní Venthyr, kteří hodují na duších domýšlivých bytostí v této krajině hojnosti a utrpení.
Revendreth je místo, kde by člověk na rozdíl od prvních dvou asi příliš po smrti skončit nechtěl. Přicházejí sem duše těch, kteří měli nějaký nedostatek – byli pyšní nebo je drží zpět nějaká jiná špatná vlastnost, takže se nemohou plně odevzdat Shadowlands. Musí se nejprve kát a odpykat si, co špatného vykonali za života. Z našich starých známých tu budeme mít možnost narazit na Kael'thase Sunstridera.
Poslední krajinou je Maldraxxus. Bojechtiví Necrolordi zde velí nemrtvých armádám, které slouží jako první linie obrany Shadowlands. V Maldraxxusu spočívá hlavní vojenská síla Shadowlands a "život" se tu s nikým nemazlí.
Necrolordi ctí ty, kdo touží po moci a slávě v bitvě. Přicházejí sem neoblomné, houževnaté duše, které se před nikým neskloní. Jedním z místních obyvatel je Draka, matka Thralla – ta si tu dokonce vydobyla nějakou vyšší pozici.
Covenants
Covenants (svazky/řády) jsou vládnoucí síla Shadowlands. Každý z nich dohlíží na jednu ze čtyř oblastí Shadowlands. Vy jako hráči budete mít rovněž možnost spojit se s jedním z těchto čtyř Covenants – tedy Kyriané, Night Fae, Venthyr nebo Necrolords. Každý z těchto nezemských řádů pastýřů duší má své vlastní ambice, pohánějí je jiné motivace a mohou vám nabídnout různé druhy nové moci.
Více o Covenants a o abilitách, které vám mohou nabídnout, si můžete přečíst zde.
Covenants budou jedním z důležitých prvků datadisku. Půjde o důležitou součást vašeho postupu hrou. Každá z Covenants bude mít zájem o vaši asistenci, a to kvůli vaší unikátnosti – nejen že jste významní a mocní hrdinové, ale hlavně přicházíte do Shadowlands jako živí, ne jako mrtvé duše. Máte stále napojení na život, které je tu něčím nevídaným. Každá Covenant vám nabídne svou specifickou moc a vy si budete muset vybrat, která je pro vás ta pravá. Toto rozhodnutí proběhne na maximálním levelu a bude předstupněm před endgame.
Své rozhodnutí ohledně výběru Covenant můžete později změnit a přidat se k jiné, ale bude vás to něco stát.
Co všechno bude herně zahrnovat Covenant:
-
rozsáhlá příběhová linka – tedy, čtyři rozsáhlé příběhové linky, které můžete na různých postavách prostřídat
-
2 aktivní ability, z toho jedna classově specifická
-
endgame progression system – Soulbind rituál: můžete navázat svou duši k mocnému obyvateli Shadowlands, což vám poskytne další moc
-
celá řada kosmetických a dalších odměn – armor sety, mounti a spousta dalších věcí, např. transmogy; viděli jsme příklad plášťů od Covenant Kyrian, které vám dají křídla nebo svatozář
Na rozdíl třeba od Artefaktů se v kontextu Covenant nebude muset nic grindit. Blizzard celý koncept Covenants vystavěl na myšlence, že byste už neměli mít pocit, že každý týden musíte něco nafarmit, abyste nezaostávali za ostatními hráči.
Zároveň může připojení k některé Covenant připomínat získání Class Order Hall v Legion, neboť i tady získáme naši domovskou bázi, naši svatyni, kde budeme v bezpečí. Blizzard to však přirovnal spíše k Shal'aranu v Suramaru, což byla skrytá báze, kterou jsme našli v hrozném stavu a pak jsme ji postupně skrze questy vylepšovali a dělali si z ní útulný domov.
Oribos
Oribos je město, které se nachází ve středu Shadowlands, ostatní čtyři lokace jsou rozmístěny kolem něj. Jde o neskutečně prastaré město, které předchází vše, co si kterákoli živá i mrtvá bytost může pamatovat. Zde sídlí výše zmíněný Soudce (Arbiter), který až donedávna soudil nové duše, které přišly do Shadowlands.
Soudce, nebo možná spíše Soudkyně (neboť se o ní hovoří v ženském rodě), je prastará, tajemná bytost, jejíž existence předchází vše a dokonce může být starší než Titáni. Nové duše za normálních okolností přicházejí nejprve před Soudkyni, která vstřebá veškeré informace o vás a o tom, jaký život jste žili. A na základě toho, zda jste byli ctností, nebo zkažení, vás "přepošle" do jedné z oblastí Shadowlands, kde se vám dostane odměny, trestu nebo pokání.
Oribos bude v tomto datadisku naše hlavní město, kam se budou hráči primárně soustřeďovat. (Přemístit do Shadowlands Dalaran by asi nebylo nejjednodušší.)
Maw
Chřtán (Maw) je poslední oblast Shadowlands. Nevládne tu žádná Covenant. Jde o hrůzné vězení pro ty nejnebezpečnější duše, které byly za života těmi největšími bídáky, jaké Azeroth poznal. V Chřtánu dojdou zaslouženého trestu a mají zde navěky trpět za své činy. Zároveň jsou sem zavíráni i proto, aby byl zbytek Shadowlands před těmito nejzvrácenějšími stvůrami v bezpečí.
Chřtánu vládne tajemná osoba nazývaná Žalářník (Jailer). Ten je postrachem dokonce i ostatních obyvatel Shadowlands. Jde o zpola legendární bytost, o níž se jen v bázni šeptá a kterou by se mohly strašit malé děti. Nikdo o něm nic neví, neboť cesta do Chřtánu je jednosměrná, nikdo se z něj nikdy nevrátí ani z něj nic neunikne, ani žádná bližší informace o tom, co je Žalářník zač.
V Chřtánu nyní z dosud neznámého důvodu končí všechny duše namísto jen těch nejhorších. A my hráči také budeme jediní, kdo z Chřtánu dokáží uniknout, a to díky našemu setrvávajícímu napojení na život. Později se sem budeme i moci vrátit. Půjde o max-level zónu. Chřtán je místo, které vás chce na každém rohu zabít a nikde tu není bezpečno.
Další obyvatelé Shadowlands
V Shadowlands také přebývají valkýry a Spirit Healeři, což jsou valkýry, které se rozhodly pomoci předčasně zesnulým duším a vyvádějí je z Shadowlands zpět do říše živých.
V Shadowlands rovněž budeme mít šanci narazit na některé z legend Azerothu, které již nejsou mezi živými. Je tu Uther Lightbringer, který zápolí s temnými silami, které se jej snaží přetvořit v symbol odplaty. Nachází se tu Kael'thas Sunstrider, který se touží pomstít nepříteli ze své minulosti. Je však odsouzen k tomu, aby trpěl v krajině Revendreth, kde je trestán za zločiny, které spáchal za života.
Anima a Soulbinding
Anima, z příběhového hlediska duchovní esence, která společně s padlými dušemi vchází do Shadowlands, bude představovat další ekvivalent Artifact Power nebo azeritu. Půjde o další věc, kterou budeme sbírat, abychm znásobili svou sílu.
Animu budete moci využít, jak uznáte za vhodné. Hra vám dá na výběr a vy si zvolíte, jaký bonus lépe sedí vašemu playstylu. Například si budete vybírat mezi bonusem +10 % k maximálním HP, nebo navýšení Mastery o 5 %.
Blizzard se při vytváření této mechaniky snažil o to, aby nešlo o další nekonečný grind, u kterého budou mít hráči pocit, že ho musí absolvovat, aby nezaostávali za ostatními. Jedním z hlavních zdrojů animy bude dungeon Torghast, avšak jinak budete animu moci získávat mnoha různými způsoby.
Jedním ze způsobů využití animy bude Soulbinding. Jde o rituál propojení dvou duší kvůli sdílení moci a znalostí. Jakmile se zvolíte Covenant, budete si moci vybrat i NPC z daného Covenantu, s nímž propojíte svou duši. To vám umožní naučit se nové ability, které vám skrze duševní pouto poskytne váš spojenec – díky tomu může jít i o ability, které by normálně nebyly vůbec dostupné pro vaši classu.
Půjde vlastně o dodatečný talentový strom, jehož jednotlivé úrovně si budete odemykat za pomoci animy.
O animě a Soulbindingu si můžete více přečíst v tomto článku.
Dungeony a raidy
Jak bylo zmíněno výše, do Chřtánu (Maw) se budeme moci vrátit a půjde o max-level zónu. V jejím středu se nachází Torghast, Věž Zatracených.
Torghast
Torghast, Věž zatracených, je mimojiné ta věž, kterou jsme viděli v závěru Shadowlands cinematicu, kde představovala zrcadlový obraz Icecrown Citadel. Tento dungeon Blizzard vnímá jako druhou hlavní feature tohoto datadisku mimo Covenants. Půjde o nekonečný dungeon, jehož prostředí se při každé návštěvě mění. Právě zde jsou drženy pod zámkem duše těch nejzvrhlejších a nejzvrácenějších bytostí. Věž odporuje zákonům reality a nikdy ji nedokážete zcela dokonale poznat, protože pokaždé, když tam vstoupíte, prostředí bude jiné. Také tu budete vstřebávat animu, esenci duší v Shadowlands, a ta vás bude značně posilovat. Moc animy vám pak dá možnosti herních bonusů, ze kterých si budete moci vybrat.
Torghast budete moci procházet solo nebo v partě libovolného počtu lidí (max. 5).
O tomto neustále se měnícím dungeonu si můžete více přečíst v samostatném článku.
Další dungeony
Mimo Torghast má Blizzard nachystaných 8 dalších dungeonů. Z toho 4 budou sloužit k levelování (v každé zóně 1) a 4 budou end-game dungeony (1 v každé zóně).
A v jednom z těchto dungeonů potkáme Bwonsamdiho! Aby také ne, když jde o loa smrti. A pořád nám dluží nějaké odpovědi.
Castle Nathria
Castle Nathria bude raid s 10 bossy. Vládne mu lord Venthyrů. Blizzard tento raid popsal tak, že "udělali Drákulův hrad jako raid".
Bolvar Fordragon a nová armáda mrtvých
Co se stalo s Bolvarem poté, co s ním v cinematicu Sylvanas zametla podlahu? Nebojte, nezemřel, jen má teď asi trochu pošramocené ego. Bolvar bude v Shadowlands datadisku velmi významnou postavou, neboť nám bude moci poskytnout důležité informace. Má totiž unikátní náhled na celou situaci kolem Sylvanas a Shadowlands. Jakožto Král lichů stál jednou nohou v říši živých a druhou v říši mrtvých a rozuměl oběma. Dračí oheň, který jej sežehl po bitvě u Wrathgate, jeho tělo naplnil energií života, a po nasazení Lich Kingovy helmy nahlédl i do druhého světa, světa mrtvých, a pochopil co se v něm děje, jaké zákonitosti mu vládnou a jak to v něm funguje. Bude nám tedy moci radit, co a jak.
Bolvar na to všechno samozřejmě nebude sám. Aby mohl čelit Sylvanasinu útoku na Icecrown, rozhodl se začít oživovat nové hrdiny z azerothského lidu, aby posílil rytíře smrti z Acherusu. Do řad rytířů smrti se nyní budou moci připojit i pandareni a spojenecké rasy. Založit death knighta si tak nyní bude moci naprosto kdokoli.
Death knighti "starých" ras budou stále mít stejnou úvodní questovou linku (Arthas a Plaguelands). Death knighti pandarenů a spojeneckých ras budou mít jiný úvod. Půjde o velmi krátkou questlinku, podobnou například úvodním questliniím ke spojeneckým rasám. Tato úvodní questlinka pro spojenecké rasy a pandareny bude časově předcházet Shadowlands cinematicu. Z toho, vyplývá, že Bolvar vycítil, že se něco děje, a pokusil se posílit svou armádu ještě před Sylvanasiným příchodem.
Nový levelovací systém & level squish
Shadowlands představí nový levelovací systém, který má hráčům poskytnout pocit smysluplnějšího postupu vpřed. Levelování by také mělo být lépe usměrněné. A Blizzard si konečně vzpomněl, že hrajeme (MMO)RPG, takže po získání každého nového levelu by se nám mělo něco odemknout!
Dále dojde k level squishi. Postavy, které mají momentálně maximální level, začnou v Shadowlands na levelu 50 a budou se propracovávat k levelu 60, který bude představoval level cap tohoto datadisku.
Proč Blizzard zvolil právě rozsah mezi levely 50 a 60? Připadalo jim, že takto bude mít procházení obsahu Shadowlands lepší tempo a že toto levelové rozmezí bude lépe pasovat k připravenému contentu.
Jak bude fungovat levelování nové postavy si můžete přečíst v tomto článku.
V souvislosti se změnami v levelování dojde ke změnám Ridingu.
Takovéto budou nové levelové požadavky pro některé instance.
Nový systém levelování pro alty
Nový systém levelování se dotkne i altů, a to pořádně. Nyní si budete na nových postavách moci vybrat, na kterém datadisku chcete levelit. Máte třeba rádi Mists of Pandaria, zatímco ostatní datadisky byste milerádi vynechali? Bez problému! Můžete vylevelit od levelu 1 až po 50 jen v Pandarii a pak se hned vydat do Shadowlands, kde vylevelíte na šedesátku.
Blizzard tomu říká New Game+ Experience. Jako alt si pak při příchodu do Shadowlands budete moci vybrat Covenant rovnou, aniž byste procházeli vším, čím jste procházeli na mainovi. Okamžitě tak dostanete přístup k bonusům plynoucím ze spolupráce s daným Covenantem. Také budete moci levelovat v jakékoli zóně Shadowlands nebo kdekoli jinde, klidně přes dungeony nebo battlegroundy.
Postup směrem k endgame budete moci získávat během levelování.
Jak bude fungovat levelování nové postavy si můžete přečíst v tomto článku.
Systém a odměny
Základní filozofií Shadowlands bylo podle Blizzardu to, aby navýšili vliv, který hráč má na hru. Aby měli hráči pocit větší kontroly nad tím, co ve hře chtějí dělat. S tím souvisí značná redukce mechanik, které byly převážně o náhodě. Blizzard uvedl následující příklady:
Classy
Blizzard slíbil návrat classové identity – classové identity, nikoli specu.
O návratu classové identity a starých dobrých classových abilit si můžete přečíst v tomto článku.
A zde se nachází seznam prvních změn povolání. Další budou zcela jistě následovat.
Legendárky
V Shadowlands se vrátí, ale nebudou padat náhodně. Budeme se moci sami zasadit o to, jakou legendárku chceme. Budeme si moci přesně vybrat, co chceme, a pak za tím jít.
Souhrnný článek o legendárkách v Shadowlands najdete zde.
Weekly loot chest
Nebude z ní padat jeden item, nýbrž pět nebo šest itemů, ze kterých si člověk vybere, který mu vyhovuje nejvíc.
Profese
Dočkají se updatu. Budeme mít větší volnost ve vytváření itemů.
Vylepšená customizace
Hráčům Shadowlands se zpřístupní nové vzhledové možnosti, a to pro všechny rasy. Nové možnosti budou moci uplatnit samozřejmě nové postavy, ale budete si moci pozměnit i vaše existující postavy v barber shopu.
Nové možnosti budou zahrnovat nové účesy, možnost zvolit si různou barvu očí a tvar obličeje samostatně (ne jako tomu bylo doteď, kdy vám tvar obličeje zároveň determinoval barvu očí), nejrůznější malování kůže... To nejdůležitější ale je, že nyní bude vaše postava moci opravdu vypadat tak, jak jste si ji vymysleli. Chcete hrát za Wildhammer trpaslíka s jejich ikonickým vzhledem? Nyní budete moci. Chcete, aby vašemu nemrtvému netrčely kosti, ale byl o něco méně nemrtvý? Jasně! A hráči lidí si nyní budou moci vybrat specifičtější rysy různých etnik, např. Asiatů nebo černochů.
Pre-expansion event
Blizzard se v panelu What's Next na BlizzConu podělil také o to, jak bude vypadat event předcházející této expanzi. Mnozí hráči, a my rovněž, spekulovali nad tím, co bude mít za následek, že Sylvanas zničila Lich Kingovu helmici. Jak dobře víme, mělo by to znamenat, že Pohroma bude náhle bez velitele a vypukne chaos.
A kolem toho se právě bude točit tento event. Po rozbití helmy se nemrtví utrhnou ze řetězu a začnou plenit Azeroth. Bude to taková další zombie invaze. Azerothští hrdinové budou muset shromáždit své síly a vydat se na Icecrown. Až tam dojdeme, uvidíme trhlinu, kterou způsobila Sylvanas, a skrze ni vstoupíme do Shadowlands. A skončíme v Chřtánu – protože tam nyní konči všichni noví obyvatelé Shadowlands. My však z Chřtánu jako jediní budeme moci uniknout, a to díky našemu unikátnímu poutu se životem, s Titánkou-Azerothem (zjednodušeně řečeno prostě proto, že na rozdíl od běžných nových návštěvníků Shadowlands nejsme mrtví).
Ačkoli většina z nás z Chřtánu uprchne, někteří naši spolubojovníci a azerothští hrdinové zde zůstanou lapeni.
Jaká je Sylvanasina role v Shadowlands?
Sylvanas v poslední době jako by vystřídala celou řadu osobností. Pro některé to byla inspirující postava a silná náčelnice. Jiní v ní viděli prachsprostou masovou vražedkyni. A opravdu to místy vypadalo, jako by se snažila způsobit co největší množství umírání. Je to skutečně tak? A pokud ano, jaký je její cíl?
Na tyto otázky zatím Blizzard neodpověděl. Zato však odpověděl na otázku, kdo je ona tajemná osoba v traileru, která se tak zlověstně vypíná za Sylvanas.
Není to nikdo jiný než tajemný Žalářník (Jailer), vládce Chřtánu (Maw) a nejspíše jedna z nejmocnějších bytostí Shadowlands. A ne, není to Sylvanasin nový pán. Sylvanas dle vyjádření Blizzardu žádného pána nemá, neboť je nad takové nesmysly povznesena. S Žalářníkem však uzavřela nám zatím neznámou dohodu, jejíž detaily však zjistíme později.
Tento Sylvanasin pakt zároveň vyjasňuje, kde nabrala v nedávné době takové množství moci. Ano, za života to byla elitní hraničářka a po smrti mocná smrtonoška, ale viděli jsme ji zabít Saurfanga a porazit v souboji Krále lichů, aniž by se byť jen zadýchala (i kdyby se jako nemrtvá mohla zadýchat). Odpovědí je síla smrti. Jak rostla síla Chřtánu a síla Žalářníka, roste i síla Sylvanas, neboť má s Žalářníkem pakt a je jí zřejmě dovoleno užívat jeho moc.
Co přesně to znamená pro Azeroth a svět živých, ale i pro Shadowlands, říši mrtvých? To ukáže až čas.
Sylvanasinu novou moc detailněji rozebírá tento článek.
Frakční válka v Shadowlands?
Řada hráčů se po zveřejnění datadisku Shadowlands drbala na hlavě a přemýšlela, jak to vlastně nyní bude s frakční válkou, a také zda naše rozhodnutí z BfA kampaně bude mít nějaký vliv na dění v Shadowlands. Během War Campaign v BfA jste se měli možnost rozhodnout, zda budete stranit Saurfangovi, nebo Sylvanas. War Campaign pak podle toho měla (pro hráče Hordy) různá zakončení.
Blizzard se však jasně vyjádřil, že toto zakončení kampaně představuje i konec této dějové linky, a v Shadowlands už nebude záležet na tom, na čí straně jste stáli v BfA.
V Shadowlands zkrátka už frakční válka nehraje roli, neboť teď opět stojíme proti společnému nepříteli. (Again...?)
Bližší detaily k tomuto tématu poskytl Blizzard v rozhovoru.
Ostatní články
Příběh
Nové modely
- Nové customizační možnosti
- Nové modely postav
- Nové modely zbraní a zbrojí
- Covenant transmogy
- Soulshape formy (Night Fae Covenant)
- Mounti
Ostatní
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Bellatrix 02.11.2019 01:54
Článek by nyní měl obsahovat veškeré info z panelu What's Next. Pokud máte pocit, že tam něco chybí, dejte mi vědět. Po 3,5 hodinách soustavného psaní už vidím dvojitě a mozek mi teče ven ušima.
Hromovapest 02.11.2019 01:18
Koupil jsem Heroick verzi. Mount je pěkný.
Hromovapest 03.11.2019 00:01
Mínusujou socky co nemají 14 stovek na hru.:-)
Nox 04.11.2019 10:12
@Hromovapest Možná lepší nemít peníze, než být duševní mrzák.
Monoke 02.11.2019 00:11
Jako beru všechno až na to snížení max lvl... to si nejsem úplně jistá jak chtějí udělat aby to fungovalo.. To jako budu expit novou postavu na lvl 120 abych se vzápětí vrátila o 70lvlů zpět a expila to znovu na 60? :-/ jako rly?
Nuwys 02.11.2019 00:20
Ty si prave vyberes kde budes expit, treba reknu priklad Pandarii a tam budes od 1 levelu do 50 a pak pujdes rovnou do Shadowlandu.
Monoke 02.11.2019 00:23
@Nuwys To si nemyslím... jen tak přeskočit kontent všech datadisků? Pochybuji a jestli ano, tak to asi nebudou lidi moc nadšení.
Nuwys 02.11.2019 00:26
@Monoke
Jako minimalne s altama to tak bude, co tam tak rikali. I na wowhede o tom pisou . Jako bude divny zacit s levelem 1 rovnou v Legionu treba
Monoke 02.11.2019 00:35
@Nuwys No snad dostanou rozum nebo to podají nějak rozumně... ale úplně happy z toho nejsem... to abych pro sichr dosbírala všechny mogy než to bude nereálné :-D
Spirit96 02.11.2019 00:38
@Monoke Proč by si expila postavu na lvl 120, aby ti jí pak sklepli zpátky na 50? Podle mě dojde ke snížení lvlů ve všech oblastí tj. classic: 0-15, outland: 15-20, northrend: 20-25 atd. Ostatně takhle zo máš i teďka, protože na outland můžeš až od 58.
Monoke 02.11.2019 00:46
@Spirit96 Outland byl vždycky od 58-60 co vím .. teď můžeš na stejném lvl i do Northrendu a Outland tak úplně přeskočit ... expím teď paladina, tak jsem si tím jistá. Outland se mi úplně vyhnul a totéž jsem měla i s warlockem.
Spirit96 02.11.2019 00:54
@Monoke Tak to jsem netušil, protože jsem hodně dlouho neexpil novou postavu. Ale stejně by to bylo divný, kdyby člověk mohl vynechat obrovskou část contentu. Pochopil bych to u lidí, kteří expí už X-tou postavu, že by dostali možnost volby, ale u nováčků nevím. No budeme muset počkat, až to někdo vysvětlí pořádně.
Heakler 01.11.2019 23:42
Ty customizace ras jsou vcelku super, hlavně ty undeadi to potřebovali. Přece jen někteří jsou staří řádku let a někteří jsou čerstvý mrtvoly. Akorát co ti trollové? Vždyť hrajeme za klany Darkspear a Zandalari. Jak vysvětlí pouštního trolla? To mě opravdu zajímá.
Hanzias 01.11.2019 23:57
Tak ono některé další trollí klany slíbily věrnost Hordě. Třeba takový Revantuskové sídlící v Hinterlands. Já vím, že se nejedná o pouštní trolly, ale mohli by to "uhrát" na podobnej způsob.
Khadgar 01.11.2019 23:20
Koukam, ze pridavaji mega moc customizace tak aspon neco Wildhammer dwarfs are real a ty humani co tam dali vsechny tři rasy to by mě zajímalo, kde se vyvinula žlutá a černá rasa Humanu z Warcraftu, když jsou z Vrikulu
Lethal 01.11.2019 23:17
Pozeram na ohlasy vo svete - a su rozpacite. Ludi uz neskutocne sere umelo overhyped Sylvanas, sklamal ich ako to Blizzard spravil s Lich Kingom, ... Z ohlasov to vyzera na najmenej oblubeny datadisk, pri ohlaseni vsetkych ostatnych datadiskov sa zacala hra sama hypovat, zatialco tu tomu musi Blizzard pomahat. Po uzasnom Diablo IV annoucement prichadza trosku rana pod pas s Shadowlands. Kto vie ako bude vyzerat gameplay, ale zatial tie zony vyzeraju velmi prekopane stare zony.
BuloZB 02.11.2019 00:08
ja som sa teda stretol s uplne inou reakciou a ludom sa to paci uvidime ake to bude realne
Akari 02.11.2019 02:46
Já jsem si četl reddit a překvapivě spousta komentářů má pochopení pro to, že Lich King byl poražený. Problémem je spíše youtube. Wow cinematici na youtube sledují i lidé, co wow už nehrají a tudíž jim toto připadá stupidní, že byl Lich King poražen tak snadno. A to je důvod, proč dají palec dolů, protože neví to, co ví hráči. My už od 8.2.5 víme, že Sylvanas má nějaký nový typ magie, který neznají ani takové kapacity jako je Jaina nebo Talisra. A samozřejmě víme, že spolupracuje s nějakou mocnou entitou.
Lethal 02.11.2019 10:44
@Akari Ale on stupidny je. Mne je jedno kolko ludi somnou nesuhlasi, ale toto nove WoW sere na vsetky stare zaklady, ktore Azeroth mal. Cize aj stari hraci sa voci tomu ohradia v negativnom zmysle. Pozri si este raz ten cinematic - taky bez duse, zatialco zo vsetkych predtym si z nich aj nieco mal. Shadowlands vyzera akoby ani nevedeli co z neho chcu. Tazko sa mi to este teraz hodnoti, lebo nemam velmi co, max. tak ten feeling z overview, ale vobec z toho nejde ten Blizzard-WoW feeling, ale ako z nejakej random MMO tejto doby. A inak, aj na reddite su tiez ludia ohradeni, ale tam sa toho vela strati
Akari 02.11.2019 15:22
@Lethal Všichni víme proč ten cinematic má tolik palců dolů a není to tím, že by byl bez duše, prostě tam Lich King prohrál a lidi jsou naštvaní. Kdyby tam Lich King porazil Sylvanas, tak tam slintají blahem a má to tak 2-3% palců dolů.
A o jakých starých základech mluvíš?
Lockdaar 02.11.2019 16:57
@Akari řekl bych, že lidi z nějakýho důvodu vidí v Lich Kingovi stále Arthase, ale Arthas to už dávno přeci není - přijde mi jako kdyby byli naštvaní, že porážkou Lich Kinga porazila jakoby Arthase, přitom ale porazila v podstatě "slabýho" Bolvara, kterej byl ještě ke všemu bez Frostmourne... tudíž nějak moc nerozumím, co na tom některým lidem vadí
Lethal 02.11.2019 18:31
@Akari Ide o to, ze samotny Warcraft mal kedysi nepriatelov, na ktorych bol postaveny viacmenej cely pribeh - s prichodom kroniky sa to vlastne cele zmenilo a kedze uz boli viacmenej ti nepriatelia porazeni, tak vytvorili novych, im nadradenych a to robia stale a stale. Kazdy pribeh ma svoj koniec a niekedy je lepsie skoncit v tom najlepsom, Warcraft je uz preplneny a stale ho niecim krmia. WoW bola, je a mozno este bude najlepsia MMO, ale ziadny kral nezije vecne. Mozno to tebe vyhovuje, ale mne rozhodne nie, ta hra sa zmenila az do takej miery, ze uz mam pochybnosti, ze je to ta ista hra z pred par rokov do zadu. Nejde tu len o dislike na YT, je to vsade - fora, chaty, discordy, dokonca aj na FB im vyjadruju ludia svoj nazor a nieje to len o chudacikovi Lich Kingovi, ktoremu Sylva natrhla prdel.
Tie nove mechaniky co dali do hry celkom uvitam, ale zo Shadowlands mam rozpacite pocity, najma z toho storytellingu.
Akari 02.11.2019 19:09
@Lethal Já jsem třeba překvapený, že na wow redditu kde permamentně nadávají na BFA story, nebyl tak negativní názor na tento cinematic jako například na tom youtube. Spíš se tam kolem toho tvoří memes a některé jsou dost povedené.
Warcraft tu je tak 25 let a je logické, že Blizzard časem něco změnil nebo přidal, jinak by ta hra asi tak dlouho nevydržela a to protože to byla původně dělaná jako strategie a nikdo z Blizzardu určitě nepočítal, že ta hra tak moc uspěje. Pokud přidají něco zajímavého a kvalitního, tak s tím osobně nemám problém. Například MoP byl naprosto nový příběh ve světě Warcraftu a pro spoustu lidí je to dnes jeden z nejlepších datadisků i když jsou tam pandy. Například už i v TBC změnili lore kolem Eredaru a Sargerase a například tato změna byla skvělá pro budoucnost hry. Jako plamenná legie, titáni už tu jsou od warcraftu strategie a Shadowlands minimálně od vanilly, takže ony ty základy zůstávají a to co Blizzard hlavně dělá je to, že nám poskytuje větší detaily. Samozřejmě tu jsou pak takové přešlapy jako je například cestování časem (WoD) a pak slavní ultra padouši void lordi, takže tady naprosto chápu kritiku Blizzardu.
Heakler 01.11.2019 22:33
Rozbila se rovnováha mezi světy živých a mrtvých? Já myslel, že tu helmu Krále Lichů vytvořil Ner'zhul potažmo Plamenná Legie? Což by znamenalo, že když svět živých a mrtvých existoval rozděleně před ní, tak by měl pokojně existovat i po ní, ne?
Hepy 01.11.2019 23:04
Taky jsem se nad tím pozastavil. Kil'jaeden stvořil Lich kinga za pomoci duše Ner'zhula aby vytvořil scourge armadu která dobije Azeroth. Takže to mohl vytvořit nějakou prastarou magii aby lich king mohl manipulovat s mrtvými takže ta helma bude něčím spojená právě s Shadowlands a zničení helmy způsobilo trhlinu mezi světy. Tak si to aspoň vysvětluju.
Hanzias 01.11.2019 23:59
Upřímně, první věc, nad kterou jsem se hned pozastavil. Jeden z důvodů, proč jsem na toto a podobně téma hned napsal navazující článek.
https://www.wowfan.cz/clanek/wow-shadowlands-tajemstvi-zvane-frozen-throne
Hepy 02.11.2019 00:41
@Hanzias
Předtím jsem si toho nevšiml, díky :-)
Khadgar 01.11.2019 22:28
Hlavně ať nezapomenou, že teď celá Scourge přišla o kontrolu a může zaplavit celý svět ale myslím si, že Blizzard tohle schválně vynechá a to, že se na Azerothu zbláznili nemrtví ani nepostřehneme
Krisak 01.11.2019 22:58
Nene bude pre event ohledne toho nezapomeli na to
Khadgar 01.11.2019 23:12
@Krisak
Jo taky jsem slyšel no tak aspoň, že na tohle nezapomněli, ale stejně ti nemrtví budou jen pre-event a když zabijou někoho důležitého, tak to bude zázrak
Larisa 01.11.2019 22:04
Ardenweald = Avatar Ctrl+C --> Ctrl+V :-/
Jikonekt 01.11.2019 21:49
Jinak z obrázku setů od těch čtyř frakcí u mě vzhledem zatím jasně vedou Maldraxxus (aspoň doufám, že to jsou oni, hned první set zleva)! A jak vám?
Spirit96 01.11.2019 21:52
Kromě toho úplně v pravo se mi líbí všechny. Ale nejvíc taky asi ten první z leva.
Jikonekt 01.11.2019 21:55
Ono se to dá asi dobře odhadnout od koho kterej set je dle vizuálu.
Když to vezmu zleva tak je to imho:
Maldraxxus • Revendreth • Bastion • Ardenweald
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet