Oficiální vyjádření Blizzardu k zavření Nostalriusu

http://media.wowfan.cz/uploaded/nostalrius
Aktualizace 22:00: Vše se dostalo k tomu, že bývalý vývojář World of Warcraft, Mark Kern, natočil video, které míří přímo k Blizzardu a přimlouvá se za otevření Vanilla serverů.
Originální zpráva: J. Allen Brack dnes vydal oficiální vyjádření k uzavření privátního serveru Nostalrius. Dle jeho slov se Blizzard celým tématem zabývá a snaží se najít řešení, které by uspokojilo co nejvíce hráčů. Je dost možné, že se časem objeví takzvané pristine realm, které nebudou obsahovat některé funkce současné hry, například LFG, transfery, boosty, atd.
J. Allen Brack zdroj

Chceme, abyste věděli, že celou diskuzi kolem serveru Nostalrius bedlivě sledujeme a jsme velice rádi za všechny konstruktivní nápady a názory. Naše dosavadní mlčení kolem celé kauzy neznamená, že se nechceme angažovat nebo nemáme k tématu stejné nadšení, jako ostatní hráči. Slyšíme vás! Mnoho z nás v Blizzardu a WoW Dev týmu jsou vášnivými hráči již od prvního spuštění WoW. Ve skutečnosti pracují v Blizzardu díky lásce k původnímu World of Warcraftu. Mluvíme o klasických „Vanilla“ serverech mnoho let. Je to téma na každém BlizzConu a hlavně posledních několik týdnů. Na posledním meetingu interního týmu, na kterém bylo i vedení, bylo toto téma velmi aktuální a diskutované. Mám také několik myšlenek a věcí, které s vámi mohu sdílet. Proč nemůžeme nechat Nostalrius fungovat? Porušila by se ochrana duševního vlastnictví a celá věc by mohla poškodit práva Blizzardu. S duševním vlastnictvím souvisí naprosto vše, co se točí kolem World of Warcraft, včetně neoficiálních serverů. A přesto jsme se snažili najít řešení, ovšem přišli jsme na to, že není žádná možná legální cesta, jak ochránit značku WoW a darovat někomu licenci k provozování privátního serveru. Zkoumali jsme také možnosti spuštění vlastních klasických serverů, ovšem přišli jsme na to, že to není úplně jednoduché. Pokud bychom mohli stisknout tlačítko, které by vše vytvořilo, udělali bychom to. Bohužel by muselo být uděláno opravdu mnoho změn k integraci klasických serverů. Další kapitolou by byla také velice těžká podpora několika verzí hry. Takže co bychom mohli udělat k tomu, abychom zachytili onu nostalgii, kterou si někteří z vás pamatují? Několik let mluvíme o takzvaných „pristine realm“ serverech. V podstatě se jedná o server, na kterém by byly vypnuté všechny zrychlující aspekty levelování, transfery postav, heirloomy, charakterové boosty, bonusy za Recruit-A-Friend, WoW Tokeny a přístup ke cross realm zónám, stejně tak přístup ke group finderu. Stále si ovšem nejsme jistí, zda je to něco, co by komunita uvítala a chtěla, proto jde stále o hodně otevřenou diskuzi. A ještě jedna poznámka – jsme v kontaktu s několika lidmi, kteří spravovali Nostalrius. Jde vidět, že se chtějí starat o hru, mají velký zájem a už se těšíme na další společnou diskuzi, která proběhne v příštích týdnech. Vy, komunita Blizzardu, jste ti nejvíce vášniví hráči tam venku. Děkujeme mnohokrát za vaše názory a nápady! Posloucháme vás! J. Allan Brack



Naposledy upravil/a Ellendway 30.04.2016 v 11:32:43.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

26.04.2016 20:32

HonkL:podivej se an ubisoft a heroes 3HD taky vysla jen zakladni hra ze nemaji zdrojovy kody k datadiskum

Sharz 26.04.2016 20:18

Beeda2004
...
Hele máš dost kvalitní informace. Co jako s grafikou? Všechny tyhle věci jsou vyřešený. Ježiš se podívej, jak jel Nostalrius. On tu zaprášenou disketu už někdo dávno vzal, totiž. Řekni, co tam nebylo, jak na retailu, kromě posunů vydání nějakých itemů ve vydání. Jako to má Blizzard nějakou speciální architekturu serverů z roku 2050 nebo co?

HonkL 26.04.2016 20:16

Blizz
Zkoumali jsme také možnosti spuštění vlastních klasických serverů, ovšem přišli jsme na to, že to není úplně jednoduché. Pokud bychom mohli stisknout tlačítko, které by vše vytvořilo, udělali bychom to.
Wow takový kec jsem fakt nezažil Firma jak kráva a neříkejte mi že nemají zálohovaný všechny projekty na kterých kdy někde dělali. Z mého hlediska kecají. Zda nemají železo tak jsou kkti a neměli ho rozprodat ...

26.04.2016 19:58

Lockdaar:plus jeste par dalsich malickosti jako dalsi wow klient, podpora dx11 minimalne protoze novy grafiky sice dx9 podporujou, ale jen jako emulaci. Nova uprava textur textury z vanily uz vicemene neexistujou protoze uz v tbc byl myslim z casti a wotlk kompletne nahrazeny za vyssi rozliseni, udelat novou kompatibilitu servru protoze to zelezo na ktarym to bezelo uz 8 let nefunguje. Opravovat starou vanilu aby mela podporu novych funkci jako ipv6 a moderni zabezpeceni vuci hackingu a botum by bylo jako delat novou hru v takovym pripade pokud uz stary data vymazaly jak tvrdi tak by se musela udelat komplet nova hra z aktualniho jadra nebo z legionu, aby byla kompatibilni s aktualni technologii.Me pripada ze si kazdej mysli ze staci vzit zaprasenou disketu dat ju do servru a kliknout na power, a zapominaji ze freecka bezi na emulatorech ktery se furt updatujou a ne na oficialnim kodovani ktery je furt v roce 2005.

Sharz 26.04.2016 19:50

Lockdaar
...
Nostalrius se zavázal, že ta data klidně poskytne. A to nejsou kradená data, žádný upravený leaked code Blizzardu. Už měli ve vývoji slibné TBC. WotLK servery jsou ohledně kvality na tom nejlíp. Ten Nostalrius se dělal asi 5 roků o týmu tak 4 developerů, dva z nich to měli vedle práce. Úplně nové core. Navíc za ten rok, co byl server naživu, zlepšili tolik věcí, že od ledna byl ten server naprosto dokonalý.Všechny ty věci jako UI a eventy hráčů jde vyřešit pár addonama. Najdeš tam úplně vše. Já na Nostalriusu s rankem 11 jsem si vystačil s blbými 5 addony na HP, mapu, castbar, dismount a UI. Vtip je v tom, že ta velikost addonů bude stejně menší než třeba složka addonů retail hráče, co říkáš ty.

corpsen 26.04.2016 19:50

Kdepák, dnešním kloučkům vyhovuje tohle ''zjednodušování'' všech věcí ve WoWku a naopak Blizzardu to očividně nevadí, aspoň se nenadřou ))

Lockdaar 26.04.2016 19:32

Tady je aspoň vidět, že zprovoznění takových legacy serverů není otázka chvíle práce s prstem v nose (čili ´´pouze´´ zkopírování vanilla obsahu na oficiální servery blizzardu) jak si někteří jedinci naivně myslí... Hlavně pak nastane spousta otázek/problémů jak daný věci vyřešit a jakým způsobem, jelikož se jedná přes dekádu starý titul. Třeba taková podstatná otázka subscription - budou lidi opravdu ochotný platit za 12 let starý a neaktualizovaný obsah? Upřímně někteří lidi, který jedou free servery hlavně z toho důvodu, že nemají/nechtějí platit nějakých 13 euro, tak takový nebudou platit ani kdyby to bylo za 5 nebo 3 eura řekl bych. A tím to navazuje na druhou zásadní otázku - udělat legacy servery bez poplatků? Vzhledem k tomu, že vývoj legacy serveru by si vyžádalo možná tak polovinu WoW týmu, který se zabývá vývojem novýho obsahu, by proces vydávání contentu do stávajícího WoW zřejmě razantně zpomalil, není jistý jestli by se jim takový krok někdy v budoucnu finančně vrátil s nějakým profitem nebo jestli by na tom v obou případech neprodělali (a do toho teď neberu support/údržbu atd.). Něco jinýho je starat se támhle o starý tituly jako w3 nebo diablo než o WoW, který je MMO..Jestli by se ale čirou náhodou pro nějaký takový legacy server rozhodli, byl bych všema deseti pro, aby ten gameplay vanilly rozhodně aspoň trochu upravili - hlavně co se týče ingame záležitostí, grafiky a interface.Např. teďka jsem zrovna vyzkoušel server Kronos, protože jsem si chtěl připomenout/zavzpomínat, jak to tenkrát v klasickým WoW vypadalo. Vím že tenkrát byla jiná doba a hrálo se to tenkrát jinak ale zásadní věci v bodech, který bych rozhodně upravil/dal pryč/vzal z novější verze WoW když by byly legacy servery jsou:- interface/UI/grafický funkce alespoň s funkcema z dob Cataclysmu a výš, ten z vanilly je vedle funkcí jaký má WoD alpha verze - dejte tam proboha integrovaný NPC cast bar + DoT/HoT/Buffs/Debuffs timery tohle bylo už tenkrát dost na prd vědět co daný NPC castí až ve chvíli, kdy mě to zasáhne/wipne a je to i po 12ti letech a funkčních addonů na to je jak šafránu- stats info, ze kterýho bych se něco skutečně dozvěděl dát k Spirits nebo Stamina jen to, že mi zvyšuje mana regen a hp bez aktuálních čísel je jak vydávat noviny s nadpisem bez textu...A určitě bych našel ještě pár věcí (třeba auto dismount atd.) ale tyhle jsou dle mého nejzásadnější. A kdybych na každý ty věci měl stahovat/hledat konkrétní addon tak to aby pak měla složka Interface za chvíli stejnou velikost jako samotný WoW

Sharz 26.04.2016 19:14

Esperanta
...
To, že chtějí peníze a tak si nějak chrání značku, mi je zřejmý. Ale jako Nost? Nostalrius nikdy nic od hráčů nedostal. Nostalrius jméno nikomu nekradl. Já bych ten faceroll a facebook, co z toho je nyní, nikdy nehrál. Jméno ten server spíš vyzdvihoval. Na jednu stranu to já píšu takhle, někdo to má zase z pohledu followera v garrisonu patřícímu Blizzardu.Jestli ta hra už je tak rozebraná, že se Blizzard snaží zničit server jako tohle, tak jo. Jestli to je třeba dvacetina hráčů na retailu.A navíc to, co napsali, je typická pálka nazpět typu už držte tlamy. Nejde to udělat? Haha. A najednou z toho, koho chtěli zažalovat, je někdo, komu vlastně záleží na hře. Dobře porušují core values.

kritik 26.04.2016 19:07

To žonglování s čísly je dost sporný, já jsem se třeba na Nostalrius nikdy neregistroval a za vanilla ofic server bych platil a kolik takových lidí je ? tisíce, desetitíce nebo ještě víc? nikdo neví a asi to nikdy ani vědět nebudem dokud to někdo nezkusí, nikdo z nás není jasnovidec aby věděl jaká by bylá reálná čísla ve skutečnosti, to mi připomíná hlášku z filmu Pulp Fiction : nepotřebujem myslet, potřebujem vědět :-)

corpsen 26.04.2016 18:46

Ellendway
V podstatě ano, je to málo. Protože pouze takových 10 % z nich bude opravdu platit. To znamená 15 tisíc... nic moc.
/facepalm

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet